Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit is niet om te dissen ofzo.. maar misschien wel een oplossing:
1. Blowen is niet verslavend. Het is ‘soft’ en dus niet zo gevaarlijk. Verslaving aan softdrugs bestaat zeker wel. Het is meestal niet zo dat je lichaam ziek wordt als je stopt met blowen, zoals bijvoorbeeld heroïneverslaving. Maar je kunt wel zo’n groot verlangen krijgen naar de kick van blowen, dat je niet meer kunt stoppen. Dan ben je dus verslaafd, want je geest is slaaf geworden van de softdrugs. 5. Blowen zuivert je longen. Onderzoek heeft aangetoond dat een maand blowen dezelfde schade aan de luchtwegen, waaronder je longen, veroorzaakt als één jaar tabak roken. Daarnaast is blowen twaalf keer zo kankerverwekkend als roken. De kans op longkanker en hart- en vaatziekten is met blowen dus nog veel groter dan met roken. 6. Een blow in de morgen is een dag zonder zorgen. Blowers hebben een slechtere lichamelijke weerstand, zijn sneller ziek door verkoudheid, griep enz. Blowers hebben een slechter geheugen en hebben een grotere kans op depressies en psychiatrische ziekten. Bij intensief gebruik is er een verminderde vruchtbaarheid. Hoezo minder zorgen? 7. Door blowen krijg je betere cijfers. Iemand die stoned is, kan zich maar op één ding tegelijk concentreren. De meeste blowers zijn daardoor niet in staat hun huiswerk te maken. Anderen kunnen juist beter leren als ze blowen, maar komen er na een paar dagen achter dat ze alles vergeten zijn. Op de lange termijn zul je merken dat het alleen maar nadelige gevolgen heeft voor je schoolprestaties, omdat blowen ook je hersencellen afbreekt. Je wordt dus gewoon dommer van blowen. en tenslotte even een cliche 10. Door te blowen ben ik mezelf. Door te blowen zet je juist een masker op. Je bent geschapen zoals je bent, zonder blow. Je bent uniek. Door te blowen word je iemand anders. Blowen is geestelijk verslavend. Je denkt dat je zonder die blow niet meer goed als mens kunt functioneren en minder waard bent. Wees tevreden met jezelf. Je mag er zijn zoals je bent, daar heb je geen blow voor nodig! bron: http://www.str8.nl/main/index.php?odp_id=25&&itm_id=576 Again: niet om te dissen, maar misschien een oplossing. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
http://www.drugsinfoteam.nl/Speed.html
Maar dan alsnog.. Maar.. daar staat niks tussen van geheugen verliezen. |
![]() |
||
Citaat:
En pillen en speed zijn volgens mij best wel verkankerend voor je geheugen. Heb er zelf ook last van, nog steeds, en ben alweer sinds half september gestopt (ook met blowen). En zoveel heb ik niet gebruikt. Begin trouwens wel t id te krijgen dat t eindelijk wat weer wat beter aan t worden is met mn geheugen, en concentratie enzo..
||
Citaat:
leef mss. wat te snel? net als mij? niet genoeg stilstaan bij dingen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar er is een oplossing voor het wezenlijke probleem van vergeet-achtigheid, drink (groene!) thee
||
Verwijderd
|
Citaat:
@mafheid: dat gebeurd niet elk weekend, maar op de lange termein merk je het wel |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben trots op mezelf ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
van gelovigen daarentegen heb ik wel last maar laat ik nou niet nog verder offtopic gaan. oh toch wel...@ chaos: wat gelovigen zeggen neem ik niet serieus, hoe ze doen helaas wel
||
Citaat:
||
Citaat:
www.trimbos.nl onafhankelijk en niet alleen maar om je ervan af te houden |
![]() |
||
Citaat:
Trimbos is ook niet echt objectief hoor ![]() Goede sites zijn eerder http://www.erowid.org/ en http://www.lycaeum.org/ maar ik zou je niet aanraden alles wat op Trimbos staat klakkeloos te geloven...
||
Citaat:
echt voordurend. Ik ben altijd mijn sleutels kwijt, mijn shag en mijn hasj. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maarrrr erowid wel goed? Wie zegt dat die niet is geschreven vanuit het perspectief van "de gebruiker"... ? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vergeetachtig Verwijderd | 24 | 30-07-2007 17:04 | |
De Kantine |
Welke dingen vergeet jij altijd? AlopiA | 157 | 07-01-2005 11:25 | |
Psychologie |
Tijdsbesef kwijt, dingen vergeten Órelindë | 5 | 09-01-2004 19:38 | |
Psychologie |
Dingen vergeten / verdringen? Nona | 19 | 15-08-2003 21:54 | |
Liefde & Relatie |
verdriet door het verleden..moet ik het vergeten?ik kan het niet... Lieverd17 | 7 | 17-01-2003 20:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlaten Baanvak / Het vergeten bedacht Indiana Rose | 1 | 28-08-2001 12:24 |