Citaat:
Reverend schreef op 01-11-2004 @ 11:51 :
Is dat radioprogramma speciaal voor brugklassers of iets dergerlijks?
wat een belachelijke vraag.
|
zo belachelijk is de vraag niet hoor, want het gebeurd wel en dan zou het toch raar zijn als opeens iedereen zomaar denkt dat het niet kan en men het gewoon face to face doet?
Ik ben wel voor face to face, maar ik besef ook heel goed dat het moeilijk is. Ik haat het zoiezo al om iemand pijn te doen, dus ik zou er wel heel veel moeite mee hebben. Zelf kan ik ook beter mijn gevoelens en gedachten verwoorden als ik ze opschrijf. Misschien dat ik daarom zou kiezen om een brief te schrijven en die dan te geven als ik er bij ben of om voor te lezen als ik bij hem ben of misschien wel dat als leidraad zal gebruiken bij het uitmaken.
Toen ik kleiner was heb ik t ook wel eens 'uitgemaakt' via een brief. Maar toen was t ook nog eens vakantie en was ie weg

Maar fout ja
Maarja, tot nu toe heb ik t maar 1 keer uit hoeven maken, maar ik weet niet meer hoe dat gegaan is

Andere keren werd ik 'gedumpt', dus...
maar zoals al eerder aangegeven: het is ook meer volwassen om het face to face te doen en zo kun je ook de vragen van de ander beantwoorden en diegene troosten. Dat heeft inderdaad met respect te maken en met rekening houden met de ander.