Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gevoel dat je verwend bent, waar komt dat vandaan? Van dat je je geld niet uit mag geven aan dingen die je ouders overbodig vinden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Misschien kun je bepaalde dingen eens met je vrienden bespreken en eens informeren hoe zij er over denken en/of misschien kunnen zij je helpen? Als je het niet met hen wilt bespreken, dan misschien met je moeder (of vader) of iemand op school? Sterkte iig. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mn ouders willen niet dat ik mijn geld uit geef. Ik denk dat ik het gevoel van verwendheid heb gekregen omdat ik telkens om dingen vraag, en weinig wil doen... 2. Ja en nee, ze is er erg vaag over. Ze is al een keer naar het ziekenhuis geweest, maar daar konden ze nix vinden. Ik zei gewoon daze een beetje gestresst was. In december ging ze voor 2 maanden naar China, om daar medicijnen en behandelingen te krijgen. Toen ze weer trug was, gingk et weer aan der vragen, en toen bazelde ze iets vreemds over nierbomen, en zei dat ik er nix van kon weten omdak nog een kind ben ¬_¬ (zo doen mn ouders om de tijd, als ik iets vraag, geven ze vaag antwoord) 3. Eigenlijk is het schoolprobleem niet zo'n probleem, ik ben gewoon te lui om te werken dit jaar (ik denk dat de zomervakantie er iets mee te maken had, 5 weken China, er was bijna nix te doen, geen comp in de buurt, geen leuke zenders, hittegolf etc.) 4. Bescherming is niet echt nodig, ze vallen me niet aan ofzo, ik irriteer er me alleen erg aan. Maar kzal et er es over hebben. 5. Oja, als ik praat, praat ik vaak onduidelijk. En ik ben bang als ik wat zeg, dat of niemand luistert (wat vaak he geval is), of dat mensen et onzin of dom vinden (hoewel ik wel een beetje eraan aant werken ben). |
![]() |
|
![]() |
Over het nadenken, das nou het probleem, ik denk TE VEEL (voor als het wat uitmaakt, kheb al 8 grijze haren gehad).
Hobby: hmz, is talen leren zoals Japans en Chinees een hobby? Ik denk ook vaak van dat mensen et toch na een tijd vergeten enzo, dat alles nix uitmaakt, maar kheb van die dingen die ik opeens nie kan als er veel mensen bij zijn... |
![]() |
||
Citaat:
ennuh, voor wat het is ![]() ![]() ![]() en verder... vergeet dan maar wat ik zei over nadenken, en zet je verstand op nul ![]() ![]() |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Teveel nadenken is idd niet altijd goed, maar te weinig nadenken is dat iig ook niet. Nadenken hoort bij het leven, zeker wanneer je volwassen wordt. Soms moet je het alleen wel kunnen stoppen (ook hierbij helpt oefenen) en/of je gedachten met anderen kunnen delen, en dat kun je leren. |
![]() |
|
kijk naar wie je bent en zet dat op een lijstje. bekijk dat lijstje eens goed en bedenk welke punten je niet aanstaan en verzin hoe je daaraan kunt werken.
Als je jezelf bijvoorbeeld lui vindt, ga dan een bijbaantje zoeken. Als je jezelf saai vind, probeer dan met meer mensen in contact te komen, etc. En als je niet weet hoe je sommige punten kunt verbeteren dan kan je dat altijd vragen ![]() suc6
|
weet je wat je ook eens moet doen... nou ja, "moet"...
je zou je compu is een dagje uit kunnen laten, en dat omzetten in "anti-luiheid"? als je dat ding wat vaker uitlaat heb je ineens een zee van tijd om ook andere dingen te doen. (en het scheelt je ouders aan stroom ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. Ja en nee, ze is er erg vaag over. Ze is al een keer naar het ziekenhuis geweest, maar daar konden ze nix vinden. Ik zei gewoon daze een beetje gestresst was. In december ging ze voor 2 maanden naar China, om daar medicijnen en behandelingen te krijgen. Toen ze weer trug was, gingk et weer aan der vragen, en toen bazelde ze iets vreemds over nierbomen, en zei dat ik er nix van kon weten omdak nog een kind ben ¬_¬ (zo doen mn ouders om de tijd, als ik iets vraag, geven ze vaag antwoord) Misschien kun je je ouders eens proberen duidelijk te maken dat geen kindje meer bent en bezorgd bent om je moeder. Dat je graag zou willen weten wat er met haar scheelt, om het beter te kunnen begrijpen. * 5. Oja, als ik praat, praat ik vaak onduidelijk. En ik ben bang als ik wat zeg, dat of niemand luistert (wat vaak he geval is), of dat mensen et onzin of dom vinden (hoewel ik wel een beetje eraan aant werken ben). Dat heb ik ook wel, en ik heb ook het gevoel dat m'n klas me daarom negeert, omdat ik sinds een jaar nogal stotter en niet uit m'n zinnen kom. Het is inderdaad pure onzekerheid, de enige tip die ik kan geven is je er niets van aan trekken wat anderen van je denken, en het gewoon zeggen als je wat te zeggen hebt. Dan leren ze waarschijnlijk wel naar je te luisteren. En wat ook helpt, zoals hierboven, is idd zoiets als elke dag minstens 3 positieve dingen van jezelf of de dag neer te schrijven en dat af en toe te herlezen, zo kweek je een positieve kijk op de dingen en op jezelf. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt? Magaline | 5 | 20-06-2010 12:39 | |
Psychologie |
onzekerheid die uit de hand loopt. meisje-xx | 3 | 08-09-2008 21:08 | |
Seksualiteit |
ik ben onzeker carpediem | 52 | 14-07-2007 21:52 | |
Psychologie |
Vaak onzeker Paulusma P | 4 | 16-02-2006 23:31 | |
Psychologie |
Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen? Alistar | 4 | 03-08-2005 11:29 | |
Psychologie |
Beautiful - onzekerheid lso | 8 | 20-05-2004 18:41 |