Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2002, 20:31
Heelduh
Heelduh is offline
Ik ben 18 en heb nooit een vriendje gehad, dat is niet zo raar, vind ik zelf, maar het probleem is dat ik nooit verliefd ben. Toen ik 13 was ben ik wel verliefd geweest, althans dat dacht ik toen, maar ik weet niet meer precies hoe serieus dat nou was...

Zijn er meer mensen die dit hebben, of is het erg onnatuurlijk? Ik vind wel eens jongens leuk, maar verliefd? nee....
Oud 17-02-2002, 20:38
Verwijderd
Opzich misschien wel makkelijk en veilig als je niet verliefd ben. Dan knal je ook niet zomaar tegen lantaarnpaal op omdat je aan hem/haar denkt
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:43
Jozzy
Jozzy is offline
Ervaring mee, testout??

Maar ik ben nu 17 en ik ben eigenlijk voor het eerst verliefd. Of ja, net als jij wel "verliefd" geweest, maar ik realiseer me nu dat dat eingelijk meer was puur om verliefd te zijn als je me kunt volgen... En 17 of 18, tsja, de ene is wat sneller dan de andere, ik durf te wedden dat er mensen van begin 20 zijn die nog nooit echt verliefd zijn geweest...
Ik kan me voorstellen dat je het raar vindt, maar verliefd zijn heeft ook zo z'n nadelen (en niet alleen vervelende lantaarnpalen )
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:45
lake bodom
lake bodom is offline
dat hebbik ook gehad..
aleen sins vorig jaar toen wask 16, ben nu bijna 17.. vink iemand echt heel leuk..en daar hebbik dus ook sins een maandje mee..
dus ik denk dat je echt nog wel eens iemand tegen komt hoor, waar je echt verliefd op bent..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 21:47
AsTheFutureRepeats
AsTheFutureRepeats is offline
Das toch juist beter , ik ken zoveel meisjes die zijn gewoon niet verliefd, maar die gaan gewoon uit en dan als er een jongen interesse in ze heeft dan zijn ze ineens verliefd, zeggen ze dan. Daar geloof ik niet echt in, ze vinden gewoon veel jongens leuk en als het wederzijds is worden ze 'verliefd'. Maar goed 18 jaar en geen vriendje? Jullie doen hier ook net of er na je 20ste alles verandert, dat je dan wel ineens verkering krijgt enzo. Dat je gewoon wat later bent. Dat snap ik niet helemaal, maar ja boeiuh. Mazzels en als je niet verliefd wordt heb je ook geen last van liefdesverdriet, dus das ook wel cool opzich
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 21:59
Psychoot
Psychoot is offline
Ik ben wordt over 4 dagen 18 jaar, en ben eigenlijk in mijn hele leven pas 2x echt verliefd geweest, allebei toen ik 17 was. De eerste keer was iets minder dan een jaar geleden, maar het probleem was dat zij geen vriendje mag..... ze is nl chinese en zij mogen dat nu eenmaal niet, maar ze is nu wel een hele goeie vriendin van me waarmee ik uren kan praten en wat ook geregeld voorkomt. En de 2e keer is pas eigenlijk, ook op een chinees meisje en daar heb ik nu wel iets mee, zij mag gelukkig wel een vriendje hebben
Oud 17-02-2002, 22:01
Amiah
Amiah is offline
Soms zou ik willen dat ik niet verliefd kon zijn. Nu heb ik steeds weer die pijn als ik "haar" met een andere jongen zie zoenen............
Oud 17-02-2002, 22:27
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Heelduh schreef:
Ik ben 18 en heb nooit een vriendje gehad, dat is niet zo raar, vind ik zelf, maar het probleem is dat ik nooit verliefd ben. Toen ik 13 was ben ik wel verliefd geweest, althans dat dacht ik toen, maar ik weet niet meer precies hoe serieus dat nou was...

Zijn er meer mensen die dit hebben, of is het erg onnatuurlijk? Ik vind wel eens jongens leuk, maar verliefd? nee....
Nee, dit is voor een bepaalde categorie mensen (die verder kijken dan hun neus lang is, zich weten te beheersen en niet meteen de dieren na willen doen) heel normaal. Als jij zover bent, komt die relatie wel. Maar beleef eerst nog maar in alle rust wat genoegen aan andere dingen.

Ga zo door, je zult er op de lange duur geen spijt van hebben...

Met citaat reageren
Oud 06-03-2002, 16:52
Koningin van de Nijl
Koningin van de Nijl is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, dit is voor een bepaalde categorie mensen (die verder kijken dan hun neus lang is, zich weten te beheersen en niet meteen de dieren na willen doen) heel normaal. Als

*proest* je schuift het niet onder de tafel he,wat je nu beweerd slaat echt alles. Onderhand begin ik te denken dat een persoon die dit schrijft toch wel erg getraumatiseerd is. Ik weet niet wat jij verstaat onder een relatie, of verkering, maar dat is zeker geen beestachtige bezigheid.

verliefdheid ook niet. het kan dan misschien wel gebaseerd zijn op een hormonale reactie maar tevens een psychische. Om dat meteen als beestachtig te bestempelen zou ik je toch aanraden er een paar psychologieboeken op na te slaan.

dan als laatste: het is ieders vrije keus om een relatie aan te gaan. Verliefd worden is geen keuze, het overkomt je. Wat je ermee doet is jouw verantwoordelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 13:03
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Nee, dit is voor een bepaalde categorie mensen (die verder kijken dan hun neus lang is, zich weten te beheersen en niet meteen de dieren na willen doen) heel normaal. Als jij zover bent, komt die relatie wel. Maar beleef eerst nog maar in alle rust wat genoegen aan andere dingen.

Verliefdheid is een verregaande sociale bezigheid, GEEN beestigheid. Hoe zouden we hier kunnen samenleven zonder sociaal bezigheid? Beestigheid is meestal alleen neuken, meer niet. Ik vind verliefdheid iets heel anders; het bewonderen van een ander. Iets wat heel gewoon is.
Oud 16-03-2002, 13:35
apart persoontje
apart persoontje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

Abt, heb jij eik al ooit een vriendin gehad? want je zit hier altijd wel leuk regeltjes, en stellingen te evrkondigen, maar slaan die ook op jou?
Oud 16-03-2002, 18:45
Python
Python is offline
Ik heb dus precies hetzelfde als jou!!! Ik ben ook 18 en ik heb nog nooit een vriendje gehad en ben maar slechts één keer verliefd geweest, ook toen ik zo'n 13 was. Het is (absoluut) niet zo dat ik geen vriend wil of er niet aan toe ben ofzo, maar ik wordt gewoon niet verliefd!!! En hoe 'fijn' de voordelen ook zijn, de nadelen zijn soms wel erg duidelijk aanwezig...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 10:02
Heelduh
Heelduh is offline
Gelukkig!! iemand die me herkent! En zeker nu in de lente, waar iedereen verliefd lijkt te zijn, ga ik soms wel aan mezelf twijfelen maar ja, onze tijd komt nog wel, hoop ik...
Oud 17-03-2002, 10:13
lady_x
lady_x is offline
Ja soms denk ik ook dat het beter is niet verliefd te worden want soms wordt het zo'n verwarde boel dat ik er slecht van word. Natuurlijk heeft het ook z'n mooie kanten, ik ben tweemaal echt echt verliefd geweest en dan voel je je een totaal andere persoon. Ik zou zeggen: wacht af en je zal zien, uw tijd komt zeker nog.
Oud 17-03-2002, 15:51
jenny13
jenny13 is offline
Nou ik ben pas 13
Ik ben nou (geloof ik) aardig in de buurt van verliefd zijn
En wat maakt het uit of je nou op je 11e een vriendje hebt of op je 18e
Het gaat erom dat je gevoelens voor die jongen echt zijn tog?
En dat het wederzijds is..
Daar gaat het voor mij tenminste om..
Maakt mij niet uit of dat nu is of over 20 jaar...

kuz
Oud 18-03-2002, 16:13
flowerz
flowerz is offline
Ben op mijn 17de voor het eerst echt verliefd geworden.
Geloof me de keer dat jij verliefd wordt, ben je waarschijnlijk ook niet zo'n klein beetje verliefd maar helemaal hoteldebotel (je hebt zo lang moeten wachten)
Tot die tijd dat je niet verliefd bent zou ik als ik jou was je maar goed voorbereiden op de kick van het verliefd zijn Het komt sneller dan je verwacht

Sterkte!!

[Dit bericht is aangepast door flowerz (18-03-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten