Hoi,
Ik heb hier 2 desktop pc's met Windows XP pro en SP 2 geinstalleerd, en 1 laptop, zelfde configuratie (Ook XP Pro + SP 2). Als ik via het netwerk bestanden wil overzetten tussen de pc's (maakt niet uit welke ik probeer, maar meestal een desktop pc en mijn laptop) krijg ik de foutmelding "\\<computernaam> is not accessible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator of this server to find out if you have access." Het maakt niet uit of ik pc's een IP laat verkrijgen via DHCP of ze zelf een statisch IP toeken.
Uiteraard staat op iedere pc de Windows firewall uit (ik weet dat die in SP 2 standaard aanstaat) en. is file and printer sharing for Microsoft Networks geinstalleerd. Gek genoeg werkte het lange tijd goed zo, totdat het gisteren niet meer werkte. Toen wou ik al posten hier, maar toen werkte het allemaal plots weer wél. De pc's kunnen elkaar pingen en elkaar zien via het netwerk, maar zodra ik dubbelklik op een van die pc's, krijg ik de bovengenoemde foutmelding.
Het netwerk is opgebouwd uit 3 computers (2x desktop pc + 1x laptop) een switch en een modem/router (ineen). Heropstarten van modem/router/switch helpt niet.
Wat kan het probleem zijn???
P.S. Google vindt een stortlading aan pagina's, maar geen enkele biedt mij de oplossing.
|