Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 09:59
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
is jouw vriend(in) romantisch? en waarom (niet)?

mijn vriend is niet echt super romantisch, vaak vind ik dat niet erg, want ik hou niet van dat rozen gedoe, maar soms zie ik weleens stelletjes dingen doen en dan denk ik 'dat wil ik ook' mijn vriend is nu namelijk heel gierig over z'n geld, omdat hij aan het sparen is voor een auto, wil nooit meer uit. daar baal ik best vaak van, want vaak hoor ik van stelletjes dat ze uit zijn geweest en dat wil ik ook graag. als ik zeg dat ik dat graag wil, zegt ie dat we dat allemaal gaan doen als hij die auto heeft
Oud 24-10-2004, 10:06
Billy_bob
Billy_bob is offline
Mijn ex-vriendin was altijd super romantisch! Ze had altijd super ideeen.
Oud 24-10-2004, 10:07
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
J-tjuh schreef op 24-10-2004 @ 10:59 :
is jouw vriend(in) romantisch? en waarom (niet)?

mijn vriend is niet echt super romantisch, vaak vind ik dat niet erg, want ik hou niet van dat rozen gedoe, maar soms zie ik weleens stelletjes dingen doen en dan denk ik 'dat wil ik ook' mijn vriend is nu namelijk heel gierig over z'n geld, omdat hij aan het sparen is voor een auto, wil nooit meer uit. daar baal ik best vaak van, want vaak hoor ik van stelletjes dat ze uit zijn geweest en dat wil ik ook graag. als ik zeg dat ik dat graag wil, zegt ie dat we dat allemaal gaan doen als hij die auto heeft
Zoek je toch iemand die wel romantische is, je bent ten slotte 16, lekker genieten
Oud 24-10-2004, 10:09
Gothic
Gothic is offline
Nee totaal niet romantisch. Niets aan te doen. Ik hoef toch niet met hem te trouwen...
Oud 24-10-2004, 10:21
Verwijderd
Waarom zou ik dat überhaupt willen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 11:16
Verwijderd
Romantiek is voor mietjes.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 11:24
Lilything
Lilything is offline
Ik ben behoorlijk romantisch al zeg k t zelf,
hij ook wel qua hoe die dingen tegen me zegt enzow
maar dingetjes doen weettie niezo goed wattie dan moet doen,
en hij heeft ff geldgebrek
maja hij kan wel romantisch zijn
maar met n me-2-you beertje zou die nooit komen denk k

ook erg benieuwd oftie aan me denkt met valentijn
Oud 24-10-2004, 11:27
Experiment
Experiment is offline
Mijn eerste ex was niet romantisch.
Mijn tweede ex wel.

En ik ook niet echt geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 12:01
love is life
love is life is offline
ik vind dat mijn vriendje best wel romantisch is de manier van omgaan met mij ... lieve berichtjes ... ideeën om weg te gaan ...
ik geniet er wel van
Oud 24-10-2004, 12:42
Gammaray
Gammaray is offline
Soms wel soms niet.
Dat verschilt nog al ligt eraan hoe ze in haar vel zit.
Oud 24-10-2004, 12:49
Verwijderd
Ja behoorlijk .

Met heel symbolische dingetjes, toen we een jaar verkering hadden heeft hij een ster laten registreren als onze ster. Hij heeft me een keer zomaar meegenomen naar het strand, samen ringen gekocht, samen oud&nieuw vieren met champagne en alles. Hij heeft altijd goede ideeen.

en ik ook wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 13:06
Verwijderd
Geen op het moment.
1e amper, 2e degelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 14:22
filia dei
filia dei is offline
echte kwijlerige slijmballen romantiek houd ik niet eens van... dan zou ik me echt zooo opgelaten voelen.
Verder zegt ie wel lieve dingetjes daar ben ik wel blij mee en verder weet ik het nie echt.
Oud 24-10-2004, 16:52
Verwijderd
mijn vriend is a-romantisch van zn ex hoord eik dat ze nog nooit wat voor de verjaardag gehad had (ze waren 20 mnd samen).. en ja dat is dus mn voorland
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:30
U*NiQ
U*NiQ is offline
Nah.. Romantisch is hij absoluut niet. Hij heeft heel vaak erg NIET romantische opmerkingen op momenten die als hij zijn opmerkingen achterwegen laat wel romantisch zou kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 17:37
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Eigenlijk ben ik meestal degene die zoo romantisch is dat de vriendjes dat vanzelf terug doen. Ik vind het altijd leuk om de vriendjes kleine dingetjes te geven die veel betekenen of een stukje gitaar voor ze te spelen
Oud 24-10-2004, 17:41
Sade
Sade is offline
Mijn ex was erg romantisch. En de jongen waar ik nu mee date ook wel aardig, geloof ik. En ik ben zelf romantisch
Oud 24-10-2004, 18:00
snoopy
snoopy is offline
nah... romantisch...
weet ik niet.
maar hij is wel superlief, geeft me het idee dat ik bijzonder ben enzo.
Ik weet niet wat je precies bedoelt met romantisch, maar hij verrast me wel, dat soort dingen.
Oud 24-10-2004, 18:07
Qimm
Qimm is offline
Ik ben blij dat hij niet zo klefferig romantisch is met bloemen en bijelkaar passende ringen e nweet ik allemaal wat.
Hij is gewoon romantisch, verast me af en toe en is gewoon heel lief en geeft me het gevoel dat ik speciaal ben.
Oud 24-10-2004, 18:09
Verwijderd
Absoluut niet, maakt niet uit, ik wel.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:29
ilse
ilse is offline
ja best wel eigenlijk...

hmm.. ontbijt op bed
Oud 24-10-2004, 20:49
underthabridge
underthabridge is offline
Jah joh.. harstikke romantisch. Ik ook wel, dus dat komt goed uit. kaarslicht-dinertjes, strandwandelingen, lieve SMS'jes/mailtjes/brieven, kadootjes en nog wel meer van dat soort dingen
Hoort ook wel een beetje, veel laten merken dat ze speciaal is voor me. Niets mis mee denk ik.

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 20:58.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 20:51
Violently Happy
Violently Happy is offline
Heel erg. Kleine dingetjes geven, samen eten met lichten uit en kaarsjes aan, vreemde paketten in de bus vinden etc.
Oud 24-10-2004, 22:24
Anaïs
Anaïs is offline
Ik ben over-romantisch... waarschijnlijk een overdosis aan romantische films bekeken.

Vriend iwil wel, maar de romantische inspiratie komt er niet zo veel uit, wat niet wil zeggen dat hij daarom minder lief é
Met citaat reageren
Oud 24-10-2004, 22:56
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Billy_bob schreef op 24-10-2004 @ 11:07 :
Zoek je toch iemand die wel romantische is, je bent ten slotte 16, lekker genieten
ach, ik ben ook niet echt romantisch, misschien zeik ik ook teveel
Oud 24-10-2004, 23:22
Shitonya
Shitonya is offline
als ik een vriend heb, laat ik het nog wel weten
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 05:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hij is redelijk romantisch. Meer heel erg lief

We sturen altijd lievige kaartjes en brieven naar elkaar. Ook geven we elkaar soms kleine kadootjes. Gewoon voor de leuk
Verder weet hij *echt* wat hij moet kopen om mij te verrassen. Hij heeft een hele aparte en originele smaak. Bv. voor mijn verjaardag kreeg ik een glow-in-the-dark nijntje (ge-wel-dig ) en een magnetic poetry kit (een aanrader ).

Verder vindt hij het moeilijk om zijn gevoelens te uiten, maar dan krijg ik toch af en toe een mailtje of smsje dat ie me mist en dat ie van me houdt <3
Oud 25-10-2004, 07:53
Verwijderd
Mijn ex was totaal niet romantisch. Had ik weer wat georganiseerd, dan waardeerde hij dat ook wel heel erg, maar verder dan een 'leuk' of 'heel leuk' kwam het niet.
Van zijn kant uit ook niet echt iets in de richting van romantisch ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:15
Verwijderd
Hij is niet romantisch à la bossen rode rozen en valentijnskaartjes en kaarslicht enzo, dat hoeft van mij ook niet.
Wel romantisch alsin dat hij soms dingen speciaal voor mij doet alleen omdat hij weet dat ik dat leuk vindt
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 13:16
Punkygirl
Punkygirl is offline
Mijne is niet echt romantisch, al zou dat wel leuk zijn.
gewoon iets met rozen en kaarsjes ofzo *zwijmel*

maar voor de rest is hij echt de leukste!
Oud 25-10-2004, 13:35
zeep007
zeep007 is offline
nee, absoluut niet

(al was ie dat bij zn ex wel )
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 14:12
Vaj
Vaj is offline
Hij is niet standaard romantisch, maar ik vind hem romantisch op een leuke simpele manier. Hij koopt zomaar vreemde leuke kadotjes voor me, hij vergeet mijn verjaardag niet, hij is erg attent.
Hij kan opeens hele lieve dingetjes zeggen, hoewel hij over het algemeen niet spraakzaam is over zijn gevoelens. Hij luistert echt naar me als we praten, dat vind ik ook super.
Verder heeft hij ook ietswat ouderwetse gewoontes, zoals dat 'dames voor gaan', eerst zitten, eerst door de deur etc. Dat is wel lief op een vreemde manier, gelukkig houdt hij daar nu wat mee op, omdat ik dat wil. Verder is het zijn betrokkenheid, hij vraagt me vaak of ik honger heb, moe ben, wat ik wil doen etc.
En hij betaald voor me, dat probeer ik ook af te schaffen.
Met andere woorden, hij is lief en houdt rekening met me, hij zegt zelf dat hij gewoon voor me probeert te zorgen

Zulk soort dingen vind ik leuker dan eenmalige romantische acties en de rest van het jaar een lompe vriend die vind dat zijn vriendin door die ene actie verder niet meer moet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 14:28
Stefanie
Stefanie is offline
In het begin van onze relatie was hij best wel romantisch, maar de laatste tijd ging het wat minder goed en deed hij eigenlijk niets speciaals meer voor me.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 16:18
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Enorm ,

De laatste keer ging ik me effe douchen zodat we na de film (die we gehuurd hebben) meteen zouden kunnen slapen etc zonder gedonder in de douche enzo!

Toen ik terug kwam was de hele kamer pikkedonker, behalve dat het hele appartement bedekt was met een golf van kaarsen en waxinelichtjes (of hoe je dat ook schrijft) op de kasten, op de vensterbanken, tafel, in de keuken echt overal..

Verder was het hele matras van het bed gesleept en voor de tv gelegd enz. en was er een soort van nestje gecreeerd van allemaal kussens uit het bed en van alle banken en stoelen.

En zo gingen we samen een film kijken met warme chocolademelk en pepernoten

En nujah na de film gebeurde ook nog het 1 en ander
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 18:11
Qamra
Qamra is offline
Nee, volgens mij niet. Dat is nou weer niet zo'n heel groot probleem, want ik ben het absoluut ook niet
Oud 25-10-2004, 19:01
underthabridge
Citaat:
Vaj schreef op 25-10-2004 @ 15:12 :
Verder heeft hij ook ietswat ouderwetse gewoontes, zoals dat 'dames voor gaan', eerst zitten, eerst door de deur etc. Dat is wel lief op een vreemde manier, gelukkig houdt hij daar nu wat mee op, omdat ik dat wil. Verder is het zijn betrokkenheid, hij vraagt me vaak of ik honger heb, moe ben, wat ik wil doen etc.
En hij betaald voor me, dat probeer ik ook af te schaffen.
Met andere woorden, hij is lief en houdt rekening met me, hij zegt zelf dat hij gewoon voor me probeert te zorgen
Das niet ouderwets joh,.. juist harstikke hip Jouw meisje is bijzonder, dus deuren doe je open, stoelen schuif je voor der aan en uit eten gaan dat betaal jij. Vind het altijd nogal vreemd dat meisjes zich dan een beetje opgelaten of niet zelfstandig genoeg voelen ofsow.
Dat zijn gewoon manieren. Een dame hoor je te verzorgen en als het jouw dame is, dan leg je haar in de watten Dat hoort gewoon. (althans, zo ben ik opgevoed, maar het is ook gewoon erg leuk) Ik doe ook wel eens dingetjes voor haar, als ze daar even geen tijd voor heeft. Ookal zal ze het nooit vragen, achteraf is een opgeruimde kamer of een schone vaat wel heel fijn, als zij dat nog moest doen van haar moeder, maar er geen tijd voor had Bovendien valt ze me dan altijd zo lief om mijn nek zoals ook bij lieve kadootjes of romantische avondjes. It's all part of the job
Oud 25-10-2004, 19:16
Vaj
Vaj is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 25-10-2004 @ 20:01 :
Das niet ouderwets joh,.. juist harstikke hip Jouw meisje is bijzonder, dus deuren doe je open, stoelen schuif je voor der aan en uit eten gaan dat betaal jij. Vind het altijd nogal vreemd dat meisjes zich dan een beetje opgelaten of niet zelfstandig genoeg voelen ofsow.
Dat zijn gewoon manieren. Een dame hoor je te verzorgen en als het jouw dame is, dan leg je haar in de watten Dat hoort gewoon. (althans, zo ben ik opgevoed, maar het is ook gewoon erg leuk) Ik doe ook wel eens dingetjes voor haar, als ze daar even geen tijd voor heeft. Ookal zal ze het nooit vragen, achteraf is een opgeruimde kamer of een schone vaat wel heel fijn, als zij dat nog moest doen van haar moeder, maar er geen tijd voor had Bovendien valt ze me dan altijd zo lief om mijn nek zoals ook bij lieve kadootjes of romantische avondjes. It's all part of the job
Ik blijf het ouderwets vinden

Maar ook erg leuk en lief, ik waardeer het ook echt, maar soms wil ik gewoon bijvoorbeeld mijn eigen koffer slepen, en niet steeds als eerste dingen moeten doen, gewoon een keertje betalen zou ook leuk zijn Maar het is niet mijn bedoeling te klagen, het is super.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 20:12
underthabridge
naja... dan maar ouderwets
Oud 25-10-2004, 20:30
Verwijderd
M'n ex washeel wat romantischer.. zo wel fijn zijn als mn vrien dook eens een beetje romantich was majah, zal wel... je kun tniet alles hebben
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
ik vind brieven kaarten smsjes rozenblaadjes en dat soort dingetjes echt niet romantisch maar gewoon vervelend.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:13
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
en elkaar kadootjes geven is al helemaal stom, vooral als het uitgaat. sowieso heb ik er het geld niet voor dus wil ik ook niks aannemen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 11:33
)Vampje(
)Vampje( is offline
Niet echt met de standaard dingen (bosje bloemen, kaarsjes, cadeautjes), maar wel met andere dingen. We maken altijd leuke uitstapjes en hij zegt geregeld lieve dingen tegen me.

Op zich hou ik wel van een bloemetje op z'n tijd, maar aan de andere kant kan ik slecht tegen zo'n romantische ziel met z'n gedichtjes en kwijlerigheden.

Dus... Ik ben tevreden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2004, 12:34
Órelindë
Órelindë is offline
Nouu.. ik ben ebst romantisch. Of nou ja, ik wil dat mijn vriendje romantisch is =/
Maar mijn huidige vriend is wel romantisch denk ik. Hij zegt vaak lieve dingen enzo =)
Oud 27-10-2004, 12:52
annia
annia is offline
Mijn voormalige vriend was wel romantisch op zich. Ik vond het niet zo leuk, voelde me niet op mn gemak denk ik. Soms was het wel leuk. (logisch )
Oud 27-10-2004, 15:11
Luna
Luna is offline
Mijn exen waren niet bepaald romantisch.
Eentje nog een beetje, die deed lieve dingen voor me, maar de andere twee niet.
Niet dat ik er mee zat ofzo..
Oud 27-10-2004, 21:20
Verwijderd
hij is niet romantisch
en ik ook niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2004, 18:53
droomkoningin
droomkoningin is offline
Mijn ex was niet echt romantisch, maar gewoon lief! Een keer heb ik de hele zaterdagmiddag hartstikke ziek in zijn bed gelegen. Er waren geen aspirientjes in huis, dus is hij bij de buurvrouw aspirientjes gaan halen Dat klinkt misschien ontzettend stom, maar ik vond het heel lief!
Of toen hij een dag met school naar de Efteling was geweest, had hij een heel klein beertje gewonnen en toen ik thuiskwam, lag deze op mijn kussen met het dekbed erover heen, zodat ik alleen zijn hoofdje nog lag. Met kaartje dat dit knuffeltje voor altijd voor mij zou zijn
Een andere keer gaf hij mij een cd die ik graag wilde lenen en toen ik deze openmaakte, zat er een briefje in met twee kleine gedichtjes in plus een tekening van een auto (iets totaal NIET voor hem, maar omdat ik ook gedichten schreef voor hem kreeg ik er een aantal terug )
En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Ik heb op dit moment trouwens geen vriend
Oud 31-10-2004, 22:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Mijn vriend kan af en toe wel romantisch zijn, en verder is-ie vooral lief of praktisch, daar hou ik wel van .
Af en toe krijg ik een enorm lief kaartje van 'm, met een heel lief tekstje erin geschreven. Hij is eigenlijk helemaal niet zo'n schrijver, dus ik vind het superleuk dat hij zoiets dan voor mij doet. Of die keer dat hij allerlei memo-blaadjes in mijn hele kamer verspreid had met allemaal korte lieve zinnetjes erop... Geweldig.
Verder ben ik wel blij dat hij niet zo cliche-romantisch is... Ik hou meer van een beetje actie en gezellig als maatjes samen zijn dan steeds als romantisch stelletje iets doen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten