Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2004, 18:09
CFan
Hallo,
Weet iemand waar je informatie over voor- en tegenstanders van vacciantie kan vinden? en ook nog de voor- en nadelen ervan?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2004, 21:41
biologie
biologie is offline
hoi,

je kan kijken op de onderstaande link, en kijk of je iets er aan hebt.

http://www.gezondvgz.nl/%7Bd878abc7-...3d4ac4%7D.xml/
Oud 02-10-2004, 21:45
biologie
biologie is offline
of weet je wat je kan beter bij google nadelen vaccinatie in typen en daar heb je veel mogelijkheden. veel succes verder
Oud 04-10-2004, 15:47
CFan
bedankt, ik moet nog alleen de voor- en tegenstanders. kan iemand me daar informatie over geven?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:01
CFan
iemand?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 15:43
Stephan1234
Stephan1234 is offline
ik ben een voorstander van dat.Want als je zo prik laat doen ben je weer beschermt tegen die ziekte als je dat bedoelt
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 16:07
MasterB
MasterB is offline
Tegenstanders van vaccinatie kan je vinden in bepaalde religieuze kringen of sekten. Ik ken persoonlijk geen mensen die er tegen zijn, maar ken wel enkele nadelen.

Er zijn bijwerkingen die vervelend kunnen zijn en soms dodelijk. Een bepaald vaccin leidt tot hersenvliesontsteking hoorde ik vandaag toevallig.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 19:33
CFan
Stephan1234 en MasterB bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-10-2004, 20:20
Verwijderd
Er zijn voor sommige mensen nog redenen om vaccinaties te weigeren. Hun bezwaren zijn:

-God beslist wat er met het lichaam gebeurt. Je mag jezelf of je kinderen niet tegen de wil van god in beschermen. God beschikt alles voor. Als je een ziekte krijgt moet iemand zich hier maar bij neerleggen.

-Het vaccin verzwakt het lichaam zo erg dat kinderen er ernstig ziek door kunnen worden. Zeker bij hele kleine kinderen, die hebben nog maar heel weinig weerstand. Deze gevolgen zijn ernstiger dan de ziekte zelf. Daarom is het beter om het kind de ziekte zelf door te laten maken.

-Wanneer een kind ingeënt wordt, wordt daarmee het recht van het kind ontnomen om ziek te worden.

-Het doormaken van een ziekte heeft een zinvolle betekenis voor de ontwikkeling van een kind. De ziekte helpt om het lichaam dat een kind van zijn ouders heeft gemaakt tot een eigen lichaam te maken. Het is dus nuttig om ziek te zijn. Waarom zou je een kind dan nog vaccineren?

-Kinderen kunnen het post vaccinaal syndroom krijgen. Dit is een verzamelnaam voor een aantal klachten die kinderen kunnen krijgen door vaccinatie bijvoorbeeld: zwakzinnigheid, autisme, ADHD, astma, epilepsie en nog veel meer chronische klachten. Volgens sommige mensen kwamen al deze klachten veel meer voor nadat er massaal werd ingeënt. Ze enten hun kinderen daarom liever niet in.

hier heb je mss wat aan... ik heb een hele po gemaakt over vaccineren. mocht je wat willen weten vraag je het maar
Met citaat reageren
Oud 09-10-2004, 13:06
CFan
Citaat:
anniemoppie schreef op 06-10-2004 @ 21:20 :
Er zijn voor sommige mensen nog redenen om vaccinaties te weigeren. Hun bezwaren zijn:

-God beslist wat er met het lichaam gebeurt. Je mag jezelf of je kinderen niet tegen de wil van god in beschermen. God beschikt alles voor. Als je een ziekte krijgt moet iemand zich hier maar bij neerleggen.

-Het vaccin verzwakt het lichaam zo erg dat kinderen er ernstig ziek door kunnen worden. Zeker bij hele kleine kinderen, die hebben nog maar heel weinig weerstand. Deze gevolgen zijn ernstiger dan de ziekte zelf. Daarom is het beter om het kind de ziekte zelf door te laten maken.

-Wanneer een kind ingeënt wordt, wordt daarmee het recht van het kind ontnomen om ziek te worden.

-Het doormaken van een ziekte heeft een zinvolle betekenis voor de ontwikkeling van een kind. De ziekte helpt om het lichaam dat een kind van zijn ouders heeft gemaakt tot een eigen lichaam te maken. Het is dus nuttig om ziek te zijn. Waarom zou je een kind dan nog vaccineren?

-Kinderen kunnen het post vaccinaal syndroom krijgen. Dit is een verzamelnaam voor een aantal klachten die kinderen kunnen krijgen door vaccinatie bijvoorbeeld: zwakzinnigheid, autisme, ADHD, astma, epilepsie en nog veel meer chronische klachten. Volgens sommige mensen kwamen al deze klachten veel meer voor nadat er massaal werd ingeënt. Ze enten hun kinderen daarom liever niet in.

hier heb je mss wat aan... ik heb een hele po gemaakt over vaccineren. mocht je wat willen weten vraag je het maar
Ik moet ook nog wat vertellen over de meningokken, wanneer het speelde, welke argumenten werden gebruikt, welke groepen namen deel aan de discussie en wat de uitkomst was.

weet je hoe ik deze vragen kan beantwoorden?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2004, 20:57
Verwijderd
Citaat:
CFan schreef op 09-10-2004 @ 14:06 :
Ik moet ook nog wat vertellen over de meningokken, wanneer het speelde, welke argumenten werden gebruikt, welke groepen namen deel aan de discussie en wat de uitkomst was.

weet je hoe ik deze vragen kan beantwoorden?
eens ff kijken wat ik hierover had geschreven:

Citaat:
Ongeveer 2 jaar geleden is er een massaal inentingsprogramma geweest tegen menigokokken C. Er was ineens een grote groep kleine kinderen en tieners met hersenvliesontsteking. Dit werd veroorzaakt door meningokokken. De regering heeft toen besloten dat tegen deze ziekte ook een vaccin in het RVP moesten worden ingevoerd. Dat is ook gebeurd.
Meningokokken C is een ziekte die hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging kan veroorzaken. Vooral kinderen en oudere tieners zijn er vatbaar voor. Rode vlekjes over het hele lichaam, kramp in de nek en hele hoge koorts.
Het wordt overgebracht door niezen en hoesten. Ongeveer 20% van de tieners is ook drager van de bacterie. Alleen heeft deze niet altijd invloed op het lichaam, hij kan dan wel overgedragen worden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2004, 15:03
CFan
anniemoppie bedankt
Met citaat reageren
Oud 12-10-2004, 22:59
Verwijderd
Citaat:
CFan schreef op 11-10-2004 @ 16:03 :
anniemoppie bedankt
graag gedaan, mocht je meer willen weten yw
Met citaat reageren