Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2002, 22:58
de abt van sion
de abt van sion is offline
een perfecte indicator voor de ontwikkeling van de relatie binnen het huwelijk.
Huwelijken van mensen die het nodig vonden om aan de vooravond van hun bruiloft een vrijgezellenparty te houden, lopen sneller en vaker stuk dan andere huwelijken. Waarom? Omdat vrijgezellenparty's voor trendvolgers zijn, en trendvolgers met alle mode's (lees: alle winden) meewaaien. Ze hebben dus geen duidelijke eigen mening.
Dit type mensen laat zich snel meeslepen naar een nieuw avontuur. Wat het einde betekent van hun huwelijk.

Waar of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2002, 23:07
Verwijderd
Jah nou ik vind een vrijgezellenparty sowieso een beetje hypocriet.
Ik neem aan dat mensen die gaan trouwen al een lange relatie hebben. Tijdens die relatie zitten ze nooit te zeuren over het feit dat ze een stripper willen zien, of dat ze nog even een avondje "alleen" willen zijn. En dan, alleen omdat ze nog maar één dag hebben voordat ze officieel gebonden zijn, willen ze opeens een feestje. Alsof het huwelijk zoveel veranderingen met zich meebrengt

Alsof het huwelijk ze in allerlei dingen gaat beperken. De dingen waarin ze eigenlijk allang beperkt waren, dingen die ze tijdens de relatie sowieso al niet deden. Ik vind een vrijgezellenparty gewoon vette Bull Shit. Een beetje toestemming geven aan je partner om dingen te gaan doen, die je normaal nooit goed zou vinden. En dit alleen maar omdat je de volgende dag gaat trouwen.

Juist het feit dat je wil trouwen geeft toch aan dat je aan al die dingen (wat het ook moge zijn) geen behoeften hebt. Het feit dat je een relatie aangaat geeft dit al aan...

Het is inderdaad een hype. Het is in! Het is de mode en het is stoer om als bijna getrouwde man jezelf te gaan zitten rukken terwijl je naar zo'n blonde sloerie zit te kijken...

In zoverre kan ik inderdaad uitgaan van jouw gelijk! Denk wel dat het er mee te maken heeft. Mannen die nadenken hoeven niet zonodig een feestje. Die gaan wel feestjes vieren met hun aanstaande
Mjah, ik geef je even gelijk. Wie weet dat ik er nog op terugkom!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2002, 23:14
Verwijderd
Ik denk trouwens dat er nog iets is dat meespeelt:

Op het moment dat een man een vrijgezellenfeestje geeft, zal hij allemaal dingen gaan doen die hij tijdens de relatie (als het goed is) niet heeft gedaan. Die niet toegestaan zouden zijn. Die hij heeft afgezworen, juist wegens het feit dat hij een relatie aanging.

Wanneer hij deze dingen opeens weer gaat doen, zal er bij hem in zijn hoofd een knop omgaan als het ware. Hij zal weer vaker gaan verlangen naar dat soort dingen, uitbundigheid, grenzen overschrijden enzovoort.
Ik denk dat vrijgezellenfeestjes echt de grootste fout zijn die je kunt maken.
Een relatie is een test: kun je trouw zijn? Kun je jezelf in de hand houden? Kun je zonder bepaalde dingen? Kun je opofferingen maken voor je relatie?

Als er besloten is te gaan trouwen, kun je dit opvatten als bewijs dat de test is doorstaan (op goede manier is te hopen). Maar door het feestje verpest je dan alle "normen en waarden" die tijdens de test zijn opgebouwd, en wakker je ,zoals de naam al aangeeft, het vrijgezellengevoel weer aan...

Mjah ik weet het natuurlijk ook niet hoor, maar ik denk dat het wel meespeelt. Als een man na lange tijd weer de zoetheid proeft van het vrijgezel zijn, verlangt hij er misschien weer (in meerdere mate) naar terug. En dit kan fout gaan.

Verder nog één opmerking: ik neem steeds de man als voorbeeld, maar het geldt net zo goed voor vrouwen!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 09:09
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Waarom zijn vrijgezellenavondjes voor trendvolgers?
Die avondjes bestaan al heel erg lang, terwijl trends juist continu veranderen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 18:33
de abt van sion
Citaat:
bubbeltjes schreef:
Waarom zijn vrijgezellenavondjes voor trendvolgers?
Die avondjes bestaan al heel erg lang, terwijl trends juist continu veranderen.

Met "trendvolgers" bedoel ik mensen die anderen in iets nadoen. De trend bestaat inderdaad al langer, maar er zijn nog steeds mensen die dit eigenlijk niet willen, maar het toch doen omdat bepaalde anderen het doen. Het feit dat dit kuddegedrag is, is nog het minst stuitend.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 20:43
bubbeltjes
bubbeltjes is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Met "trendvolgers" bedoel ik mensen die anderen in iets nadoen. De trend bestaat inderdaad al langer, maar er zijn nog steeds mensen die dit eigenlijk niet willen, maar het toch doen omdat bepaalde anderen het doen. Het feit dat dit kuddegedrag is, is nog het minst stuitend.
Dan zijn we in principe allemaal trendvolgers. We doen elkaar eigenlijk allemaal na.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 20:45
*Marieke*
*Marieke* is offline
Ik denk dat er niet zo zwaar over gedacht moet worden. Het is gewoon een avondje lol met vrienden, het is een extra feestje bij je huwelijk! Niet dat daarna niet meer kan maar ja het is gewoon een reden voor een feestje!
Oud 17-03-2002, 21:15
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
*Marieke* schreef:
Ik denk dat er niet zo zwaar over gedacht moet worden. Het is gewoon een avondje lol met vrienden, het is een extra feestje bij je huwelijk! Niet dat daarna niet meer kan maar ja het is gewoon een reden voor een feestje!
Hier ben ik volledig mee eens!!!!!!!!

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (18-03-2002).]
Oud 19-03-2002, 13:00
apart persoontje
apart persoontje is offline
Abt geniet hiervan: ik ben voor het eerst (serieus) met je eens, niet over de trendvolgers, maar wel over de vrijgezellenavond, daar snap ik niks van. Je kunt toch ook gewoon met je vrienden bij elkaar gaan zitten, zonda al die bullshit!
Oud 19-03-2002, 15:35
de abt van sion
Citaat:
apart persoontje schreef:
Abt geniet hiervan: ik ben voor het eerst (serieus) met je eens, niet over de trendvolgers, maar wel over de vrijgezellenavond, daar snap ik niks van. Je kunt toch ook gewoon met je vrienden bij elkaar gaan zitten, zonda al die bullshit!
Ik geniet met volle teugen!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten