Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk eens op de site van de IB-groep voor die tegemoedkoming. In welk jaar moet je eigenlijk beginnen?
|
Ik las ook dat je eerst 4 mavo, dan 4 en 5 havo wil doen en dan nog 6 vwo. Ik kan best begrijpen dat het veel geld is om naar een privé-school te gaan, maar hier kun je hoogst waarschijnlijk wel in 4/5 havo instromen. Havo kun je dan in een jaar afsluiten en dan kun je daarna nog vwo doen, desnoods op een VAVO. Het is een investering, maar dan 'bespaar' je wel twee jaar. Ik weet niet waar je ergens woont in Noord-Holland, maar ik weet wel dat er in Haarlem zo'n school zit. Dit is namelijk een andere vestiging van mijn school. Voor meer informatie kun je kijken op www.erasmuscollege.com. Ik wil geen reclame maken of zo, ik wil je alleen helpen met het vinden van een geschikte school. Als je meer informatie wil hebben, kun je me altijd mailen.
||
Citaat:
En denk je dat je de zelfstandigheid van volwassen onderwijs aan kunt? Het is namelijk behoorlijk moeilijk om jezelf aan het leren te zetten op momenten dat je daar totaal geen zin in hebt. En als er dan ook geen controlerende factor is, is het helemaal makkelijk om het maar te laten zitten. Denk wel na over dat soort dingen, want anders is het weggegooid geld.
|||
![]() |
Citaat:
maarehm. ik ben geen 12 meer hoor? Ik weet nu wat ik met mn leven wil, dus ja, ik kan dat wel aan ja. Citaat:
En dit word iig nog voor een deel vergoed. Ik heb dat geld gewoon niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Vavo op een roc kost 900 euro per jaar en het hangt heel erg van de school af hoe het onderwijs is. Ik zit op een vavo met heel goede docenten en waar de klassen vrij klein zijn ( < twintig mensen). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik ben altijd gepest en ik vertik het toch echt om bij dat stelletje ongeregelt op school te gaan zitten. Denk jedat ik voor mn lol van school af ben gegaan ofzo? *kuch* ik heb overigens weinig behoefte om mezelf te gaan verdedigen waarom ik wat wil, ik vraag gewoon om info, niet om dit soort vragen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik bespaar alleen dus 900 euro daarmee.. (IB-groep betaalt het lesgeld à 936 euro, enige dat ik betaal is mn boeken en vrijwillige ouderbijdrage enzo). Of doen ze dat ook als je op volwassenenondewijs zit, dacht het niet toch?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het zal me worst wezen waarom je van school bent gegaan, niemand gaat voor zn lol van school halverwege de opleiding. Maar daar gaat het hier niet om, of wel? |
![]() |
|
okee, ff wat informatie van een ervaringsdeskundige :
- op een vavo hoort de minimumleeftijd 18 jaar te zijn, maar meestal lopen er toch een paar jongere mensen rond. bij mij is 19 gemiddeld, denk ik. (maar er lopen ook wel mensen van 25 rond). - er zitten altijd mensen die 'ff snel een vakje' willen halen : erger je daar niet teveel aan - de meeste leerlingen zijn slechts 50% van de lessen aanwezig, behalve hun die nog onder de leerplicht gebukt gaan - afhankelijk van de school willen ze best rekening met je persoonlijk situatie (werk, afstand, e.d.) houden nu ff wat algemener over vavo's en zo: - je kunt, als je een volledig pakket kiest, een tegemoetkoming van de ibg krijgen. minimum 96 euro, maximum dit jaar 146,50. - meestal moet je een soort intake-gesprekje hebben, om te kijken of je wel zelfstandig genoeg bent - VAVO kent GEEN ECHTE KLASSEN. dit is als volgt : VMBO is 1 jaar HAVO is 2 jaar of 1 jaar, afhankelijk van je eigen wensen. VWO is 1 jaar, havo-diploma verplicht. je begint dus niet 'in het derde jaar' of zo : je gaat gewoon de vakken volgen die je nog niet gehaald hebt. op die manier heb ik mijn hele diploma gehaald. - VAVO = veel vrijheid, veel eigen verantwoordelijkheid, weinig of geen controle op je inzet e.d. behalve door je mentor.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Je krijgt dan tegemoetkoming scholieren en geen studiefinanciering dus ook geen ov. Ik zit nu ook op de vavo maar heb mn boeken zelf moeten kopen, huren ging niet dus het verschilt denk ik per school.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik doe ook soort van volwassenen onderwijs, ik leer in dienst van een ziekenhuis (dus dat moet je wel willen) en ik krijg hiervoor een aardige vergoeding per maand.
Na een half jaar ga ik fulltime werken en enkele periodes naar school en hierbij krijg ik het minimum loon maand salaris. Als ik afgestudeerd ben, ben ik anesthesiemedewerker. Dit is een leermethode via de amstel academie wat voorheen de bigra was, het is een scholing voor medisch personeel dus alleen in die sector. Ik ben ook 18 en het bestaat dus werkelijk!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
havo -> vwo lil-S | 6 | 04-01-2009 17:00 | |
Algemene schoolzaken |
het grote verschil tussen havo op volwassenonderwijs en op een middelbare school? Verwijderd | 15 | 13-05-2004 18:38 | |
Psychologie |
Chronische of langdurige ziektebeelden en school/ziekte-verzuim Dreamerfly | 14 | 17-04-2004 09:58 | |
Algemene schoolzaken |
Leerplicht grouch987 | 18 | 30-03-2004 21:05 | |
Algemene schoolzaken |
(tijdelijk) stoppen met school? SilentFairy | 22 | 08-12-2003 13:34 | |
Algemene schoolzaken |
School wil niet geloven dat ik ziek ben. Iotje | 30 | 07-12-2002 08:17 |