Oud 04-11-2004, 14:31
Eend
Eend is offline
Bij de GGZ heb ik me nooit thuis gevoeld. Je bent daar echt een nummer en je zit met creepige volwassenen in de wachtkamer, die je uren aan blijven staren alsof ze een geest zien. Ik vind die mensen heel eng

Verder heb ik nooit wat gehad aan die hulp van het GGZ. Ze helpen mij gewoon niet meer en nu willen ze me weer over gaan plaatsen naar een andere therapeut, omdat mijn huidige met zwangerschaps verlof gaat. Nou, wéér een nieuw persoon wil ik niet meer.

Ik had vandaag eigenlijk een gesprek, maar die ben ik vergeten. Niet dat ik het erg vind. Ik heb mijn maatschappelijkwerkster ook gesmst, dat ik met de GGZ wil stoppen en dat ik me daar een dossiernummer voel ipv een persoon.

Toch heb ik niet het gevoel dat ik zonder hulp verder kan, maar bij de GGZ schiet ik ook niets op. Ik heb dan nog iig 1 gesprek bij mijn psychiater bij Jeugdzorg, maar dat zal ook niet lang meer duren denk ik.

Denken jullie dat ik gewoon moet stoppen met de zorg?
Oud 04-11-2004, 15:03
Gothic
Gothic is offline
pas als je nieuwe hebt... ik weet niet of je nog aan de medicijnen zit, maar dan heb je helemaal nog hulp ernaast nodig.
Oud 04-11-2004, 15:07
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-11-2004 @ 15:31 :
Verder heb ik nooit wat gehad aan die hulp van het GGZ. ...
Toch heb ik niet het gevoel dat ik zonder hulp verder kan, maar bij de GGZ schiet ik ook niets op. ...
Denken jullie dat ik gewoon moet stoppen met de zorg?
Welke andere mogelijkheden heb je buiten het CGG?
Waarom zou die hulp van de psychiater niet lang meer duren?

'k Denk niet dat het heel verstandig is er nu mee te stoppen, een andere hulpvorm werkt misschien beter voor je?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 15:42
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 04-11-2004 @ 16:07 :
'k Denk niet dat het heel verstandig is er nu mee te stoppen, een andere hulpvorm werkt misschien beter voor je?
Sluit ik me bij aan, zeker ivm één van je vorige topics lijkt stoppen met hulp me niet echt heel verstandig.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:07
Eend
Eend is offline
Hmm, ik heb een psychiater bij de Jeugdzorg, waar ik eigenlijk al een jaar geleden bij weg moest, maar dat is toen niet gedaan omdat de psychiater op de GGZ geen tijd voor me had/heeft.

De GGZ doet me echt niks. Ik kom er niet mee verder en ik ga er eerder van achteruit, denk ik.

Hmmz....van dat gezeur van de GGZ ga ik me alleen nog maar rotter voelen
Ik zie de GGZ gewoon niet als een optie. Ik heb het een jaar geprobeerd, maar ik heb er weinig aan gehad. En als je crisis hebt, dan hebben ze een paar dagen later pas tijd, terwijl mijn psychiater van jeugdzorg altijd direct tijd voor me heeft.

Hmmz
Oud 04-11-2004, 16:32
Verwijderd
Zoek dan iets anders?

Stoppen lijkt me niet verstandig, maar overstappen is iets anders dan stoppen. En er zijn vast nog wel een aantal opties.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 16:57
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-11-2004 @ 17:07 :
De GGZ doet me echt niks...
Zoals ik reeds vroeg: welke andere mogelijkheden heb je buiten het GGZ?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:00
Nijn*
Nijn* is offline
Ik denk inderdaad dat het pas verstandig is te stoppen als je een andere vorm van van hulp hebt gevonden. 't Is natuurlijk niet fijn dat je je daar helemaal niet op je plek voelt, maar om dan meteen te stoppen?! Kun je niet iets anders vinden?
Oud 04-11-2004, 21:33
Eend
Eend is offline
Citaat:
phensicske schreef op 04-11-2004 @ 17:57 :
Zoals ik reeds vroeg: welke andere mogelijkheden heb je buiten het GGZ?
In Gouda niks meer, want de GGZ heeft het RIAGG in beslag genomen en het RIAGG was niet eens zo erg, maar ook daar werken ze nu zoals het bij de GGZ werkt.

Ik ben opgenomen geweest in Dordrecht, misschien dat ik daar terecht kan. Daar is het tot 21 jaar. Het is alleen buiten mijn regio, dus die kans is zeer klein.

Ik ga het er in ieder geval met mijn psychiater eerst over hebben.
Oud 04-11-2004, 21:34
Eend
Eend is offline
Citaat:
Nijn* schreef op 04-11-2004 @ 18:00 :
Ik denk inderdaad dat het pas verstandig is te stoppen als je een andere vorm van van hulp hebt gevonden. 't Is natuurlijk niet fijn dat je je daar helemaal niet op je plek voelt, maar om dan meteen te stoppen?! Kun je niet iets anders vinden?
Ik wil ook helemaal niet stoppen, maar er zijn niet zoveel mogelijkheden volgens mij.
Oud 05-11-2004, 07:42
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-11-2004 @ 22:34 :
Ik wil ook helemaal niet stoppen, maar er zijn niet zoveel mogelijkheden volgens mij.
Heb je zelfs enig idee hoeveel en wat voor hulp je nog nodig hebt? Zo ja kun je misschien naar de huisarts gaan en je op die manier ergens heen laten doorsturen waar je wél wat aan hebt...
Oud 05-11-2004, 09:42
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gothic schreef op 05-11-2004 @ 08:42 :
Heb je zelfs enig idee hoeveel en wat voor hulp je nog nodig hebt? Zo ja kun je misschien naar de huisarts gaan en je op die manier ergens heen laten doorsturen waar je wél wat aan hebt...
Die huisarts is een vreselijk persoon. Ik zit nog steeds te wachten totdat ie met pensioen gaat. Maar als mijn huisarts me door kan sturen, dan kan mijn psychiater het ook!
Oud 05-11-2004, 15:37
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-11-2004 @ 22:33 :
In Gouda niks meer, want de GGZ heeft het RIAGG in beslag genomen en het RIAGG was niet eens zo erg, maar ook daar werken ze nu zoals het bij de GGZ werkt.

Ik ben opgenomen geweest in Dordrecht, misschien dat ik daar terecht kan. Daar is het tot 21 jaar. Het is alleen buiten mijn regio, dus die kans is zeer klein.

Ik ga het er in ieder geval met mijn psychiater eerst over hebben.
'k Denk wel dat die je verder zal kunnen helpen.

Misschien dat je hier wel iets vindt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 15:51
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Zijn er ook geen vrijgevestigde psychiaters bij je in de buurt?
Oud 05-11-2004, 19:29
Verwijderd
Ik ben vanuit het GGZ doorgegaan met een particuliere psychologe en dat bevalt me prima!
Ik had hetzelfde gevoel als wat jij hebt bij het GGZ, ik voel me niet serieus genomen, ze druisde tegen alles in wat ik maar zei. Zolang zij haar geld kreeg, was het goed, hoe ellendig ik me ook voelde...

Ik ben naar de huisarts geweest en gevraagd om een alternatief.. Misschien ook iets voor jou. Stoppen zou ik niet doen, dat wilde ik ook, maar besef met dat dat niet de oplossing is

Succes!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 19:47
Apomes
Apomes is offline
hebben jullie geen gewone privé psychologen
Oud 05-11-2004, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Apomes schreef op 05-11-2004 @ 20:47 :
Die zijn er ook.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 20:55
Eend
Eend is offline
Daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Dus dat doe ik liever niet.

Naja, ik wacht gewoon eerst dat gesprek wel af voordat ik verder ga denken e.d.
Oud 05-11-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 05-11-2004 @ 21:55 :
Daar heb ik niet zo'n goede ervaring mee. Dus dat doe ik liever niet.
Met de niet privé nu ook niet, toch?

Ik denk dat iets niet afhankelijk is van of iemand wel of niet een privé psycholoog is...het zal per persoon afhankelijk zijn...alleen iemand die niet bij een instelling werkt, heeft het 'voordeel' (of het nadeel, ligt er aan) dat hij of zij zich niet aan de ideeën en de manier van werken van een instelling hoeft te houden. Je kunt dus meer iemand zoeken die bij je past. Denk ik.

En misschien moet je het wel helemaal in een andere hoek zoeken...? (Bv. creatieve therapie (ik zeg maar wat, dit komt nu in me op omdat daar een topic over is ) of weet ik het wat...)

Citaat:
Naja, ik wacht gewoon eerst dat gesprek wel af voordat ik verder ga denken e.d.
Dat lijkt me sowieso een goed plan.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 22:07
Eend
Eend is offline
Ja, ze wilden me laten RETten, alleen omdat ik het al zwaar vond om naar school te gaan heb ik die groep afgemeld. Ik vind mijn diploma net iets belangrijker dan dat. Zonder RET gaat het ook prima.
Oud 06-11-2004, 13:19
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Als je het zo formuleert zou dat de indruk kunnen wekken dat er naast gewone ook ongewone psychologen bestaan, maar ik neem aan dat je het zo niet bedoelde . Er zijn inderdaad psychologen die een eigen praktijk hebben, en het is een koud kunstje om via de Gouden Gids zo'n psycholoog te vinden.

@Eend: Ik begrijp dat je niet zo'n prettige ervaring met een zelfstandig gevestigde hulpverlener hebt. Zou je daar (als je dat zelf tenminste wilt) iets meer over kunnen vertellen?
Oud 07-11-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
daar zit ik dus bij. En mij bevalt het 100000% beter als het GGZ.. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 19:21
Eend
Eend is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 06-11-2004 @ 14:19 :
@Eend: Ik begrijp dat je niet zo'n prettige ervaring met een zelfstandig gevestigde hulpverlener hebt. Zou je daar (als je dat zelf tenminste wilt) iets meer over kunnen vertellen?
Gewoon, ik mocht haar niet. het was een oud berimpeld mens met hazetanden, die wss door haar kunstgebit heen gegroeid waren.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten