Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De site van de faculteit is gehackt momenteel, dus daar word je nu ook niet veel wijzer van... |
![]() |
|
Een kennis van me doet Muziektechnologie aan de HKU !
Zijn leven draait ook zo ongeveer om muziek geloof ik, speelt ook in een bandje dat zich al flink aan het onderscheiden is enzo. Je moet voor die opleiding ook een instrument spelen op toelatingsniveau van conservatorium. Je krijgt een aantal theoretische vakken zoals sonologie e.d. Maar ook veel andere dingen. Er zijn ook een aantal deelrichtingen waar de focus wat meer ligt op de instrumenten en minder op de techniek. Veel afgestudeerden gaan werken als studiotechnicus, producer bij opnamestudio's, bij tv, film, reclame etc. Daarnaast werkt ie als vrijwilliger bij een poppodium bij de techniek (daar werk ik dus ook) om bekend te worden met "live" geluidstechniek, want dat krijg je daar weer wat minder. Maar tis in dat wereldje zowiezo dat je er met alleen een opleiding niet komt, ervaring is minstens zo belangrijk.. Je zou kunnen krijgen dat je hobby ook je werk wordt. Maar de nadruk zal hier toch vaak liggen op studio-werk. Zelf bezig zijn in bandjes kan je dan als hobby houden (tot je doorbreekt natuurlijk ![]() Oh ja, 20 november is er een opendag bij de HKU ![]() Succes! Laatst gewijzigd op 25-10-2004 om 09:01. |
![]() |
|
volgens mij is er ook een pop&media-opleiding in Leeuwarden:
http://dwp.fcroc.nl/pop-media/start.htm
|
![]() |
o, die opleiding die ik bedoelde in leeuwarden/groningen is op de academie voor popcultuur, via de hanzehogeschool. op www.hanze.nl kun je daar info over vinden
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je muzikant wilt worden, kun je beter een studie doen die je interesseert en - omdat het zo belangrijk voor je is - waar veel geld mee verdient kan worden. Als je daarmee klaar bent en je hebt een goede baan, dan kun je eventuele andere studies in deeltijd gaan doen. Of je doet 'm fulltime erna. Dan heb je één diploma waar je een baan mee krijgt, en één diploma van een studie die je echt leuk vind. Ik doe hetzelfde ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het HKU lijkt me dan wel iets voor je, of INHOLLAND heeft ook een opleiding 'Music Management'.
Alleen moet je bij alletwee maar het geluk hebben dat je ingeloot wordt. en ik ben het wel eens met de rest over je tegenstrijdige motivatie. Zelf wilde ik ook zoiets gaan doen, ik interesseerde me nergens anders in dan Muziek. Toch ben ik uiteindelijk niet voor een specifieke opleiding gegaan, omdat je soms heel weinig kans hebt om aan een baan te komen, laat staan een goed betaalde baan... Nu doe ik communicatiewetenschappen, zodat ik een basis heb waarmee ik de media in kan gaan als ik wil. En als ik deze studie heb voltooid betalen mijn ouders mijn prive-opleiding geluidstechnicus aan 't SAE www.sae.com Dan heb je iig nog een ander vlak waar je op kan terugvallen als je hobby in je beroep gaat veranderen en je het niet meer leuk vindt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|