Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 08:24
Marcade
Marcade is offline
Chris Sawyer komt eindelijk met een geestelijke opvolger van Transport Tycoon, genaamd 'Locomotion'.

Ik dacht dat sommige Transport Tycoon fans het wel interessant zouden vinden.

http://www.gamespot.com/pc/strategy/...reenindex.html

Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 11:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2004, 11:36
Rhinus
Rhinus is offline
Ik ben nogsteeds erg benieuwd. Wanneer gaat ie uitkomen enzo?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 11:57
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 10-06-2004 @ 12:36 :
Ik ben nogsteeds erg benieuwd. Wanneer gaat ie uitkomen enzo?
Chris Sawyer's Locomotion is currently scheduled to ship in September of this year for the PC
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 12:26
Rhinus
Rhinus is offline
Oe! Dan vraag ik 't voor mijn verjaardag.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:06
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 10-06-2004 @ 13:26 :
Oe! Dan vraag ik 't voor mijn verjaardag.
Ik vraag 'm ook voor jouw verjaardag dan.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:09
Chimera
Chimera is offline
Ik moet zeggen dat ik hem wel heel erg op TT vind lijken kwa uiterlijk. TT is een brilliant spel, maar grafisch behoorlijk outdated.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 13:42
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik hoop dat de gameplay ouderwets goed blijft, met een betere AI en misschien wat meer mogelijkheden. Grafisch hoop ik dat het er wel iets beter uit gaat zien.
Oud 10-06-2004, 13:44
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 14:09 :
Ik moet zeggen dat ik hem wel heel erg op TT vind lijken kwa uiterlijk. TT is een brilliant spel, maar grafisch behoorlijk outdated.
Wat wil je ook, het is 11 jaar oud

Ik vind het eigenlijk een beetje teveel op Rollercoaster Tycoon lijken, als ik die rails zo zie. Maar goed, er zijn nog maar 3 screens van en het spel is nog niet eens officieel aangekondigd, dus wie weet wat er nog gaat veranderen. Ik hoop vooral dat de AI van de tegenstanders nu beter is, want in TT was dat echt om te huilen. Nou heb ik gelezen dat dat vooral lag aan de kracht van de toenmalige computers (de AI had veel beter gekund, maar dan zou het dagen hebben geduurd voordat de tegenstander 1 simpele route had gemaakt). Er is dus hoop

Sowieso ga ik deze wel kopen, ik speel nu af en toe nog steeds TTD
Oud 10-06-2004, 14:00
Rhinus
Rhinus is offline
Ik stoor me niet aan 'slechte' graphics. Zolang 't maar overzichtelijk en niet teveel 3D word.

Citaat:
Marcade schreef op 10-06-2004 @ 14:06 :
Ik vraag 'm ook voor jouw verjaardag dan.
Doe dat maar .

"Mam, iemand die op een Forum zit met de naam Rhinus is jarig. Zullen we voor zijn verjaardag mij 't spel TT2 geven!"

Dat zal werken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:03
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 10-06-2004 @ 15:00 :
Ik stoor me niet aan 'slechte' graphics. Zolang 't maar overzichtelijk en niet teveel 3D word.

Doe dat maar .

"Mam, iemand die op een Forum zit met de naam Rhinus is jarig. Zullen we voor zijn verjaardag mij 't spel TT2 geven!"

Dat zal werken denk ik.
Ja als Chris 3D gaat, dan ga ik huilen. Maar Chimera heeft wel gelijk dat 't nu nog behoorlijk op TT lijkt. Ik hoop idd. wel dat Chris 't ietjes mooier en beter maakt; (misschien beetje richting de grafische kwaliteit van Simcity 4?)

Ik hoop dat de boompjes geanimeerd worden a la settlers/stronghold; dat vind ik altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2004, 14:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
M@rco schreef op 10-06-2004 @ 14:44 :
Wat wil je ook, het is 11 jaar oud
Daarom dus, een spel dat kwa graphics op een 11 jaar oud spel lijkt is ERG outdated
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 01:42
DioS
DioS is offline
Yeah, was pasgelede ook maar weer us TTD gaan spelen

Dus vond het wel leuk om dit te zien, ook al ziet het er (nog) niet geweldig uit, iig al un stuk beter als de voorganger
Nu hopen dat de AI beter is ja zodat ik bedrijven op kan kopen die wat meer waard zijn
Oud 11-06-2004, 11:54
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 15:38 :
Daarom dus, een spel dat kwa graphics op een 11 jaar oud spel lijkt is ERG outdated
Als ik 't spel nu nog eens speel, dan stoor ik me nooit aan de graphics. Alleen aan de AI en aan dat je al weet wat er allemaal voor treinen enzo komen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 15:43
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 11-06-2004 @ 12:54 :
Als ik 't spel nu nog eens speel, dan stoor ik me nooit aan de graphics. Alleen aan de AI en aan dat je al weet wat er allemaal voor treinen enzo komen.
http://www.gamespot.com/news/2004/04...s_6092788.html

Interview met Chris over Locomotion. Staat oa. in dat de AI sterk word verbeterd in Locomotion.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:56
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Chimera schreef op 10-06-2004 @ 14:09 :
Dat heet marketing

Gewoon geen ruk veranderen en weer uitbrengen onder een andere naam...
Oud 13-06-2004, 14:31
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
WOW
Dat is gewoon rollercoaster tycoon in een ander jasje.

Aan de andere kant lijkt het me wel erg vet om weer eens een nieuwe TT te spelen Ik was verslaafd aan dat spel vroeger.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 10:00
Marcade
Marcade is offline
En er is nu een demo beschikbaar:

http://www.gamershell.com./news/17021.html
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 23:51
DioS
DioS is offline
woohoo, heb ik weer iets te doen
dank u
Oud 06-09-2004, 23:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Geil!

Ik zie in ieder geval al dat er hoogte is toegevoegd aan bruggen, erg fijn. En nu maar hopen dat-ie ook een beetje heeft gelet op die knakker van TTDpatch.. En dat je de route van treinen op een makkelijke manier aan kan geven ofzo.
Oud 07-09-2004, 00:38
DioS
DioS is offline
heb hem net gedownload

wtf.. zelfde graphics als TT
echt gewoon dezelfde engine voor zover ik dat kan zien..
hmm
Oud 07-09-2004, 07:09
Verwijderd
die graphics maken niks uit, maken het spel alleen maar duidelijk , heb liever dat dan zo'n hypermoderne 3d wereld waardoor ik me een slag in de rondte draai en zoom om alles maar goed te kunnen zien
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 07:58
Marcade
Marcade is offline
Hmm, graphics, ik had liever toch iets meer a la sim city 4 gezien kwa graphics .. en misschien ook beetje a la stronghold. (Die had van die leuke boompjes en konijntjes en dergelijke. ) .. maar dat had ik al eerder gezegd in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 16:46
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
DioS schreef op 07-09-2004 @ 01:38 :
heb hem net gedownload

wtf.. zelfde graphics als TT
echt gewoon dezelfde engine voor zover ik dat kan zien..
hmm
Er zit echt wel wat verbetering in hoor.

Ik vind die demo wel aardig.
Oud 07-09-2004, 18:50
Verwijderd
Die graphics zijn wel lekker oldskl.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 18:58
M@rco
M@rco is offline
Oeh, vet

*download*
Oud 07-09-2004, 20:56
M@rco
M@rco is offline
Goed, dit is wel héél oldsk00l

Toch wel een beetje teleurstellend, je zou verwachten dat iemand anno 2004 niet meer aan durft te komen met dit soort graphics. Maar aan de andere kant: het speelt lekker, en met treintjes en autootjes spelen blijft leuk, ook al draait het op een enigzins opgepoetste, antieke RCT engine.
Oud 07-09-2004, 22:28
Rhinus
Rhinus is offline
Is ie al te koop? Anders vraag ik 'm de 20e voor mijn verjaardag .
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 22:49
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 07-09-2004 @ 23:28 :
Is ie al te koop? Anders vraag ik 'm de 20e voor mijn verjaardag .
Als het goed is was die vandaag te koop in de US.

[edit] Juh, want ik zie 'm nu ook op een bittorrent site staan, dus zal die ws. idd. te koop zijn nu in de US .. weet niet wanneer in Europa .. zal nie te lang duren[/edit]

Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 22:55.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Marcade schreef op 07-09-2004 @ 08:58 :
Hmm, graphics, ik had liever toch iets meer a la sim city 4 gezien kwa graphics .. en misschien ook beetje a la stronghold. (Die had van die leuke boompjes en konijntjes en dergelijke. ) .. maar dat had ik al eerder gezegd in dit topic.
beetje verliefd op leuke boompjes?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 01:05
DioS
DioS is offline
ik ben het nog steeds niet eens met de graphics maar ach
ik zie het wel als un addon ofzo met (hopelijk) wat betere ai etc.
dus ik down um ff, heb ik weer wat te doen zometeen
en alstie ut waard is en mijn bankrekening het toelaat zal ik hem nog wel kopen, die kans is dus zeer klein
Oud 10-09-2004, 14:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
HUIL!

Ik HOOP dat de Reloaded versie (van usenet geplukt) een versie is waar de helft ontbreekt, want eh.. Anders is de OUDE Transport Tycoon véél beter!

In Transport Tycoon deLuxe kon je gewoon lekker blijven doorspelen, en waren er massa's aan voertuigen. Hier houdt het gewoon op. Na de Airbus A380 houdt het op met nieuwe vliegtuigen. Ben je het jaartal 2000 gepasseerd dan komt er niets meer. Géén MagLev baan, géén monorail zoals in TTD dus echt snel landvervoer zit er ook niet in.

Je kan nu wel waypoints opgeven in de route van de treinen. In theorie kan je dus één groot netwerk maken zonder dat de treinen de weg kwijt raken. In theorie dus, want het werkt niet. Treinen zijn nog steeds zo zwakzinnig.

Vliegvelden zijn wel iets beter geworden, op de grote velden kunnen er twéé vliegtuigen tegelijkertijd taxiën. Alleen een beetje jammer dat er geen vliegtuigen zijn waar meer dan 250 passagiers in passen. En dat er totaal maar iets van 10 types vliegtuigen zijn, waarvan een aantal totaal onbruikbaar is.

Er zijn trams, die zijn wel leuk, en makkelijk aan te leggen. Alleen moet je lang wachten tot je je investering hebt terugverdiend. Er is ook een tandradbaan, met speciale locomotieven, best leuk. Probleem is dat omhoog gaan toch altijd aanpassingen aan het landschap vereist, en dat is duur. Als je het geld hebt, kan je net zo goed dóór de berg heengaan. Ondergronds bouwen werkt net zoals in Rollercoaster Tycoon, maar 't is wel lastig om iets ònder een stad te bouwen, want dingen die je verborgen hebt kan je nog wel selecteren, dus iets ondergronds weghalen is moeilijk te doen. Dit is wel dè manier om in een grote stad iets aan te leggen, want je kan ook een ondergronds station bouwen. Al meen ik mij te herinneren dat ondergronds bouwen bij RCT iets simpeler was.

Bussen kan je alleen in't begin goed gebruiken, want dan zijn de steden nog niet zo groot. De wegen veranderen nog wel eens, en dan kan het gebeuren dat je bus niet meer z'n dienst kan rijden. Van te voren de wegen opbreken, en je èigen weg aanleggen helpt dan wel.
Als de stad groter is kan je't vergeten om de weg aan te passen, want een stukje weg aanpassen lukt dan niet zonder eerst drie gebouwen te moeten slopen. En dat vindt de gemeente weer niet zo leuk, dus dan moet je weer een tijd wachten. Bij TTD was dit makkelijker, daar kon je gewoon mikken wàt je wilde slopen. Hier moet je werken als in RCT, eerst de weg selecteren, en dan in dat menuutje de weg slopen. Argh.

De AI werkt op zich veel beter dan in TTD, maar 't is nog steeds een onding, want hij maakt er een pokkezooitje van. Een stad van 3000 inwoners heeft al snel 20 piepkleine stationnetjes, die allemaal onder en boven elkaar staan. Je ziet geen fuck meer van de stad zelf maarja. Met 14 tegenstanders kunnen sommige scenario's wel erg lastig worden trouwens, hij bouwt alles vol namelijk.

En natuurlijk heeft Chris Sawyer niet echt geleerd van de zegeningen van TTDpatch, als je wat zut bij een fabriek dumpt worden de producten op ieder station in de buurt gedumpt, niet alleen op het station waar een trein ofzo komt die het ook echt kan verpláátsen. Dus zeg maar weer dag met je stationsratings.

Niet dat je stationsratings echt uitmaken, ik heb in een scenario heel eenvoudig een score van 100% behaald. Ik was zogezegd, Tycoon.. Jaja, met m'n 10 vliegtuigen en 6 treinen. Ik weet niet hoe die score opgemaakt wordt in dit spel, maar in TTD was het een score van 0 tot 1000 die werd opgebouwd uit je stationsrating, winst van de voertuigen, hoeveelheid geld, leeftijd van je voertuigen en nog wel wat dingen.
Ik ben een paar keer Tycoon geweest in TTD, maar dat was wèl met TTDpatch, omdat je anders oneindig lang bezig bent met het vervangen van je voertuigen, wat een klotejob is. Met TTDpatch kon ik die voertuigen automatisch laten vervangen. Dat scheelt wel enorm, al heb je 120 voertuigen ofzoiets.
In Locomotion kan je wéér voertuigen vervangen tot je een ons weegt. De betrouwbaarheid dondert ook sneller in elkaar, en dan vallen je voertuigen echt snel stil. En oh, uitzetten kan niet, of ze hebben het realisme paneeltje verstopt.
En natuurlijk zijn er nog meer dingen die in TTDpatch zitten, die Chris Sawyer over had moeten nemen, maar niet gedaan heeft.

http://www.TTDpatch.net
Ook als je TTD op windows2000/XP wil laten lopen, alleen snap ik niet waarom je dan niet meteen gebruik zou maken van al die mooie dingen die erin zitten.
Oud 10-09-2004, 15:29
DioS
DioS is offline
ja ik heb dus ook die versie
en je kan ook geen andere bedrijven overkopen of ligt dat aan mij
en dat wil ik dus wel kunnen, anders kun je beter TTD spelen
Oud 10-09-2004, 16:07
Ghost
Ghost is offline
TT is zo'n vet spelllllll,
eerst zeiden ze dat 'Trains & Trucks Tycoon' de opvolger van dat spel was maar dat spel euhm, 'zuigde aarsch' ...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:12
Ghost
Ghost is offline
erg fijn dat het 2d is, ik vind dat 'nieuwe' 3d gebeuren helemaal niets.... c&c red alert2 speelt ook veel fijner dan c&c generals etc
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 16:57
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Ghost schreef op 10-09-2004 @ 17:07 :
TT is zo'n vet spelllllll,
eerst zeiden ze dat 'Trains & Trucks Tycoon' de opvolger van dat spel was maar dat spel euhm, 'zuigde aarsch' ...
Ja grote kul natuurlijk, want't was natuurlijk niet gemaakt door Chris Sawyer, dus een echte opvolger was het niet.

Ik hoop echt dat de mensen achter TTDpatch Locomotion ook onderhanden gaan nemen, dan zou't echt goed worden.
Oud 10-09-2004, 17:01
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Marcade schreef op 07-09-2004 @ 23:49 :
Als het goed is was die vandaag te koop in de US.

[edit] Juh, want ik zie 'm nu ook op een bittorrent site staan, dus zal die ws. idd. te koop zijn nu in de US .. weet niet wanneer in Europa .. zal nie te lang duren[/edit]
Het is al te koop. Maar bij de winkel waar ik het probeerde hebben ze 3 stuks ontvangen, die waren natuurlijk zo op.
Oud 10-09-2004, 19:18
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-09-2004 @ 17:57 :
Ik hoop echt dat de mensen achter TTDpatch Locomotion ook onderhanden gaan nemen, dan zou't echt goed worden.
Gisteren zat ik ff snel beetje in de manual te kijken en ik zag iets staan over tool waarmee je je eigen gezichten kon maken voor dat company ding .. alleen dat dat nog niet beschikbaar was.

Oftewel ik denk dat de kans groot is dat er een addon komt, waarbij waarschijnlijk ook wel wat andere dingen erbij in worden geklust. Misschien maglev of monorail ofzo. En wat handigere dingetjes.

Verder heb ik 't nog niet echt gespeeld; doe ik vanavond of in 't weekend wel dus ik weet nog niet hoe ik 't vind.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-09-2004 @ 19:50 :
Die graphics zijn wel lekker oldskl.
Precies, heel vet
Met citaat reageren
Oud 10-09-2004, 20:24
Amisha
Amisha is offline
Rollercoaster Tycoon is ook leuk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:49
Ghost
Ghost is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 10-09-2004 @ 15:04 :
*over die patch*
Ik krijg 'm niet in fullscreen! Argh, weet je hoe dat moet?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:27
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Ghost schreef op 11-09-2004 @ 19:49 :
Ik krijg 'm niet in fullscreen! Argh, weet je hoe dat moet?
Probeer is windows 95 compatibility aan te zetten.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:30
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Amisha schreef op 10-09-2004 @ 21:24 :
Rollercoaster Tycoon is ook leuk
poep op
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 19:34
Ghost
Ghost is offline
*Marcade kusje achter 't oor geeft*
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 00:25
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ook een geweldig punt aan Locomotion is de inflatie. Met TTDpatch kon je dat tenminste uit zetten.

Het overgrote deel van de scenario's is gewoon tè makkelijk, je moet een bepaalde company value hebben.. Je maakt een paar kleine lijntjes en je wacht tot je een ons weegt, en voila, klaaarrrr! De waarde van je bedrijf stijgt toch alleen maar. Eigenlijk zijn alleen die met een tijdslimiet een beetje moeilijk, soms.
Oud 12-09-2004, 12:21
Mark
Mark is offline
Zit dat vette gejuig als die krant in beeld kwam er ook nog in? En dat "Oehhhhh" bij een slecht bericht. Echt zo vet die wave'jes.

"Oehhhhhhh"

Snow
Oud 12-09-2004, 15:20
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
snowboarder schreef op 12-09-2004 @ 13:21 :
Zit dat vette gejuig als die krant in beeld kwam er ook nog in? En dat "Oehhhhh" bij een slecht bericht. Echt zo vet die wave'jes.

"Oehhhhhhh"
Precies .
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 16:48
Mark
Mark is offline
Sorry can't build this. To many loading area's/stations

Nostalgie
Oud 12-09-2004, 17:09
DioS
DioS is offline
weet er toevallig iemand hier of en hoe ik Locomotion in un venster kan spelen?
Oud 13-09-2004, 01:52
DioS
DioS is offline
dan denk je even "oil oasis" te doen
(had net op un ander forum gelezen dat die nogal "moeilijk" zou zijn)
ben je weer 2 en un half uur bezig zonder dat je het in de gaten hebt

niet echt mijn scenario, moest 3/4 van de tijd blijven bouwen om um te halen
en dat noemen ze dan easy
or am i just being lazy
Oud 13-09-2004, 23:31
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nee, Oil Oasis is ook gewoon moeilijk. Je moet 50.000 ton olie vervoeren in 10 jaar..

En bij medium ofzo is de challenge 10.000 ton papier vervoeren. Zonder tijdslimiet..

Maarja, ik zit nu toch aan X2 - The Threat, dus ik kom niet echt toe aan Locomotion.
Reageren

Regels voor berichten