Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 08:41
lestat080
lestat080 is offline
Hallo iedereen.
Ik ben een redelijk beginnend en onervaren schrijver die sinds kort enkel maar korte, onafgewerkte verhalen geschreven heeft. Er zat nooit een plot of enige verhaallijn in, tot nu.
Ik ben begonnen met een groots verhaal dat zeker twintigduizind woorden zou bevatten, dat zijn ongeveer honderd paginas in een boek. U kunt nu zeggen dat dat niet veel is, maar het is het begin van een nieuwe stap in mijn schrijfervaringen. Ik ga een detective schrijven in het Napoleonitische era met zeer veel mysterie, zijverhaallijnen, plotse wendingen enzovoort.
Waarom ik jullie nu nodig heb is om tips te vragen vooraleer ik begin te schrijven. Ik ben hier nu op het letteren forum en sommigen van jullie zullen zeker truukjes kennen om de lezer te boeien, een goed dialoog te schrijven een mysterie op te wekken enzovoort. Ik zou het zeer op prijs stellen dat u/jij (mag zelf kiezen) mij een beetje zou delen met uw/jouw schrijfervaringen. Alle hulp is welkom en het zou mij zeer goed helpen. Al op voorhand duizend maal dank,
Michel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 08:43
Verwijderd
Research, inspiratie, fantasie, perfectionisme en uiteraard iets van jezelf.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 10:21
Verwijderd
Op de forums van www.nanowrimo.org staan ook wel wat tips, maar dan moet je ze wel zelf zoeken.

Ik zou bijvoorbeeld wat boeken lezen in dezelfde stijl als jij wilt gaan schrijven, en dan kijken hoe die schrijvers bijvoorbeeld spanning opwekken.

Succes iig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten