Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2004, 19:21
Boate Bob
Boate Bob is offline
Ik sta op een veld. Een groot groen veld. Naast me staan mensen,we staan op een lijn. Compleet synchroon. Linker armen net boven het hoofd geheven. Kaarsrecht, muisstil. Een scherp fluitsignaal klinkt. Een twintigtal speren vliegt door de lucht, en een voor een landen ze met een zachte plof met de punt in het gras, waar ze trillend blijven steken. 1 speer vliegt omhoog, aarzelt even, valt dan loodrecht naar beneden en stuitert nog wat na. Mijn speer. Weer een fluitsignaal. Een twintigtal leerlingen loopt langzaam het veld in, om de speren die ze net gegooid hebben op te halen. Ik buk, en pak die van mij op. Voordeel van mijn techniek is dat ik nooit
ver hoef te lopen.
Plotseling ruik ik een sterke zweetgeur en merk ik dat de luchtvochtigheid in mijn omgeving ernstig aan het veranderen is. Echt zin om achterom te kijken heb ik niet, en dat hoeft ook niet. Hij staat al voor me. Meneer de Vries, de gymleraar kijkt niet vrolijk. Het fluitje dat altijd standaard tussen zijn tanden zit geklemd heeft hij bijna doormidden gebeten. Ik haat hem. Ik haat hem met elke vezel van mijn lichaam. En in mijn geval zijn dat er nogal wat. En hij haat mij. Hij lacht gemeen. Vraagt wat dat nou helemaal moest voorstellen. Of ik toevallig het record dichtbij-werpen wou verbeteren? Ik zeg dat dat inderdaad mijn bedoeling was en vraag of het gelukt is. Het duurt even voordat het binnenkomt en doordringt, maar ik mag toch voor de hele klas demonstreren hoe slecht ik wel niet ben. Alsof ze dat niet allang weten.
De les is bijna afgelopen. We moeten nog een keer werpen en dan opruimen. Het fluitsignaal gaat. De Vries heeft iemand anders opdracht gegeven om te fluiten, hij is aan het flirten met de gymjuf van het veld tegenover ons. Ik zie hem nergens. Zonde om dan te gooien. Ik draai me om en wil de speer in het hok gaan leggen, als ik plotseling mijn gymleraar spot. Hij strikt zijn veter.
Zijn kont die volledig bestaat uit been en spier steekt in de lucht. Even bedenk ik wat er zou gebeuren als ik zou.. De speer zou waarschijnlijk afketsen, behalve als ik goed in het midden zou mikken. Ik lach in mezelf, hef mijn hand boven mijn hoofd, stap naar achteren en doe het huppeltje waar we vijf lessen op moesten oefenen. Het zou mijn eerste rake worp zijn sinds ik geboren ben, maar dit is dan ook een worp met een hoger doel. Ik zet af en gooi. Het lijkt alsof mijn speer vleugeltjes heeft. Even zweeft hij soepel door de lucht, en landt dan als een baksteen. Precies 2 meter voor mijn voeten.
De Vries doet wel extreem langzaam over zijn veter. Logisch, hierbij is enige mate van intelligentie vereist. God gunt me een tweede kans. Deze keer pak ik het beter aan. Ik doe het huppeltje, zet mezelf af, maar gooi niet. Ik ren met speer en al door. Dan struikel ik over mijn eigen veter, en kan me nog net vastgrijpen aan mijn speer, die 2cm achter de omhooggestoken kont van de Vries in de grond schiet.
Verbaasd kijkt hij om. Nog verbaasder kijkt hij naar de speer die hem net heeft gemist, en naar mij, vastgeklampt aan de speer. Hij moet gedacht hebben dat ik ben komen vliegen. Maar ik heb geen tijd voor dit soort momenten, mijn bloed kookt. Twee pogingen mislukt door die stomme rotspeer. Ik sta op, slinger mijn voet naar achter, en verkoop hem de hardste schop in zijn ballen die hij ooit heeft gehad. Dan loop ik weg. Zo te horen was het raak, het enige wat ik hoor is een hoog, steriel gilletje.

Laatst gewijzigd op 31-10-2004 om 19:24.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2004, 19:59
Verwijderd
Hehehe

Taalkundig maybe niet echt geweldig, maar verrassend einde.

Grim
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 20:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hahaha! Ik zit hier echt te lachen! Whaa meesterlijk.

Taalkundig inderdaad niet helemaal ok, maar dat geeft niet. Het verhaal is echt .

Duivelaartje - Whehehe.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 08:15
Anki
Anki is offline
hahah, vet...
Reageren

Regels voor berichten