Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 20:23
*~*en*~*
*~*en*~* is offline
Heb nu al bijna een maand verkering met een hele lieve jongen. In het begin ging het allemaal heel goed, maar nu komen de problemen.

Ik ben al maanden depressief. Ik heb hem dit al in de eerste dagen verteld zodat dat geen probleem zou vormen, hij reageerde er heel lief en begripvol op. Ik dacht dat ik op die manier wel een relatie met hem aan kon gaan, maar ik denk dat ik me vergist heb. Mijn depressie staat toch meer tussen ons in als ik gedacht had.
In de afgelopen week heb ik echt de ene na de andere fout gemaakt tegenover hem. Dit komt deels omdat ik nog nooit een vriendje gehad heb maar het komt vooral door mijn depressie. Ik ben er kapot van mij steeds te moeten verontschuldigen voor de stomme dingen die ik doe doordat ik mijn hoofd ergens anders bij heb. De schuldgevoelens zorgen ervoor dat ik me alleen maar depressiever voel.
Mijn vriendje doet echt alles voor me en is heel begripvol, ik kan in 10 jaar al niet meer terug geven wat hij me in 1 maand heeft gegeven. Ik voel me schuldig en mislukt en ik wil niet meer dat hij van me houdt. Hij verdient echt veel beter.
Ik wil het uitmaken omdat ik hem een betere relatie als onze relatie gun. Ik wil dat hij gelukkig is.
Al hou ik nog zoveel van hem, ik kan niet beloven dat ik in de aankomende tijd minder fouten zal maken want ik zit gewoon heel diep in de put. Ik vind het gewoon niet eerlijk tegenover hem om deze relatie voort te zetten en ik vind dat ik het uit moet maken, wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2004, 20:35
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik denk dat je er van moet genieten. Hij staat nu klaar voor jou! Het is niet belangrijk dat jij dat 'in geen tien jaar' aan hem terug kan geven. Dat hoeft niet. In een relatie sta je altijd klaar voor elkaar, in goede en in slechte tijden. Jij hebt het nu moeilijk, je vriend staat nu klaar voor je. Maar er zal vast een periode komen dat het veel beter met jou gaat, dan kan jij op jou beurt klaar staan voor je vriend.

Zolang je nog verliefd bent, van hem houdt, zou ik voor de volle 100% gaan voor deze relatie. Geniet ervan, zoek die steun bij hem, voel je niet schuldig maar praat erover met hem. Hij kan je geruststellen.

Als ik jou was zou ik zoiets niet opgeven vanwege een depressie, het lijkt me niet dat dat je depressie ten goede komt. Ga ervoor! Sterkte!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:48
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
dat zou echt een fout zijn

jij hebt het moeilijk, maar hij houdt van je en is begripvol en blijft je steunen, en dan maak jij het uit, dat lijkt me niet iets waar hij vrolijk van wordt, en jij ook niet
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:51
Briseïs
Briseïs is offline
Hij kan echt wel voor zichzelf beslissen. Als hij vindt dat hij beter verdiend laat hém het dan uitmaken, daar heb jij niets mee te maken. Jij houdt van hem, dus moet jij het niet uitmaken.
Oud 03-11-2004, 20:56
ilse
ilse is offline
niet uitmaken. als ij het niet meer weet laat hij het wel merken. geniet ervan, en misschien heb je het wel heel erg verdiend??
Oud 03-11-2004, 21:12
Verwijderd
Hij heeft duidelijk voor jou gekozen nu, ook met je depressiviteit. Wees daardoor wat zekerder over je kunnen, want als je echt zo slecht had geweest had hij jou al verlaten.
Leg het hem voor, praat erover. Het is duidelijk dat hij genoeg voor je voelt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:13
Anaïs
Anaïs is offline
'k zou hem ook niet zomaar wegduwen. Hij weet het al van in het begin, en toont duidelijk de bereidheid om je te helpen. Wanneer je eens een goed moment hebt, kan je hem misschien eens verwennen hiervoor? Iets doen, geven, ... om te tonen dat je hem echt dankbaar bent voor al zijn steun en begrip.

Zoals anderen al gezegd hebben, een relatie veronderstelt ook dat je elkaar steunt, in goede en kwade dagen. En wanneer hij 'kwade' dagen heeft, zou jij hem toch ook zo steunen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 22:36
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 03-11-2004 @ 21:48 :
dat zou echt een fout zijn

jij hebt het moeilijk, maar hij houdt van je en is begripvol en blijft je steunen, en dan maak jij het uit, dat lijkt me niet iets waar hij vrolijk van wordt, en jij ook niet
helemaal mee eens!
Oud 03-11-2004, 23:52
Shitonya
Shitonya is offline
ah bah stel je niet aan. Heb je eindelijk een perfecte vriend, ben je er bang voor dat hij niet gelukkig van je wordt. Vraag het hem eens zou ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 23:56
bracelance
bracelance is offline
als je wilt doen wat het beste voor hem is dan moet je naar zijn mening vragen. Is die jongen perfect voor jou dan moet je je geen zorgen maken, hij geeft zelf wel aan als ie het niet meer wil, dat hoef je voor hem niet te doen...
Oud 04-11-2004, 01:58
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
'you break my heart into a thousand pieces and you say it's because I deserve better?'
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 08:29
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 04-11-2004 @ 00:52 :
ah bah stel je niet aan. Heb je eindelijk een perfecte vriend, ben je er bang voor dat hij niet gelukkig van je wordt. Vraag het hem eens zou ik zeggen
lekker subtiel..

verder ben ik het met de rest hier eens.. als hij verliefd op je is en je begrijpt en steunt, moet je hem absoluut niet laten gaan.
Je zegt "Ik wil dat hij gelukkig is" maar dat is ie nu ook, want hij is verliefd..
Oud 04-11-2004, 09:02
rainfairy
rainfairy is offline
Citaat:
*~*en*~* schreef op 03-11-2004 @ 21:23 :
Mijn vriendje doet echt alles voor me en is heel begripvol, ik kan in 10 jaar al niet meer terug geven wat hij me in 1 maand heeft gegeven.
Bullshit....je begint hier al met negatief gelul (sorry ik zie dingen in jou die ik ook heb dus ik pak je hard aanl) waar basseer je dat op? dat je heb in 10 jaar niet trg kan geven wat hij jou gegeven heeft? je moet eens ophouden met dat negatieve gelul en jezelf naar beneden halen en gewoon eens positief denken, dan geef je hem al heeeeel erg veel terug....voor hem is het ook niet leuk als je dag en nacht negatief loopt te doen en het werkt voor jou als een neerwaartse spiraal wat je al zei en ben je nog depressiever....

Citaat:
Ik voel me schuldig en mislukt en ik wil niet meer dat hij van me houdt. Hij verdient echt veel beter.
ik snap dat je je schuldig voelt, dat doe ik ook als ik weer eens negatief heb gedaan en ik weet dat mijn vriend daar toch niks aan heeft (hij is juist een positief ingesteld mens) zeg het tegen hem dat je weet dat je moeilijk ben en negatief doet vaak....en dat het je spijt....en hij verdient veel beter? mja dat is wat jij denkt, maar als dat zo was, was hij geen relatie met je begonnen....jij moet leren inzien dat je het ook waard bent...

jullie relatie is nog maar zo kort...hij kan alleen maar sterker worden wanneer jullie je door die stomme depressie heenslaan en samen gelukkig worden...dus wees eens positief dat scheelt al heel veel in de sfeer en missc wordt je er ook echt vrolijker van....je moet er wel hard aan werken en niet zomaar laten lopen, want dan is je vriendje missc zo weg....ga er aan werken...en praat veel met je vriendje...over vanalles.....dat helpt

suc6
Oud 04-11-2004, 11:38
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 04-11-2004 @ 02:58 :
'you break my heart into a thousand pieces and you say it's because I deserve better?'
volgens mij kan het niet beter worden verwoord dan deze ene zin

ben het er ook mee eens

Hij heeft voor jou gekozen hoe jij bent en wil er voor gaan. Hij geeft om je en staat voro je klaar, ondanks dat je depressief bent.
Probeer ervan te genieten en in te zien dan hij al deze energie in je wil steken en dat hij er neit per sé iets voor terugverwacht. Je hoeft hem niet alles terug te geven wat hij voor je doet, zolang je maar gelukkig bent, dat is voor hem ws veel belangrijker dan alles wat jij hem terug kan geven.
Oud 04-11-2004, 12:40
cagie
cagie is offline
Dit verhaal doet me heel erg sterk denken aan een zeer goede vriendin van mij.... Zoals iedereen zegt is het onzin om het uit te maken. Hij kan uitstekend voor zichzelf beslissen en hij weet zelf wel of hij gelukkig met je is of niet. Daarnaast moet je eens leren om jezelf te waarderen. Hij vindt je leuk en hij vindt waarschijnlijk niemand anders in de wereld geweldiger dan jou en is het gelukkigst samen met jou dus hij zal echt niet vinden dat hij beter verdiend! En daarnaast voel je je alleen nog maar slechter en depressiever als je het uitmaakt terwijl je hem nog wel heel leuk vindt!
Ik zou zeggen zoek (professionele) hulp, als je die nog niet hebt, zodat je kan werken aan je depressie en het in de toekomst niet meer tussen jullie in staat. Anders zul je dit probleem altijd houden, niet alleen met hem maar ook met evt volgende vriendjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten