Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2005, 18:30
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een hotel in Berlijn, en overal zie ik staan dat je creditcard nodig is als garantie voor de boeking, maar niet als betaalmiddel.

Ik heb dit nooit eerder hoeven doorgeven, maar ik zie het nu ineens overal staan. Ook bij andere hotels dan in Berlijn.
Ik neem aan dat als het overal gevraagd wordt, het een bekende en veilige manier is om te doen, maar ik vraag me toch af waarom het precies is. En ook hoe het dan precies in zn werk gaat, en of het ook echt veilig is.

Iemand die het kan uitleggen?
Advertentie
Oud 20-11-2005, 18:40
Miracle
Miracle is offline
Volgens mijn vader is dat normaal. Vragen ze dat wel vaker. Maar ik zou het dus zeker niet zomaar geven. Alleen als je een hotel vertrouwd.

Ik heb alleen geen tips over wat je nou moet doen als je het niet vertrouwd.
Oud 20-11-2005, 18:47
Verwijderd
Ik zag dat het ook overal gevraagd werd toen ik naar B&B's zocht in Edinburgh. En ik ga er wel vanuit dat het veilig is als het blijkbaar zo normaal is dat het overal staat, maar ik wil toch even graag weten hoe het nou precies zit voordat ik het ga doorgeven En je hoeft alleen je creditcard-nummer door te geven geloof ik, en ik vraag me af wat mensen kunnen als ze dat nummer hebben. Ik neem aan dat ze niet bij je geld kunnen?
Oud 20-11-2005, 19:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 20-11-2005 @ 19:47 :
Ik neem aan dat ze niet bij je geld kunnen?
In principe wel. Ze kunnen dan geld afboeken. Als je er snel genoeg bij bent, kun je dat weer ongedaan maken geloof ik, maar dat weet ik niet precies..
Oud 21-11-2005, 16:29
Ivo
Ivo is offline
Vrijwel overal buiten Nederland is het gebruik van een creditcard heel normaal, zeker in de toeristische sector. Wil je in de toekomst nog vaak gebruikmaken van hotels e.d. dan is een creditcard (met een relatief lage limiet ter grootte van je normale vakantiebudget) wel erg makkelijk.
Oud 23-11-2005, 14:49
Ambrosia
Ambrosia is offline
Stel dat je een reservering hebt gemaakt zonder kredietkaart als garantie, en het hotel is overboekt, kan men in het hotel de reservering annuleren. (meestal tot rond 18u)

Heb je wel een kredietkaartnummer doorgegeven, is de boeking gegarandeerd en kan de reservatie in het hotel bij overboeking niet geannuleerd worden.
Als je bijvoorbeeld niet in het hotel komt opdagen, kan er in sommige hotels wel een bedrag van de kredietkaart gehaald worden (no-show).
Oud 23-11-2005, 17:17
Verwijderd
dat is duidelijk
Oud 24-11-2005, 18:47
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 20-11-2005 @ 20:30 :
In principe wel. Ze kunnen dan geld afboeken. Als je er snel genoeg bij bent, kun je dat weer ongedaan maken geloof ik, maar dat weet ik niet precies..
Je hebt toch niet genoeg aan iemand's creditcard nr om geld af te boeken? Ik dacht dat je altijd nog een handtekening, en voor over het internet de vervaldatum of zo'n code die erachterop staat toch? Als dat het geval is, en dat dacht ik toch wel , dan lijkt het me niet onveilig om je ccnr door te geven.
Oud 16-12-2005, 06:44
Verwijderd
Waar ga je slapen in Berlijn?
Oud 17-12-2005, 15:30
spemmey
spemmey is offline
Is echt heel normaal, ook in NL. Wordt hier bij iedere grote keten ongeveer toegepast en in het buitenland dus ook. Is voor als je niet op komt dagen, terwijl je niet op tijd annuleert.

Gewoon veilig dus!
Oud 17-12-2005, 17:26
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
spemmey schreef op 17-12-2005 @ 16:30 :
Is echt heel normaal, ook in NL. Wordt hier bij iedere grote keten ongeveer toegepast en in het buitenland dus ook. Is voor als je niet op komt dagen, terwijl je niet op tijd annuleert.

Gewoon veilig dus!
Bij een onbekend hotelletje zou ik het minder snel doen hoor! Maar goed, dat moet ieder voor zich weten, maar veilig zou ik het niet noemen.

Regels voor berichten