Oud 22-05-2002, 14:49
zzzoef
Ik heb met een groep een PO over Recurrente Formules & Webgrafieken (VWO 5 B2). De groep bestaat niet echt uit wiskunde genieën en de stof is nog niet behandeld. We zijn al een aardig eindje gekomen met sommige dingen. Maar andere dingen snappen we niks van.

un+1=aun(1-un)

D u0 [0,1]
a > 0

Hier van moet ik een klassenindeling maken, dus bij welke waarde a chaos, convergentie, divergentie, periodiciteit, stabiliteit of instabiliteit vormt.

We moeten er ook telkens een web grafiek bij maken en ik vat nou niet hoe je van één recurente formule dan zo'n webgrafiek maakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2002, 18:27
mathfreak
mathfreak is offline
Als het goed is staat er in de handleiding van je grafische rekenmachine vermeld hoe je van een gegeven recurrente betrekking met behulp van je grafische rekenmachine de bijbehorende webgrafiek kan tekenen. Op pagina 116 t/m 118 van vwo wiskunde-B SAMENGEVAT TWEEDE FASE wordt daar ook een voorbeeld van gegeven. Verder raad ik je aan om je wiskundeboek te raadplegen.
Oud 22-05-2002, 19:02
zzzoef
un+1=aun(1-un)

D u0 [0,1]
a > 0

(voor hele opdracht eerste bericht0

Ja, ik heb al in het boek gekeken en in die handleiding, maar op een of andere reden zie ik het gewoon niet, ik vraag dus eigenlijk gewoon: [b] Wie kan deze som voor mij oplossen............
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 20:37
zzzoef
un+1=aun(1-un)

D u0 [0,1]
a > 0

Hier van moet ik een klassenindeling maken, dus bij welke waarde a chaos, convergentie, divergentie, periodiciteit, stabiliteit of instabiliteit vormt.
---------------------------------------------------------------------------
Ik heb nu dit al:

n a = 1
0 [0,1]
1 [0,1/4]
2 [0,13/16]
3 [0,39/256]
4 [0,8463/95536]
.. ...
En dan bij a=2 factor 2, a=3 factor 3, ...

Klopt hier iets van? Of ben ik helemaal verkeerd bezig?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 14:21
rabarber
Jezus wat een kansloos forum, wordt er is een moeilijke vraag gesteld, wodt er gereageerd met: "kijk in je wiskunde boek" Nee yo dat heb ik nog niet gedaan, is dat boek daarvoor? Alleen makkelijke vragen kunnen ze beantwoorden hiero. En maar interresant doen.

Krijg een leven zal ik zeggen en als je interresant wil doen wees dan ook interessant.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 18:01
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rabarber schreef:
Jezus wat een kansloos forum, wordt er is een moeilijke vraag gesteld, wodt er gereageerd met: "kijk in je wiskunde boek" Nee yo dat heb ik nog niet gedaan, is dat boek daarvoor? Alleen makkelijke vragen kunnen ze beantwoorden hiero. En maar interresant doen.

Krijg een leven zal ik zeggen en als je interresant wil doen wees dan ook interessant.
Als jij meent dat je wel een bevredigend antwoord op de vraag kunt geven mag je van mij je gang gaan. Het is overigens maar zeer de vraag wat je als een makkelijke of een moeilijke vraag wenst te definiëren. De vraag was op zich niet moeilijk, alleen werd er niet vermeld om wat voor recurrente betrekking het precies ging. Ik vind het bovendien niet erg verstandig om je met een bepaald wiskunde-onderwerp bezig te gaan houden zonder je er goed in te verdiepen, vandaar mijn verwijzing naar het wiskundeboek, vooral ook omdat de desbetreffende stof nog niet was behandeld, zoals je bij het aandachtig lezen van de openingstopic op zou hebben kunnen merken.
Volledigheidshalve wil ik er even aan toevoegen dat het er mij niet om gaat om interessant te doen, maar om mijn kennis die ik heb met anderen te delen.

Laatst gewijzigd op 23-05-2002 om 20:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten