Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 17:01
Verwijderd
Hebben jullie ook dat jullie dingen vergeten enzo door de drugs?

Ik vergeet heel snel namen en ik kom ook heel vaak niet op dingen, maar als ik ze hoor dan weet ik ze wel weer.

Wie heeft dit nog meer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 17:21
Counterfeit
Counterfeit is offline
alleen als ik van de kaart ben
Oud 04-11-2004, 17:49
]{ing
]{ing is offline
ik vergeet vooral namen en waar ik dingen neergelegd heb
(door het blowen)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:00
Verwijderd
ik vergeet ook bijvoorbeeld wat ik in het weekend deed
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:15
little nemo
little nemo is offline
hoe weet je dat dat door drugs komt??

wat gebruik je dan en hoeveel??

ik heb t btw niet, ik was al kut in namen onthouden en verder moet ik vet veel onthouden voor mn studie en dat gaat erg goed
Oud 04-11-2004, 18:27
Verwijderd
omdat ik het voor het gebruiken niet had.

Maar mijn drugs gebruik is niet zoveel ofzo

speed, alleen in het weekend halve gram tot een gram

soms pillen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:28
Verwijderd
Dit is niet om te dissen ofzo.. maar misschien wel een oplossing:

1. Blowen is niet verslavend. Het is ‘soft’ en dus niet zo gevaarlijk.

Verslaving aan softdrugs bestaat zeker wel. Het is meestal niet zo dat je lichaam ziek wordt als je stopt met blowen, zoals bijvoorbeeld heroïneverslaving. Maar je kunt wel zo’n groot verlangen krijgen naar de kick van blowen, dat je niet meer kunt stoppen. Dan ben je dus verslaafd, want je geest is slaaf geworden van de softdrugs.

5. Blowen zuivert je longen.

Onderzoek heeft aangetoond dat een maand blowen dezelfde schade aan de luchtwegen, waaronder je longen, veroorzaakt als één jaar tabak roken. Daarnaast is blowen twaalf keer zo kankerverwekkend als roken. De kans op longkanker en hart- en vaatziekten is met blowen dus nog veel groter dan met roken.

6. Een blow in de morgen is een dag zonder zorgen.

Blowers hebben een slechtere lichamelijke weerstand, zijn sneller ziek door verkoudheid, griep enz. Blowers hebben een slechter geheugen en hebben een grotere kans op depressies en psychiatrische ziekten. Bij intensief gebruik is er een verminderde vruchtbaarheid. Hoezo minder zorgen?

7. Door blowen krijg je betere cijfers.

Iemand die stoned is, kan zich maar op één ding tegelijk concentreren. De meeste blowers zijn daardoor niet in staat hun huiswerk te maken. Anderen kunnen juist beter leren als ze blowen, maar komen er na een paar dagen achter dat ze alles vergeten zijn. Op de lange termijn zul je merken dat het alleen maar nadelige gevolgen heeft voor je schoolprestaties, omdat blowen ook je hersencellen afbreekt. Je wordt dus gewoon dommer van blowen.

en tenslotte even een cliche

10. Door te blowen ben ik mezelf.

Door te blowen zet je juist een masker op. Je bent geschapen zoals je bent, zonder blow. Je bent uniek. Door te blowen word je iemand anders. Blowen is geestelijk verslavend. Je denkt dat je zonder die blow niet meer goed als mens kunt functioneren en minder waard bent. Wees tevreden met jezelf. Je mag er zijn zoals je bent, daar heb je geen blow voor nodig!

bron: http://www.str8.nl/main/index.php?odp_id=25&&itm_id=576

Again: niet om te dissen, maar misschien een oplossing.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:29
Verwijderd
Oh.. shit.. je hebt t over speed..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:31
Verwijderd
ik vind de site behoorlijk negatief en bij de vergelijking tussen bier en blowen wordt er al geen antwoord op de vraag gegeven. Maar het gaat bij mij niet om blowen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 04-11-2004 @ 19:31 :
ik vind de site behoorlijk negatief en bij de vergelijking tussen bier en blowen wordt er al geen antwoord op de vraag gegeven. Maar het gaat bij mij niet om blowen
Tsja.. het blijft een site om je er zoveel mogelijk vanaf te houden.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:35
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-11-2004 @ 19:34 :
Tsja.. het blijft een site om je er zoveel mogelijk vanaf te houden.
jaja maar een groot deel van die tekst is gewoon bs.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:36
Verwijderd
http://www.drugsinfoteam.nl/Speed.html

Maar dan alsnog..

Maar.. daar staat niks tussen van geheugen verliezen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:41
Verwijderd
geheugen verlies is een groot woord, maar gewoon dingen vergeten en dan niet van ik weet het nog vaag, maar dat het soms gewoon een zwart gat is
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:44
Verwijderd
jup, hebk ook last van, niet extreem maar begint de laatste tijd wel erger te worden.
blow nu ook veel minder dan voorheen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:13
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 04-11-2004 @ 19:27 :
omdat ik het voor het gebruiken niet had.

Maar mijn drugs gebruik is niet zoveel ofzo

speed, alleen in het weekend halve gram tot een gram

soms pillen
Ieder weekend een half tot hele gram speed is niet weinig hoor..
En pillen en speed zijn volgens mij best wel verkankerend voor je geheugen. Heb er zelf ook last van, nog steeds, en ben alweer sinds half september gestopt (ook met blowen). En zoveel heb ik niet gebruikt.
Begin trouwens wel t id te krijgen dat t eindelijk wat weer wat beter aan t worden is met mn geheugen, en concentratie enzo..
Oud 04-11-2004, 19:36
Mir-idiotA
Namen kan ik sowieso niet onthouden. Ik werk nu twee maanden ergens met aardig wat coll. ken geen namen.
Als ik ze hoor onthoudt ikk ze nie, maar da komt vast omdat ik er de behoefte nie voor heb.

Andere dingen vergeet ik wel zo enorm snel. Ik schrijf daarom alles op, heb zelfs in me bed kladblokje liggen.
Als ik bijv. 3 dingen moet morgen, bijv.: iets kopen, iets bellen, en naar een afspraak moe tik dat echt opgeschr. hebben.
Me pauze's tijdens werk moe tik ook opgeschreven hebben.
en ga zo maar door...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 19:38
Mir-idiotA
Citaat:
EZBlade schreef op 04-11-2004 @ 19:00 :
ik vergeet ook bijvoorbeeld wat ik in het weekend deed
dat vergeet ik sowieso heel vaak...
leef mss. wat te snel? net als mij? niet genoeg stilstaan bij dingen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:16
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
als ik een avond dronken ben geweest heb ik dat wel is, heel vaag, zo'n vergeetachtige manier, van, wat moest ik ook alweer doen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:37
hasj
hasj is offline
Ja ik ook. ik vergeet altijd wel iets en dat komt idd door de drugs
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:39
JCG
JCG is offline
is het geen slaap tekort? daar word ik altijd vergeetachtig van. En speed onderdruk de slaap (toch? ) dan merk je misschien niet dat je slaap tekort heb.

Volledig verzonnen maar vond het zelf wel logische klinken.
Oud 04-11-2004, 20:45
My Info
My Info is offline
Ik vergeet behoorlijk veel dingen, maar ik denk niet dat dit door het harddrugs komt, maar door 't blowen.
Oud 04-11-2004, 20:50
*.Cloud
*.Cloud is offline
Achja bij mij versterkt 't gewoon m'n verstrooidheid die ik normaal al heb . Naar de keuken lopen om 't zout te halen en daar aankomen en niet meer weten wat ik eigelijk wouw halen, dus kom ik weer in de huiskamer met wat te drinken ofzo.
Oud 04-11-2004, 20:52
hasj
hasj is offline
dat klinkt mij bekend in de oren
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:44
Verwijderd
dat van die site is best bullshit eigenlijk, niet helemaal natuurlijk maar het wordt wel sterk overdreven...
ik blow en drink alleen en heb over het algemeen nergens last van (oiv drank gaan dingen slechter als oiv wiet)
leren lukt wel trouwens wel oiv wiet, we hebben een paar keer huiswerk gemaakt in de shop, ging best lekker (hadden er een 8 voor gekregen ) ik raad dit natuurlijk niet aan, want dat zou niet mogen
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:34
Verwijderd
Citaat:
RageZ schreef op 04-11-2004 @ 21:50 :
Achja bij mij versterkt 't gewoon m'n verstrooidheid die ik normaal al heb . Naar de keuken lopen om 't zout te halen en daar aankomen en niet meer weten wat ik eigelijk wouw halen, dus kom ik weer in de huiskamer met wat te drinken ofzo.
heh juist, precies daar hebk ook extreem veel last van, daarom staat mijn kamer ook vol met koolaflessen, chipszakken e.d. die nooit opgeruimd worden want dat vergeet ik, ga ik een vuilniszak halen, kom ik terug met nog een zak chips... dat soort dingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 23:14
Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
hasj schreef op 04-11-2004 @ 21:52 :
dat klinkt mij bekend in de oren
Ja, echt heel ernstig .

Maar er is een oplossing voor het wezenlijke probleem van vergeet-achtigheid, drink (groene!) thee
Oud 04-11-2004, 23:33
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik vergeet af en toe wanneer ik met mensen afgesproken heb. Al waren dat vaak nietszeggende afspraken. Verder zakt m'n motivatie om dingen te doen nog wel eens.
Oud 05-11-2004, 05:35
Verwijderd
Citaat:
JCG schreef op 04-11-2004 @ 21:39 :
is het geen slaap tekort? daar word ik altijd vergeetachtig van. En speed onderdruk de slaap (toch? ) dan merk je misschien niet dat je slaap tekort heb.

Volledig verzonnen maar vond het zelf wel logische klinken.
nee door de weeks slaap ik harstikke goed enzo

@mafheid: dat gebeurd niet elk weekend, maar op de lange termein merk je het wel
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 20:34
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 04-11-2004 @ 23:34 :
heh juist, precies daar hebk ook extreem veel last van, daarom staat mijn kamer ook vol met koolaflessen, chipszakken e.d. die nooit opgeruimd worden want dat vergeet ik, ga ik een vuilniszak halen, kom ik terug met nog een zak chips... dat soort dingen
Dat soort dingen ken ik wel. Ik vergeet ook wel waarom ik naar beneden of boven loop. Dan sta ik s'ochtends in m'n kamer en vraag ik me af wat ik hier in godsnaam doe. Dan loop ik naar beneden en vraag ik me af wat ik daar doe , ook vergeet ik nog wel eens om het kofiezetaparaat aan of uit te zetten. Dan doe ik koffie en water in het aparaat en ga ik douchen en dan als je klaar bent tot de conclusie komen dat je bent vergeten om m aan te zetten. Of dat door het blowen komt weet ik niet. Ik ben altijd al vergeetachtig geweest en echt belangrijke dingen zet ik in m'n telefoon zodat ik ze niet vergeet dus dit ^ soort dingen vind ik eigenlijk alleen maar grappig.
Oud 05-11-2004, 20:58
Verwijderd
^mwah dat is vrij menselijk
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 21:04
Type
Type is offline
Citaat:
RageZ schreef op 04-11-2004 @ 21:50 :
Oh hell yeah, dat ken ik... zeker wel. Maar dat begint de laatste tijd ook weer wat minder te worden...
Ik ben trots op mezelf
Oud 05-11-2004, 21:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Oma schreef op 05-11-2004 @ 21:58 :
^mwah dat is vrij menselijk
Dit was nog niets. Als ik s'nachts thuis kom en met m'n stonede hoofd door het huis banjer vergeet ik echt de raarste dingen. Dan laat ik de voordeur open staan en ga ik naar de wc, als ik daaruitkom verbaas ik me over het feit dat die deur open is en loop ik de woonkamer in en kom ik tot de conclussie dat het ook handig is om m dan dicht te doen. Loop ik terug en dan vraag ik me af wat ik in godsnaam in de gang doe en dan ga ik nog maar een keer naar de wc om me vervolgens weer te verbazen over het feit dat de deur nog open staat .
Oud 05-11-2004, 23:06
little nemo
little nemo is offline
pillen en speed zijn idd vrij kut voor je geheugen, maar dan moet je t wel echt lang gebruiken (jaar of 4 wekelijks)

en @ lilith: die punten 5 en 6 zijn onzin. de reden dat blowen slechter is voor je longen is simpelweg omdat mensen die blowen de onnodige gewoonte hebben om de rook langer binnen te houden, niet omdat wiet slechter is voor je longen dan tabak (minder zelfs). en het geheugeneffect is slechts tijdelijk; als je een tijdje niet geblowd hebt dan wordt t weer normaal. daarnaast hebben ze het telkens over 'blowers'; dat is ook een onzinbegrip, omdat het nogal van persoon tot persoon varieert hoeveel iemand blowt. als je 1x in de week blowt heeft dat echt niet erg veel effect, als je elke dag 5 joints rook wel. verder is t sowieso een bullshit site, het doet me denken aan die irritante sites voor gelovigen
Oud 06-11-2004, 02:37
cha0s
cha0s is offline
heb ik ook last van.
Oud 06-11-2004, 02:39
Verwijderd
je hebt ook last van irritante sites van gelovigen ?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 02:53
cha0s
cha0s is offline
irritante sites van gelovigen kan je toch niet serieus nemen.
sterker, gelovigen kan je niet serieus nemen.
Oud 06-11-2004, 11:51
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Neti-Zen schreef op 06-11-2004 @ 03:39 :
je hebt ook last van irritante sites van gelovigen ?
nee ik kom dr nooit. sommige vind ik trouwens wel enerverend, van die sites met wat mensen met maskers op en zwaarden die dan zo'n kerel onthoofden ofzo...de andere zijn gewoon kut dus daar kom ik niet

van gelovigen daarentegen heb ik wel last maar laat ik nou niet nog verder offtopic gaan.

oh toch wel...@ chaos: wat gelovigen zeggen neem ik niet serieus, hoe ze doen helaas wel
Oud 06-11-2004, 14:32
Luna
Luna is offline
ja, ik vergeet de laatste tijd veel door blowen enzo, ben behoorlijk chaotisch geworden daardoor.
Daarom (en om andere redenen) ga ik nu stoppen, in ieder geval voor een tijdje.
Tijdens mdma/xtc vergeet ik constant waar het gesprek over gaat en meestal degene waar ik mee praat ook dus dan is er geen gesprek mogelijk. Maar dat is alleen als ik veel gebruikt heb, of aan het einde..
Oud 06-11-2004, 16:59
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-11-2004 @ 12:51 :
oh toch wel...@ chaos: wat gelovigen zeggen neem ik niet serieus, hoe ze doen helaas wel
ja, dat is wel het jammere er aan.
Oud 06-11-2004, 17:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-11-2004 @ 19:36 :
http://www.drugsinfoteam.nl/Speed.html

Maar dan alsnog..

Maar.. daar staat niks tussen van geheugen verliezen.
blabla, als je een goede site wil;

www.trimbos.nl

onafhankelijk en niet alleen maar om je ervan af te houden
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 17:17
Type
Type is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-11-2004 @ 18:05 :
blabla, als je een goede site wil;

www.trimbos.nl

onafhankelijk en niet alleen maar om je ervan af te houden
*proest*
Trimbos is ook niet echt objectief hoor

Goede sites zijn eerder http://www.erowid.org/ en http://www.lycaeum.org/ maar ik zou je niet aanraden alles wat op Trimbos staat klakkeloos te geloven...
Oud 06-11-2004, 17:37
A*
A* is offline
Citaat:
]{ing schreef op 04-11-2004 @ 18:49 :
ik vergeet vooral namen en waar ik dingen neergelegd heb
(door het blowen)
Iedem,
echt voordurend.
Ik ben altijd mijn sleutels kwijt,
mijn shag
en mijn hasj.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:02
Risce
Risce is offline
Citaat:
A* schreef op 06-11-2004 @ 18:37 :
Iedem,
echt voordurend.
mijn shag
en mijn hasj.
en wanneer je ook alweer jarig bent...
Oud 06-11-2004, 18:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Type schreef op 06-11-2004 @ 18:17 :
*proest*
Trimbos is ook niet echt objectief hoor

Goede sites zijn eerder http://www.erowid.org/ en http://www.lycaeum.org/ maar ik zou je niet aanraden alles wat op Trimbos staat klakkeloos te geloven...
echt niet of niet echt?

Maarrrr erowid wel goed? Wie zegt dat die niet is geschreven vanuit het perspectief van "de gebruiker"... ?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 19:21
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
A* schreef op 06-11-2004 @ 18:37 :
Iedem,
echt voordurend.
mijn shag
en mijn hasj.
ik ook. nouja vaker wiet dan hasj. en mn portemonee vergeet ik vaak. en mn papieren die ik echt NU nodig heb. en ik vergeet altijd op cruciale momenten cruciale dingen (behalve kaartjes voor concerten). en pennen vergeet ik altijd. en afspraken. eigenlijk vrijwel alles. maar dat heb ik al een jaar of 20, dus ik vermoed dat dat niet door blowen komt
Oud 06-11-2004, 22:06
A*
A* is offline
Citaat:
Risce schreef op 06-11-2004 @ 19:02 :
en wanneer je ook alweer jarig bent...
Ja, dat ook daarom ben ik maar elke dag jarig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 22:44
reeko
reeko is offline
haha
soms is het zelfs zo erg, dan gaan we een joint roken, buiten in het park ofzo
in het park aangekomen:
'heb jij vloei bij en tipjes?'
'nee, jij?'
'uh, neej...'
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 00:45
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
reeko schreef op 06-11-2004 @ 23:44 :
haha
soms is het zelfs zo erg, dan gaan we een joint roken, buiten in het park ofzo
in het park aangekomen:
'heb jij vloei bij en tipjes?'
'nee, jij?'
'uh, neej...'
Hehe dat ken ik en dan echt uren zoeken naar een shop die nog open is mja zie die om half 1 s'nachts op een doordeweekse dag nog maar eens te vinden . Daar moesten we dus half Haarlem voor door. Dat was niet echt geweldig ofzo dus ik heb nu maar standaard een pakje vloei en tippies in m'n binnenzak zitten als ik die er ten minste niet vergeet in te doen...
Oud 07-11-2004, 02:16
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 06-11-2004 @ 19:43 :
Maarrrr erowid wel goed? Wie zegt dat die niet is geschreven vanuit het perspectief van "de gebruiker"... ?
dat maakt het juist zo goehoed!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 11:19
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
Bij pillen is pas bewezen dat er bij langdurig en frequent gebruik (4 jaar elk weekend) hersenbeschadiging optreedt. Alleen hebben ze nog steeds geen idee hoe blijvend de effecten zijn.

Het is namelijk ook zo dat je lichaam de schade voor een deel herteld (dat is ook bewezen), dus met andere woorden: Ze weten dus nog vrij weinig van de uiteindelijke gevolgen.
Dat komt ook omdat het per pil heel erg variabel is wat voor stoffen er precies allemaal inzitten.
Speed lijkt meer paranoïde te veroorzaken terwijl mdma meer je korte termijn geheugen aantast.

Ik zelf heb ook een periode (3 jaar) elk weekend gebruikt (vooral pillen dan) en doe dat nog steeds sporadisch. Ik heb wel last van verstrooidheid en vergeet dingen nog wel eens maar dat was ervoor ook al zo. Het is weliswaar wat erger geworden maar niet problematisch. Ik doe nu een opleiding aan de HTS en leren daar gaat ook prima, dus ik weet niet hoe schadelijk het nou allemaal is.

Ik ben trouwens niet het enige voorbeeld, ook vrienden en kennissen van mij studeren en gebruiken en dat gaat (meestal) prima samen.
Maar ik snap sowieso de ophef niet zo. Laatst is ook gebleken dat een avond stevig drinken (15-20 glazen alcohol) ook funest is voor je geheugen en toch lopen er niet allemaal vergeetachtige zombies rond terwijl veel mensen sweekends toch "aardig aan de bel trekken".
Een ander grappig punt is dat ik kan herinneren dat men zich in 1994 (ten tijde van het gabbertijdperk) heel bezorgd was dat al dat drugsgebruik onder jongeren een hele generatie zou verpesten. Nou en daar is nu anno 2004 nog weinig van te merken, terwijl die mensen nu volgens te toenmalige onderzoekers bijna hersendood zouden moeten zijn.

Ik ga hier niet lopen beweren dat drugs goed voor je is maar ik denk dat we er veel te weinig van weten. En dus verdienen drugsgebruikers het zeker niet om als paria's van de maatschappij te worden afgeschilderd, alsof we allemaal hersenloze agressieve zombies zouden zijn die niks meer kunnen bereiken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten