Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2002, 21:01
WelcomeHome
WelcomeHome is offline
[STELLING] Twee mensen die een relatie hebben, kunnen beter dezelfde interesses hebben. De verschillen komen op den duur toch wel.

k ben oneens; zo gauw het klikt, is een relatie altijd mogelijk, ook al verschil je sterk van je vriend of vriendin
Oud 06-03-2002, 21:02
Rhinus
Rhinus is offline
Je moet raakvlakken hebben. Anders werkt het niet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:13
Verwijderd
Dezelfde interesses niet noodzakelijkerwijs. Wel hetzelfde niveau.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 21:15
xxx_anouk_xxx
xxx_anouk_xxx is offline
Je moet elkaar beetje aanvoelen

kus
Oud 06-03-2002, 21:17
Verwijderd
tja als je partner van alles leuk vind dat jou totaal niet boeit dan kan je je denk ik eerder ergeren aan iemand omdat ie het er steeds over heeft ofzo.

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 15:17
highlight
highlight is offline
je hoeft niet álles te delen, maar een paar raakvlakken is altijd handig, kun je altijd ergens over praten. téveel raakvlakken is ook niet leuk, dan wordt het saai. ook kun je je dan niet 'verdiepen' in bijv. een hobby die hij geweldig vind, en jij nog niet zoveel van weet...
Oud 07-03-2002, 15:20
Günther
Günther is offline
Citaat:
nare man schreef:

jepz!!
Oud 07-03-2002, 18:24
jenny13
jenny13 is offline
hoeft niet perse
maar
ik denk dat je op zommige punten wel iets gelijk moet hebben want anders werkt het inderdaad niet

kuz
Oud 07-03-2002, 19:18
the exploding boy
the exploding boy is offline
Je moet op 1 lijn liggen met elkaar, maar je hoeft niet alles hetzelfde leuk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 22:12
95827
95827 is offline
Citaat:
nare man schreef:

dus jij zit liever met iemand te praten die ook VWO heeft gedaan waar je eigenlijk nix tegen te zeggen hebt dan dat je met iemand praat van het VBO die toevallig wel dezelfde interesses heeft?
het zal wel aan mij liggen ...voor de rest ben ik het met Rhinus eens...je moet enkele raakvlakken hebben anders ben je op een gegevne moment uitgepraat..maar of die raakvlakken nou alleen maar op hetzelfde niveau mogen liggen .. dat vraag ik me af..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 05:55
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
ik had dezelfde humor met mijn recente exvriend. maar het liep wel stuk, mede omdat we niet bij elkaar pasten op het gebied van interesse. Ik ben meer theoretisch, houd van veel lezen, analyseren, muziek luisteren ( klassiek) en maken.

Hij intereseerde zich daar totaal niet in, we hebben het er ook nooit over gehad terwijl het een wezenlijk deel van mijn leven is

Hij was helemaal gek van logistiek, meer praktische zaken, sociale contacten onderhouden, films etc. Ik intereseerde me er vanwege hem voor, kon alles ana hem vragen, wist er ook alles van af.

ik was geintereseerd, hij niet, dan loop het mis, hoe goed je ook met elkaar kunt opschieten
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 10:46
Verwijderd
Citaat:
95827 schreef:
dus jij zit liever met iemand te praten die ook VWO heeft gedaan waar je eigenlijk nix tegen te zeggen hebt dan dat je met iemand praat van het VBO die toevallig wel dezelfde interesses heeft?
Ik bedoelde niet zozeer hetzelfde schoolniveau, maar hetzelfde niveau van abstract denken, inlevings- en relativeringsvermogen. Als je met elkaar op datzelfde niveau zit spelen de verschillende interessen minder dan wanneer je het misschien wel allebei leuk vindt om iets bepaalds te doen, maar de één snapt de ander totaal niet (in zijn/haar beweegredenen e.d.) omdat er zo'n groot niveauverschil tussen zit.

Maar ik zal zelf de eerste zijn die het toegeeft: ik wil gewoon een meisje met minstens atheneum..liever gymnasium. Da's een 'hard' (lees: niet te omzeilen) criterium. Het klinkt misschien fout maar ik wil gewoon iemand die op hetzelfde niveau zit als ikzelf.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:41
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik bedoelde niet zozeer hetzelfde schoolniveau, maar hetzelfde niveau van abstract denken, inlevings- en relativeringsvermogen. Als je met elkaar op datzelfde niveau zit spelen de verschillende interessen minder dan wanneer je het misschien wel allebei leuk vindt om iets bepaalds te doen, maar de één snapt de ander totaal niet (in zijn/haar beweegredenen e.d.) omdat er zo'n groot niveauverschil tussen zit.

Maar ik zal zelf de eerste zijn die het toegeeft: ik wil gewoon een meisje met minstens atheneum..liever gymnasium. Da's een 'hard' (lees: niet te omzeilen) criterium. Het klinkt misschien fout maar ik wil gewoon iemand die op hetzelfde niveau zit als ikzelf.

Ah, ben het er mee eens. Ik wil ook iemand die net zo intelligent is als mijzelf, in ieder geval voor vriendschap.
Intelligent heeft dus niet ALLES met school te maken, he, want ik heb een vriendin die mavo heeft gedaan, maar die beslist niet stom is. Ze leert alleen niet zo goed als mij, nou, so what?

Maar over het algemeen gaat het wel redelijk op, intelligentie en goed kunnen leren. Mijn grens ligt nu op mavo, omdat er zat intelligente mensen zijn die gewoon geen zin hebben om te leren. VBO is te laag, zelfs als je niet WILT leren, moet je nog hoger dan VBO kunnen halen.

En interesses... wel een paar dezelfde, da's wel handig, maar als je helemaal NIKS gemeen had met um was je vast niet er mee in contact gekomen.
Over het algemeen is zelfde humor, zelfde gedachtengang het belangrijkste denk ik...
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ik wil ook iemand die net zo intelligent is als mijzelf
of stom, natuurlijk Ik denk gewoon graag dat ik slim ben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 10:23
Python
Python is offline
Klopt
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 12:09
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
nare man schreef:
ik wil gewoon een meisje met minstens atheneum..liever gymnasium.
Hier kan ik dus echt niet tegen he..gymnasium is echt niet hoger dan atheneum hoor..tis alleen dat je op het gym Grieks en Latijns krijgt.
Oud 09-03-2002, 12:34
Rhinus
Rhinus is offline
Mensen, VWO is ook niet hoger dan HAVO. 't Is alleen voor andere mensen. VWO enzo is gewoon voor de mensen die meer geven om school. De meeste mensen waarbij ik denk, jij bent slim komen net zo vaak van de HAVO. Maar doordat ze wel 'betere' dingen te doen hebben dan school doen ze de HAVO en niet omdat ze 'te dom' zijn voor 't VWO.

In mijn 1e reply zei ik dat je raakvlakken moest hebben. En dat kan ook met de manier van denken te maken hebben zoals nare man dat zei.

Ik vind mensen die 'hetzelfde' denken dan ik ook veel prettiger en dus ook 'beter' vriendin 'matriaal'.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 13:38
Esmée
Esmée is offline
Citaat:
nare man schreef:
Maar ik zal zelf de eerste zijn die het toegeeft: ik wil gewoon een meisje met minstens atheneum..liever gymnasium.
Dat is dus echt onwijs vette onzin.

Met een jongen waar ik momenteel veel mee 'omga', die eerst MAVO heeft gedaan en nu HAVO doet, zit ik voor mijn gevoel nu al meer op 1 lijn qua niveau dan met mijn ex die VWO doet. School zegt allemaal niet zo veel hoor, ik ben het vaak met je eens, maar dit vind ik echt onwijs narrowminded en bekrompen.

De meest intelligente persoon die ik ken heeft zijn MAVO niet eens afgemaakt, maar die heeft zoveel kennis in dat hoofd van hem zitten, dat hou je niet voor mogelijk. En als ik zo bij mij op het gym rondkijk zitten er ook een hoop dozen tussen die gewoon alles straal uit hun kop leren en het daardoor halen, maar verder gewoon enorm dom zijn en enorm achterlopen qua algemene ontwikkeling.

Oud 09-03-2002, 17:05
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Dat is dus echt onwijs vette onzin.

Met een jongen waar ik momenteel veel mee 'omga', die eerst MAVO heeft gedaan en nu HAVO doet, zit ik voor mijn gevoel nu al meer op 1 lijn qua niveau dan met mijn ex die VWO doet. School zegt allemaal niet zo veel hoor, ik ben het vaak met je eens, maar dit vind ik echt onwijs narrowminded en bekrompen.

De meest intelligente persoon die ik ken heeft zijn MAVO niet eens afgemaakt, maar die heeft zoveel kennis in dat hoofd van hem zitten, dat hou je niet voor mogelijk. En als ik zo bij mij op het gym rondkijk zitten er ook een hoop dozen tussen die gewoon alles straal uit hun kop leren en het daardoor halen, maar verder gewoon enorm dom zijn en enorm achterlopen qua algemene ontwikkeling.

Helemaal mee eens en ik ken idd ook een super 'wijs' iemand die nu in 3 MAVO zit en geen flikker om school geeft.
Tja, Nare, je gaat jezelf echt nog wel tegenkomen want zo'n eis is gewoon belachelijk. Daar moet liefde niet op gebaseerd zijn.
En zowiezo kan ik mij herinneren dat je zelf ook geen Gymnasium hebt gedaan. Moet jij je toch flink minderwaardig voelen bij zo'n meisje
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 19:06
Semele
Semele is offline
Citaat:
bloem schreef:
Hier kan ik dus echt niet tegen he..gymnasium is echt niet hoger dan atheneum hoor..tis alleen dat je op het gym Grieks en Latijns krijgt.

Dus is gymnasium wel hoger dan atheneum.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 07:48
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Niet precies dezelfde interesses, maar een relatie waarbij ze allebei met totaal andere dingen bezig zijn kan volgens mij niet werken.
Oud 10-03-2002, 10:11
lostprophet
lostprophet is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Mensen, VWO is ook niet hoger dan HAVO. 't Is alleen voor andere mensen. VWO enzo is gewoon voor de mensen die meer geven om school. De meeste mensen waarbij ik denk, jij bent slim komen net zo vaak van de HAVO. Maar doordat ze wel 'betere' dingen te doen hebben dan school doen ze de HAVO en niet omdat ze 'te dom' zijn voor 't VWO.

sorry, maar das dus echt kansloze onzin die je daar opschrijft
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:

In mijn 1e reply zei ik dat je raakvlakken moest hebben. En dat kan ook met de manier van denken te maken hebben zoals nare man dat zei.

Ik vind mensen die 'hetzelfde' denken dan ik ook veel prettiger en dus ook 'beter' vriendin 'matriaal'.
Dat is gelul, heel wat mensen van de havo doen heel wat meer aan school dan mensen uit mijn klas (gymnasium). Als je havo doet kun je gewoon minder goed leren dan VWO leerlingen. Dat betekend niet dat je minder intelligent bent, dat zei ik al, maar gewoon dat je meer moet werken voor hetzelfde resultaat. Met de uitzonderingen van de mensen die er niets aan willen doen natuurlijk, maar als je niets aan school doet en je kunt toch op havo blijven, dan ben je wat mij betreft heel goed in leren (en toch stom, omdat ik persoonlijk het stom vind om minder te doen dan je kan).
Nou ja, we raken offtopic...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Je moet raakvlakken hebben. Anders werkt het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
lostprophet schreef:
sorry, maar das dus echt kansloze onzin die je daar opschrijft
Dat is geen onzin. Tuurlijk het klopt niet bij iedereen. Maar bij mij op de HAVO. Daar zaten we dus met 20 mensen die N&T deden. En MINSTENS 10 daarvan zijn zeker slim genoeg om ook 't VWO te halen.

En natuurlijk klopt het niet voor iedereen. Maar het grootste verschil tussen VWO en HAVO (op mijn EX school dan) is de instelling en niet 't denknivo.

Maar we dwalen af. En je hoeft me niet te geloven. Maar zo is het hier in 't zuiden van NB wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2002, 17:59
sanne60
sanne60 is offline
Ik denk dat je een beetje hetzelfde denkniveau moet hebben en dat over het algemeen je grotendeels dezelfde standpunten moet hebben. Hoeft helemaal niet te zeggen dat je t altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar over de grote lijnen is het toch wel makkelijker als je een beetje gelijk gestemd bent.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 21:05
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
sanne60 schreef:
Ik denk dat je een beetje hetzelfde denkniveau moet hebben en dat over het algemeen je grotendeels dezelfde standpunten moet hebben. Hoeft helemaal niet te zeggen dat je t altijd met elkaar eens hoeft te zijn, maar over de grote lijnen is het toch wel makkelijker als je een beetje gelijk gestemd bent.
Idd, maar denkniveau is iets heel anders als intelligentie niveau. Ik heb het idee dat sommige mensen dat gewoon echt niet door hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten