Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2004, 09:51
anoniem123
anoniem123 is offline
Hai..

heb ff een profieltje aangemaakt omdat ik iets kwijt moet..
Hopelijk kan iemand me helpen..
Ik heb nu een vriend, waarmee het niet zo heel erg goed gaat op dit moment omdat ik een nogal rot verleden heb..
Ik heb een tijd gehad waarin ik heel onzeker was en aandacht nodig had om te overleven.. Ik ben toen 2x door 1 jongen het bed ingeluld als het ware..
Eigenlijk wou ik het helemaal niet met hem doen.. ik heb ook een paar keer nee gezegd.. dat ik het niet wou.. en toch is het gebeurd..
Dus ik heb niet hard genoeg nee gezegd.. en ik wist niet zeker wat ik nou wou (weer die onzekerheid)
Na deze jongen heb ik nog 1,5 jaar een relatie gehad met een andere jongen (mn ex)..
en nu heb ik dus mn huidige vriend ontmoet..
Ik heb hem verteld wat er is gebeurd.. hij gaf er de naam verkrachting aan.. Ik zou het zo zelf niet durven noemen.. ben er nog steeds niet achter of dat het nou was.. heb er verder ook geen echt trauma aan overgehouden ofzo.. Ik weet dat het puur is gebeurd uit onzekerheid.. dus ik ben gebruikt..
Mijn vriend zit er heeeeeeeeeel erg mee.. zo erg zelfs dat hij psychisch helemaal gek wordt.. hij kan er met niemand over praten omdat ik heb gevraagd of hij het aan niemand wou vertellen..
We hebben er steeds gezeik over en we worden er ongelukkig van.. Mn moeder ziet dat; en als zij vraagt wat er is zegt hij dat er dingen zijn die ik niet aan haar heb verteld.. en dat we daardoor ruzie hebben (ik verzin elke keer maar weer een andere smoes tegenover mn ouders waarover we zogenaamd ruzie hebben, terwijl het dus eigenlijk over dat Gebruiken gaat)
Ik ben zo bang dat mn vriend het een keer gaat zeggen tegen mn ouders... en hij noemt het verkrachten.. dat zouden mn ouders niet aankunnen..
Mijn vriend zegt het kunnen 2 dingen zijn: 1) je bent verkracht of 2)je was gewoon een slet en dan moet ik je niet meer als ik daar achter kom..
Ik weet zelf nieteens meer wat het nou was!!

Zouden jullie het tegen je ouders vertellen of je ouders hierbuiten laten en zorgen dat je vriend niks zegt (hoe doe je dat?! )

Help!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 09:57
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik zou het gewoon zeggen; komt wel goed.
Oud 21-10-2004, 09:58
EggeD
EggeD is offline
Hoe oud ben je nu ?
Oud 21-10-2004, 10:00
anoniem123
anoniem123 is offline
ben nu 20.. why?

Ik durf het gewoon niet te zeggen.. mn ouders denken nog steeds dat ik hun lieve normale dochter ben..
niet dat ik zomaar het bed in te lullen ben
(Ben ik nu dus ook echt niet!!, kwam door een hele onzekere periode in mn leven)
Ik wil het opzich al wel de hele dag vertellen.. maar ben echt zo in de stress... durf het gewoon niet.. ben bang dat mn moeder het nieteens aankan
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:02
Gothic
Gothic is offline
Ik zou dit zeker geen verkrachting noemen. Je hebt gewoon een domme keuze gemaakt, jammer maar helaas, je kon er ook weinig aan doen dat je zo onzeker was, hij heeft er misbruik van gemaakt, maar dat maakt het geen verkrachting. Wie is je vriend om jou daarop te gaan veroordelen. Je vriend reageert opzich redelijk begripvol, maar hij heeft niet het recht jou een slet te vinden odat het geen verkrachting is. Hij zal wel jaloers zijn, maar dit gedrag hoef je niet van hem te pikken...

Daarnaast, een relatie is imho over zijn houdbaarheidsdatum heen als je relatie meer pijn en verdriet oplevert dan leuke dingen...
Oud 21-10-2004, 10:03
EggeD
EggeD is offline
Ja, niet dat je op je 12e in bed geluld bent ofzo hehe.

Zo'n gesprek kun je opzich best beginnen met je ouders, maar je moet wel goed aanvoelen wanneer het kan, je ma moet dan in een goed humeur zijn en alleen met jou aan het praten zijn zeg maar. Gewoon rustig vertellen wat het probleem is, lijkt me.
Oud 21-10-2004, 10:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 10:52 :
Mijn vriend zegt het kunnen 2 dingen zijn: 1) je bent verkracht of 2)je was gewoon een slet en dan moet ik je niet meer als ik daar achter kom..
Sorry, ik begrijp niet dat je nog wat met die vent wil hoor.

Je bent in een kwetsbare periode het bed ingeluld door een vent. Dat was fout, maar het was geen verkrachting. Het is nu eenmaal gebeurt, en daar moet je vriend maar mee leren leven.

En dat punt 2): als ik jou was had ik 'em hard m'n huis uitgeschopt. Laat je NOOIT door welke jongen dan ook 'slet' noemen. Dan heeft 'ie gewoon geen respect voor je.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:06
evanescence
evanescence is offline
ik ken het wel een beetje, dat je door je onzekerheid het bed in bent geluld...ik heb dat op zich ook meegemaakt...en achtraf had ik het liever niet gedaan terwijl ik wel 3x met hem naar bed ben geweest, die periode is als een roes voor mij voorbij gegaan...maargoed ik heb het gevoel dat jouw vriend er meer last van heeft dan jij zelf?!?! en waarom in godsnaam? jij bent met die jongen naar bed gewees,t hij heeft jou ingepalmt en overgehaald, dat is jouw probleem en zoveel last heb je er niet van, en nu gaat je vriend daar moeilijk over doen...ik vind dat een beetje vaag, en wat voor een rot verleden heeft je vriend dan? (ik ben nu gewoon nieuwsgierig) en hoe oud is je vriend eigenlijk? en hoe lang hebben jullie verkering?

Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 10:10.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:09
evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-10-2004 @ 11:05 :

Laat je NOOIT door welke jongen dan ook 'slet' noemen. Dan heeft 'ie gewoon geen respect voor je.
vooral niet door je vriend! zou ik zeggen....
Oud 21-10-2004, 10:14
anoniem123
anoniem123 is offline
We hebben nu een jaar
en we wonen samen sinds een paar maanden.. wat het dus wel veel moeilijker maakt allemaal..
In het begin ging het allemaal heel erg goed tussen ons.. hij was echt mn ware.. hij kreeg een huisje aangeboen en omdat het heel erg slecht ging bij hem thuis besloten we toch om er samen te gaan wonen (als het dan niet goed ging zou ik toch were terug kunnen naar n ouders..)
Zijn moeder heeft smetvrees.. en is zo verschrikkelijk onzeker dat ze psychisch gewoon niet helemaal spoort..
Hij heef ook altijd afgegeven op zijn familie (ze leven echt als kluizenaars er komt nooit iemand over de vloer, hebben op iedereen kritiek etc.)
Mijn vriend is daar helemaal gek van geworden..
Uiteindelijk heeft de rest van hun familie hun ook nog in de steek gelaten, waardoor mijn vriend nu in niemand meer vertrouwen heeft...
Dan komt er ook nog bij dat ik niet zeker weet hoe ik ijn verleden nou moet noemen.. waardoor hij mij ook niet vertrouwd ofzo...
En nu is ie opeens ook nog best wel veel gaan drinken.. en hij beweert dat ie een paranoide persoonlijkheidsstoornis heeft.. (ik weet niet of je dat van jezelf kan zeggen... moet je mijn inziens eerst oor naar d edokter gaan)
Hij heeft er wel veel trekjes van.. dat wel.. is heel bang dat mensen over hem praten, dat ik vreemdga etc..
Hij wil me echt onwijs bezitten..
En aan de andere kant is ie echt heel erg lief voor me (vooral in het begin). serieus met de toekomst bezig etc..
En nu heb ik ook nog keihard gewerkt in ons huisje.. wat ik allemaal niet zomaar wil opgeven...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:15
Verwijderd
Hij vindt het dus niet erg dat je een ex hebt, maar dat van die jongen daarvoor vindt hij wel erg? Omdat je geen relatie met die jongen had en hij jou gebruikt heeft? Maar dan vindt hij het toch juist erg voor jou wat er is gebeurd.. op welke manier wordt hij er dan zo gek van? Is hij bang dat zoiets nog een keer zal gebeuren? Waar gaan jullie ruzies precies over?

Of kan hij er niet tegen dat het zo onduidelijk is.. het is geen verkrachtig, maar hij noemt het zo omdat hij waarschijnlijk niet zo goed tegen het idee kan dat jij ermee instemde. En daarom noemt hij je ook een slet (terwijl je dat absoluut niet bent!), hij vindt het moeilijk om ermee om te gaan.. om te accepteren dat je zoiets deed.

Maak hem duidelijk waarom je het deed, zorg dat hij het begrijpt en dat hij je niet steeds laat kiezen tussen "verkrachting" of "slet". Laat hem merken dat je hem juist nodig hebt en dat hij nergens bang voor hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:18
e123ll
e123ll is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 10:51 :

Zouden jullie het tegen je ouders vertellen of je ouders hierbuiten laten en zorgen dat je vriend niks zegt (hoe doe je dat?! )

Help!!

Ik vind dat je vriend wel een beetje raar reageert om te zeggen dat er maar twee dingen kunnen zijn.. volgens mij zijn er nog heus wel een paar andere dingen die het geweest kunnen zijn.. Ook vind ik dat je vriend het absoluut niet aan je ouders moet vertellen, jij wilt dat niet dus vind ik ook dat hij niet het recht heeft om het wel te doen
Oud 21-10-2004, 10:21
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 11:14 :

En nu is ie opeens ook nog best wel veel gaan drinken.. en hij beweert dat ie een paranoide persoonlijkheidsstoornis heeft.. (ik weet niet of je dat van jezelf kan zeggen... moet je mijn inziens eerst oor naar d edokter gaan)
Euh. Tja. Als jij daar mee samen wil wonen...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:22
anoniem123
anoniem123 is offline
jah hij vind die relatie ook wel erg.. Hij had geloof ik het liefst ene maagd gehad..
Ik vind wel dat dat stukje klopt wat je zegt.. hij noemt het maar verkrachting omdat hij het idee dat ik erme einstemde nog veel erger zou vinden..
Ik heb trouwens wel gezegd tegen die jongen dat ik het nie wou.. dus het gebeurde wel enigzins tegen mijn zin in.. maar ik neme het mezelf vooral kwalijk omdat het toch gebeurd is.. ik had gewoon duidelijker moeten zijn, maarja dat had alles te maken met onzeker zijn..

Mn vriend zit er de hele dag aan te denken dat ik 'verkracht/gebruikt ben..
Maar ook over die relatie van 1,5 jaar stelt ie heeeeeeeel erg veel vragen...
Lopen we hand in hand zegtie opeens; heb je zo ook met hem gelopen?
Als we vrijen zegtie opeens; ik vind het zo vies dat er nog twee piemels in je hebben gezeten..
Ik snap dat opzich wel heel erg goed..
Ik snap niet dat hij het niet gewoon kan vergeten.. en mij oook steeds moet confronteren met een periode uit mn leven die ik het liefste zou verbannen
Als hij erover begint zeg ik dat hij moet ophouden.. en dan begint de ruzie..
Het liefst zou ik hem willen helpen om het te verwerken.. maar ik had niet verwacht dat hij er zo'n verschrikkelijk groot probleem van zou maken..
Het maakt het zo moeilijk allemaal..
Helemaal die dreiging die hij eigenlijk maakt om het steeds tegen mijn ouders te willen vertellen (ze staan er eigenlijk helemaal buiten)
Hij geeft mij dus de schuld van de ruzie's

Bedankt alvast voor de reacties.. doet me wel goed
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:26
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 11:22 :

Als we vrijen zegtie opeens; ik vind het zo vies dat er nog twee piemels in je hebben gezeten..
Ik snap dat opzich wel heel erg goed..
Wat snap je goed? Dat hij, TIJDENS de seks, daarover begint? Damn, ik zou meteen zo iets hebben van 'laatmaar'.

M'n vorige vriendinnen hebben wel even wat meer dan 2 piemels in hun gehad. Denk je echt dat mij dat wat boeit? Ik zou me meer zorgen maken als een meid van 20 nog maagd is.

Sorry hoor, die gozer spoort niet. Je hebt nog maar ene jaar, ik zou even goed bij mezelf te rade gaan of je wel met zo'n iemand verder wil. Jij doet absoluut niets fout.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 10:31
evanescence
evanescence is offline
GVD ik was allemaal vragen aan het stellen! had mn berichtje klaar was die verwijderd uit sexualiteit...kan ik m nu nog n keer typen sjonge

1) wat vinden je ouders ervan dat je samen woont? en wat vinden ze uberhaupt van je vriend zelf?
2) wat vind je er zelf van dat je op zo'n jonge leeftijd samen woont en pas na een jaartje verkering?
3) hoe oud is je vriend?
4) is je vriend verslavingsgevoelig? is hij verslaafd (geweest) aan blowen?
5) wat wil je vriend bereiken met zijn gedrag tegenover jou? door je wijs te maken dat je verkracht bent of een slet bent?
6) werkt je vriend?
7) heeft hij een sociaal leven of nauwelijks vrienden?
8) is je vriend bang in openbare plekken, zoals in de stad....heeft hij het na een half uurtje wel weer gezien? en geeft hij ook aan dat hij zich niet prettig voelt?
9) praten jullie hier allemaal goed over? of blijft het allemaal op de oppervlakte? uiten jullie je gevoelens naar elkaar toe?
10) hoe zit het bij jullie op seksueel gebied?

dit waren mijn vragen tot nu toe...
Oud 21-10-2004, 10:46
Verwijderd
Oh okee, door je nieuwe reacties (die dus eerst op Seks stonden) begrijp ik de situatie iets beter. Sorry evanescence , het topic was nl dubbel gepost.

Het zal vast een lieve, aardige jongen zijn die gek op je is, maar hij lijkt me enorm jaloers en bezitterig. Op zich erg menselijke eigenschappen, ik zal de laatste zijn om daarover te oordelen.
Maargoed, hij kan na al die tijd dus nog steeds niet accepteren dat jij ooit seks met anderen hebt gehad. Zoiets is ook moeilijk om te accepteren, zeker als jij wel de eerste voor hém bent (dat heb ik niet zien staan trouwens).. maar bij hem neemt het wel extreme vormen aan.
Ik denk dat hij het allemaal totaal niet slecht bedoelt, maar hij heeft geen controle over z'n emoties.. hij kan zich niet beheersen.. en dan zegt en doet hij zulke dingen.

Je kunt hier op 2 manieren iets aan doen (of een combinatie natuurlijk):
- Hij kan eens met een psycholoog oid gaan praten, misschien dat hij daar wat rustiger van wordt, want op deze manier is hij zelf ook niet gelukkig.
- Je kunt zelf heel erg je best gaan doen om hem gerust te stellen, maar aangezien je sowieso al niks verkeerd doet (zoiets heb je hier iig niet opgeschreven) werkt dat misschien helemaal niet. Doe iig niks wat hem achterdochtig kan maken en zorg dat je ontzettend eerlijk bent over álles. Vertel hem dat je hier eerlijk over bent geweest, omdat je wil dat jullie eerlijk tegen elkaar kunnen zijn over alles. Dat dit misschien niet zo fijn voor hem is om te horen, maar dat je wel eerlijk bent geweest en dat hij erop kan rekenen dat je dat altijd zult zijn. Vertel hem dat.
Hij moet weten dat je op iedere vraag van hem een eerlijk antwoord zal geven, of dat antwoord hem nu aanstaat of niet. Dan hoeft hij nl niet meer achterdochtig te zijn.

Probeer hem eens een tijdje niet af te kappen als hij erover wil praten. Want als je hem laat ophouden dan is dat maar tijdelijk, totdat hij er de volgende keer weer over begint. Als hij het opkropt wordt hij er idd helemaal raar van.. het is belangrijk dat jullie erover praten.

En probeer echt dat wat ik gezegd heb over die eerlijkheid. Hij moet weten waar hij aan toe is, zodat hij niet meer achterdochtig hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 11:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-10-2004 @ 11:46 :

En probeer echt dat wat ik gezegd heb over die eerlijkheid. Hij moet weten waar hij aan toe is, zodat hij niet meer achterdochtig hoeft te zijn.
Dus zij moet een hoop moeite doen omdat HIJ niet spoort? Beetje krom vind je niet?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 11:07
Sade
Sade is offline
Ik ga helemaal met Chimera mee.
Oud 21-10-2004, 11:11
Verwijderd
@ Chimera
Ze wil hem juist helpen, ze wil hem niet zomaar aan de kant zetten, ze hebben een huisje, enz.. dus ik probeer te vertellen hoe ze hem kan helpen. Of ze dat wil en doet moet zij zelf weten natuurlijk, daar ga ik niet over.
Ik kan ook wel zeggen dat ze de relatie moet beëindigen, maar daar valt verder niet zoveel over te zeggen en ze weet zelf wel of ze dat wil.
En natuurlijk moet ze niks. Maar wil ze met hem verder dan kun je niet verwachten dat hij degene is die ineens zal veranderen en niet meer jaloers en dergelijke zal zijn, want dat gebeurt niet.. daar heeft hij hulp bij nodig.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 12:09
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-10-2004 @ 12:11 :
daar heeft hij hulp bij nodig.
Professionele hulp ja, je kunt niet iemand de hele tijd gaan lopen ontzien. Dat is geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:00
leucomelas
leucomelas is offline
je vriend snapt waarschijnlijk niet dat je het deed om de aandacht... je was onzeker over jezelf, had bevestiging nodig, misschien wilde je zelfs liefe.. dat zocht je bij de verkeerde mensen, die toen sex met je hebben gehad... natuurlijk voelt dat op dat moment goed, je krijgt aandacht, denkt dat hij van je houdt... je moet hem echt goed uitleggen hoe en wat, want als hij je daarom een slet vind heeft ie het volgens mij nog niet echt helemaal begrepen...
Oud 21-10-2004, 14:22
anoniem123
anoniem123 is offline
[QUOTE]evanescene schreef op 21-10-2004 @ 11:31 :
[B]GVD ik was allemaal vragen aan het stellen! had mn berichtje klaar was die verwijderd uit sexualiteit...kan ik m nu nog n keer typen sjonge

1) wat vinden je ouders ervan dat je samen woont? en wat vinden ze uberhaupt van je vriend zelf?
-ze vinden het wel leuk, hebben heel erg oed geholpen in ons huisje.. ze weten dus wel dat we veel gezeik hebben; mn ma zei; ik hoop dat het goed komt tussen jullie, en dat hoopte ik bij je ex niet. Ze zijn opzich wel blij met hem, alleen mn moedet ziet nu dus wel in dat hij me ongelukkig maakt, daar heeft ze ook met hem over gepraat.. ze zei tegen hem; je kan niet verwachten dat het zo door kan blijven gaan, je moet hulp zoeken..
2) wat vind je er zelf van dat je op zo'n jonge leeftijd samen woont en pas na een jaartje verkering?
-ik kan altijd terug naar mn ouders.. al heb ik die stap van samenwonen (achteraf) wel te snel gemaakt.. Toen leek hij nog perfect.. nu weet ik dat hij 'ziek' is.. ik ben wel bereid om voor ons te vechten.. ik hou ondank alles wel veel van hem
3) hoe oud is je vriend?
21
4) is je vriend verslavingsgevoelig? is hij verslaafd (geweest) aan blowen?
nee dat niet, hij begint de laatste tijd wel steeds meer te drinken (wat hij hiervoor nooit deed)
5) wat wil je vriend bereiken met zijn gedrag tegenover jou? door je wijs te maken dat je verkracht bent of een slet bent?
-tegenover mij... weet ik niet.. hij wil denk ik dat ik geloof dat iedereen dat van mij zou vinden en dat ik dus nooit een andere partner zou kunnen krijgen..
Tegenover zichzelf wil hij duidelijkheid scheppen.. Hij wil koste wat kost het beestje een naampje geven zodat hij zichzelf fijner voelt.. Hij wil dus perse weten dat ik geen slet ben(wat ik dus ook niet ben!) zodat hij mij niet hoeft weg te doen
-6) werkt je vriend?
ja hij is net afgestudeerd als gymleraar
7) heeft hij een sociaal leven of nauwelijks vrienden?
-hij heeft 1 echte vriend van 10 jaar ouder (meer als ene broer voor hem) hij vind het wel moeilijk om spontaan te doen en ontziet zichzelf liever van sociale gebeurtenissen.. Hij is ook nog nooit uitgegaan ofzoiets..
8) is je vriend bang in openbare plekken, zoals in de stad....heeft hij het na een half uurtje wel weer gezien? en geeft hij ook aan dat hij zich niet prettig voelt?
- nee dat niet echt...
9) praten jullie hier allemaal goed over? of blijft het allemaal op de oppervlakte? uiten jullie je gevoelens naar elkaar toe?
-we praten er wel goed over, maar de laatste tijd ben ik het zat.. hij valt continue in de herhaling en ik heb geen geduld meer met hem, waardoor we escalerende ruzies krijgen
10) hoe zit het bij jullie op seksueel gebied?
ik ben zijn eerste en hij mijn derde.. het gaat opzich wel goed tussen ons.. alleen die vragen steeds tijdens de sex... dan hoeft het van mij al niet meer!

Sorry dat ik nu weer pas antwoord! hoop dat jullie dit nog lezen!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:29
anoniem123
anoniem123 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-10-2004 @ 11:46 :
En probeer echt dat wat ik gezegd heb over die eerlijkheid. Hij moet weten waar hij aan toe is, zodat hij niet meer achterdochtig hoeft te zijn. [/B]
Hij is inderdaad heel erg bezitterig en jaloers.. hij mag niemand waar ik me eomga.. En weet het altijd zo te draaien dat hij net een verassing voor ons gepland heeft als ik eens een uitje heb van bv miin werk..
Met als gevolg dat ik nog maar erg weinig zonder hem doe..

Ik heb idd al best wel vaa geprobeerd om hem gerust te stellen.. en alles heel open en eerlijk met hem te bepraten..
Alleen hij blijft continue herhalen en steeds weer opnieu dezelfde vragen stellen..
Dat maakt het heel moeilijk voor mij.. Want op een begevn moment raakt mn geduld gewoon op..
Als we ruzie krijgen raakt hij vaak in een hele agressieve bui..
Als ik hem dan niet met rust laat gaat ie echt psychop dingen doen..
Ik moet hem dan dus negeren.. maar bij hem kan de bui soms pas na een hele dag overwaaien.. dus dan heb je het niet echt gezellig..
Soms zou ik liever terug gaan om bij mn ouders te wonen..
Maar ten eerste heb je een soort trots.. en ten tweede denk ik steeds dat het nog wel goed zou kunnen komen.. Als ik hem maar wat minder jaloers en bezitterig kon maken...en als hij maar eens wat meer met ons en de toekomst bezig kon zijn.. dan met mijn verleden..

Allemaal bedankt voor de reacties!
Het helpt me wel.. zeker om mezelf gewoon wat zekerder te voelen over d ehele kwestie..
Ten eerste weet ik nu dat niet iedereen zo zou reageren op mijn verleden als hij..
en ten tweede weet ik nu dat hij fout zit en niet ik... wat ik dus wel begon te denken..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:33
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 10:51 :

Help!!
Vanaf dit stuk besefte ik dat je vriend juist een klootzak is in plaats van een begripvol en aardig persoon, wat ik daarvoor dacht.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2004, 14:34
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 15:29 :
en ten tweede weet ik nu dat hij fout zit en niet ik... wat ik dus wel begon te denken..
Als je dat maar onthoudt. In een gezonde relatie is het heel normaal dat je ook gewoon je eigen vrienden enzo hebt, en daar dingen mee doet. En het is ook doodnormaal dat je eerder seks met iemand hebt gehad.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 14:57
Verwijderd
Maar heb je al eens aan hem gevraagd of hij eens met een psycholoog oid wil gaan praten? Als hij van zichzelf al zegt dat hij een "paranoide persoonlijkheidsstoornis" heeft dan staat hij er misschien best voor open om eens met een psycholoog oid te praten?
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:07
anoniem123
anoniem123 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-10-2004 @ 15:57 :
Maar heb je al eens aan hem gevraagd of hij eens met een psycholoog oid wil gaan praten? Als hij van zichzelf al zegt dat hij een "paranoide persoonlijkheidsstoornis" heeft dan staat hij er misschien best voor open om eens met een psycholoog oid te praten?
ja heb ik het al wel eens met hem over gehad.. hij wil het opzich wel.. maar hij is alleen bang dat zijn baan als leraar in gevaar komt als ze erachter komen dat hij bij bv het RIAG loopt..
weet niet of dat ook zo is dat e daarachter kunnen komen..
pff wel moeilijk hoor!
Ik denk dat ik hem iniedergeval wel een beetje ga 'pushen' om naar de psycholoog te gaan.. want zo gaat het ook niet langer!

Thanx voor de adviezen enzo!

Hebben jullie nou ook zo'n psychisch moeilijk gevalletje als partner ?!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:14
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
nu heb ik de hele thread gelezen, mijn advies in het kort:

Stuur hem naar een psycholoog want hij heeft nogal wat problemen waar hij nodig wat aan mag gaan doen. Dan is de keuze aan jou of je nog bij hem blijft of niet. Als hij niet bereid is om in behandeling te gaan raad ik je heel sterk aan om hem te dumpen en lijkt dat me de enige goede beslissing.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 15:16
evanescence
evanescence is offline
weet je wat ik denk? hij is mega-onzeker ook..en bang je kwijt te raken...

zo zou ik nu wat ik ongeveer gelezen heb over je vriend het competentie-model op hem toe kunnen passen...
dat is een model wat duidelijkheid schept over zijn ' dingen'

zijn pathologie en stressoren --> zijn verleden, de stress die zijn moeders ziekte heeft opgeleverd, die daardoor onzekerheid waarschijnlijk bij hem heeft gekweekt, andere pathologie kan zijn, dat hij geen vrienden heeft, geen sociaal leven onderhoudt.

zijn veerkracht en protectieve factoren --> ik kan uit de informatie niet echt zijn veerkracht vinden, maar zijn protectieve factor ben JIJ! jij bent waarschijnlijk de enige waar die echt op kan bouwen en klampt zich aan jou vast...daarom doet hij waarschijnlijk zo tegen jou...ze zeggen toch altijd, de mensen waar jij het lelijkst tegen doet, hou je vaak het meest van?! dat hij jou uitmaakt voor slet of dat hij boos is, komt omdat hij bang is je te verliezen...die jongen is gewoon verschrikkelijk onzeker...

ik herken mezelf wel een beetje in hem...ik ben ook erg onzeker, mijn contact met ouders is kut etc, en ik vind mezelf lelijk noem maar op...ik klamp me ook vast aan mijn vriend (ik heb verder wel een sociaal leven op zich, maar doe daar veel minder mee omdat ik in het weekend bij mijn vriend zit en dus weinig tijd heb voor mijn vrienden)...ik doe ook wellus lelijk tegen me vriend en ben ook wellus onredelijk, ik eis veel aandacht van hem en ben ook ontzettend bang hem kwijt te raken....ik zou als ik jou was je vriend op het hart drukken dat hij met een psycholoog gaat praten, als hij zelf al zegt 'ziek' te zijn. het is heel normaal om met een psycholoog te praten tegenwoordig...ik ken zat mensen die dat doen...laat iemand anders jullie helpen, want zo blijf je vast zitten....
Oud 21-10-2004, 15:40
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
anoniem123 schreef op 21-10-2004 @ 15:29 :
Hij is inderdaad heel erg bezitterig en jaloers.. hij mag niemand waar ik me eomga.. En weet het altijd zo te draaien dat hij net een verassing voor ons gepland heeft als ik eens een uitje heb van bv miin werk..
Met als gevolg dat ik nog maar erg weinig zonder hem doe..

<snip>

Soms zou ik liever terug gaan om bij mn ouders te wonen..
Maar ten eerste heb je een soort trots.. en ten tweede denk ik steeds dat het nog wel goed zou kunnen komen.. Als ik hem maar wat minder jaloers en bezitterig kon maken ...en als hij maar eens wat meer met ons en de toekomst bezig kon zijn.. dan met mijn verleden..
Laat ik je uit de droom helpen: JIJ kan hem NIET veranderen. Je zou hem bij kunnen brengen (met veel geduld en moeite) om z'n vuile sokken in de wasmand te doen en misschien zelfs om de WCbril omlaag te doen na toiletgebruik, maar als je denkt dat je wezelijk iets aan z'n persoonlijkheid kan veranderen, vergeet het maar.

Dat kan hij alleen zelf. En hoe groot schat je de kans in dat hij dat werkelijk zelf gaat doen, echt aan zichzelf gaat werken?

Ik niet zo groot, na je verhaal. Maar jij kent hem beter. Zet even die gevoelens voor hem opzij en kijk objectief. Maakt deze relatie je gelukkig? Zelfs al gaat hij in therapie en krijgt hij medicijnen dan verwacht ik niet dat hij werkelijk verandert. Kan jij daarmee leven?

Duizenden vrouwen blijven in relaties waar ze ongelukkig van worden want "Als hij nou maar ophield met slaan zouden we zo gelukkig zijn samen.." of "Als hij die ander nou maar op zou geven..." of "Als hij nou stopte met drinken dan kwam het helemaal goed..."

En die blijven jaar na jaar in die relatie omdat ze ergens blijven hopen dat hij verandert. En dat doet 'ie niet. Maar toch blijven ze. Want misschien... deze keer... En ze zijn bang om weg te gaan, want anders is het moeilijk met de kinderen... en ze zijn te trots om toe te geven dat het niet lukt met die relatie...

Zo kan je een leven lang doorbrengen. Mij lijkt dat nogal zonde...
Oud 21-10-2004, 21:38
Cookie
Cookie is offline
Citaat:

Je bent in een kwetsbare periode het bed ingeluld door een vent. Dat was fout, maar het was geen verkrachting. Het is nu eenmaal gebeurt, en daar moet je vriend maar mee leren leven.

En dat punt 2): als ik jou was had ik 'em hard m'n huis uitgeschopt. Laat je NOOIT door welke jongen dan ook 'slet' noemen. Dan heeft 'ie gewoon geen respect voor je.
IDD!!!! of je bent verkracht of je bent een slet....pardon????
Oud 21-10-2004, 21:44
Lilything
Lilything is offline
Citaat:

ik dacht precies tzelfde. Ik denk dat je nog steeds onzeker bent, en dat je je laat 'bewerken' door deze kerel. Moettie perse een maagd ofzo? En moet jij je dan schuldig voelen, omdat jij geen maagd meer bent? ookal ben je niet helemaal trots op dat moment.....MAAR DAN NOG.......

wat een ongelooflijke bal
*stoom vliegt uit oren*
Oud 21-10-2004, 23:40
Shitonya
Shitonya is offline
Als je problemen met je vriend hebt, moet je hem beter africhten
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 18:22
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
jou vriend moet niet zo zeuren dat het verkrachting was of dat jij je sletterig gedroeg! jij bent met je onzekerheid het bed ingelult en hij hoort je dan te helpen en te respecteren en niet als een zielig konijn zitten doen!!
Oud 23-10-2004, 10:22
U*NiQ
U*NiQ is offline
Hmm.. Ik vind dat jou vriend een beetje vreemd gereageerd op jouw verleden. Hij zou je moeten steunen in plaats van er ruzie met je over te maken.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 14:39
Verwijderd
als hij het zo zwartwit stelt, is ie een beetje invalide en zou ik m dumpen
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 14:46
ilse
ilse is offline
als hij denkt dat het een van de twee is klopt er iets niet bij hem hoor!

verder weet ik het ook niet
Oud 27-10-2004, 15:58
underthabridge
underthabridge is offline
Die dude is mental man...
Oud 27-10-2004, 19:49
groovy
groovy is offline
Ik zou het zelf geen verkrachting willen noemen, maar het was wel tegen je zin in..en dat maakt het wel, dat het buiten jouw schuld om was..vind ik dan..

Ik vind wel, dat je vriend niet het recht heeft om iets tegen je ouders te zeggen..de enigste die dat mag doen, ben jij..het is jouw ervaring, en het zijn jouw ouders..

Ik snap ook niet dat je vriend er zo'n heisa van maakt..tuurlijk is het heel erg, maar hij kan toch ook gewoon lief voor je zijn en er over praten als JIJ daaraan behoefte hebt..waarom maakt hij zich zo druk? Is hij zo bang dat jij stiekem wel met die jongen naar bed wilde ofzo..?

Nouja, ik vind het wel een heel belangrijk iets hoor, maar ik vind het het niet waard dat je vriend er gewoon ruzie met jou over moet gaan maken..

Waarom wordt hij dan boos? Waarover begint hij te ruziën?

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 19:55
Wasteland
Wasteland is offline
Ik vind dat je vriend zich anders moet opstellen in dit gebeuren. Hij moet gewoon op een normale manier zich openstellen voor wat er met jou gebeurt is. Samen zouden jullie dan op een oplossing moeten komen. Een oplossing over hoe het nou verder zou moeten gaan.... Over de "fout" die je in het verleden hebt gemaakt zou ik zo geen oplossing voor weten....
Oud 27-10-2004, 20:17
Verwijderd
Hmhm. Hij noemt je bijna een slet, mag al je vrienden niet én laat dat merken, maakt vervelende opmerkingen tijdens de seks, drinkt te veel, noemt zichzelf paranoide, is extreem bezitterig, kan na een jaar nog steeds alleen maar denken aan het feit dat je jaren geleden seks had met een jongen, jullie hebben escalerende ruzies, je kunt er niet op vertrouwen dat hij een belangrijk geheim van jou bewaart, hij wordt agressief tijdens ruzies en gaat dan zelfs 'psycho' dingen doen... leuk vriendje.
Ik hoop dat ik in zo'n geval op zijn minst een stapje terug zou doen; dus terug naar m'n ouders, of op mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten