Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 18:37
Nebel
Nebel is offline
Ik menstrueer nu zo'n 3,5 jaar. De afgelopen 2 jaar ben ik zo elke 3 à 5 weken ongesteld, en nogal behoorlijk. Ik voel me dan echt beroerd en het is een zeer zware menstruatie. Ik zat er over te denken aan de pil te gaan, maar dat kon tijdelijk niet (even geen zin om het erover te hebben waarom niet, doet er namelijk niet toe). De laatste keren dat ik menstrueerde was het erg vreemd. Eerst duurde het zo'n 9 weken voordat ik ongesteld werd, en ik was het maar 2,5 dag (normaal 8 dagen), en er was niet of nauwelijks bloed bij, alleen bruin/geel slijm. Ik had ook alleen maar een beetje last van mn rug. 7 weken hierna, precies hetzelfde. Nu werd ik vrijdag (2 weken na de laatste keer) weer 'ongesteld', en het was nog minder dan de vorige twee keren. Ik heb de laatste 3 keer ook alles met alleen een inlegkruisje kunnen opvangen, terwijl ik normaal de zwaarste tampons gebruik...
Weet iemand of dit schadelijk is of dat het betekent dat er iets met me aan de hand is?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 18:42
Cookie
Cookie is offline
kweet niet of er een kans bestaat dat je zwanger bent...dat zou kunnen, het kan ook zijn dat je in een stressvolle periode zit, daardoor verandert of blijft je menstruatie ook nog wel eens uit...als dit langer aanhoudt zou ik even naar de dokter gaan.
Oud 24-10-2004, 18:43
Philemon
Philemon is offline
Ik denk wel dat er iets verkeerd zit met jouw menstruatie....

Je moet bij jezelf nagaan waardoor jouw menstruatie kan zijn veranderd. Heb je onveilige seks gehad? (tja, rare vraag maar het kan toch zo zijn ) Misschien jouw eetpatroon sterk veranderd? Of is er misschien iets anders gebeurd? (Hierbij denk ik aan mishandeling; trappen in de buik enz.)

Ik hoop dat je hierop antwoord kan geven, want dan pas zal er een verder antwoord op jouw vraag kunnen worden gegeven.

Voor de rest zou ik een afspraak maken bij de dokter, want deze zal je meer kunnen helpen dan wij..
Oud 24-10-2004, 19:20
Mara
Mara is offline
Ben je op (zwaar) dieet? Heb je ondergewicht? Daar kan je menstruatie nl. van verdwijnen, misschien dat dat bij jou nu gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:40
Nebel
Nebel is offline
Zwanger kan ik onder geen geval zijn .

Mijn eetpatroon is niet veranderd, wel eet ik volgens de meeste mensen nogal weinig.. ik ben gewoon bang dik te worden.. ben net blij met mijn figuur! Ik krijg elke dag wel zeker zo'n 1600 kcal binnen, maar dit is al gedurende een jaar zo (eerst was het minder).
Ondergewicht? Ik weet het eigenlijk niet zo, snap dat bmi gebeuren niet zo.. geloof dat je het met buikomtrek preciezer kan zeggen?! Ik ben 1.86 en ik ik weeg 65 kg.
Ik ben wel een maand of 3 geleden begonnen met hardlopen... terwijl ik hiervoor niet zoveel sportte.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:59
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 24-10-2004 @ 21:40 :

Mijn eetpatroon is niet veranderd, wel eet ik volgens de meeste mensen nogal weinig.. ik ben gewoon bang dik te worden.. ben net blij met mijn figuur! Ik krijg elke dag wel zeker zo'n 1600 kcal binnen, maar dit is al gedurende een jaar zo (eerst was het minder).
Ondergewicht? Ik weet het eigenlijk niet zo, snap dat bmi gebeuren niet zo.. geloof dat je het met buikomtrek preciezer kan zeggen?! Ik ben 1.86 en ik ik weeg 65 kg.
Ik ben wel een maand of 3 geleden begonnen met hardlopen... terwijl ik hiervoor niet zoveel sportte.
Je bent nog net niet te licht, maar je moet zeker niet verder afvallen! Sporten is goed, dat klopt, maar als je gewoon op gewicht moet blijven zoals jij (van mij mag er wel iets bij, maar als je dat niet wil dan is dat jouw keuze natuurlijk) dan moet je meer eten dan 1600kcal! Je bent verre van dik! Probeer 's een dieet van zo'n 2200kcal. Vul 't gezond op, je weet wel hoe dat moet, gewoon niet snoepen enzo

Het sporten opzich zou er weinig mee te maken moeten hebben lijkt mij.. dat is gezond, zou geen negatief effect moeten hebben tenzij je opeens extreem bent gaan sporten en je lichaam volledig uitput.

Heb je last van stress, problemen o.i.d.? Daar kan 't ook aan liggen, het is niet altijd lichamelijk, het kan ook geestelijk zijn.

Denk verder heel goed na, zijn er dingen veranderd in je leefstijl sinds of vlak voor dat dit begon?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 14:25
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-10-2004 @ 21:59 :
Je bent nog net niet te licht, maar je moet zeker niet verder afvallen! Sporten is goed, dat klopt, maar als je gewoon op gewicht moet blijven zoals jij (van mij mag er wel iets bij, maar als je dat niet wil dan is dat jouw keuze natuurlijk) dan moet je meer eten dan 1600kcal! Je bent verre van dik!
Kan dit misschien een oorzaak zijn? Vaak zie je dat bij mensen die (te) weinig eten last krijgen van een onregelmatige menstruatie.. Maar nog steeds, mijn advies: Ga alsjeblieft naar de dokter
Oud 25-10-2004, 16:18
Nebel
Nebel is offline
Als het met mijn eten te maken zou hebben zou ik het wel raar vinden... want dat is nu echt al een jaar zo en eerst at ik veel minder. Ik was namelijk goed op weg een eetstoornis te krijgen, maar dankzij hulp van vrienden en leraren is het niet zo ver gekomen.
Ik heb de laatste tijd juist eens geen stress! heerlijk! Het enige wat echt in mijn leeftstijl verandert is is sporten (3 x per week hardlopen, 1 x paardrijden, soms wat cardio). dit kon ik vroeger namelijk niet door mijn 'ziekte' (waar ik op dit moment geen last van heb).
Ik heb wel enorme last van mn buik.. krampen enzo. Darmproblemen heb ik altijd gehad, maar dit voelt wel heel anders.
Ik trouwens ook af en toe last van extra veel afscheiding, bedenk ik me net, weet niet of dat hier iets mee te maken heeft.
Ik ben 2 weken voor dit begon aangereden, en toen kwam mn stuur wel in mnbuik, maar ik had na een dag of 2 er geen last meer van.
Mijn ouders vinden het altijd vervelend als ik naar de dokter ga, en ik ook, dus ik wil dat zo veel mogelijk vermijden. Mn ouders vinden trouwens sinds de vakantie wel dat ik te weinig eet, maar in de vakantie eet ik altijd minder... (ben toen ook een beetje afgevallen, normaal weeg ik zo'n 66-67 kg).
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:55
A*
A* is offline
Ik heb ook een vreemde menstruatie, zo van:
1 week zwaar ongesteld, 8 weken niet, dan weer wel en dan weer een week van 4-8 ertussen.
Nu ben ik al 4 weken achterelkaar ongesteld.
Ik snap hier echt geen hol van.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 17:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 25-10-2004 @ 17:18 :
Ik ben 2 weken voor dit begon aangereden, en toen kwam mn stuur wel in mnbuik, maar ik had na een dag of 2 er geen last meer van.
Mijn ouders vinden het altijd vervelend als ik naar de dokter ga, en ik ook, dus ik wil dat zo veel mogelijk vermijden. Mn ouders vinden trouwens sinds de vakantie wel dat ik te weinig eet, maar in de vakantie eet ik altijd minder... (ben toen ook een beetje afgevallen, normaal weeg ik zo'n 66-67 kg).
Of je ouders en jij het nou vervelend vinden of niet: jij hebt twee weken geleden waarschijnlijk een flinke klap in je buik gekregen en nu is je menstruatie behoorlijk ontregeld. Ik denk dat het best wel eens wat met elkaar te maken kan hebben en ook al heeft het dat niet, het is niet normaal dat je menstruatie ineens zoveel afwijkt van normaal terwijl je eetpatroon altijd al niet normaal was. Ik denk toch dat het goed is om langs je huisarts te gaan. Ik ben ook niet iemand die bij ieder wissewasje op de stoep staat maar in dit geval lijkt het me gewoon nodig.
Oud 25-10-2004, 18:22
Buffy
Buffy is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 24-10-2004 @ 21:40 :

ik denk wel dat je wat ondergewicht hebt, ik ben namelijk 1.81 en 68 kilo, en ik zit bij 66 kilo precies op het gezonde gewicht. en aangezien jij nog eens 5 cm langer bent en 3 kilo lichter...
ik heb trouwens begin dit jaar ook zo'n vreemde menstruatie gehad, en dat terwijl ik WEL aan de pil was. heb andere pil gekregen en nu is het goed. vraag anders je huisarts wat je moet doen, wel of niet aan de pil gaan. hij ziet vast ook wel in dat deze menstruaties ook niet kloppen ...
Oud 25-10-2004, 21:59
Philemon
Philemon is offline
Citaat:
A* schreef op 25-10-2004 @ 17:55 :
Ik heb ook een vreemde menstruatie, zo van:
1 week zwaar ongesteld, 8 weken niet, dan weer wel en dan weer een week van 4-8 ertussen.
Nu ben ik al 4 weken achterelkaar ongesteld.
Ik snap hier echt geen hol van.
Tip: Ga aan de pil..als je dat nog niet bent.. Het kan echt helpen!
Oud 25-10-2004, 23:35
A*
A* is offline
Citaat:
Philemon schreef op 25-10-2004 @ 22:59 :
Tip: Ga aan de pil..als je dat nog niet bent.. Het kan echt helpen!
Ben al aan de pil, werkte niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 13:46
Dr.Martenmeisje
Dr.Martenmeisje is offline
ik denk dat je dokter het best kan zeggen of je echt iets mankeerd. dus afspraak maken, afwachten is ook niet fijn eh...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2004, 13:48
Mara
Mara is offline
Meteen naar de dokter, of je het nou vervelend vind of niet! Als vrouw moet je uitkijken met klappen op je buik, en nu je menstruatie verandert is kan er zeker wat aan de hand zijn. Hup, afspraak maken!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten