Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2007, 21:14
infrasoft
infrasoft is offline
een vraag voor diegene die thuis wonen en het gezeur van mama en papa nog moeten aanhoren...
praat jij met je ouders over seks??
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 21:21
Nona
Nona is offline
Ik woon niet meer bij mijn ouders, maar dat maakt vrij weinig verschil. Ik praat met mijn vader niet over seks en met mijn moeder alleen op een lacherige manier, geen serieuze gesprekken. Behalve haar opmerkingen dat ik de pil niet moet vergeten als ik naar mijn vriend ga en dat ik het wel veilig moet doen zegt ze er weinig serieus over.
Oud 03-04-2007, 21:27
Thee Muts
Thee Muts is offline
Toen ik nog thuis woonde, kwam het onderwerp seks wel eens ter sprake ja, maar niet heel serieus of uitgebreid ofzo. Dus het was niet zo dat ik echt met vragen naar hen toe kwam of dat zij dingen van mij wilde weten ofzo. Maar de nodige flauwe opmerkingen zijn uiteraard wel voorbijgekomen, zeker als mijn vriend ook over de vloer was en soms kwam het onderwerp in zijn algemeenheid wel eens naar voren tijdens het avondeten ofzo. Als ik nu weer eens bij mijn ouders ben nog steeds trouwens.
Oud 03-04-2007, 21:36
Dexter_M
Dexter_M is offline
Nee daar praat ik niet over, me moeder blijft liever onwetend wat ik en me broertje in ons prive leven doen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 21:37
infrasoft
infrasoft is offline
kijk de mijne dus niet vreselijk
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 21:39
Poepkind
Poepkind is offline
tsja meer dat ik goed moet opassen enzo, eerder onmoedigende preekjes dan echt praten.
Oud 03-04-2007, 21:57
Dubbeleendje*
Dubbeleendje* is offline
Ow ja hoor.. Geen geheimen hier thuis.. Ze willen alleen zelf niet de sappigste details horen.. Maar die zijn juist nou het leukst

Nee ff serieus, me ouders praten gewoon open over seks, ik ben er zelf ook open over. Er worden hier genoeg flauwe geintjes gemaakt mbt seks.. En verder als er problemen zijn bespreek ik die vaak genoeg met me moeder. Me pa is dan dus weer meer voor de geintjes kant
Oud 03-04-2007, 22:23
snoopy
snoopy is offline
Ik woon niet meer thuis. Toen ik nog thuis woonde praatte ik niet over seks met mijn ouder(s) en nu ook niet.
Oud 03-04-2007, 22:43
Verwijderd
Ik woon dan misschien niet meer thuis maar toen werd er over seks gepraat en nu nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 22:55
Verwijderd
Sinds ik wat ouder ben roep ik niet meer meteen heel erg hard "Ieh!" als ze erover beginnen. Maar wij praten er niet zo zeer over dan wel dat we suggestieve opmerkingen maken, en dat deden we eigenlijk altijd al. (Niet per se over onszelf maar over seks in het algemeen, dus. Eh.)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2007, 23:00
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Niet echt. Toen ik rond de pubertijd zat werd het me wel ingepeperd dat als ik het deed het veilig moest zijn. Soms wat flauwe opmerkingen in zijn algemeen. Mijn moeder heeft me eenmaal gevraagd of ik met "haar" naar bed was geweest, dat is het wel.

Wij praten sowieso niet echt veel over dingen zoals seks, drugs, etc.
Oud 03-04-2007, 23:14
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 04-04-2007 @ 00:00 :
Niet echt. Toen ik rond de pubertijd zat werd het me wel ingepeperd dat als ik het deed het veilig moest zijn. Soms wat flauwe opmerkingen in zijn algemeen. Mijn moeder heeft me eenmaal gevraagd of ik met "haar" naar bed was geweest, dat is het wel.
Iel, dat las ik alsof ze vroeg of je met je moeder naar bed was geweest

Ontopic: dat deden we niet toen ik nog thuis woonde en nu ook niet.

Voor de mensen die het wel doen: hoe gaan die gesprekken dan? Ik kan me er echt niks bij voorstellen.
Oud 03-04-2007, 23:31
Verwijderd
Ja, maar niet zo vaak en ook niet zo expliciet.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2007 @ 00:31 :
weet nog wel mijn mama die seksuele voorlichting gaf en benadrukte dat het vooral leuk moest zijn. lief
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 00:22
Lorelei
Lorelei is offline
M'n moeder en ik kunnen allebei best open over seks praten dus als het onderwerp ter sprake komt kunnen we het er ook best over hebben. Ook nog wel persoonlijk (bijv of je neuken of orale seks intiemer vindt of zo) maar geen details. Ik weet dat zij seks heeft, zij weet dat ik seks heb.. we hoeven van elkaar nou niet speciaal te weten wat we dan het prettigste vinden oid. Nou ja en daarnaast natuurlijk de "doe je het wel veilig" dingen, hoewel dat niet echt meer ter sprake komt aangezien ze ervanuit gaat dat ik het inmiddels wel weet.

Met m'n vader heb ik geen contact.
Oud 04-04-2007, 00:37
Verwijderd
Ik woon niet thuis. Maar mijn ouders weten echt helemaal niets
over mijn seksleven en dat wil ik graag zo houden.
Ik vind het echt bullshit dat je dat per se met je ouders moet bespreken. Sommige dingen bespreek ik gewoon niet met mijn ouders. Dit komt ook omdat mijn ouders er niet over praten met mij, ze gaan ervanuit dat ik niet aan seks doe en dat vind ik wel goed zo. Als je in de puberteit zit vind ik het eigenlijk wel belangrijk dat je dergelijke zaken met je ouders bespreekt, zodat je weet hoe de vork in de steel zit.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 08:14
Verwijderd
Ik woon niet thuis. Toen ik nog thuis woonde, had ik het vaak over baby's en dan zei mijn moeder altijd;'Eerst goed oefenen!!'
En dat was het Wel lag er ooit een boek over seks ineens op m'n bed, zo'n tienerboek, met allemaal verhalen van tieners over verschillende onderwerpen. Anticonceptie, wanneer ben je er klaar voor, maar ook wat explicitere dingen. Leuk om te lezen, maar niet bijzonder vernieuwend; ik was al wel op de hoogte
Verder vroeg ze me een keer of ik aan de pil wilde, toen zei ik nog nee, en een paar maanden later vroeg ik het zelf en gingen we samen naar de dokter (ze bleef in de wachtkamer zitten).
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 09:05
Verwijderd
hell no
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 09:58
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-04-2007 @ 00:31 :
Oud 04-04-2007, 10:07
tuttebel
tuttebel is offline
Toen ik nog thuiswoonde met mn vader nooit. HIj wou er niets van weten bij mij.
Met mn moeder over de practische zaken als pil en soatesten. Overd e echte seks hebben we het niet. Maar we maken wel piemels na op t strand bij lissabon.
Oud 04-04-2007, 10:09
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
infrasoft schreef op 03-04-2007 @ 22:37 :
kijk de mijne dus niet vreselijk
Oud 04-04-2007, 10:39
Verwijderd
Nee, hooguit in grapjesvorm maar verder niet
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:42
Verwijderd
Ik woon niet meer thuis, maar dat neemt niet weg dat ik nog wel eens met mijn ouders praat natuurlijk. En ja, ook wel eens over seks, maar niet over *mijn seksleven* (of dat van hen). Dus gewoon algemene dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:45
Verwijderd
ik vind het wel moeilijk om niet te grof er over te praten met mijn mama. ik heb het bijvoorbeeld altijd over "seks hebben", terwijl zij het standaard "vrijen" noemt. en dan voel ik me zo'n grove boerin
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 11:57
Electriq
Electriq is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-04-2007 @ 09:14 :

Verder vroeg ze me een keer of ik aan de pil wilde, toen zei ik nog nee, en een paar maanden later vroeg ik het zelf en gingen we samen naar de dokter (ze bleef in de wachtkamer zitten).
Haha mn moeder stuurde mn vader mee naar de dokter dus die zat er gezellig naast toen ik werd geïnformeerd over de pil Hij vond het al net zo'n feest als ik. Verder deden ze er altijd heel ongemakkelijk over. Maar ik woon nu niet meer thuis dus
Oud 04-04-2007, 13:13
gurl19
gurl19 is offline
Alleen op een lacherige manier door geintjes of foute opmerkingen etc. Bij mijn ex thuis waren ze er wel een beetje erg open over. Kwamen gewoon binnenstormen, vonden dingen waardoor ze het wisten etc ec. Dat vind ik ook niet zo heel erg prettig.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 13:54
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-04-2007 @ 12:42 :
Ik woon niet meer thuis, maar dat neemt niet weg dat ik nog wel eens met mijn ouders praat natuurlijk. En ja, ook wel eens over seks, maar niet over *mijn seksleven* (of dat van hen). Dus gewoon algemene dingen.
ja, dit bedoelde ik natuurlijk toen ik zei dat ik nooit over seks praat met m'n moeder.
Oud 04-04-2007, 14:27
luflove
luflove is offline
ik ben een meisje en ik ben 11.
mijn moeder weet nog geen eens dat k alles weet van sex en so. se segt dat k nog maar 11 ben en dat k die dingen nog nie weet. terwijl ik die dingen WEL weet.
nou ja, op een dag begon se opeens wel te vertellen.
( over sex en so) maar verder praat k er nie over.
ik ben tog maar een baby he? ( nie in t eggie, gewoon, so segt me moeder t)
Oud 04-04-2007, 14:38
Verwijderd
11 jaar forumniveau daalt enorm

Ik woon niet meer thuis, maar toen ik dat nog wel deed praatte ik met mijn ouders niet echt over sex. Mijn vader spreek ik uberhaupt nooit, dus ook niet over sex. En mijn moeder heeft wel eens wat dingen gezegd over de pil, en toen ik 11 ofzo was kreeg ik een boek dat heet Seks en zo, met allemaal verhalen over anticonceptie, seks, masturbatie, hormonen enzo.
Soms deed mijn moeder een poging om tijdens het eten over seks te praten, maar dat werd door mij en mijn zusje snel afgekapt.
Sja, verder, ik hoef dingen van haar niet te weten. Er worden natuurlijk wel eens grappen gemaakt ofzo, maar verder niet echt.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 14:42
Verwijderd
Nee.
Mijn vader heeft me op zijn onbeholpen manier uitgelegd dat seks voor het Centraal Schriftelijk niet de bedoeling was.
De enige reden waarom ik aan de Pil ben, is omdat ik die voorschreven kreeg van de huisarts voor mijn huid.

Ik heb t wel aan mn vader vertelt, en erbij gezegd dat ik het verantwoordelijk deed.
Hij kan er nu toch niks meer aan doen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:11
Verwijderd
Ik heb er wel eens met mijn moeder over gepraat, maar geen voorlichting gehad. Toen ik op mijn 12e vroeg, hoe je nou precies moest neuken en hoe dat allemaal precies ging, antwoorde ze dat ik gek geworden was door daar op mijn 12e al aan te denken.

Ik mocht van mijn vader geen sex thuis hebben, dat vind hij smerig.
Volgens mijn moeder omdat alle vaders vinden dat er niemand goed genoeg is voor zijn prinsesje.
Volgens mij is hij gewoon bekrompen, en zorgde die gekke regel ervoor dat ik in parkjes sex ging hebben of stiekem als mijn ouders weg waren.
naja ik was toen sowieso niet echt lekker bezig.

Nu woon ik opmezelf en praat ik er niet over. Het gaat ze niks aan. Maar als ze het zouden vragen zou ik wel wat vertellen.
van mijn ouders weet ik het niet, maar ik gok dat ze minimaal 10 jaar geen sex hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:12
LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Hahaha, Sex en Zo, die heb ik ook gehad toen ik 11 was

Verder: ik kreeg 2 dagen nadat mijn eerste serieuze vriendje bij me bleef slapen opeens (onder de koffie! ) de vraag: Heb jij seks gehad met B.?
Ik zei JA. Dat was het

En verder, standaard bullshit over 'doe het veilig, duik niet met iedereen het bed in, zorg er alsjeblieft voor dat je niet zwanger wordt, blabla' .
Oud 04-04-2007, 15:28
__
__ is offline
haha hell no, dat kunnen mijn ouders echt niet. vind ik niet erg, want ik heb daar ook geen behoefte aan, maar het was wel echt een gigantische stap voor me om op mn moeder af te stappen en te zeggen dat ik aan de pil wou. dat is dan weer jammer, dat dat zo moeilijk moet zijn, maar verder vind ik het wel prima.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:30
Larry Flint
Larry Flint is offline
toen ik aan de pil wilde wel eens over gehad met mn moeder, nu niet meer. met mn vader zou ik er beter over kunnen praten, in het algemeen over seks, niet mijn/hun eigen seksleven want dat vind ik een beetje vreemd.
Oud 04-04-2007, 15:40
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mushu schreef op 04-04-2007 @ 15:38 :
11 jaar forumniveau daalt enorm
Offtopic: elfjarigen hebben meer reden om op een SCHOLIEREN forum te gaan zitten dan... uhm... 22-jarigen zoals ik.

Ik heb trouwens het idee dat veel meisjes wel met ouders hebben gesproken over de pil. Mijn moeder is er zelf ook over begonnen, nog niet eens zo gek lang voor ik er echt aan toe was.
Oud 04-04-2007, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 04-04-2007 @ 16:40 :
Offtopic: elfjarigen hebben meer reden om op een SCHOLIEREN forum te gaan zitten dan... uhm... 22-jarigen zoals ik.
Offtopic: ja maar 11 en dan op seks, dat is te vroeg
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 15:47
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mushu schreef op 04-04-2007 @ 16:46 :
Offtopic: ja maar 11 en dan op seks, dat is te vroeg
Offtopic: beter te vroeg informatie inwinnen dan te laat.
Oud 04-04-2007, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 04-04-2007 @ 16:47 :
Offtopic: beter te vroeg informatie inwinnen dan te laat.
Offtopic: zeker waar. zeg kan jij iets doen aan stalkende meisjes van 11, ik heb er namelijk last van 1
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 16:03
Lorelei
Lorelei is offline
Offtopic: Niets mis met 11 jarigen die al dingen over seks weten of er over mee willen praten. Maar als ze willen dat mensen hen niet ook als een baby zien, moeten ze zich misschien ook gedragen alsof ze er geen zijn
Oud 04-04-2007, 16:07
Sanctus
Sanctus is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-04-2007 @ 15:42 :
Nee.
Mijn vader heeft me op zijn onbeholpen manier uitgelegd dat seks voor het Centraal Schriftelijk niet de bedoeling was.
De enige reden waarom ik aan de Pil ben, is omdat ik die voorschreven kreeg van de huisarts voor mijn huid.

Ik heb t wel aan mn vader vertelt, en erbij gezegd dat ik het verantwoordelijk deed.
Hij kan er nu toch niks meer aan doen.
Wat voor verband ziet hij tussen CSE en sex?
Oud 04-04-2007, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 04-04-2007 @ 17:07 :
Na je CSE ben je oud genoeg om voor jezelf te zorgen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 16:17
luflove
luflove is offline
oke oke, iemand beledigt mij omdat ik 11 ben?
Oud 04-04-2007, 16:18
luflove
luflove is offline
wat is sce ofsoiets?
Oud 04-04-2007, 16:25
Verwijderd
Citaat:
luflove schreef op 04-04-2007 @ 17:17 :
oke oke, iemand beledigt mij omdat ik 11 ben?
Nee, omdat je typt als iemand van 6.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 16:37
Verwijderd
Citaat:
luflove schreef op 04-04-2007 @ 17:18 :
wat is sce ofsoiets?
Centraal Schriftelijk Examen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 16:37
saskiamusic
saskiamusic is offline
Ik praat er welles met mijn moeder over,
tuurlijk komen dat soort onderwerpen welleens.
Oud 04-04-2007, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Sanctus schreef op 04-04-2007 @ 17:07 :
Dan ben ik iig niet zwanger geraakt voor mn middelbaar school-diploma..
Hij kende veel meisjes die zwanger raakte voor hun CSE en die waren nooit meer succesvol geslaagde vrouwen geworden.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 17:41
infrasoft
infrasoft is offline
dat is vreselijk..
als ik de reacties zo lees dan haal ik eruit dat er vooral over de pil gepraat word of niet?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Dexter_M schreef op 03-04-2007 @ 22:36 :
Nee daar praat ik niet over, me moeder blijft liever onwetend wat ik en me broertje in ons prive leven doen.
Ik heb drie keer deze post moeten lezen !

Ontopic: ja, ik kan wel met mijn ouders over seks praten maar ik doe het nooit. Vaak in grapjesvorm maar ik heb er ook wel eens een serieus gesprek over gevoerd.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2007, 20:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Gelukkig niet zeg. Maar ik mocht wel aan de pil, hihi.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten