Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-10-2004, 23:31
flamez
flamez is offline
hoi

Ik werk al 5 jaar bij een supermarkt, voorheen altijd door de week, maar sinds ik een nieuwe studie ben begonnen kan ik alleen maar op zaterdag werken. het zit zo, ik heb een contract voor onbepaalde tijd, voor acht uur in de week. Is mijn baas verplicht om mij op zaterdag te laten werken aangezien ik heb laten weten dat mijn neven-activiteiten belangrijker vind en hij daar altijd rekening mee heeft gehouden.

greetz

Flamez
Oud 26-10-2004, 02:08
Tiño
Tiño is offline
ligt er aan hoe groot het bedrijf is en of de mogelijkheid er uberhaupt is, hij zal vast wel zn best willen doen voor je na die 5 jaar.
Oud 26-10-2004, 07:53
flamez
flamez is offline
Citaat:
Tiño schreef op 26-10-2004 @ 03:08 :
ligt er aan hoe groot het bedrijf is en of de mogelijkheid er uberhaupt is, hij zal vast wel zn best willen doen voor je na die 5 jaar.
het is een supermarkt met ongeveer 120 man personeel, waaronder ook parttimers en vakantiehulp vallen. En aangezien het nog één van de weinige supermarkten is die zelfstandig is, heeft het hard te verduren met de prijzenoorlog, en wil hij eigenlijk alleen maar bezuinigen.
Oud 26-10-2004, 07:57
Auntie M
Auntie M is offline
Als het goed is staat in je contract alleen maar het aantal uren dat je per week zou moeten werken, niet op welke dag.
Lijkt me dat er dan geen verplichting bestaat om op een bepaalde dag te moeten werken. In goed overleg kun je dus volgens mij altijd je uren op een andere manier invullen. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je de ene week op zaterdag en de andere week op dinsdag etc werkt.
Overigens denk ik dat als je werkgever er voorheen geen moeite mee heeft gehad, het nu ook niet zal hebben. Studie is een goede reden om je arbeidsduur anders in te vullen (mja dat vind ik).
Oud 26-10-2004, 11:51
little nemo
little nemo is offline
art 2 wet aanpassing arbeidsduur: de werknemer kan de werkgeveer verzoeken om aanpassing van de arbeidsduur. vereist is dat je er een jaar werkt. je moet t vier maanden voor het tijdstip van ingang schriftelijk verzoeken. hierna moet je werkgever overleggen met je en het verzoek inwilligen, tenzij er zwaarwegende belangen zijn die zich verzetten (die er bij jou niet zullen zijn). hij moet binnen een maand beslissen, anders wordt het sowieso toegekent. bij dit alles moet ik nog opmerken dat een wijziging van de momenten waarop arbeid verricht wordt sneller toegekend moet worden dan een vermeerdering of vermindering van het aantal arbeidsuren.

maw: als jij t volgens de regeltjes vraagt dan moet hij het toekennen. dus je weet nu wat je rechten zijn, nou ff gewoon met m ouwehoeren dat jij alleen nog op zaterdag wil werken en dan is t opgelost want het zal echt niet nodig zijn om t helemaal formeel te doen.
Reageren

Regels voor berichten