Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2004, 07:36
Verwijderd
Beste mensen,

Voor mijn stage moet ik een database maken voor de back-up administratie. Alles loopt lekker maar er zijn 2 dingentjes waar ik niet uit kom.

1 Filter.

Het is de bedoeling dat ik op datum kan filteren en dan bedoel ik van 1-10-2004 tot 15-10-2004. Dit kan ik handmatig invullen, maar ik wil dat je voordat een query opent het kan selecteren. (between 1-10-2004 and 15-10-2004, zo doe ik het nu ).

[welke datum], die ken ik wel maar dan moet je maar 1 datum invullen. Het zou mooi zijn als je hier 2 datums kan selecteren. Ik heb ook al even gesnuffeld in SQL maar daar kon ik ook niet 1 2 3 iets vinden.

2. Relaties

Ik heb de Tabellen.
Tabel_Voor
Table_Na

Nu heb ik al 2 formulieren gemaakt maar nu wil ik 1 Rij uit Tabel_Voor in op het formulier van Tabel_Na maar dat wil maar niet lukken, snap er echt niks van. Ik heb gewoon relaties aangemaakt. Zijn er misschien dingen die ik kan vergeten zijn.

Ik hoor het graag,

Met Vriendelijke Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2004, 17:39
ekki
ekki is offline
Voor 1: met MySQL moet dat toch met
SELECT * FROM database WHERE date BETWEEN date1 AND date2.

Overigens zou ik de unix-tijd gebruiken, omdat daar veel makkelijker mee te rekenen valt. Unix-tijd is het aantal seconden vanaf 1-1-1970 0:00 uur. Omdat het aantal seconden wordt berekend, kun je makkelijker op- en aftrekken en dergelijke.

1098297600 is bijvoorbeeld 20-10-2004 18:38
(http://www.onlineconversion.com/unix_time.htm)

met PHP zet je unix-tijd in de tabel met time()

Maar ik weet eigenlijk niet of je dit bedoelde (misschien vertel ik allemaal dingen die je allang weet oid...).

Vraag 2 snap ik niet.

[edit]Between zei je zelf ook al, wat is daar eigenlijk mis mee?[/edit]
Reageren

Regels voor berichten