![]() |
|
Chris Sawyer komt eindelijk met een geestelijke opvolger van Transport Tycoon, genaamd 'Locomotion'.
Ik dacht dat sommige Transport Tycoon fans het wel interessant zouden vinden. ![]() http://www.gamespot.com/pc/strategy/...reenindex.html ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 10-06-2004 om 11:58. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het eigenlijk een beetje teveel op Rollercoaster Tycoon lijken, als ik die rails zo zie. Maar goed, er zijn nog maar 3 screens van en het spel is nog niet eens officieel aangekondigd, dus wie weet wat er nog gaat veranderen. Ik hoop vooral dat de AI van de tegenstanders nu beter is, want in TT was dat echt om te huilen. Nou heb ik gelezen dat dat vooral lag aan de kracht van de toenmalige computers (de AI had veel beter gekund, maar dan zou het dagen hebben geduurd voordat de tegenstander 1 simpele route had gemaakt). Er is dus hoop ![]() Sowieso ga ik deze wel kopen, ik speel nu af en toe nog steeds TTD ![]()
||
![]() |
Ik stoor me niet aan 'slechte' graphics. Zolang 't maar overzichtelijk en niet teveel 3D word.
Citaat:
![]() "Mam, iemand die op een Forum zit met de naam Rhinus is jarig. Zullen we voor zijn verjaardag mij 't spel TT2 geven!" Dat zal werken denk ik. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat de boompjes geanimeerd worden a la settlers/stronghold; dat vind ik altijd mooi. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Interview met Chris over Locomotion. Staat oa. in dat de AI sterk word verbeterd in Locomotion. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gewoon geen ruk veranderen en weer uitbrengen onder een andere naam...
||
Citaat:
Ik vind die demo wel aardig. ![]() ![]()
||
Citaat:
[edit] Juh, want ik zie 'm nu ook op een bittorrent site staan, dus zal die ws. idd. te koop zijn nu in de US .. weet niet wanneer in Europa .. zal nie te lang duren[/edit] Laatst gewijzigd op 07-09-2004 om 22:55. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
HUIL!
![]() Ik HOOP dat de Reloaded versie (van usenet geplukt) een versie is waar de helft ontbreekt, want eh.. Anders is de OUDE Transport Tycoon véél beter! In Transport Tycoon deLuxe kon je gewoon lekker blijven doorspelen, en waren er massa's aan voertuigen. Hier houdt het gewoon op. Na de Airbus A380 houdt het op met nieuwe vliegtuigen. Ben je het jaartal 2000 gepasseerd dan komt er niets meer. Géén MagLev baan, géén monorail zoals in TTD dus echt snel landvervoer zit er ook niet in. Je kan nu wel waypoints opgeven in de route van de treinen. In theorie kan je dus één groot netwerk maken zonder dat de treinen de weg kwijt raken. In theorie dus, want het werkt niet. Treinen zijn nog steeds zo zwakzinnig. Vliegvelden zijn wel iets beter geworden, op de grote velden kunnen er twéé vliegtuigen tegelijkertijd taxiën. Alleen een beetje jammer dat er geen vliegtuigen zijn waar meer dan 250 passagiers in passen. En dat er totaal maar iets van 10 types vliegtuigen zijn, waarvan een aantal totaal onbruikbaar is. Er zijn trams, die zijn wel leuk, en makkelijk aan te leggen. Alleen moet je lang wachten tot je je investering hebt terugverdiend. Er is ook een tandradbaan, met speciale locomotieven, best leuk. Probleem is dat omhoog gaan toch altijd aanpassingen aan het landschap vereist, en dat is duur. Als je het geld hebt, kan je net zo goed dóór de berg heengaan. Ondergronds bouwen werkt net zoals in Rollercoaster Tycoon, maar 't is wel lastig om iets ònder een stad te bouwen, want dingen die je verborgen hebt kan je nog wel selecteren, dus iets ondergronds weghalen is moeilijk te doen. Dit is wel dè manier om in een grote stad iets aan te leggen, want je kan ook een ondergronds station bouwen. Al meen ik mij te herinneren dat ondergronds bouwen bij RCT iets simpeler was. Bussen kan je alleen in't begin goed gebruiken, want dan zijn de steden nog niet zo groot. De wegen veranderen nog wel eens, en dan kan het gebeuren dat je bus niet meer z'n dienst kan rijden. Van te voren de wegen opbreken, en je èigen weg aanleggen helpt dan wel. Als de stad groter is kan je't vergeten om de weg aan te passen, want een stukje weg aanpassen lukt dan niet zonder eerst drie gebouwen te moeten slopen. En dat vindt de gemeente weer niet zo leuk, dus dan moet je weer een tijd wachten. Bij TTD was dit makkelijker, daar kon je gewoon mikken wàt je wilde slopen. Hier moet je werken als in RCT, eerst de weg selecteren, en dan in dat menuutje de weg slopen. Argh. De AI werkt op zich veel beter dan in TTD, maar 't is nog steeds een onding, want hij maakt er een pokkezooitje van. Een stad van 3000 inwoners heeft al snel 20 piepkleine stationnetjes, die allemaal onder en boven elkaar staan. Je ziet geen fuck meer van de stad zelf maarja. Met 14 tegenstanders kunnen sommige scenario's wel erg lastig worden trouwens, hij bouwt alles vol namelijk. En natuurlijk heeft Chris Sawyer niet echt geleerd van de zegeningen van TTDpatch, als je wat zut bij een fabriek dumpt worden de producten op ieder station in de buurt gedumpt, niet alleen op het station waar een trein ofzo komt die het ook echt kan verpláátsen. Dus zeg maar weer dag met je stationsratings. Niet dat je stationsratings echt uitmaken, ik heb in een scenario heel eenvoudig een score van 100% behaald. Ik was zogezegd, Tycoon.. Jaja, met m'n 10 vliegtuigen en 6 treinen. Ik weet niet hoe die score opgemaakt wordt in dit spel, maar in TTD was het een score van 0 tot 1000 die werd opgebouwd uit je stationsrating, winst van de voertuigen, hoeveelheid geld, leeftijd van je voertuigen en nog wel wat dingen. Ik ben een paar keer Tycoon geweest in TTD, maar dat was wèl met TTDpatch, omdat je anders oneindig lang bezig bent met het vervangen van je voertuigen, wat een klotejob is. Met TTDpatch kon ik die voertuigen automatisch laten vervangen. Dat scheelt wel enorm, al heb je 120 voertuigen ofzoiets. In Locomotion kan je wéér voertuigen vervangen tot je een ons weegt. De betrouwbaarheid dondert ook sneller in elkaar, en dan vallen je voertuigen echt snel stil. En oh, uitzetten kan niet, of ze hebben het realisme paneeltje verstopt. En natuurlijk zijn er nog meer dingen die in TTDpatch zitten, die Chris Sawyer over had moeten nemen, maar niet gedaan heeft. http://www.TTDpatch.net Ook als je TTD op windows2000/XP wil laten lopen, alleen snap ik niet waarom je dan niet meteen gebruik zou maken van al die mooie dingen die erin zitten. ![]()
||
Citaat:
Ik hoop echt dat de mensen achter TTDpatch Locomotion ook onderhanden gaan nemen, dan zou't echt goed worden.
||
Citaat:
||
Citaat:
Oftewel ik denk dat de kans groot is dat er een addon komt, waarbij waarschijnlijk ook wel wat andere dingen erbij in worden geklust. Misschien maglev of monorail ofzo. En wat handigere dingetjes. Verder heb ik 't nog niet echt gespeeld; doe ik vanavond of in 't weekend wel dus ik weet nog niet hoe ik 't vind. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
[Gezocht] Economisch spel Sentingua | 23 | 16-11-2004 22:27 | |
Games |
Op welke nieuwe releases zitten jullie te wachten? Pay Per View | 48 | 20-04-2004 19:14 | |
Games |
Een leuk spel? alpha | 7 | 19-07-2002 01:37 |