Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 22:33
MaHo
MaHo is offline
Hey mensen,

Ik weet al vrijwel zeker dat ik werktuigbouwkunde ga studeren na mijn examen, maar ik zit nog met wat kleine vraagjes:

- Is het (in vergelijking met andere studies) een lastige studie?
- Wat zijn de verschillen tussen studeren in Delft en Eindhoven? (Enschede is al afgevallen voor mij)
- Kom je ook echt aan die 50/50 verdeling theorie/praktijkopdracht die ze zo leuk verkondigen op opendagen?
- Heb je een laptop nodig, of is een desktop net zo goed?

Alles wat jullie me kunnen vertellen is welkom, dus ook dingetjes buiten deze vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2004, 22:40
DZHAW
DZHAW is offline
Ik heb een half jaar in Enschede gestudeert, en daar had werktuigbouwkunde idd wel een naam als behoorlijk zware studie.

Daar was het ongeveer zo: Technische natuurkunde, elektrotechniek/wiskunde, werktuigbouwkunde/chemische technologie.

Nouja, dat was mijn indruk iig

Wat ik zo over eindhoven hoor, is dat daar een laptop noodzakelijk is. (in het algemeen, dus niet specifiek voor wbk) Delft weet ik niet.

Hoewel ik er geen verstand van heb,...je zal nooit 50/50 krijgen. Universiteit is nou eenmaal veel meer theorie.

En eindhoven leek me leuker dan delft. Ben bij beide geweest, en de sfeer in eindhoven sprak me meer aan.

ps. Toch is Enschede nog wel het leukste van de 3
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 11:30
Global
Global is offline
eindelijk een topic waar ik iets mee kan
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 12:18
the tourist
the tourist is offline
Een vriend van mij doet Werktuigbouwkunde in Eindhoven. Hij moest verplicht een laptop kopen, maar dat wordt iedereen daar erg aangeraden. Hij wil er mee gaan stoppen, teveel natuur- en wiskunde geloof ik en het is ook gewoon niet echt wat hij wil. Het is ook wel zwaar geloof ik. Maar erg veel weet ik er niet over.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 20:32
Global
Global is offline
hmm waar blijft Lucky Luciano?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 16:35
MaHo
MaHo is offline
Heeft er niemand ervaringen met Delft?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 17:38
Verwijderd
oh want ik trouwens gehoord heb van iemand die het studeert is dat het merendeel van de werktuigbouwkunde studenten bijles nodig heeft, omdat met vwo oude stijl nog veel meer besteed werd aan de exacte vakken en wat de N&T'ers nu krijgen op het vwo gewoonweg onvoldoende is voor deze studie.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 19:04
Sovereign
Sovereign is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 18:38 :
oh want ik trouwens gehoord heb van iemand die het studeert is dat het merendeel van de werktuigbouwkunde studenten bijles nodig heeft, omdat met vwo oude stijl nog veel meer besteed werd aan de exacte vakken en wat de N&T'ers nu krijgen op het vwo gewoonweg onvoldoende is voor deze studie.
Dat verbaast me niet echt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Sovereign schreef op 14-11-2004 @ 20:04 :
Dat verbaast me niet echt.

dat als er 100 studenten zijn alle 100 bijles nodig hebben en er dan nog maar 25 het eerste jaar halen etc etc
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 21:08
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
per piacere schreef op 14-11-2004 @ 21:35 :
dat als er 100 studenten zijn alle 100 bijles nodig hebben en er dan nog maar 25 het eerste jaar halen etc etc
Serieus?? Omg! Is er niet iemand die dat kan tegenspreken plz..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 21:13
Verwijderd
ik hoorde het van een 4e jaars
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 21:41
the tourist
the tourist is offline
Ik hoorde ook dat in Eindhoven maar 30% de studie afmaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2004, 23:08
MaHo
MaHo is offline
*schrikt heel erg van deze reacties*

Is er niemand met positieve ervaringen?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 06:49
Verwijderd
Citaat:
MoonMonkey schreef op 14-11-2004 @ 22:41 :
Ik hoorde ook dat in Eindhoven maar 30% de studie afmaakt.

die 4e jaars die ik ken zit dus ook in Eindhoven
en hij zegt dat er heel weinig zijn die de studie aankunnen dus
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 14:29
Global
Global is offline
Citaat:
MaHo schreef op 15-11-2004 @ 00:08 :
*schrikt heel erg van deze reacties*

Is er niemand met positieve ervaringen?
ik wil ook WB doen.. enuh door de reacties vind ik het juist uitdagender om het te studeren

positive thinking
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Global schreef op 16-11-2004 @ 15:29 :
ik wil ook WB doen.. enuh door de reacties vind ik het juist uitdagender om het te studeren

positive thinking

zoek alvast maar een bijles student
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:43
MaHo
MaHo is offline
Hehe, so true
Ik weet alleen dat mijn instelling van nu nooit voldoende zou zijn voor WB (ook niet voor andere studies ), maar wat wil je ook met de 2e fase....zelfstandig me reet. Ik word er alleen maar lui van, net als de rest van de leerlingen Anyway, die instelling moet dan dus toch veranderen en mss ga ik ook gelijk zo'n cursus studeren doen (die hebben ze iig wel uin groningen), zodat ik een hoop problemen voor kan blijven.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 20:53
Verwijderd
De Tweede Fase maakt je lui? Fijne illusie. Je zou ook eens kunnen nadenken waarom je geen reet doet. Lees je wel eens iets interessants?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2004, 15:00
MaHo
MaHo is offline
Jah, soms bijn natuurkunde en scheikunde Al die verplichte vakken als NL, ENG, MA, enz. zijn saaaaaaaaaaaai en dara doek dus ook geen flikker voor Maar door 2e fase schuif ik alles voor me uit en uiteindelijk doe ik het dan maar neit
Met citaat reageren
Oud 21-11-2004, 18:05
Verwijderd
Hoi, jah is lees het weer lkkr snel
Ik studeer nu wb in Delft.
Het is een van de lastigste studies in Delft. En aangezien in denk ik wel mag zeggen dat technische studies zowieso wat lastiger zijn dan de gemiddelde andere studies is het redelijk lastig. Je hebt in principe geen eens een computer nodig, maar het is wel handig als je er gewoon 1 hebt. Laptop is niet nodig. In kan geen vergelijking maken met Eindhoven. En wat betreft die 50/50:

Je hebt niet echt practicum, maar meer projecten: Onderzoek een boormachine, maak een posterscroller, maak een fiets zonder wielen etc. Met zo'n project ben je korter bezig. Maar je krijgt ook vakken die verwant zijn aan je project. Dus die kan je wel tot het project rekenen. En dan kom je ongerveer op wel 50/50 bezig. Maar das niet echt heel erg practicum, meer tekenen enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten