Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 13:02
Junkieheart
Junkieheart is offline
Hoe staan jullie over zwangere tieners die hun kind willen houden?
En hoe gaat het met school als je daar dan nog opzit?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:15
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ikzelf zou het niet doen als ik de mogelijkheid heb, ik vind het niet verstandig. Je leven is klaar, je kan niet zomaar iets spontaans gaan doen, je hebt een kind waar je aan moet denken. Ik denk dat je met school kan doorgaan totdat je moet bevallen ? Maar je opleiding afmaken kan in de meeste gevallen niet. Condoom gebruiken? de pil ? abortus ?

Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik het laten weghalen. Tenminste zo denk ik er nu over begrijp ook wel dat het anders is als je het ook daadawerkelijk bent. Maar financieel zou ik het niet aankunnen, plus ik ben net met een nieuwe opleiding begonnen en er zijn nog zoveel dingen die ik wil doen in mijn leven wat gewoonweg niet kan met een kind.

Als ik een kind krijg, wil ik ervoor kunnen zorgen.

Het was laatst nog op het nieuws, dat er alleen al in Amsterdam 200 zwangere tienermeisjes rondzwerven op straat, omdat ze verstoten zijn door hun familie en de vriend van is wgelopen.
Oud 01-11-2004, 13:16
Konijn
Konijn is offline
Ben je zwanger, of gewoon nieuwsgierig?

Ik vind het heel knap dat meisjes die nog op school zitten hun kind willen houden, ipv voor een abortus te kiezen.. míts het kind wel een toekomst geboden kan worden (door hulp van ouders bv).
En over school: veel scholen kunnen zo ver mogelijk meewerken, maar ja, als je moet bevallen rond examentijd bv, kunnen ze weinig voor je doen. Het gaat wel zo ver, dat je thuis examen of toetsen zou kunnen doen, als dat nodig zou zijn.
Maar dat verschilt een beetje per school.
Thuisstudie zou ook nog een optie zijn, zeker ook als het kind er eenmaal is, dan is naar school gaan ook niet altijd even makkelijk.
Oud 01-11-2004, 13:16
Junkieheart
Junkieheart is offline
Ja, dat vind ik wel incorrect van de familie dat ze je
dan niet meer willen kennen enzo, ook al is het
een onverstandige beslissing
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:17
Junkieheart
Junkieheart is offline
nee gewoon nieuwsgierig hoe anderen er tegenover staan
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:18
Briseďs
Briseďs is offline
Ik denk dat het wel goed zou kunnen gaan, maar de meeste meisjes beseffen waarschijnlijk niet hoe zwaar het is om een kind op te voeden. Als ze daar wel helemaal van doordrongen zijn, en hun ouders achter hun keuze staan en het meisje ook willen helpen ben ik er niet tegen. Als de ouders ertegen zijn vind ik het sowieso een slecht idee.
Oud 01-11-2004, 13:56
Verwijderd
Tja, dat ligt aan de omstandigheden. Of de tiener 12 of 19 is, of de ouders hulp kunnen bieden, of het middelbare school-diploma al gehaald is, of de vader van het kind de moeder steunt, of er geld is om een kind te verzorgen, of ze weten waar ze mee bezig zijn en hoe ze voor een kind moeten zorgen, etc... en stiekum ook of het door een foutje (condoom geknapt, pil vergeten) komt of door een stommiteit.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:02
flutterby
flutterby is offline
Ik vind dat er voldoende maatregelen zijn om dit tegen te gaan, maar voor het geval dat het toch nog mocht zijn dat je zwanger zou raken dan vind ik dat beiden ouders van het aanstaande kind ervoor moeten zijn. Als je leest op www.tienermoeders.tk hoeveel meiden wel niet zonder pa zitten en het dus zelf moeten doen... Met school kappen ze ook gelijk.
Ik snap best dat het een moeilijke keuze is om het weg te laten halen, maar vaak is het toch het verstandigst. Als je kind straks 15 jaar is, zit je thuis, zonder baan of een baantje in de supermarkt omdat je je school niet hebt af kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:45
DvoorA
DvoorA is offline
ik vind het heel knap van meisjes die zo jong zwanger zijn en dan toch het kindje houden. Misschien is het onverstandig, maar als die meisjes doen wat voor hun gevoel goed is..Wel moet er een toekomst voor het kind zijn. Als de ouders van het toekomstige babytje een goede relatie hebben en het de komende 18 jaar met elkaar uit willen houden, dan heb ik zoiets van: prachtig, houden dat kind en maak er het beste van (je hoeft sowieso je niet al te druk te maken over het geld want ik heb gehoord dat je een aardige kinderbijslag krijgt). Maar als het kind geboren wordt uit een one night stand ofzo, dan is het wat anders.

En school...hm, volgens mij kun je gewoon staatsexamen van de LOI doen, dan kun je thuis voor je examens leren. Een van beide ouders zal school/werk op moeten geven, omdat je waarschijnlijk wil dat er altijd iemand bij het kindje is.
Oud 01-11-2004, 15:53
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik vind het niet meer dan logisch dat je een kind houdt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:54
Lorelei
Lorelei is offline
Als het mij zou overkomen, zou ik echt 100% moeten worden overgehaald om het weg te laten halen. Ik heb het liever niet en slik gewoon de pil en zo.. maar mocht het gebeuren, laat maar komen dan.

Ik weet wel heel goed dat ik dit kan zeggen omdat ik weet dat m'n moeder me zou steunen, op elke mogelijke manier. Er is best een kans dat ik er anders tegen aan had gekeken als ik zou weten dat ze me het huis uit zou zetten of zo. Nou heb ik sowieso al een beetje abnormale situatie wat school betreft en zo.. dus dat zal het grootste probleem niet worden.. en zo zijn er nog een aantal dingen waar de gemiddelde puber last van zou hebben, waar ik geen of minder last van heb.

Voor anderen.. hangt het heel erg van de situatie af. Ik vind dat iedereen het helemaal zelf mag weten. Ik ben niet tegen abortus en ik ben niet tegen houden. Ik denk wel dat je goed moet overwegen wat je doet. En je je niet moet vergissen in hoe moeilijk een abortus is.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:26
M@rco
M@rco is offline
Ik vind het onverantwoordelijk. Groei eerst zelf maar eens fatsoenlijk op voordat je begint met zélf een kind op te voeden.
Oud 01-11-2004, 16:56
Verwijderd
Even heel makkelijk geoordeeld vanuit mijn perspectief van alleenstaande jongeman zonder enige verantwoordelijkheid, zeg ik dat ik het onzin vind. Niet omdat je zelf nog een kind zou zijn, maar omdat je anders je jeugd mist en er belangrijker dingen zijn, zoals het afronden van een goede opleiding.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 17:41
Balance
Balance is offline
Ik kan politiek correct zijn en zeggen dat ze natuurlijk zelf nog een kind zijn, nog niet genoeg middelen hebben om een kind op te voeden, te weinig verantwoordelijkheidsbesef hebben, enz.
Maar als het erop aan zou komen zou ik het zelf waarschijnlijk ook houden..

Wat betreft school: de keuze doorgaan of stoppen komt daarbij ter sprake. Doorgaan betekent dat je oppas moet zoeken en een misschien wel zware opleiding zal moeten zien te combineren met de opvoeding van je kindje. Dit betekent veel plannen, afzien en fysiek behoorlijk zwaar.
Als je besluit te stoppen heb je het probleem dat je zonder diploma niet echt geweldige banen vindt, waardoor het lastig wordt je kind te onderhouden.
Oud 01-11-2004, 17:46
Nyai
Nyai is offline
zelf zou ik het kind ook houden.
Maar ik ben dan ook geen 12 meer.

Trouwens, je bent niet totaal mislukt als je geen middelbare school afgemaakt hebt hoor.
heb ik ook niet,en ik heb toch echt een prima baan op het moment, met veel doorgroei mogenlijkheden, vast contract voor onbepaalde tijd, en verdien 3 keer zo veel als mn leeftijds genootjes.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:15
Nyai
Nyai is offline
nou ik wil dol graag dus mn school weer af gaan maken en dan nar de uni.
maar dan moet ik dus de keuze maken: of een kind, of mn opleiding en dan werken.
en ik kies toch voor een kind.

Ik ben dan 33 als ik klaar ben, en om dan nog aan een kind te beginnen: ten eerste vind ik 33 oud voor een kind, en 2 ik ga niet zo lang studeren om vervolgens niks met die studie te doen.
en studeren én een kind.. nee, dat zie ik niet zitten.
Als ik een kind neem, wil ik dat niet in een creche stoppen. Dan wil ik daar bij zijn en dan wil ik er voor zorgen.
Oke als het ouder is gaat hij/zij wel naar een creche omdat dat goed is voor de ontwikkeling, maar een babytje van 3 maanden?? nee dat vind ik gewoon triest.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:37
Nyai
Nyai is offline
ik zeg toch ook niet dat ik mid. school niet evengoed ga doen?

edit: al twijfel ik daar idd nog wel over. maar goed ,we gaan nu wayyy offtopic
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:37
rubenrtv
rubenrtv is offline
het lijkt me niet handig om als 15-jarige een kind te krijgen, je blijft niet eeuwig bij je huidige vriend en als je dan geen opleiding hebt heb je een probleem
Oud 01-11-2004, 19:10
zeep007
zeep007 is offline
ik zou het niet houden. Iedere maand laat ik dat niet gebeuren door de pil te slikken en als het dan per ongeluk wel gebeurd dan hoef ik dat niet te houden omdat ik dan nou eenmaal zwanger ben.
Nee dan is het een foutje en een foutje wat ik kan corrigeren, corrigeer ik...

verder heb ik wel respect voor kinderen die zo jong kinderen besluiten te houden. Dat lijkt me namelijk retezwaar en ik vraag me af of ze wel weten waar ze aan begonnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 19:35
Verwijderd
Ik ben nu 16. Als ik nu zwanger zou zijn, zou ik er wel even heel erg hard over moeten nadenken wat ik zou doen. Ik zei altijd zo mooi dat ik dat dan per direct zou laten weghalen. Maar ik doe daar nu een beetje moeilijker over, omdat het toch wel een kind had kunnen zijn dan later. Weet eigenlijk ook niet precies waarom dat is. Omdat het een moeilijke beslissing is.
Hoewel ik nu nog absoluut niet in staat ben een kind op te voeden, denk ik.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten