Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 14:16
K.D.Cobain
K.D.Cobain is offline
Ik vraag me af ik heb de afgelopen 2 jaar gewerkt, en zit sinds kort weer volledig op school, ik krijg nou nog steeds van PWZ achmea rekeningen van dik 50 euro per maand als ziektekostenverzekering.
Dit betaalde ik ook toen ik werkte, kon het makkelijk opbrengen maar nu ik op school zit is dit al een rip uit me lijf naast alle andere kosten.
Is dit normaal ( ik ben niet part. verzekerd)

Ook is me studiefinciering, echt minimaal, ik geloof 50 euro per maand ofzo, ik sprak laatst een vriend die niet werkt en gewoon bijna 300 EURO per maand krijg, en hij zegt geen lening te hebben en ook gewoon thuiswonend is, ligt het nou aan mij of is dit absurt hoog,

Begrijp me goed ik werk gewoon in het weekend bij een distributiecentrum, maar dus alleen maar 8 uurtjes per week.

Ik hoop dat mensen hun mening willen delen en eventueel tips hebben , alvast bedankt voor je aand8, sorry dat het zoveel tekst is....
Oud 01-11-2004, 14:19
tandenborstel
tandenborstel is offline
Op http://www.ib-groep.nl/ kan je je ergens al je gegevens invullen en dan wordt berekend hoeveel stufi je recht op hebt.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:22
Verwijderd
Wat versta je onder 'weer naar school'. Studeren, of middelbare school?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:29
Freestyler*
Freestyler* is offline
ziektekosten.. daar heb ik geen idee van
daar zijn mijn ouders voor
en dat is het hem nou juist, jouw studiefinanciering is mede afhankelijk van hun inkomen
Oud 01-11-2004, 17:47
Balance
Balance is offline
- Je stufi wordt berekent op basis van het inkomen van je ouders. Hebben jouw ouders maandelijks meer dan een bepaald bedrag aan inkomen, dan wordt van hen verwacht dat zij mee betalen aan jouw studiekosten. Jij krijgt daarom dan een basisbeurs.
Mensen die minder dan dat bedrag binnen krijgen kunnen ook minder missen aan studiekosten. Daarom krijgen zij een extra toelage. Hoeveel die extra toelage is, is afhankelijk van het precieze inkomen.
- Het kan kloppen dat je zoveel moet betalen voor je ziekenfonds. Ik weet niet of je ook extra polissen hebt (lijkt me wel gezien het bedrag) maar die zou je eventueel weg kunnen laten. Dan kom je goedkoper uit, maar ben je tegen minder verzekerd. De vraag is dus of dat wel zo handig is. Je kan overigens op sommige sites verschillende verzekeringen vergelijken. Misschien kan je je wel ergens anders verzekeren waar je goedkoper uit bent.
Oud 01-11-2004, 19:13
iamcj
iamcj is offline
Een basistoelage krijg je altijd, deze is 90 euro bij mbo, hbo of uni, 50 euro bij middelbaar onderwijs. Ben je uitwonend krijg je meer, verdienen je ouders weinig krijg je meer. Je kunt ook een lening nemen, maar die zul je niet nodig hebben na 2 jaar werken.

Verzekering is rond de 25 euro, jij zal wel wat aanvullende verzekeringen hebben, erg handig als je moet bevallen of accupuntuur nodig hebt, maar over het algemeen is de basis genoeg. Eventueel kun je je tanden apart verzekeren, maar dat kun je net zo goed uit eigen zak betalen.

Maar in principe moeten je ouders ook wat bijdragen, maar als jij gespaard hebt de afgelopen 2 jaar, neem ik aan dat je de komende tijd wel door kan komen.
Oud 01-11-2004, 20:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
iamcj schreef op 01-11-2004 @ 20:13 :
Een basistoelage krijg je altijd, deze is 90 euro bij mbo, hbo of uni, 50 euro bij middelbaar onderwijs. Ben je uitwonend krijg je meer, verdienen je ouders weinig krijg je meer. Je kunt ook een lening nemen, maar die zul je niet nodig hebben na 2 jaar werken.

Verzekering is rond de 25 euro, jij zal wel wat aanvullende verzekeringen hebben, erg handig als je moet bevallen of accupuntuur nodig hebt, maar over het algemeen is de basis genoeg. Eventueel kun je je tanden apart verzekeren, maar dat kun je net zo goed uit eigen zak betalen.

Maar in principe moeten je ouders ook wat bijdragen, maar als jij gespaard hebt de afgelopen 2 jaar, neem ik aan dat je de komende tijd wel door kan komen.
fout
Middelbare school = 90 euro per maand
HBO en uni = 74 euro per maand + OV
Bovenstaande weet ik 100% zeker (standaard basisbeurs)
MBO weet ik niet zeker denk dat dat dit is 50 euro per maand + OV
Oud 02-11-2004, 07:52
iamcj
iamcj is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-11-2004 @ 21:31 :
fout
Middelbare school = 90 euro per maand
Bovenstaande weet ik 100% zeker (standaard basisbeurs)
MBO weet ik niet zeker denk dat dat dit is 50 euro per maand + OV
Ik vond het al vreemd, inderdaad in de verkeerde tabel gekeken. tnx.
Oud 02-11-2004, 09:02
Miracle
Miracle is offline
Maar, niet iedereen krijgt 90 euro toch?
(Ik snap er niks van, iedereen zegt wat anders. )

Ik kreeg laatst een brief dat mijn tegemoetkoming werd uitgerekend in november oid. Maar hoeveel geld kan ik ongeveer verwachten? (Ik had gehoord dat de meeste ouders die allebei werken sowieso bij de bovenste groep horen, dus dat je niet super veel krijgt.)

Wie kan mij helpen?
Oud 02-11-2004, 09:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
dreen schreef op 02-11-2004 @ 10:02 :
Maar, niet iedereen krijgt 90 euro toch?
(Ik snap er niks van, iedereen zegt wat anders. )

Ik kreeg laatst een brief dat mijn tegemoetkoming werd uitgerekend in november oid. Maar hoeveel geld kan ik ongeveer verwachten? (Ik had gehoord dat de meeste ouders die allebei werken sowieso bij de bovenste groep horen, dus dat je niet super veel krijgt.)

Wie kan mij helpen?
Jawel, 90 (94 precies geloof ik) is de basistegemoetkoming.
Als je ouders genoeg verdienen dan maak je geen kans op de aanvullende toelage, maar die basis krijg je dus sowieso.
Oud 02-11-2004, 09:49
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-11-2004 @ 10:34 :
Jawel, 90 (94 precies geloof ik) is de basistegemoetkoming.
Als je ouders genoeg verdienen dan maak je geen kans op de aanvullende toelage, maar die basis krijg je dus sowieso.
Geweldig, dankjewel.
Oud 02-11-2004, 18:08
Verwijderd
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 01-11-2004 @ 21:31 :
fout

fout, je vergeet die 11 cent
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 21:51
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-11-2004 @ 19:08 :
fout, je vergeet die 11 cent
waarom denk je dat ik die vergeet
Oud 02-11-2004, 23:38
Energie
Energie is offline
idd ik krijg nu ook ineene die ziektekosten rekeningen ... 59 euro pff dik veel. Ik ga maar eens op zoek naar een baan zodat ik terecht kan komen in het ziekefonds
Reageren

Regels voor berichten