Hm ik kon helaas niet echt een goeie topictitel verzinnen, maargoed.
Ik loop ochtendkrant, noordhollandsdagblad. (Al?) 3 jaar

. Aan het eind van elk jaar krijgen we dan van die kerstkaartjes en mag je langs de deuren om om geld te bedelen. Ik bezorg het gehele jaar vrijwel klachtloos, en elke ochtend zo vroeg als ik maar mag (tussen 4:30 en 5:30 heb je je krant).
Wat ik wil gaan doen is voor al mijn huizen kaartjes maken waar het nhd-kaartje dan aan vast komt te zitten. Op die kaartjes zet ik mijn verhaal.
Het verhaal zal iets zijn in de trant van dat ik een nieuwe baan zoek, want ik ben nu negentien, en ik wil wel eens wat anders. Iets anders dan wat ik zomaar in de krant zie, en iets anders dan bollenpellen bij een of andere boer (ik bezorg niet bij boeren

). Er zal in staan dat ik dit jaar besloot om niet om geld te vragen bij de mensen aan de deur, maar om te vragen of ze misschien iets voor me weten, connecties hebben waar ik iets mee kan, kortom, dat ik een baan zoek en hulp vraag. Er zal ook verder natuurlijk in staan wat ik leuk vind, wat mijn hobbies zoal zijn, wat ik studeer, wat ik al gedaan heb; zo'n beetje alles dat relevant zou kunnen zijn.
Vervolgens mijn mail adres en mobiele nummer.
---
Het is een idee dat ik net tijdens mijn wijk verzon. Ik zoek al een tijdje nog een extra baantje, en ik kan niet echt wat vinden, want bij de meeste banen die ik leuk vind (de moeilijke banen) komen juist mensen die mensen kennen. Ik weet dat er een aantal potentieele baanaanbieders in mijn wijk zitten en ik dacht persoonlijk dat dit toch wel een hele originele sollicitatie is (en zeker weten voor mijn de mensen in mijn dorp). Ik heb bij een of andere presentatie op school opgestoken dat je moet opvallen met wat je doet, dat je dingen anders doet en dat mensen je onthouden.
Toch kan ik nog best wel eens slaapdronken zijn zo vroeg in de morgen en is dit misschien een slecht idee en kan ik beter om die 90 eurootjes bedelen bij de mensen. What say you?