Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 19:36
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Heej
Ik las net een stukje op internet over zelfvertrouwen:
http://www.zelfvertrouwen.nl/page.php?page=199

Toen ik dit las dacht ik meteen dat ***** geen zelfvertrouwen had en komt vaak negatief over.

Misschien niet zo bedoelt, maar ik krijg er geen duidelijkheid uit.

Het praten over gevoel wil ***** alleen over HET MIJNE..
als ik over ***** gevoel wat vraag is het altijd hetzelfde:
- Het boeit niet
- Ik verwerk het zelf wel
- Het is te lang geleden
- etc etc

Ik weet niet meer wat ik er aan kan doen..
heeft er iemand ervaringen mee? of tips en kan me helpen??

Alvast bedankt

Groetjes Inge

(ik weet niet of dit allemaal echt bij zelfvertrouwen hoort, maar ik maak me er best druk over...
- denk bijvoorbeeld doordat ***** zo negatief overkomt dat het aan mij ligt, al weet ik en zegt mijn omgeving dat dat niet zo is..
- lig ik wakker omdat ik het niet meer weet, hoe het verder moet)

het lijkt wel dat diegene niet tegen kritiek kan..

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 20:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 21:27
elledc
elledc is offline
Het zal wel te maken hebben met weinig zelfvertrouwen.
Ook onzekerheid kan een rol spelen.
Het is erg om te zeggen maar sommige mensen zijn van karakter zo. Je denkt dan dat het aan jou ligt maar soms is dat helemaal niet zo.
Ik ken meer jongens dan meisjes die het moeilijk hebben te praten over wat ze voelen. Soms ligt het in hun aard. Ik heb zo'n vriend gehad die nooit praatte over wat hij voelde en vaak neerslachtig was. Ik denk wel dat dit kan overgaan, velen tot hun 18-19-20 jaar hebben weinig zelfvertrouwen maar dit kan misschien volledig veranderen.
Ik kan geloven dat het niet leuk is voor jou, je kan natuurlijk ook proberen hem vaker gerust te stellen en hem doen praten, ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:06
Balance
Balance is offline
Ik denk niet dat het iets met zelfvertrouwen te maken heeft.
Sommige mensen praten niet over hun eigen gevoelens. Zij verwerken hun dingen zelf wel en vinden het niet fijn om er met anderen over te praten. En áls ze dan al moeten praten met een ander, dan misschien nog eerder met een onbekende.
Of dat bij ***** van toepassing is weet ik niet, maar het hoeft dus niet met zelfvertrouwen te maken te hebben.
Oud 07-11-2004, 00:41
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Ingetjuhh schreef op 06-11-2004 @ 20:36 :
Toen ik dit las dacht ik meteen dat ***** geen zelfvertrouwen had en komt vaak negatief over.
Het is lang niet altijd zo dat als iemand de symptomen heeft die overeenkomen met iets wat jij (toevallig) leest. Bovendien krijg jij als buitenstaander slechts eenzijdige informatie waardoor jij er al helemaal niet goed over kan oordelen. ***** kan best last hebben van weinig zelfvertrouwen, maar daar kan hij/zij zelf nog het beste over beslissen. Laat ***** daarom rustig zijn/haar gang gaan en ga niet lopen pushen. Daarmee dring je hem/haar alleen maar in de hoek, en daar is zegmaar een spreekwoord over (wat je dan weer heel ernstig kan interpreteren maar dat bedoel ik ook weer niet natuurlijk).
En voor de rest ben ik het helemaal eens met wat de twee dames boven mij er over zeggen. Er zijn gewoon mensen die zichzelf niet makkelijk bloot kunnen geven, zo zijn ze gewoon. Hou daar ook rekening mee.
Oud 07-11-2004, 09:51
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 06-11-2004 @ 22:27 :
Het zal wel te maken hebben met weinig zelfvertrouwen.
Ook onzekerheid kan een rol spelen.
Het is erg om te zeggen maar sommige mensen zijn van karakter zo. Je denkt dan dat het aan jou ligt maar soms is dat helemaal niet zo.
Ik ken meer jongens dan meisjes die het moeilijk hebben te praten over wat ze voelen. Soms ligt het in hun aard. Ik heb zo'n vriend gehad die nooit praatte over wat hij voelde en vaak neerslachtig was. Ik denk wel dat dit kan overgaan, velen tot hun 18-19-20 jaar hebben weinig zelfvertrouwen maar dit kan misschien volledig veranderen.
Ik kan geloven dat het niet leuk is voor jou, je kan natuurlijk ook proberen hem vaker gerust te stellen en hem doen praten, ofzo
hmm ja dat probeer ik ook wel maar als ik dat probeer of ik bijvoorbeeld iets vraag hoe ***** zich daar bij voelt.. nou ja dan krijg je gewoon hele rare antwoorden
waardoor het lijkt dat ***** niet tegen kritiek kan..
Oud 07-11-2004, 09:52
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-11-2004 @ 23:06 :
Ik denk niet dat het iets met zelfvertrouwen te maken heeft.
Sommige mensen praten niet over hun eigen gevoelens. Zij verwerken hun dingen zelf wel en vinden het niet fijn om er met anderen over te praten. En áls ze dan al moeten praten met een ander, dan misschien nog eerder met een onbekende.
Of dat bij ***** van toepassing is weet ik niet, maar het hoeft dus niet met zelfvertrouwen te maken te hebben.
Ik denk toch eigenlijk van wel..
als je geen vertrouwen hebt in je zelf dan praat je er minder gauw over
toch een soort van onzekerheid die "los" moet groeien..
Oud 07-11-2004, 09:55
Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Citaat:
Zotje schreef op 07-11-2004 @ 01:41 :
Het is lang niet altijd zo dat als iemand de symptomen heeft die overeenkomen met iets wat jij (toevallig) leest. Bovendien krijg jij als buitenstaander slechts eenzijdige informatie waardoor jij er al helemaal niet goed over kan oordelen. ***** kan best last hebben van weinig zelfvertrouwen, maar daar kan hij/zij zelf nog het beste over beslissen. Laat ***** daarom rustig zijn/haar gang gaan en ga niet lopen pushen. Daarmee dring je hem/haar alleen maar in de hoek, en daar is zegmaar een spreekwoord over (wat je dan weer heel ernstig kan interpreteren maar dat bedoel ik ook weer niet natuurlijk).
En voor de rest ben ik het helemaal eens met wat de twee dames boven mij er over zeggen. Er zijn gewoon mensen die zichzelf niet makkelijk bloot kunnen geven, zo zijn ze gewoon. Hou daar ook rekening mee.
Daar houd ik ook echt wel rekening mee..
maar ehmz als je iemand ergens zijn/haar mening over vraagt, en dan vervolgens hele rare antwoorden krijgt..
het kan best in die persoon zitten, maar ehm.. ik dring ook echt helemaal niets aan, zo ben ik ook weer niet..

Ik laat ***** gewoon hoe hij is maar ik heb het er gewoon ff moeilijk mee als ***** niet echt een duidelijke mening heeft of uit als ik wat vraag enzo.. en dat is opzich toch wel te doen bij de dingen waar ik iets over vraag het enige wat je krijgt is:
weet ik niet
dat is jou keus
blablabla..
Reageren

Regels voor berichten