Eeey mensen. Ok, ik heb hier opzich best wel probleem volgens mij. Ik zal het ff uitleggen.
Ik ben afgelopen jaar blijven zitten. Klote, maar had als voordeel dat ik mijn tweetalige opleiding weer kon vervolgen. Heb de eerste 3 jaar havo/vwo gedaan, met versterkt engels (bepaalde vakken in het engels). Dit hadden ze toen ik naar de 4de ging nog niet voor het 4de jaar, maar sinds dit jaar wel. Ik doe nu dus 4 vwo, weer met bepaalde vakken in het engels.
De vakken die in het engels worden gegeven, hebben echter een speciale PTA. We hebben dus naast de normale VWO PTA, ook een MYP (zo heet het programma) PTA.
Nu is mijn probleem als volgt. Deze PTA werd ons, wegens het verkeerd drukken, 4 of 5 oktober gegeven, ipv de wettelijke datum 1 oktober. Vervolgens kregen we een correctie van de PTA, ongeveer 1-2 weken later, voor wiskunde. Het is overigens zo, dat de hele school een correctie heeft gekregen. Om eerlijk te zijn, heb ik niet eens gekeken wat er in stond, maar ook de 5de en 6de klas heeft het gekregen.
Maar nu het grootste probleem. Er ontbreken toetsen in mijn PTA. Zo hebben we voor engels wel een toets in de toetsweek, maar deze staat niet in de PTA. Hier heb ik al met mijn afdelingsmanager over gepraat en de engels lerares. Ze zeiden dat zij hem waren vergeten, maar deze toets moet worden gemaakt, omdat het moet worden opgestuurd naar het IB (de bedenkers van het MYP programma). Toen ik net de PTA nog eens goed ging doorlezen, kwam ik erachter dat er geen toets voor engels in staat voor toetsweek 2, geen toets voor gym (terwijl we deze wel krijgen) een opdracht voor gym (voor een cijfer) die we het komende jaar nog krijgen, staat er niet in, en een toets voor science (ANW in het normale onderwijs) voor toetsweek 4 staat er ook niet in.
Natuurlijk kan het dat de toetsen voor engels in toetsweek 2, en de toets voor Science helemaal niet komen, maar stel ze komen wel, en ze staan dus niet in de PTA, wat moet ik dan doen? Alles maar over me heen laten komen, of een officiele klacht indienen bij de schoolinspectie. En wat voor kansen heb ik dan, wat bereik ik er mee?
Morgen ga ik in ieder geval weer praten met mijn afdelingsmanager, en ik laat hier wel weten wat daar uit is gekomen.
Alvast bedankt voor het lezen van het verhaal, en voor de reacties!!
|