Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 08:42
LiqqY
LiqqY is offline
Ik vroeg me af wat voor namen er zijn die dit creéren, dus die muziek wat je vaak tegenkomt in films als er een doodgaat of als er in een heftig actie moment komt.

Weet niet hoe ik het moet omschrijven dus als iemand het snapt en me kan helpen bedankt
Oud 08-05-2006, 08:44
EggeD
EggeD is offline
De muziek bij sterfte en dikke actie verschilt doorgaans nogal. Wat bedoel je precies ?
Oud 08-05-2006, 08:49
LiqqY
LiqqY is offline
Citaat:
EggeD schreef op 08-05-2006 @ 09:44 :
De muziek bij sterfte en dikke actie verschilt doorgaans nogal. Wat bedoel je precies ?
Nogmaals, mischien met een voorbeeld bij de film "The Gladiator" hoor je deze muziek als hij terug komt en zijn huis geplunderd ziet. Dan hoor je "haaaaaaaahaaa (kerkachtige muziek)".

En ik weet niet of jij ooit eens een fragmovie gezien hebt(is een opgenomen stukje uit een spel met de momenten waarop jij "het mooiste je tegenstander neerschiet" hierin gebruiken ze die muziek ook erg veel, http://download.levitation-gaming.co...ad&fileid=2316 download -> the dark prophecy teaser. Als ik mij het goed herriner komt zo'n soort muziek ook hierin voor.
Oud 08-05-2006, 08:57
EggeD
EggeD is offline
Misschien eens beginnen met wat klassiek spul inderdaad ? In dat stuk van Orff (Carmina Burana) zit dat vocale wel. Verder misschien Vangelis (Conquest of Paradise). Dat zijn wel heel bekende hoor. Ik kan zo gauw niet op echt oude werken komen ofzo, nooit zoveel vocaal geluisterd. Snees misschien wel.
Oud 08-05-2006, 10:48
Verwijderd
Orff is wel goed voor het effect, maar wordt niet echt als 'kunst' gezien. Mozart kan je proberen: Kyrie eleison uit het Requiem, of Qui tollis peccata mundi uit de Mis in c (Mass in C minor). Van Bach kan je het eerste Kyrie eleison of Credo in unum Deum uit de Mis in b (Mass in B minor) luisteren. Van Beethoven kan je het Agnus Dei uit de Missa solemnis luisteren. Ook Fauré heeft een mis geschreven, maar is die is minder toegankelijk. Bach heeft wel meer mooie koormuziek geschreven, maar die is minder heftig. Check bv. Dona nobis pacem uit de Mis in b, het slotkoor 'Ruht wohl, ihr heiligen Gebeine' uit de Johannes Passion of 'Wir setzen uns met Tränen nieder' uit de Matthäus Passion.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten