Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 09:13
enemy within
enemy within is offline
Ik ben bezig met een werkstuk over uiterlijk. Ik vraag me af of je mensen naar hun uiterlijk mag beoordelen. Wat vinden jullie hiervan? Mag het (in bepaalde situaties), en zo ja in welke situaties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 09:15
Gothic
Gothic is offline
in relaties mag het, eigenlijk moet iedereen zelf weten of hij dat doet of niet...

politiek correct zou daarentegen zijn dat je niet op uiterlijk moet afgaan...

maar ook in werk ed kun je als receptioniste geen afschuwelijk lelijk iemand neerzetten, want zoiemand vertegenwoordigd het bedrijf...
Oud 14-10-2004, 09:43
Verwijderd
Het zou eigenlijk niet moeten/nodig moeten zijn. Maar het is natuurlijk wel zo, dat is het eerste wat je van iemand ziet, pas later leer je iemand kennen.

En zoals Gothic ook al zeg, in de zakenwereld (receptioniste etc.) is een verzorgd uiterlijk wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 09:57
Verwijderd
Voor bepaald werk is vooral een verzorgd uiterlijk belangrijk en natuurlijk ook bepaalde (nette) kleding. Ik vind dat je dat wel van iemand mag vragen ja. Op persoonlijk vlak vind ik iemand naar z'n uiterlijk beoordelen belachelijk. Vriendschap heeft iets met innerlijk te maken vind ik, niet met uiterlijk.
En in de liefde is uiterlijk een onderdeel van het totaalplaatje waar je voor gaat, dat vind ik wel kunnen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 10:34
evanescence
evanescence is offline
mja, je mag mensen lelijk of mooi vinden....maar het wil niet altijd zeggen dat lelijke mensen: dom, stom, achtelijk en niet aardig zijn bijvoorbeeld....ik ken zat wat minder mooie/knappe mensen waar ik meer aan heb dan knappe mensen...uiterlijk zegt niet veel...je kan een lief uiterlijk hebben en een bitch zijn of je kan een bitch uiterlijk hebben en lief zijn...dus....maar je mag een mening hebben over iemands uiterlijk, zolang je diegene er zelf maar niet opzettelijk mee kwetst...

en uiteindelijk draait het allemaal om wat er in de persoon zit...je hebt niks aan een knappe vriend, die geen aandacht voor je heeft en bot tegen je is...dan heb ik liever een minder knappe vriend die lief en zorgzaam voor mij is....!!!!!!!!!!!!!
Oud 14-10-2004, 11:31
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
evanescene schreef op 14-10-2004 @ 11:34 :
en uiteindelijk draait het allemaal om wat er in de persoon zit...je hebt niks aan een knappe vriend, die geen aandacht voor je heeft en bot tegen je is...dan heb ik liever een minder knappe vriend die lief en zorgzaam voor mij is....!!!!!!!!!!!!!
Je hebt ook niets aan een vriend die je niet aantrekkelijk vindt. Hoe lief of aardig en attent hij ook is...

Hij mag dan misschien geen model zijn, maar zolang jij hem niet aantrekkelijk vindt, kun je er nog weinig mee...
Oud 14-10-2004, 12:42
coopergirl
coopergirl is offline
We beoordelen mensen het eerst op hun uiterlijk. In een fractie van een seconde weten we of iemand man of vrouw is, welke leeftijd hij of zij heeft en of hij of zij een fitte uitstraling bezit. Meteen hang je er een label aan: goed of niet goed, betrouwbaar of onbetrouwbaar, aantrekkelijk of onaantrekkelijk. (Dit wordt overigens het halo-effect genoemd). Er is aangetoond dat mensen die er uiterlijk aantrekkelijk uitzien in de meningsvorming ook hoog scoren op andere kwaliteiten. Men meent dat een goed uitziend persoon bijvoorbeeld ook eerlijker is en dat hij een betere baan heeft of verdient. Uiterlijk heeft direct effect op iemands aanzien en carrièremogelijkheden. Managers ontkennen vaak bij hoog en laag dat zij iemand eerder aannemen voor een baan vanwege zijn uiterlijke verschijning. Wellicht besseffen ze zelf niet dat dit een bepalende rol speelt, maar uiterlijk heeft een grotere impact dan vaak verondersteld wordt. Ik zie het niet zozeer als een kwestie van 'mogen' maar als menseigen; we doen het toch, bewust/ dan wel onbewust.

Succes met je opdracht
Oud 14-10-2004, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 14-10-2004 @ 12:31 :
Je hebt ook niets aan een vriend die je niet aantrekkelijk vindt. Hoe lief of aardig en attent hij ook is...

Hij mag dan misschien geen model zijn, maar zolang jij hem niet aantrekkelijk vindt, kun je er nog weinig mee...
Nou ja, je kunt iemand natuurlijk gaandeweg steeds aantrekkelijker gaan vinden, juist vanwege je gevoelens. Als je mensen langer kent worden ze sowieso aantrekkelijker voor je, vooral als je ze aardig vindt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 12:49
LMP
LMP is offline
Citaat:
enemy within schreef op 14-10-2004 @ 10:13 :
Ik ben bezig met een werkstuk over uiterlijk. Ik vraag me af of je mensen naar hun uiterlijk mag beoordelen. Wat vinden jullie hiervan? Mag het (in bepaalde situaties), en zo ja in welke situaties?
Je mag erover vinden wat je wilt. Maar het gebeurt toch wel dat mensen beoordeeld worden over hun uiterlijk. En als niet bewust dan wel onbewust. Het ligt in onze aard.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 13:51
Verwijderd
Nee, mag niet. Is verboden bij wet. ()

Oke, serieus. Natuurlijk mag en moet je mensen beoordelen op hun uiterlijk. Niet alleen is het een handige manier om mensen snel in groepen in te delen, maar je doet daarmee ook recht aan de bedoelingen van de persoon. Het is namelijk niet zo dat iemand willekeurige kleren aantrekt en dan vervolgens heel verbaasd is als mensen dat op een bepaalde manier interpreteren.

Kleding is een manier van expressie. Een gothic, een skater, een gabber of iemand van welke stroming dan ook die zich opvallend kleedt, doet dat omdat hij iets wil laten zien. Daarom beoordeeelt iedereen elkaar op uiterlijk. Dat is natuurlijk, dat is normaal en dat is goed. Als iemand helemaal gothic op sollicitatie komt weet je dat je diegene niet hoeft aan te nemen en als iemand netjes gekleed komt weet je dat die persoon wel de moeite heeft genomen om rekening te houden met wat er in die situatie van hem wordt gevraagd.

Wat betreft ander uiterlijk (dus onveranderlijke dingen, gezicht, lichaam enz) ligt het eigenlijk hetzelfde. Je beoordeelt mensen op hun uiterlijk omdat je daar nu eenmaal mens voor bent. Het is normaal dat je lelijke mensen lelijk vindt en mooie mensen mooi. Een gave huid, symmetrisch gezicht, mooi figuur etc. zijn tekenen dat iemand gezond en lekker is.

En niet alleen dat, want het gaat dieper. Mooie mensen worden vaak slimmer gevonden dan lelijke - dat is aangetoond. Er zijn zelfs signalen dat mooie mensen gemiddeld ook echt slimmer zijn dan lelijke mensen. In elk geval worden ze zo beoordeeld, zodat mooie mensen vaker succesvol zijn en vaker hoge posities bereiken. Het leven is mooi
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 14:11
waves
waves is offline
aansluitend op ^^

het is zelfs aangetoond dat mooi mensen in dezelfde posities meer verdienen dan mensen die niet mooi gevonden worden

het zou eigenlijk niet moeten mogen, uiterlijk zegt vaak niets over iemands karakter of mogelijkheden... maar iedereen doet het. je kunt gewoon niet om iemands verschijning heen. zelfs blinde mensen letten erop (of iemands stem hen aanstaat oid)..
Oud 14-10-2004, 14:23
meisje833
meisje833 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 14:51 :

En niet alleen dat, want het gaat dieper. Mooie mensen worden vaak slimmer gevonden dan lelijke - dat is aangetoond. Er zijn zelfs signalen dat mooie mensen gemiddeld ook echt slimmer zijn dan lelijke mensen. In elk geval worden ze zo beoordeeld, zodat mooie mensen vaker succesvol zijn en vaker hoge posities bereiken. Het leven is mooi [/B]
nou hahah das leuk dan voor de mensen die lelijk zijn... die hebben dan geen leuke toekomst in t vooruitzicht..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 15:08
JeepersCreepers
JeepersCreepers is offline
Het gebeurt in deze wereld, want ligt in de aard van mensen. Bij bepaalde beroepen moet je er verzorgd uitzien wanneer iemand er dan onverzorgd uitziet mag er beoordeelt worden. Buiten dat is het nogal kortzichtig en triest om iemand op zijn uiterlijk te beoordelen, dat wil niet zeggen dat een geintje op zijn tijd niet moet kunnen
Oud 14-10-2004, 16:21
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 14-10-2004 @ 15:23 :
nou hahah das leuk dan voor de mensen die lelijk zijn... die hebben dan geen leuke toekomst in t vooruitzicht..
Door zo te denken kom je lelijker over dan als je positief en vol zelfvertrouwen overkomt. Je bepaalt je eigen toekomst...
Oud 14-10-2004, 16:24
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 14-10-2004 @ 13:44 :
Nou ja, je kunt iemand natuurlijk gaandeweg steeds aantrekkelijker gaan vinden, juist vanwege je gevoelens. Als je mensen langer kent worden ze sowieso aantrekkelijker voor je, vooral als je ze aardig vindt.
Het is zeker met verliefdheid mogelijk dat je mensen aantrekkelijker gaat vinden. Ik vond m'n vriend ook niet echt aantrekkelijk, maar wel aantrekkelijk genoeg om de interesse te tonen om hem beter te leren kennen.
Als iemand je echt niet aanstaat en je je gewoon niet fijn voelt en ongemakkelijk voelt, zul je iemand er toch (on)bewust op 'afrekenen'.

Met vriendschappen is dat heel anders, dan kun je iemand gewoon gaan waarderen en aardig vinden en op die manier kunnen er gevoelens ontstaan die ook aantrekkelijkheid bevordenen, maar dat heeft dan met gevoelens en evt hormonen te maken.

Qua eerste indruk doe je er weinig aan. Iemand heeft de uitstraling of niet. En een 'lelijk' iemand kan een fijnere uitstraling hebben dan een knap iemand. Ik ben ook meer voor uitstraling dan puur uiterlijk in de zin van knap of lelijk...

Het is eerder dat ik niet met iemand zal omgaan omdat hij zichzelf lelijk vindt en dat uitstraalt, dan iemand die niet de knapste is, maar heel spontaan en aardig overkomt ...
Oud 14-10-2004, 16:32
Verwijderd
Citaat:
waves schreef op 14-10-2004 @ 15:11 :
het is zelfs aangetoond dat mooi mensen in dezelfde posities meer verdienen dan mensen die niet mooi gevonden worden

het zou eigenlijk niet moeten mogen, uiterlijk zegt vaak niets over iemands karakter of mogelijkheden... maar iedereen doet het. je kunt gewoon niet om iemands verschijning heen. zelfs blinde mensen letten erop (of iemands stem hen aanstaat oid)..
Precies, ik heb dat ook gelezen. Het begint vaak al van jongsafaan. Mooie mensen krijgen meer aandacht en ontwikkelen daardoor sneller zelfvertrouwen en een positief zelfbeeld. Op school worden ze sneller geholpen en krijgen ze meer gedaan van de leraren en leerlingen. Dat geldt overigens niet alleen voor uiterlijk in letterlijke zin, maar ook voor het 'semi-uiterlijk', zoals je houding en uitstraling. Mensen met een positieve, vrolijke uitstraling schoppen het ook veel verder dan mensen die maar een beetje depri door het leven schuifelen.

Citaat:
meisje833 schreef:
Nee, best lullig.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:34
Euryalo
Euryalo is offline
Citaat:
enemy within schreef op 14-10-2004 @ 10:13 :
ik denk het wel....zolang het niet alleen maar vanwege uiterlijk is..een uiterlijk zegt vaak al heel veel over iemand karakter..maar je je moet meer weten wil je diegene kunnen beoordelen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:34
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 17:32 :

Nee, best lullig.
Het leven is niet eerlijk

Maar goed, zo is de natuur nu eenmaal toegedaan: wie het best uitgerust is, komt het verst. En sommigen zijn nou eenmaal minder goed uitgerust dan anderen
Oud 14-10-2004, 16:35
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-10-2004 @ 17:34 :
Het leven is niet eerlijk

Maar goed, zo is de natuur nu eenmaal toegedaan: wie het best uitgerust is, komt het verst. En sommigen zijn nou eenmaal minder goed uitgerust dan anderen
Jij hebt makkelijk praten.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:36
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 17:35 :
Jij hebt makkelijk praten.

Maar goed, de één krijgt nou eenmaal iets meer talent mee dan de ander, is knapper, etc. Het is onzin om te beweren dat we allemaal precies gelijke capaciteiten hebben, want dat is niet zo

Laatst gewijzigd op 14-10-2004 om 16:38.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:40
ilse
ilse is offline
je kan wel zeggen dat het niet zou mogen maar het gebeurd toch.
Oud 14-10-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-10-2004 @ 17:36 :
Maar goed, de één krijgt nou eenmaal iets meer talent mee dan de ander, is knapper, etc. Het is onzin om te beweren dat we allemaal precies gelijke capaciteiten hebben, want dat is niet zo
Yep, dat gebeurt gewoon overal. Wij hebben in Nederland alleen echt decennia lang een enorm doorgeschoten gelijkheidsethos gehad. Stak je je hoofd boven het maaiveld uit, dan werd-ie er meteen afgehakt, bij wijze van spreken. Dat gold voor scholing, maar ook voor uiterlijk.

In veel andere landen is het helemaal niet verkeerd om mensen op uiterlijk te beoordelen. Zoals ik zei heeft het niet alleen te maken met uiterlijk in letterlijke zin (gezicht, figuur) maar ook met houding. Als je leuke kleren aantrekt, je haar leuk doet, gezellig, vrolijk en spontaan bent zullen mensen je al snel aangenaam vinden, ook al ben je helemaal niet knap.

Ik snap sowieso niet waarom je mensen niet op uiterlijk zou mogen beoordelen. Maar goed, ik snap wel meer dingen niet, zoals de onzin van de Basisvorming waarin men dacht dat VMBO'ers gelijk konden presteren aan gymnasiasten als ze maar dezelfde stof zouden krijgen en bij elkaar in de klas zouden zitten. Gruwelijke klotegelijkheid, laat de besten gewoon boven komen drijven!
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 16:54
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-10-2004 @ 17:47 :
.

Ik snap sowieso niet waarom je mensen niet op uiterlijk zou mogen beoordelen.
Mensen niet op uiterlijk beoordelen is politieke correctheid; de persoonlijkheid zou niks met het uiterlijk te maken hebben. Persoonlijk vind ik dat onzin, je kledingstijl en haar zeggen toch vaak wat over je persoonlijkheid, en ik denk niet dat je graag zou willen omgaan met iemand die zijn persoonlijke hygiëne niet zo nauw neemt.
Oud 14-10-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-10-2004 @ 17:54 :
Mensen niet op uiterlijk beoordelen is politieke correctheid; de persoonlijkheid zou niks met het uiterlijk te maken hebben. Persoonlijk vind ik dat onzin, je kledingstijl en haar zeggen toch vaak wat over je persoonlijkheid, en ik denk niet dat je graag zou willen omgaan met iemand die zijn persoonlijke hygiëne niet zo nauw neemt.
Precies. Ook dat gezeik altijd dat je bijv. in een discotheek of op sollicitatie 'toch zou mogen aantrekken wat je wilt'. Dat is dus niet zo. Je laat immers door je kleding zien dat je ergens aandacht aan hebt besteed. Die mensen die uitgaan met een spijkerbroek en een wit T-shirtje, stralen uit dat ze geen moeite willen doen om er leuk uit te zien (daarom kom je daar bijv. de Now & Wow in R'dam ook niet mee binnen ).

Ook op sollicitatie geldt dat je wéét dat er nette kleding van je verwacht wordt. Als je dan toch lekker recalcitrant je eigen oude kloffie aandoet, dan toon je minachting voor degene die jouw sollicitatiegesprek voert en dan verdien je die baan ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 17:27
Verwijderd
ik heb wel commentaar op het uiterlijk van mensen, maar uiteindelijk beoordeel ik ze daar niet op, ik ken genoeg mensen die niet bepaald knap zijn en waar ik prima mee op kan schieten en qua vriend, ja, je kijkt eerst naar het uiterlijk.
Ik vooral naar uitstraling etc, ik val juist eerder op jongens die niet in het plaatje perfect passen, maar wel 'iets' hebben

maar uiterlijk heeft altijd een functie, ook wat nare man zei idd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2004, 19:28
meisje833
meisje833 is offline
Die mensen die uitgaan met een spijkerbroek en een wit T-shirtje, stralen uit dat ze geen moeite willen doen om er leuk uit te zien (daarom kom je daar bijv. de Now & Wow in R'dam ook niet mee binnen ).

ja maar ik ga ook uit in een spijkerbroek, ik trek een hippe aan en een leuk modern tshirtje leuke laarzen en bijpassende riem, en ik ben vrij ijdel, je kan er in een spijkerbroek en normaal shirtje toch leuk uitzien, tis maar net wat voor model spijkerbroek en wat voor soort shirtje ;-)
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 20:36
Verwijderd
Dat ligt natuurlijk aan hoe je dat definieert. Er is een verschil tussen een aantrekkelijk iemand, iemand die weliswaar niet zo mooi is maar er wel redelijk normaal uit ziet, en iemand waar je van moet kotsen als je hem/haar ziet. Voor vrijwel iedere functie komt de laatste groep niet in aanmerking. Of dat 'mag' is een beetje vaag. Een betere vraag zou zijn of dat ethisch verantwoord is, en als dat niet zo is, hoe je er voor kan zorgen dat mensen anderen niet op uiterlijk beoordelen.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2004, 21:18
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
meisje833 schreef op 14-10-2004 @ 20:28 :
Die mensen die uitgaan met een spijkerbroek en een wit T-shirtje, stralen uit dat ze geen moeite willen doen om er leuk uit te zien (daarom kom je daar bijv. de Now & Wow in R'dam ook niet mee binnen ).

ja maar ik ga ook uit in een spijkerbroek, ik trek een hippe aan en een leuk modern tshirtje leuke laarzen en bijpassende riem, en ik ben vrij ijdel, je kan er in een spijkerbroek en normaal shirtje toch leuk uitzien, tis maar net wat voor model spijkerbroek en wat voor soort shirtje ;-)
als je solliciteert is een spijkerbroek niet de beste kleding, maar dat ligt eraan waarvoor je solliciteert natuurlijk... als je kapster wil worden, kan dat idd best hip zijn.
Oud 15-10-2004, 08:00
Verwijderd
Citaat:
meisje833 schreef op 14-10-2004 @ 20:28 :
Argh, je begrijpt wat ik bedoel. Ik nam even het voorbeeld van de boer met het witte T-shirt en de spijkerbroek om aan te geven waar het om gaat, namelijk mensen die geen moeite doen om zich leuk aan te kleden. Als jij wél veel moeite doet en er vervolgens met spijkerbroek, laarzen en T-shirt leuk uitziet, dan is dat natuurlijk prima, maar dat is niet wat ik bedoel.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 08:23
Verwijderd
Het hoort niet. Maar wat nou als jouw tandarts een onverzorgd gebit heeft. Dan denk ik al snel van "als hij zijn eigen mond niet goed kan houden..."

Maar een lelijke serveerster krijgt vaak minder fooi dan de "lekkere".

Zelf doe ik het ook, oordelen op uiterlijk, maar het hoort niet. Maar gelukkig is mijn eerste indruk vaak redelijk goed en ik sta open om iemand te leren kennen zoals hij is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2004, 13:01
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
van mij mag het
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 11:34
enemy within
enemy within is offline
Er is aangetoond dat mensen die er uiterlijk aantrekkelijk uitzien in de meningsvorming ook hoog scoren op andere kwaliteiten. Men meent dat een goed uitziend persoon bijvoorbeeld ook eerlijker is en dat hij een betere baan heeft of verdient. Uiterlijk heeft direct effect op iemands aanzien en carrièremogelijkheden.

Deze feitjes kom je overal tegen. Mensen die aantrekkelijk zijn komen vaker voor in hoge functies. Ik vraag mij dan af komt dit doordat zij aantrekkelijk zijn en dus eerder worden aangenomen, of juist dat ze echt succesvol zijn en dus (terecht) in deze posities terecht komen???
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 00:28
VeGs
VeGs is offline
Aantrekkelijkheid heeft ook veel met je houding en uitstraling te maken. Het lijkt me nogal logisch dat mensen die een positieve houding hebben verder komen in het leven. En een positievere houding is toch wel iets makkelijker als je weet dat je er goed uitziet, dan als je weet dat je oerlelijk bent...
Een knap koppie en een chagrijnige uitstraling zullen je niet veel verder helpen.

Maar goed, ik denk dat je tot bepaalde hoogte wel op uiterlijk mag beoordelen. Je gaat toch eerder om mensen die meer jouw type zijn qua uiterlijk. Op het eerste gezicht iig. Je moet alleen opletten dat je er niet gelijk teveel waardeoordelen aan gaat verbinden en openstaat voor wijzigingen.
En dat is me toch moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 13:40
Mara
Mara is offline
Ik oordeel zelf niet zo snel op uiterlijk, meer op ehm ja.. voorkomen. Nette kleren, verzorgd, waar je dus zelf iets aan kan doen zeg maar
Als jij met een scheve neus geboren wordt, of dat er door andere omstandigheden iets 'niet klopt' om 't zo maar even te zeggen, dan kan je daar niks aan doen. Dat staat eigenlijk los van de persoonlijkheid (alhoewel die natuurlijk negatief of positief gevormd wordt door ervaringen, die voor een groot deel met iemand uiterlijk te maken hebben, maar dat hier even terzijde)
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 18:13
boer
boer is offline
ben ik hier nou de enige die vindt dat uiterlijk wel iets over iemands karakter zegt?
Oud 28-10-2004, 15:36
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Om nog even aan de onderzoeken toe te voegen:
Bij identieke rapporten becijferen leraren knappe (uiterlijk) kinderen als slimmer en meer succesvol dan lelijke kinderen.

Een ander onderzoek stelt dat ouders gemaakte fouten van foute kinderen regelmatig afschrijven op situationele gebeurtenissen, terwijl ze die van lelijkere kinderen vaker op henzelf betrekken!

En wederom een andere studie: Tijdens rechtzaken gaven rechters gemiddeld langere gevangenisstraffen aan lelijke mensen dan aan knappe mensen, wanneer ze voor vergelijkbare misdaden werden veroordeeld.

Kortom: it sucks being ugly:-)
Oud 28-10-2004, 15:38
RaoulDuke
RaoulDuke is offline
Allereerst krijg je minder aandacht van je ouders, want ja, je bent lelijk hè.. Dan op school word je niet op waarde geschat, want die knappe kinderen zijn toch veel slimmer dan jij joh! Dan raak je depressief en doe je per ongeluk een keertje wat fout.. tja, dan verwacht je toch dat je ouders je helpen en zeggen dat het aan de omgeving ligt! Maar nee, die geven jou natuurlijk de schuld... waarom? je bent LELIJK!! Je raakt in een depressie, gaat niet meer naar school en raakt op het slechte pad. Wat knappe jongens zien jou als loser rondhangen en vragen je mee te doen aan een inbraak. Jij besluit mee te doen, immers, krijg je nu niet AANDACHT wat je nooit eerder gehad hebt?? De inbraak gaat natuurlijk mis, iedereen wordt opgepakt.. In de rechtzaak komen je 'maatjes' er vanaf met 1 maandje voorwaardelijk, want die zien er zo lief en onschuldig uit... maar jij?? nee jij afzichtelijk zwijn krijgt 2 jaar, omdat jij het natuurlijk hebt voorbereid!! Immers, ben jij niet lelijk en heb je daardoor een zinloos leven, en heb je die onschuldige knappe jongetjes met een reeële toekomst niet uitgelokt?
Zo eindig je in de gevangenis...
Positieve noot om mee te eindigen: zelfs de vieze homoboys in de gevangenis willen je niet.

Mag je toch nog blij zijn met je lelijkheid... HOERA..
Oud 28-10-2004, 15:45
Copycat
Copycat is offline
Het kan ook anders lopen. Mensen kunnen jaloers zijn op je uiterlijk. En dan wordt je ook behandelt als trash.
Oud 28-10-2004, 15:46
Luna
Luna is offline
Heel veel mensen doen het wel. Maar of het officieel mág, het valt toch niet te controleren.
Oud 28-10-2004, 15:47
Luna
Luna is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 28-10-2004 @ 16:38 :
blaaaaaaaat
ohgod, gefrustreerd?
Oud 29-10-2004, 16:51
U*NiQ
U*NiQ is offline
Uiteindelijk gaat het toch echt om het innerlijk van een persoon, maar ik denk dat toch iedereen een persoon wel op zijn/haar uiterlijk beoordeelt omdat dat nou eenmaal het eerste is wat je ziet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 18:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
RaoulDuke schreef op 28-10-2004 @ 16:38 :
Allereerst krijg je minder aandacht van je ouders, want ja, je bent lelijk hè.. Dan op school word je niet op waarde geschat, want die knappe kinderen zijn toch veel slimmer dan jij joh! Dan raak je depressief en doe je per ongeluk een keertje wat fout.. tja, dan verwacht je toch dat je ouders je helpen en zeggen dat het aan de omgeving ligt! Maar nee, die geven jou natuurlijk de schuld... waarom? je bent LELIJK!! Je raakt in een depressie, gaat niet meer naar school en raakt op het slechte pad. Wat knappe jongens zien jou als loser rondhangen en vragen je mee te doen aan een inbraak. Jij besluit mee te doen, immers, krijg je nu niet AANDACHT wat je nooit eerder gehad hebt?? De inbraak gaat natuurlijk mis, iedereen wordt opgepakt.. In de rechtzaak komen je 'maatjes' er vanaf met 1 maandje voorwaardelijk, want die zien er zo lief en onschuldig uit... maar jij?? nee jij afzichtelijk zwijn krijgt 2 jaar, omdat jij het natuurlijk hebt voorbereid!! Immers, ben jij niet lelijk en heb je daardoor een zinloos leven, en heb je die onschuldige knappe jongetjes met een reeële toekomst niet uitgelokt?
Zo eindig je in de gevangenis...
Positieve noot om mee te eindigen: zelfs de vieze homoboys in de gevangenis willen je niet.

Ik heb even je fotoboek gecheckt en je bent niet lelijk genoeg om zo gefrustreerd te doen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 09:35
ware man
ware man is offline
Natuurlijk "mag" dat. Tenminste, als je mij dan ook even toestaat aan te geven hoe hypocriet dat is, en hoezeer je daarmee blijkgeeft van hechting aan het ego en innerlijk ongeluk.

Dit natuurlijk uitgezonderd bepaalde sferen waarin bijvoorbeeld directeuren arbeiders moeten kiezen met een verzorgd of redelijk aantrekkelijk uiterlijk omdat de klant dat ziet. Dat is meer een soort economisch realisme en geen persoonlijke beoordeling.

Maar als een persoonlijke keuze die je maakt in de beoordeling van iemand gebaseerd is op uiterlijk, dan bedrieg je jezelf. Uiterlijk zegt niets over het innerlijk van iemand. Natuurlijk kan het wel een soort indicatie geven, maar dat betekent niet dat je een bepaald gevoel bij die persoon moet hebben op basis daarvan. In feite ook niet op basis van iemands karakter. Dan bedriegen we onszelf, want in alle keuzes die we maken bij de waardering van iemands karakter speelt onze eigen geest en dier begeerten de grootste rol.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:06
Shitonya
Shitonya is offline
Ja, dit is toegestaan. Iedereen doet het
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:10
D&F
D&F is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 30-10-2004 @ 15:06 :
Ja, dit is toegestaan. Iedereen doet het
Ik ben lelijk.Wen er al maar aan
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 14:12
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
D&F schreef op 30-10-2004 @ 15:10 :
Ik ben lelijk.Wen er al maar aan
DOH (sorry voor de kinderlijke uitdrukking) Ieder mens is lelijk in mijn ogen, jij ook dus
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:17
Fainne
Fainne is offline
ik vind dat je iemand mag beoordelen op verzorging, als er iets is waar ik nie tegen kan is onverzorgde mensen. het minste wat een mens toch kan doen is basishygiëne!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 16:58
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 30-10-2004 @ 15:12 :
Ieder mens is lelijk in mijn ogen, jij ook dus
Waarom is ieder mens lelijk in jouw ogen? Kan het niet wat positiever?

ontopic: tuurlijk mag je mensen beoordelen op hun uiterlijk, dat mag je zelf weten. Of het goed is is een tweede.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 08:13
D&F
D&F is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 30-10-2004 @ 15:12 :
DOH (sorry voor de kinderlijke uitdrukking) Ieder mens is lelijk in mijn ogen, jij ook dus
Mag ik jou dan ook lelijk vinden ?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:53
artnael
artnael is offline
ok.. stel, jij ziet een persoon..... je denkt:" die wil ik wel beter leren kennen" waarom? Je keek naar die persoon.... Het had een uitstraling en waarschijnlijk (volgens jou) geen lelijke kop... wat doe je? Je gaat erop af.. (anderen kunnen deze WEL lelijk vinden) JIJ beoordeelt op uiterlijk...

Zou jij van iemand kunnen houden, zou jij iemand kunnen zoenen waarbij je diegene niet 'knap' vindt? Die persoon voldoet dan toch aan je 'eisen'..?? Anders was je niet op die persoon afgestapt..
Reageren

Regels voor berichten