Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2004, 05:01
AJMouse
AJMouse is offline
Hm ik kon helaas niet echt een goeie topictitel verzinnen, maargoed.

Ik loop ochtendkrant, noordhollandsdagblad. (Al?) 3 jaar . Aan het eind van elk jaar krijgen we dan van die kerstkaartjes en mag je langs de deuren om om geld te bedelen. Ik bezorg het gehele jaar vrijwel klachtloos, en elke ochtend zo vroeg als ik maar mag (tussen 4:30 en 5:30 heb je je krant).

Wat ik wil gaan doen is voor al mijn huizen kaartjes maken waar het nhd-kaartje dan aan vast komt te zitten. Op die kaartjes zet ik mijn verhaal.

Het verhaal zal iets zijn in de trant van dat ik een nieuwe baan zoek, want ik ben nu negentien, en ik wil wel eens wat anders. Iets anders dan wat ik zomaar in de krant zie, en iets anders dan bollenpellen bij een of andere boer (ik bezorg niet bij boeren ). Er zal in staan dat ik dit jaar besloot om niet om geld te vragen bij de mensen aan de deur, maar om te vragen of ze misschien iets voor me weten, connecties hebben waar ik iets mee kan, kortom, dat ik een baan zoek en hulp vraag. Er zal ook verder natuurlijk in staan wat ik leuk vind, wat mijn hobbies zoal zijn, wat ik studeer, wat ik al gedaan heb; zo'n beetje alles dat relevant zou kunnen zijn.

Vervolgens mijn mail adres en mobiele nummer.

---

Het is een idee dat ik net tijdens mijn wijk verzon. Ik zoek al een tijdje nog een extra baantje, en ik kan niet echt wat vinden, want bij de meeste banen die ik leuk vind (de moeilijke banen) komen juist mensen die mensen kennen. Ik weet dat er een aantal potentieele baanaanbieders in mijn wijk zitten en ik dacht persoonlijk dat dit toch wel een hele originele sollicitatie is (en zeker weten voor mijn de mensen in mijn dorp). Ik heb bij een of andere presentatie op school opgestoken dat je moet opvallen met wat je doet, dat je dingen anders doet en dat mensen je onthouden.

Toch kan ik nog best wel eens slaapdronken zijn zo vroeg in de morgen en is dit misschien een slecht idee en kan ik beter om die 90 eurootjes bedelen bij de mensen. What say you?
Oud 22-11-2004, 10:12
tandenborstel
tandenborstel is offline
Het lijkt mij een erg leuk idee! Ben benieuwd of het ook werkt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2004, 15:46
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 22-11-2004 @ 11:12 :
Het lijkt mij een erg leuk idee! Ben benieuwd of het ook werkt.
laat het ons weten als je het doorzet
Oud 22-11-2004, 16:51
Balance
Balance is offline
Ik vrees dat zo'n kaartje / brief bij mij direct de papierbak in gaat en dat ik het dus niet lees. Ik weet niet hoe dat met andere mensen zit, maar hou daar rekening mee.

Toch wel een heel origineel idee
Oud 22-11-2004, 20:16
ekki
ekki is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-11-2004 @ 17:51 :
Ik vrees dat zo'n kaartje / brief bij mij direct de papierbak in gaat en dat ik het dus niet lees. Ik weet niet hoe dat met andere mensen zit, maar hou daar rekening mee.

Toch wel een heel origineel idee
Als het iets meer is dan een gewoon kaartje, zou ik het wel lezen (als er een brief oid aan zou zitten ofzo).
Oud 22-11-2004, 22:12
AJMouse
AJMouse is offline
Zon krantenkaartje dus, met een brief er aan vast geniet. Ik kán elke brief persoonlijk maken, of iig het adres erop, want ik weet de achternamen van de mensen..
Oud 23-11-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 22-11-2004 @ 23:12 :
Zon krantenkaartje dus, met een brief er aan vast geniet. Ik kán elke brief persoonlijk maken, of iig het adres erop, want ik weet de achternamen van de mensen..
Het klinkt leuk, misschien kan je een kleine toelichting geven als je het kaartje overhandigt. "Gelukkig nieuwjaar [blablabla] ik hoop dat u me wilt helpen zoeken."
Wat ik me afvraag; zal jouw huidige werkgever wel zo blij zijn dat je hun kaartjes gebruikt om een nieuwe baan te zoeken?

Maar zelfs zonder die kaartjes kan het een goed idee zijn om je cv hier en daar door de bus heen te gooien. Ik ben AJmouse, uw krantenbezorger. Heb dit nu drie jaar gedaan en zoek wat nieuws. Zou u me willen helpen bij deze zoektocht?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2004, 15:22
AJMouse
AJMouse is offline
De bedoeling was niet echt om het kaartje te overhandigen. Anyway, dat kan natuurlijk wel.

Over dat mijn huidige werkgever er wel of niet blij mee is.. eigenlijk heb ik daar niks mee te maken, ik heb die persoon namelijk nog nooit gezien, en het maakt mij niet uit hoe of dat et met zijn of haar bedrijf gaat. Maar, in beginpost staat geloof ik dat ik een extra baantje zoek.. toch? Nouja, zo niet, dat bedoelde ik.
Oud 23-11-2004, 20:15
Verwijderd
Het idee is wel heel grappig jah

Maar als goede bezorger zien de abonnees jou liever niet verdwijnen natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-11-2004, 05:16
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 23-11-2004 @ 16:22 :
... Maar, in beginpost staat geloof ik dat ik een extra baantje zoek.. toch? Nouja, zo niet, dat bedoelde ik.

Oud 27-11-2004, 06:32
Verwijderd
Ik vind het een erg orginieel idee, gewoon proberen joh, je kunt nooit weten. Maar jemoet het dus idd een beetje persoonlijk verpakken, zodat het niet meteen de papierbak ingaat omdat het als een foldertje/promotie aan wordt gezien.
En idd, naam+achternaam en adres erop zetten maakt het weer wat persoonlijker, en natuurlijk je naam tekenen, niet typen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten