Ik herken echt ontzettend veel in je verhaal met als enige verschil dat ik een jaartje verder ben en dat felbegeerde papiertje al op zak heb.
Mja, tips:
- leer alle stof nog een keer grondig, dat zal wel niet echt leren worden maar meer kijken wat je nog niet snapt en daar dan veel mee oefenen. Zorg iig dat je alles nog eens een keer gezien hebt
- oefen met oude examens en dan niet alleen voor de vraagstelling maar ook om in te schatten of je echt door moet werken tijdens het examen of dat je alle tijd hebt en alles rustig op je gemak kan maken.
Mijn eigen ervaring is dat je met een soort nonchalance van 'het kan me niet zoveel schelen' het examen in gaat dat je dan betere resultaten behaalt omdat je veel relaxter bezig bent. Voor mij geldt dat iig echt. Zorg dat je niet in de stress schiet. Je hoeft niet cum laude te slagen om te slagen. Ik ben zelf ook op de slechts mogelijk manier geslaagd maar geslaagd = geslaagd. Het examen is echt niet ondoenbaar of een soort hel ofzo (kan het voor sommigen wel worden maar daar ben je deels ook zelf bij). Je moet er niet bang voor zijn. SE's zijn vaak veel moeilijker en gedetailleerder dan het CE. Je kan prima nog een aantal punten ophalen denk ik zolang je maar op tijd begint met leren/oefenen.
Succes