![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Verder iig bedankt. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij weet het dus ook niet, omdat niemand het weet ![]() Jij bevestigt wel precies het punt van de topicstarter trouwens, de artsen zeggen van niet, maar wat als toch..
||
Citaat:
![]() ![]() maar ik denk inderdaad dat als het besmettelijk zou zijn er veel meer gevallen zullen zijn.. *ligt natuurlijk aan de manier van besmetting* maar ik denk dat er wel voldoende onderzoek naar gedaan is om dat te weten (of het besmettelijk is)
||
![]() |
Citaat:
![]() Nou denk ik dat je op zich gelijk hebt dat er veel meer mensen ME zouden hebben als het echt altijd besmettelijk is. Dus daar ben ik niet zo bang voor. Ik ben alleen bang dat artsen kunnen zeggen 'we weten niet wat dit is, dus we noemen het ME' en dat het dan 'wel' iets blijkt te zijn (dat is een *hele* foute woordkeuze aangezien ME ook wel iets is.. maar jullie begrijpen me hopelijk wel ![]() Nou word je gewoon op Pfeiffer en hepatitis en alles getest als je ME-klachten hebt. Dus zo simpel zal het niet zijn. Maar als ik m'n vriend of m'n moeder of zo hoor klagen over vermoeidheidsklachten.. schrik ik toch altijd even. En toevallig ('toevallig'?) ken ik vrij veel mensen die in zeer korte tijd allemaal vermoeidheidsklachten kregen.. en zeker daarvan hebben de diagnose ME gekregen. Deze mensen kennen elkaar ook allemaal. Niet altijd heel goed, maar ze kennen elkaar wel. Dat is toch niet fijn. Zeker niet als het allemaal binnen een jaar of zo gebeurt en er verder totaal geen aanwijzingen zijn dat het ook maar iets met elkaar te maken zou hebben behalve dat ze allemaal op dezelfde basisschool hebben gezeten.. allemaal meisjes zijn .. en allemaal tussen de 15 en de 18. Maar ja. Dat is veel te oppervlakkig. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Over dat onderzoek, dat ligt nou juist zo moeilijk, als er onderzoek is gedaan, waarom is er dan nog steeds geen oorzaak etc gevonden? (En als men de oorzaak niet weet, kan men dan wel weten of het besmettelijk is of niet?) [edit] ik bedoel natuurlijk niet áls er onderzoek is gedaan, want ik weet ook wel dat dat er is (geweest), maar ik bedoel, de als zonder nadruk ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Edit: dat het voor mij een beetje zinloos topic is geworden, neemt verder niet weg dat ik wel vind dat het interessant is geworden. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|