Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2004, 23:03
Verwijderd
Over het algemeen ben ik een zachtaardig persoon, ik heb altijd moeite gehad met confrontatie,ruzies etc. Op een gegeven moment ben ik er een beetje achter gekomen waarom dat zo is, ik liet mijn echte ik nooit zien. Langzamerhand begon ik mijn oprechte mening te geven. Nu lijkt hett net alsof dat zich uit in kwaadheid alsof het door wordt getrokken. Ik maak constant ruzie met alles en iedereen. Met mijn moeder, tegen wie ik eerst geen kwaad woord durfde te spreken, op mijn werk, tegen vrienden. Waar ik eerst altijde de lieve vrede wilde bewaren lijk ik nu diegene te zijn die de ruzies veroorzaakt, wat vaak ook nog eindigt in dat ik sta te schreeuwen tegen allerlei mensen. En sta ik bekend als iemand die gauw problemen maakt. Ik weet bijna wel zeker dat het aan mij ligt maar misschien herkent iemand dit of weet iemand hoe ik die balans vind?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-10-2004, 23:16
Verwijderd
Ik denk dat je eindelijk weet dat je je boosheid kan uiten en dat ook even test. Dat stabiliseert waarschijnlijk vanzelf.
Let er wel op dat je niet overal boos om wordt. Je kan je best (leren) inhouden in sommige situaties.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 00:13
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Jadie schreef op 29-10-2004 @ 00:16 :
Dat stabiliseert waarschijnlijk vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 00:35
coopergirl
coopergirl is offline
Wellicht een kwestie van het vinden van een goede balans tussen conformeren en assertiviteit? Ik herken het niet direct bij mij zelf

Take care, Jojz
Oud 29-10-2004, 13:45
Cookie
Cookie is offline
je eigen mening geven betekent niet dat je moet gaan schreeuwen....(kan idd ook zijn dat je de balans nog moet vinden) praat er anders over met de mensen uit je omgeving...dan begrijpen ze je denk ik wel..
Oud 29-10-2004, 13:49
Nona
Nona is offline
Precies. Eerst tot tien tellen. Heeft het nut om boos te worden? Of ga je je er alleen rot door voelen?

Kijk, soms heeft het nut om boos te worden omdat mensen om je heen onredelijk zijn. Door boos te worden laat je hen weten dat je bepaalde dingen niet accepteert. En als het om iets serieus gaat kan het ook opluchten.
Maar soms is het het gewoon niet waard.
Reageren

Regels voor berichten