Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 06:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik heb problemen als ik een multi-sessie CD-ROM maak.

Ik sleep bestanden in windows naar CD-R drive. Dat gaat goed. Bestanden komen op schijf.

Vaak is deze dan wel moeilijk te lezen. Duurt lang voordat ie weet wat er op staat. Ook kopieren duurt lang.
OK: zal wel liggen aan feit dat TOC (table of content) nog niet gschreven is).

Maar ik kan deze schijfen niet meer finaliseren. Niet met windows zelf, niet met InstantCD/DVD en niet met Nero

Is het steeds bijschrijven van tracks (multi-sessie) in de praktijk te doen (dus dan doe ik wat fout)?
Of is het in de praktijd zo lastig dat het vaak fout gaat?

Oja, hoe zit het precies met UDF en UDF1.50

HEEL ERG VEEL DANK ALVAST VOOR EEN ANTWOORD!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 06:48
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
AANVULLING:

Als ik in Nero kies voor 'Continue MultiSession CD' dan moet ik track kiezen waar ik verder wil (toch?).

Soms kan ik geen enkele track selecteren (OK button blijft grijs)

Lukt dat wel, dan kan alleen de 'eerste track' geselecteerd worden. Die is maar paar MB groot (soort inhoudsopgave?)

Nero vraagt dat of ie formaat moet veranderen.

Als je dat doet, dan schrijft Nero wel nieuwe tracks op de CD. Maar je kunt de oude niet meer lezen.

Ik heb echt wel wat uitgezocht over MultiSessie en MultiTrack en Finaliseren. Maar kan iemand het nu eens eenvoudig uitleggen.

En ik heb toch ook het idee dat het vaak niet precies gebeurd zoals het zou moeten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 09:52
Verwijderd
Niet echt het antwoord waar je op zit te wachten, maar je moet eigenlijk gewoon geen bestanden naar een CD slepen met Windows. Dat maakt gebruik van een rottige manier van branden (packet writing) die veel problemen oplevert en langzaam is (door de brakke caching van Windows eigenlijk).

Als je meerdere dingen op CD wilt zetten, maak dan gewoon een snelkoppeling naar een partitie zodat je snel vanuit alle lokaties bestanden daarnaartoe kunt slepen, en brand die volledige 700 of 800 MB uiteindelijk op een CD. Multisessie is eigenlijk iets dat niet meer zo in de mode is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 11:47
Verwijderd
CD's branden met windows zelf gaat inderdaad voor geen meter...

Ik brandde zelf ook wel eens multi-session cd's, maar dat deed ik ook altijd gewoon met Nero, je kan daar voor kiezen als je een nieuwe compilatie maakt of later als je gaat branden 'Finalize CD' uitvinken. Ik heb er op die manier nooit problemen mee gehad, ook niet traag browsen op de CD.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 14:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Multisessie is eigenlijk iets dat niet meer zo in de mode is.
(Als fashin viction (?) ben ik daar natuurlijk gevoelig voor )

Nou, ik snap volledig waarom. Wat een ellende. Als je ze al kan lezen, dan gaat het heel langzaam. Klik vooral niet te snel op een folder of bestand. Wacht lang dan kan je ze misschien - langzaam - kopieren.

VRAAG: Waarom gaat dit zovaak mis? Los van wel of niet met Windows. Waarom gaat MultiSessie zelf zo vaak fout?

Citaat:
MET NERO: Ik heb er op die manier nooit problemen mee gehad, ook niet traag browsen op de CD.
OK. Het kan dus wel. Nou, ik hou het denk ik maar op single sessie (CD at once).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten