![]() |
|
Naar Gods gelijkenis
Naar Gods gelijkenis, als pachters van Zijn aarde, zijn wij de meesters, van vogel, dier en vis. Maar met als ons verstand hebben wij er voor gekozen om dingen te vernielen, die komen uit Gods hand. Wij zijn nu niet meer, als de beesten van het veld, maar wij vertikken het, om te knielen voor De Heer. Naar: "En God zeide: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis; en dat zij heerschappij hebben over de vissen der zee, en over het gevogelte des hemels, en over het vee, en over de gehele aarde, en over al het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt." - Genesis 1 vers 26 (Staten vertaling) - - - - - - - - - - - - Ik was van plan om gedichten te schrijfen over God en de Bijbel, en dit is de eerste ^^, kvind het zelf niet zo super mooi qua dichten maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat moois hebben Om het een beetje ordelijk te houden heb ik er voor gekozen om deze gedichten op 2 plaatsen te zetten, eentje op DoP voor beoordeling van de dicht'kunst' en op de Religie afdeling van Mystiek & Religie voor de inhoud, geliefden dus commentaar op de daarvoor bestemde plaatsen te posten ![]() Link naar gedicht op DoP: http://forum.scholieren.com/showthre...0#post13631420
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() de bedoeling is: zijn jullie hiermee eens ? wat vind je ervan ? klopt het niet/wel, waarom ? heb je er een boodschap aan, waarom wel/niet ? wat komt er bij je op als je dit leest ?
Toch? Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 10:54. |
![]() |
||
Citaat:
Eens: gedeeltelijk, ja, we slopen de boel, maar nee, geen Christelijke God. Ik vind het wel een leuk gedicht eigenlijk. boodschap: het heeft wel een punt...dat we beter moeten omgaan met de wereld...ben ik het mee eens dus. wat er bij me opkomt? dat de laatste twee regels heel...Wim Kannesque zijn..
||
Citaat:
![]() wie is 'Wim Kannesque' ? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
MOOI... inhoudenlijk gezien vooral ![]() en ik ben het (bijna) helemaal eens met de inhoud, alleen een beetje eenzijdig gezien... IS DAN DE HELE WERELD ZO??? ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
hollanders, te op zichten van WAT niet slecht??? (ps een "3" is in vergelijking met een "1" ook goed maar nog lang niet voldoende) en waar hebben we die enorme bevolkinkgs groei aan te danken denk je??? en als jij geloofd dat: "God is liefde, God is begrip en Respect". God is idd dit allenmaal maar nog veel meer!!! "leven en laten leven en ondertussen genieten" ik denk dat als God zo is, dat de wereld er al niet meer was geweest.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 12:40. |
![]() |
||
Citaat:
Mooi!
||
Citaat:
als je er wat anders mee bedoelt moet je dat ff zeggen want ik volg je niet helemaal 100% ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Wat ik denk bij het stukje van TS: Ga terug naar school, leer een beetje Nederlands, en probeer het nog een keertje.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
wat dus in feite de theorie ongefundeerd maakt...
||
Citaat:
maar ik heb ook nergens gezecht dat we alleen maar dingen vernielen, we kunnen ook goede dingen doen, maar dat doen en willen we lang niet altijd omdat de meeste mensen vooral aanzichzelf denken, en er zijn van die mensen: "fout ? ik heb niks fout gedaan hor, ik ben altijd tegen iedereen aardig en ik geef aan die arme bedelaars op straat ook altijd een euro", en ik heb een beetje hekel aan mensen die blind zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zo zou je "geloven" ook kunnen omschrijven
|
|