Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2002, 19:51
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
hmmm volgend jaar begin ik met de 2e fase... maar toch vind ik het zo raar dat er nu alweer dingen afgesproken zijn dat alles weer helemaal gaat veranderen enzo... dus het was toch geen goede manier van opleiden? maar toch moeten ik, mijn leeftijdgenoten en het jaar erna nog ff de 2e fase manier gaan volgen...

dat is raar toch? iets is mislukt... het gaat veranderen... en ik zit er weer precies tussenin? hmmz

meer mensen?
Oud 09-05-2002, 19:53
PV
PV is offline
uh wat denk je van de mensen die in het begin van de 2e fase zaten? toen was dr nix geregeld enzo... 'jullie' hebben het wat dat betreft nog iets gemakkelijker, leraren zijn 2e fase nu gewend.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:55
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
daar heb je weer gelijk in natuurlijk maar toch...tis wel beetje gevoel om er weer es precies tussenin te zitten...

maar proefkonijn had me wel erger geleke jah
Oud 10-05-2002, 16:46
Kat
Kat is offline
Ze maken het elk jaar weer gemakkelijker, volgend jaar hebben jullie dus (waarschijnlijk) minder vinken, de PO's beter gepreid over het jaar, dat soort dingen.

Tja, tis wel lullig als je er precies tussenin zit, maar ik geloof niet dat ze die tweede fase snel helemaal af gaan schaffen.
Oud 10-05-2002, 18:01
AviBoY
AviBoY is offline
Tsjah....
Met citaat reageren
Oud 10-05-2002, 18:32
Sommetje
Sommetje is offline
Ach, wees niet bang. Zo erg is het allemaal niet. Het went van zelf wel. Geniet er nu maar van dat je nog geen Tweede Fase doet. Het ga je goed!
Oud 11-05-2002, 09:13
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
juh heb wel gelijk sommetje volgend jaar begint die sh*t pas dus nu moet ik eigenlijk gewoon nog ffies ervan genieten van school nogwel hehe
Oud 11-05-2002, 12:21
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Citaat:
-=İMavieİ=- schreef:
juh heb wel gelijk sommetje volgend jaar begint die sh*t pas dus nu moet ik eigenlijk gewoon nog ffies ervan genieten van school nogwel hehe
1 troost, je bent volgend jaar iig van een paar vakken helemaal af. (ik ben hoef geen nachtmerries meer te hebben over duitse naamvallen en dat soort dingen)
Veder valt de tweede fase wel mee hoor. Tis geen wereldramp.
Oud 11-05-2002, 12:57
Stff
Stff is offline
hehe, jij moet waarschijnlijk weer alles van duits en frans doen , pech voor je . Neej, 2de fase valt reuze mee, je doet eigenlijk geen flikker
Oud 11-05-2002, 13:08
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Citaat:
Stff schreef:
hehe, jij moet waarschijnlijk weer alles van duits en frans doen , pech voor je . Neej, 2de fase valt reuze mee, je doet eigenlijk geen flikker
Neej toch? Ik dacht dat ze die verplichte vreemde taal (= dus duits of frans) helemaal af wouden schaffen, en ANW en CKV ook. Nouwja, mij kan het al niet meer helpen.
Maar je moet gewoon je vinken op tijd maken en je huiswerk een beetje bijhouden. Verder zijn ze bij ons niet meer zo streng in de controle op spijbelen, das ook wel beter.
Oud 11-05-2002, 13:25
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
hehe nou ik zie het allemaal wel... kep in iedergeval geen !@#$% natuurkunde meer volgend jaar ! woeeeeeeeeei! dat maakt alles goed...en wiskunde A 2 moet ook vast wel te doen zijn
Oud 11-05-2002, 14:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef:
uh wat denk je van de mensen die in het begin van de 2e fase zaten? toen was dr nix geregeld enzo... 'jullie' hebben het wat dat betreft nog iets gemakkelijker, leraren zijn 2e fase nu gewend.
das onzin! oke, we zullen het wel minder moeilijk hebben als de proefkonijnen, maar die roepen altijd maar dat het zo heel veel verbetert is tegenwoordig en dat de leraren gewend zijn aan de 2e fase...
  • Ik heb nog steeds dezelfde vakken als de proefkonijnen
  • Leraren weten nog steeds niet hoe ze om moeten gaan met de 2e fase
  • Nog steeds superveel toetsen, handelingsdelen en PO's en natuurlijk nooit gespreid, altijd tegelijk...
  • Nog steeds de vinkjes voor verslagen...
  • Planningen komen niet uit, omdat het werk toch wel meer bleek te zijn als gedacht, wat leerlingen dus thuis dan inmogen halen
  • Achterlijke wegingen van toetsen (weg 50 al gehad die niet herkansbaar was )

Kijk, ik geloof best dat er wat verandert is (al weet ik niet wat) en ik heb ook erg medelijden met de proefkonijnen als het eerder nog erger was, maar ik erger me er altijd zo erg aan dat ze denken dat het nu veeeeeel beter is... dat valt echt vies tegen!

Dit jaar blijven ruim 30 mensen zitten van de 60 die begonnen... zegt ook al aardig wat lijkt me
Oud 11-05-2002, 14:04
-=İMavieİ=-
-=İMavieİ=- is offline
30 van de 60? jah dat is erg veel jah.. heel veel zelfs
Oud 14-05-2002, 20:29
mar87
mar87 is offline
'k zit nu ook in de 3e ga strax ook naar de 2e fase, lijkt me ook wel geinig, kijken of het ook waar is, al dat geklaag over de 2e fase, soms lijkt het me wat overdreven. maar goed, 'k heb dan teninste natuur/scheikunde meer want zijn vreselijke vakken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 15:28
Parlaatje
Parlaatje is offline
k hoorde juist van een vriendin dat ze het makkelijker had als proefkonijn juist omdat nix was geregeld
Oud 18-05-2002, 17:21
Breg
Breg is offline
ik ga volgend jaar ook naar de 2e fase, alleen bij mij op school doen ze het anders, je hebt in de 4e nog geen profiel, alleen een richting (natuur of maatschappij dus) en in de 5e pas een profiel, dus ik heb volgend jaar nog gewoon het hele vak frans en het hele vak duits in plaats van alleen frans 1 en duits 1. En omdat ik volgend jaar de natuur kant op ga heb ik geen geschiednis meer, maar in de 5e heb ik het dan weer wel= heel vaag.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 21:05
Agricola
Agricola is offline
Op zich valt de tweede fase wel mee. Je hebt alleen maar toetsen in bepaalde periodes, en voor de rest heb je nooit overhoringen, dus als je gewoon een week vantevoren gaat blokken dan bluf je je er wel doorheen.

Waar je wel op moet letten zijn de verslagen, je moet er heel veel maken, maar daar heb je de tijd voor als je weer 6 weken geen enkele toets hebt.

jammer dat ik hier nu poas achter kom, DIT IS HET SYSTEEM
Reageren

Regels voor berichten