Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 19:13
Anaïs
Anaïs is offline
Hallo...

ik heb al een tijdje een brandend gevoel aan mijn vagina als ik ga plassen. Ook voelt het heel droog en ruw aan. Maar als ik kijk zie ik echt niets... Soms heb ik ook extra witte afscheiding, zonder dat ik me opgewonden voel of zo.

Het gebeurt ook niet altijd, soms twee dagen wel, dan heb ik er weer een week geen last van.

Een Soa kan het volgens mij niet zijn, want we vrijen altijd met condoom... Ik dacht dat het van de pil kon zijn, dat ze niet geschikt was voor mij, maar nu ik toch al een tijdje gestopt ben, heb ik er toch last van.

Ik weet wel dat ik naar de dokter moet, maar toch had ik graag nog jullie mening, ervaring, ... gelezen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:26
coopergirl
coopergirl is offline
Kan het geen bepaalde schimmelinfectie zijn? (Hoewel dat volgens mij altijd met een overdosis jeuk gepaard gaat..) (Daar kun je via de huisarts vaginale zetpillen of crème voor krijgen)
Oud 09-11-2004, 19:29
Thee Muts
Thee Muts is offline
Zou mischien een schimmelinfectie kunnen zijn, daar hoeft niet altijd specifiek jeuk bij te zijn (alhoewel dat in de meerdeheid van de gevallen wel zo is). Of de huid rondom en in de vagina kan een beetje geirriteerd zijn door (te) veel seks.

Maar het is inderdaad verstandig om naar de huisarts te gaan. Dan heb je zekerheid over wat het is en wat er aan gedaan kan worden
Oud 09-11-2004, 19:43
Anaïs
Anaïs is offline
jeuk.... niet altijd, maar soms wel inderdaad.

'k Wil naar de dokter, maar 'k durf totaal niet praten met mijn ma hierover... Alle typisch vrouwelijke onderwerpen hebben we nog noois aangesneden... Maar 'k zal wel moeten anders moet ik alles zelf betalen.

Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:44
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 09-11-2004 @ 20:43 :
jeuk.... niet altijd, maar soms wel inderdaad.

'k Wil naar de dokter, maar 'k durf totaal niet praten met mijn ma hierover... Alle typisch vrouwelijke onderwerpen hebben we nog noois aangesneden... Maar 'k zal wel moeten anders moet ik alles zelf betalen.

Ben je niet verzekerd dan? En je moeder hoeft natuurlijk niet perse te weten waarvoor jij precies heen gaat, al is het wel fijn natuurlijk als je dat soort dingen met haar kunt bespreken
Oud 09-11-2004, 20:19
Anaïs
Anaïs is offline
jawel ik ben verzekerd, iedereen dacht ik in België

'k snap alleen niet goed hoe dat werkt... Nuja, 'k zal vanavond, als mn pa gaan slapen is, eens proberen te praten met mijn ma. Hopende dat ze niet direct aan HIV en dergelijke denkt...

Wish me luck
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:34
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Chandis schreef op 09-11-2004 @ 20:59 :
Brandend gevoel bij plassen duidt meestal eerder op een blaasontsteking.
Bij een blaasontsteking zou ze waarschijnlijk ook andere klachten hebben, en dan heb je niet zozeer last van een brandend gevoel in je vagina, maar echt bij je urinebuis. Maar goed, helemaal zeker kunnen wij daar niks over zeggen, dus het beste kan ze gewoon even langs de huisarts gaan (wat ze ook van plan is).

@ Anaïs: Succes
Oud 09-11-2004, 21:52
Anaïs
Anaïs is offline
brr 'k krijg het echt niet over mijn lippen é bij mn ma... 't Klinkt misschien raar voor jullie, maar ik kan echt niet over zo'n dingen praten met haar.

Nieuwe vraag:

in belgië krijg je normaal dokterstoestanden terugbetaald, maar ik ben nog niet zelfstandig, wel meerderjarig. Komt dit dan niet op mijn ouders rekening terug? Kan ik dit veranderen?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 14:55
Ninnoc
Ninnoc is offline
je kunt ook tegen je ma zeggen dat je rare buikpijn hebt, en dan naar de dokter. hoef je geen woorden als vagina te gebruiken tegen je ma en is het toch niet raar als t n schimmelinfectie ofzo is.

misschien is het idd makkelijker om eerst naar je arts te gaan na school ofzo. dan weet hoe alles zit en dan kun je t misschien beter zeggen. en misschien is het niets, krijg je geen medicijnen en kun je n smoesje verzinnen.
Oud 10-11-2004, 16:05
coopergirl
coopergirl is offline
...Mijn moeder hoefde onlangs daarvoor niet eens op consult te komen.. Ze pleegde telefonisch overleg met een huisartsassistente, die het op haar beurt doorgaf aan een huisarts om een recept uit te schrijven...

These days kun je telefonisch ook veel zaken afhandelen..
Oud 10-11-2004, 20:20
Anaïs
Anaïs is offline
Mja, 'k ga toch liever persoonlijk naar de dokter. Aangezien het morgen wapenstilstand is, ga ik vrijdag eens op consult.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 21:20
aapje
aapje is offline
ik zou gewoon een potje pis inleveren bij je dokter want wat jij beschrijft lijkt erg op blaasontsteking en als je daar niet snel bij bent kan je ook nogges nierbekkenontsteking krijgen (en geloof me dat is zooooooooooooooooo rot)
Oud 11-11-2004, 16:05
netram
netram is offline
ruikt je urine sterk, en is het donker van kleur? zo ja, dan is de kans idd groot dat je een blaasontsteking hebt. niks om je zorgen over te maken verder gewoon even een kuurtje halen bij de apotheek.

sterkte verder!
Oud 12-11-2004, 13:01
Anaïs
Anaïs is offline
nee dat is niet het geval...

nuja nog paar uurtjes, dan is het spreekuur bij de dokter...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2004, 13:58
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Succes!
Oud 12-11-2004, 16:54
Anaïs
Anaïs is offline
net terug van dokter....

in potje geplast, heeft zo wat slijm genomen ... Hij denkt dat het zo'n schimmel is, en daar heb ik nu zalf voor (ook voor mn vriend). Maar hij wil toch mijn urine, en dat slijm laten onderzoeken. Dus mag ik woensdag eens bellen daarvoor.

Opluchting !
Met citaat reageren
Oud 13-11-2004, 10:25
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 12-11-2004 @ 17:54 :
net terug van dokter....

in potje geplast, heeft zo wat slijm genomen ... Hij denkt dat het zo'n schimmel is, en daar heb ik nu zalf voor (ook voor mn vriend). Maar hij wil toch mijn urine, en dat slijm laten onderzoeken. Dus mag ik woensdag eens bellen daarvoor.

Opluchting !
Dat is fijn om te horen. Nu ben je waarschijnlijk snel van je klachten af . Alleen nog even afwachten wat er uit die onderzoekjes komen, maar daar zou ik me geen zorgen om maken hoor.

Regels voor berichten