Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Kan uitmaken via sms of msn?
Nee, dat moet echt face to face 164 74.55%
Ligt eraan hoe lang de relatie heeft geduurd 46 20.91%
Waarom niet? Ik heb geen zin in tranen 10 4.55%
Aantal stemmers: 220. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 10:04
catootje
catootje is offline
In verband met de samenwerking van scholieren.com met het radioprogramma BuZz van 3FM:

Kan uitmaken via sms of msn? Wat vinden jullie?

Nee, dat moet echt face to face
Ligt eraan hoe lang de relatie heeft geduurd
Waarom niet? Ik heb geen zin in tranen.

Hoe maak jij het zelf uit?
Ben jij wel eens het slachtoffer geworden van een sms-breakup of een andere niet prettige manier van uitmaken?
Oud 01-11-2004, 10:08
Hagel
Hagel is offline
ach het kan wel, ik vind het alleen erg slap en kinderachtig
Oud 01-11-2004, 10:12
Cookie
Cookie is offline
caro ik schrik me dood
mijn verhalen over gedumpt worden en dumpen weet je wel
Oud 01-11-2004, 10:19
zeep007
zeep007 is offline
face to face is toch wel de meest volwassen manier. Als het via msn of sms gebeurd heb ik niet het idee dat de relatie wat voorstelde of laat staan dat er sprake is van wederzijds respect.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:21
Briseïs
Briseïs is offline
Ik vind dat het toch wel face to face, behalve als je bijvoorbeeld ver uit elkaar woont, om dan alleen voor het uitmaken naar elkaar toe te gaan vind ik een beetje te, dan kan het wel via de telefoon of eventueel msn. Sms kan sowieso niet.
Oud 01-11-2004, 10:24
snoopy
snoopy is offline
ik ben voor face to face. Is wel klote, maar altijd nog beter dan iemand dumpen via sms of msn!
Oud 01-11-2004, 10:33
droomkoningin
droomkoningin is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 01-11-2004 @ 11:19 :
face to face is toch wel de meest volwassen manier. Als het via msn of sms gebeurd heb ik niet het idee dat de relatie wat voorstelde of laat staan dat er sprake is van wederzijds respect.
Oud 01-11-2004, 10:38
LiL_DrOppY16
LiL_DrOppY16 is offline
Das anders vet sneu, als je dsat niet doet!! dan ben je echt super zielig!
Oud 01-11-2004, 10:41
Raven
Raven is offline
Persoonlijk vind ik het een ongelooflijke rotstreek als je dat doet.
ook via de telefoon ook zoiets. dat doe je toch niet.

ik vind dat je op z'n minst het fatsoen op kan brengen om zoiets persoonlijk tegen iemand te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:43
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Hagel schreef op 01-11-2004 @ 11:08 :
ach het kan wel, ik vind het alleen erg slap en kinderachtig
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:50
Jules
Jules is offline
WAT een nono om het via zo'n berichtje te doen
Oud 01-11-2004, 10:51
Verwijderd
Is dat radioprogramma speciaal voor brugklassers of iets dergerlijks?

wat een belachelijke vraag.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 10:55
Shitonya
Shitonya is offline
natuurlijk kan dat. Alles kan. Het is alleen niet zo persoonlijk, maar ja. Sommige krijgen het moeilijk uit hun strot, dus is msn of sms een prima oplossing
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 11:02
alpha
alpha is offline
nee dat vind ik niet kunnen
Oud 01-11-2004, 11:06
gurl19
gurl19 is offline
je maakt je er via sms te makkelijk vanaf.. zo blijft de ander met vragen zitten!! zo kun je het de ander nog moeilijker maken!! uitmaken is nooit leuk ma face to face moet wel vind ik.. tenzij je een relatie van een week ofzo hebt maja..
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 01-11-2004 @ 11:51 :
Is dat radioprogramma speciaal voor brugklassers of iets dergerlijks?

wat een belachelijke vraag.

zo belachelijk is de vraag niet hoor, want het gebeurd wel en dan zou het toch raar zijn als opeens iedereen zomaar denkt dat het niet kan en men het gewoon face to face doet?
Ik ben wel voor face to face, maar ik besef ook heel goed dat het moeilijk is. Ik haat het zoiezo al om iemand pijn te doen, dus ik zou er wel heel veel moeite mee hebben. Zelf kan ik ook beter mijn gevoelens en gedachten verwoorden als ik ze opschrijf. Misschien dat ik daarom zou kiezen om een brief te schrijven en die dan te geven als ik er bij ben of om voor te lezen als ik bij hem ben of misschien wel dat als leidraad zal gebruiken bij het uitmaken.
Toen ik kleiner was heb ik t ook wel eens 'uitgemaakt' via een brief. Maar toen was t ook nog eens vakantie en was ie weg Maar fout ja

Maarja, tot nu toe heb ik t maar 1 keer uit hoeven maken, maar ik weet niet meer hoe dat gegaan is Andere keren werd ik 'gedumpt', dus...

maar zoals al eerder aangegeven: het is ook meer volwassen om het face to face te doen en zo kun je ook de vragen van de ander beantwoorden en diegene troosten. Dat heeft inderdaad met respect te maken en met rekening houden met de ander.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 11:14
mrsjones
mrsjones is offline
na ander half jaar heb ik het uit gemaakt door de telefoon
Oud 01-11-2004, 11:17
Sprinkle
Sprinkle is offline
Nee, dat moet echt face to face. Vind ik, maakt niet uit hoelang het heeft geduurd of wat dan ook. Het is de meeste volwassen en respectvolle manier om dat te doen. Natuurlijk kan het wel via sms/msn, maar dat vind ik zeer laf en zwak.
Oud 01-11-2004, 11:20
Gordijn
Gordijn is offline
Als je en end uit elkaar woont kan telefoon wel.

Maar sms of msn...zo slap.
Oud 01-11-2004, 11:23
Verwijderd
Licht eraan hoe lang. Minder dan een week kan echt wel via MSN.

via SMS is weak.

Langer dan een week moet wel face to face.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 11:25
WolterB
WolterB is offline
het kán natuurlijk wel via msn of sms, maar ik zou het toch heel zwak vinden als de ander mij neit onder ogen durft te komen om het uit te maken.

Ik heb face-to-face gestemd, want dan kan je ook dingen uitpraten en zie je de emotie van elkaar. Hierdoor wordt het misschien wel moeilijker gemaakt, maar dit is wel de beste manier
Oud 01-11-2004, 11:26
WolterB
WolterB is offline
ik zou die twee uur er echt wel voor over hebben gehad
Dan kan je dingen bepraten enzo nog

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 12:33
Verwijderd
Face to face natuurlijk. Heel kinderachtig om het via sms of mail te doen. Lang geleden heb ik ooit een mailtje gekregen waarin mijn vriendje het uitmaakte. Het feit dat ie het uitmaakte is natuurlijk al klote, maar de manier waarop was super pijnlijk.
Gelukkig heeft ie zijn excuses aangeboden.

(jeugdtrauma is inmiddels overwonnen )
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 12:36
Konijn
Konijn is offline
Ik heb gestemd op face to face.
Hoewel ik het zelf 2,5 jaar geleden ook uit heb gemaakt met mijn toenmalige vriend (na 4 maanden) via msn.
Maar dat kwam omdat het hele gesprek erover ging, en dan vond ik het echt niet kunnen om gewoon af te sluiten, ik hou van je etc, en t dan de volgende dag face to face gelijk maar uit te maken. Het vloeide gewoon echt uit het gesprek voort zeg maar..
Oud 01-11-2004, 12:37
Verwijderd
Nee, dat moet echt face to face. Als je een tijdje een relatie hebt gehad en iemand maakt het ineens uit.. dan wil je daar natuurlijk over praten. Even snel een smsje sturen en denken dat je er dan vanaf bent is gemeen. Het minste wat je kunt doen is met iemand afspreken en heel eerlijk je verhaal vertellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2004, 12:57
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Nee, dat moet echt face to face

Ik heb voor mijn huidige relatie maar 1 andere relatie gehad. Hij heeft de relatie beëindigd via de telefoon. De reden was dat hij het zo lullig vond om mij helemaal naar hem te laten komen, zodat hij het dan kon uitmaken (we woonden niet echt dichtbijelkaar). Op zich snap ik dat wel, maar ja, achteraf denk ik ook wel eens dat hij toch ook naar mij had kunnen komen...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:23
minie
minie is offline
Ik vind ook dat je het gewoon face to face moet doen. Via msn of iets dergelijks vind ik niet kunnen.. het kan tuurlijk wel .. maar ik vind dat een beetje slapjes!

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 07:04.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:41
Sade
Sade is offline
Nee, dat moet echt face to face.
Oud 01-11-2004, 13:59
Verwijderd
Face to Face, en als je elkaar om wat voor reden dan ook echt niet kan zien, dan iig via de telefoon.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 13:59
Verwijderd
Ik heb gestemd op 'nee, dat moet echt face to face', maar als je ver uit elkaar woont dan vind ik het via de telefoon ook wel kunnen. En dan niet iets inspreken op de voicemail.

Ik heb het nog nooit met iemand uitgemaakt
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:04
Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 01-11-2004 @ 11:21 :
Ik vind dat het toch wel face to face, behalve als je bijvoorbeeld ver uit elkaar woont, om dan alleen voor het uitmaken naar elkaar toe te gaan vind ik een beetje te, dan kan het wel via de telefoon of eventueel msn. Sms kan sowieso niet.
Dan nog vind ik dat je het face-to-face moet doen, dat blijft het beste naar mijn idee

Verder ben ik het hier volkomen mee eens:
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:10
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:12
meisje
meisje is offline
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:43
Peacefully
Peacefully is offline
ligt er aan hoe lang de relatie heeft geduurd
Oud 01-11-2004, 14:44
Bo
Bo is offline
Uitmaken via de telefoon kan nog ter discussie worden gesteld, maar via de sms of msn vind ik echt niet kunnen! Zo onpersoonlijk.
Oud 01-11-2004, 15:03
Sennah
Sennah is offline
compleet stijlloos! Als je dat doet, stelde je relatie ook niets voor,dus kun je het alsnog beter face to face doen, zonde van je geld anders.
Oud 01-11-2004, 15:26
ZHAzha
ZHAzha is offline
Ik zou het niet zo leuk vinden als mijn vriend die ik nu al 3 jaar heb het uit zou maken via een stom smsje of via de msn...beetje kinderachtig.
Oud 01-11-2004, 15:30
Verwijderd
Ik vind face to face gewoon eigenlijk wel moeten, op deze manier is het veel makkelijker om ruzie te vermijden, en eventueel een doorstart te maken

Ik kom op de radio
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:40
Verwijderd
opzich vind ik msn wel kunnen als je elkaar niet vaak ziet maar toch liever face to face.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:07
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Zeker weten F-to-F. Vrij triest gewoon, als je de ander niet eens onder ogen durft te komen.

Telefoon vind ik trouwens ook
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:08
Envy
Envy is offline
Citaat:
Sade schreef op 01-11-2004 @ 14:41 :
face to face.
Oud 01-11-2004, 16:37
Snuitermans
Snuitermans is offline
Face to face is wel zo mans.
Oud 01-11-2004, 16:41
Verwijderd
Face to face, maar het ligt wel een beetje aan je relatie.. Ik ga er gewoon van uit dat het over een serieuze relatie gaat, wanneer iemand het uitmaakt via sms/msn blijkt wel dat de relatie niets voorstelde voor die persoon.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:48
Verwijderd
Dat hangt van een hoop omstandigheden af. Hoeveel gesprekken zijn er al aan voorafgegaan, hoe goed kon de ander het zien aankomen, hoe ver woon je van elkaar af, hoe lang heeft de relatie geduurd, hoe serieus was de relatie, noem maar op. Ik kan wel een tijdje doorgaan.

In principe is face-to-face natuurlijk de enige geëigende manier, maar ik moet eerlijk bekennen dat het wel verdomde handig is om iets op MSN te zeggen. Dan kom je beter uit je woorden, soms. En zoals ik zei, het hangt helemaal van het geval af.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:50
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik vind eigenlijk ook wel dat het face to face moet.
Het is persoonlijker en je kan er samen overpraten.
Maar toch is mijn lange en serieuze relatie via msn uitgegaan omdat ik langere tijd in het buitenland zat en we via msn aan het praten waren en toen samen tot de conclusie kwamen dat het niet werkte... Maar het was dus niet zo van goh laat ik het via msn uitmaken.
Oud 01-11-2004, 16:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Tuurlijk KAN het wel....maar wel triest...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:53
Verwijderd
Ik heb gekozen voor face to feac. Dit vind ik ook wel, alleen ik heb wel getwijfeld tussen ligt eraan hoe lang de relatie heeft geduurd en deze... Ik bedoel als hieronder ook 13 jarige jongens vallen die 2 weken een relatie hadden met een meisje, dan vraag ik me af of het echt wel zoveel uitmaakt als dat via msn/ sms gebeurd, aangezien het dan eigenlijk nog maar weinig voorsteld allemaal.

Heb je een wat serieuzere relatie gehad, dan vind ik msn/ sms echt niet kunnen!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:58
catootje
catootje is offline
Citaat:
SjaakRake schreef op 01-11-2004 @ 16:30 :
Ik vind face to face gewoon eigenlijk wel moeten, op deze manier is het veel makkelijker om ruzie te vermijden, en eventueel een doorstart te maken

Ik kom op de radio
waarmee? hiermee?

ik ben voor face to face
Oud 01-11-2004, 17:18
Sitroentje
Sitroentje is offline
ik vind ook face to face.
zoiets moet je recht in het gezicht zeggen...

alhoewel dat ik moet bekennen dat ik het met mijn eerste vriendje via de telefoon heb uitgemaakt, maar dat kwam omdat het nog meer dan twee weken zou duren voor ik hem zou zien en ik niet langer meer wou wachten. En nu probeer ik mezelf gewoon goed te praten, maarja, kweetet, tis tamelijk smerig geweest van mezelf...
Oud 01-11-2004, 18:58
aidualc
aidualc is offline
ik ben er voor om het recht in iemands gezicht uit te maken. het is niet altijd even makkelijk maar wel het beste.

ik ben zelf wel ooit zo slecht geweest om het via sms uit te maken. (ik als naïef meiske van 14 jaar ofzo. ik had al 2 maanden een vriendje en ben in die 2 maanden maar 1 keer met hem weeste zwemmen en dat is ook de enigste keer dat ik hem gezien heb)

een uitzondering vind ik het wel om het uit te maken via de telefoon als hij/zij ver weg woont. want om een lange tijd te moeten reizen om het uit te maken.. niet dat ik het zo goed wil praten om het via tel. uit te maken..
Reageren

Regels voor berichten