Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2004, 16:20
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Hoi,

Ik heb hier 2 desktop pc's met Windows XP pro en SP 2 geinstalleerd, en 1 laptop, zelfde configuratie (Ook XP Pro + SP 2). Als ik via het netwerk bestanden wil overzetten tussen de pc's (maakt niet uit welke ik probeer, maar meestal een desktop pc en mijn laptop) krijg ik de foutmelding "\\<computernaam> is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access." Het maakt niet uit of ik pc's een IP laat verkrijgen via DHCP of ze zelf een statisch IP toeken.

Uiteraard staat op iedere pc de Windows firewall uit (ik weet dat die in SP 2 standaard aanstaat) en. is file and printer sharing for Microsoft Networks geinstalleerd. Gek genoeg werkte het lange tijd goed zo, totdat het gisteren niet meer werkte. Toen wou ik al posten hier, maar toen werkte het allemaal plots weer wél. De pc's kunnen elkaar pingen en elkaar zien via het netwerk, maar zodra ik dubbelklik op een van die pc's, krijg ik de bovengenoemde foutmelding.

Het netwerk is opgebouwd uit 3 computers (2x desktop pc + 1x laptop) een switch en een modem/router (ineen). Heropstarten van modem/router/switch helpt niet.

Wat kan het probleem zijn???

P.S. Google vindt een stortlading aan pagina's, maar geen enkele biedt mij de oplossing.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2004, 16:38
Engadin
Engadin is offline
kun je wel naar \\<ipadress> gaan?
Oud 26-10-2004, 17:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Engadin schreef op 26-10-2004 @ 17:38 :
kun je wel naar \\<ipadress> gaan?
Hee, dat gaat wel, had ik nog steeds niet aan gedacht... maar waarom werkt het dan nog steeds niet als ik op de computernaam klik, vraag ik me af

Trouwens, computers staan natuurlijk ook in dezelfde werkgroep, was ik nog vergeten te vermelden in de startpost.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 07:51
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Kick, weet iemand al waarom ik niet met de computernaam een computer kan benaderen?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 08:38
Jolt
Jolt is offline
gedeelde schijven?
Oud 28-10-2004, 16:59
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-10-2004 @ 09:38 :
gedeelde schijven?
Ja, er zijn uiteraard gedeelde mappen op die schijven. (Of bedoelde je dat niet?)
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 01:20
plishing
plishing is offline
Heb je het account waarop je wilt inloggen op de andere computer lees en/of schrijfrechten gegeven?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2004, 16:12
I-brahimovic
I-brahimovic is offline
Citaat:
plishing schreef op 29-10-2004 @ 02:20 :
Heb je het account waarop je wilt inloggen op de andere computer lees en/of schrijfrechten gegeven?
Ik hoef niet in te loggen op een account als ik mijn netwerkshares benader, voor zover ik weet. Overigens kom ik wel lees-/schrijfproblemen tegen in de map die ik probeer te delen als ik als "local user" op die pc werk: misschien dat dit ook gevolgen heeft voor het netwerkverkeer?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten