Oud 20-03-2002, 20:06
Empaled
Empaled is offline
emoties lopen op, ik kan ze weg stoppen (wat ik haat van mezelf), maar tenkostte van wat? tenkostte van het feit dat zij daarover valt.

zei is erg emotioneel ingesteld, en leeft van negatieve naar positieve emoties, probeert al het slechte en het goede te voelen, maar betekende dus dat ze met elk klein wissewasje zich al rot voelt...

nu loopt het bij haar niet altijd evenhoog op, maar soms ziet ze geen uitweg...

...en dan gaat ze er alles uitgooien, niet tegen mensen, maar dan gaat ze tegen dingen trappen, tegen dingen slaan, en uiteindelijk komt ze blauw en mank lopend terug...

ik heb het eenkeer persoonlijk meegemaakt, toen zag ik der nadat ze dit gedaan had... dit sloopte mij.. kon ik er wat aan doen, misschien als ik op dat moment snel had gereageerd en wist dat ze zoiets van plan was... maar nu sprak ik der net weer... en kom ik der achter dat ze zichzelf weer zoiets heeft aangedaan en ik ga der gewoon aan kapot! der is niks wat ik der aan kan doen! ik ben niet in de buurt als ze zoiets wil doen!

mijn god, ik zie der zielige oogjes nog op men netvlies. die gaf ze vorige keer ook... toen kwam ze naast het bed zitten. probeerde alles te verbergen, hoopte dat ik al sliep.

ik ga deraan kapot...
Oud 20-03-2002, 21:16
Verwijderd
Haar vertellen dat ze es op moet houden met zichzelf vernietigen, omdat ze er anderen nog meer pijn mee doet!!

Sorry, maar ik wordt even helemaal niet goed van automutilatie....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 21:30
Skapie
Skapie is offline
--> psychologie??

Je kan denk ik het beste er met dr over praten. Je hebt een grote kans dat ze dat niet wilt, maar blijf aandringen! Zorg dat ze weet dat ze naar jou toe kan, jou bereiken als er wat is (en jij dat wilt, maar dat denk ik wel zo te lezen).
Verder kan je denk ik alleen maar afwachten. Raad dr ook aan om naar de dokter te gaan voor professionele hulp.

Iig sterkte voor jullie alle 2!!!

Skapie
Oud 21-03-2002, 08:29
Empaled
Empaled is offline
Citaat:
Skapie schreef:
--> psychologie??

Je kan denk ik het beste er met dr over praten. Je hebt een grote kans dat ze dat niet wilt, maar blijf aandringen! Zorg dat ze weet dat ze naar jou toe kan, jou bereiken als er wat is (en jij dat wilt, maar dat denk ik wel zo te lezen).
Verder kan je denk ik alleen maar afwachten. Raad dr ook aan om naar de dokter te gaan voor professionele hulp.

Iig sterkte voor jullie alle 2!!!

Skapie
professionele hulp werkt voor geen meter, als je het riag bedoeld? zelf ook meegemaakt, en die mensen lul je zo van tafel en ze kunnen niks voor je betekenen, het enige wat je bij hun kan is je ei kwijt, als je dat al mogelijk zou willen...

en dan de psycholoog? die man gaat zelf lekker beoordelen in hoeverre jij toerekeningsvatbaar jij bent, en als je daartoe niet in staat stelt dan kan je het de rest van je leven wel vergeten, dus das ook geen optie, naast het feit dat dat der zou slopen...

en we praten over een zooi, ook over gevoelens, eigenlijk meer over gevoelens dan over andere dingen, zei kan der ei wel bij mij kwijt, alleen ik heb moeite om mijn ei bij haar kwijt te raken, ik ben bang dat het eenmalig is, omdat ik bang ben dat ze schrikt omdat ik dan al mijn problemen bij der neer gooi, en dat wil ik niet, dat wil ik der niet aan doen, en daar zit ze erg mee, dat ik der dat niet durf te geven.

maar naar mijn toe komen gaat gewoon niet.. iig niet al te gemakkelijk.. tis 120 kilometer ofzow, naast het feit dat ze daar nu het geld niet voor heeft, en op de momenten dat ze het tot zo hoog heeft zitten, kan en mag ze de deru niet uit, 1 omdat er geen treinen meer rijden, en 2 omdat ze ma dat nooit zal toestaan...

[Dit bericht is aangepast door Empaled (21-03-2002).]
Oud 21-03-2002, 13:50
fsb_b3
fsb_b3 is offline
phoe phoe........zou het niet weten
Oud 22-03-2002, 06:48
CareZz
CareZz is offline
mijn vriendin heeft de laatste tijd ook dingen meegemaakt waardoor ze veel dingen doet slaan schoppen schelden snijden en al.. ze moet nu met mensen praten waar ze weinig om geeft ze gaat gewoon door die mensen die zeggen alleen snijden is een normaal gevolg (helemaal achterlijk dat ze dat zeggen) ze zeiden ook sommige plegen ook zelfmoord ze helpen alleen maar met dingen wat ze nog kan doen
toen ben ik een x een dagje met haar weggeweest en heb veel met haar gepraat en veel lol met der gehad nu heeft ze weer beetje plezier in der leven en dat doen we nu 2x in de week..
Oud 22-03-2002, 12:05
white_angel
white_angel is offline
ze heeft duidelijk probleme met zichzelf, je moet echt wel dringend hulp zoeke en zelf natuurlijk er ook zijn voor haar zonder datje er zelf aan kapot gaat!!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 17:53
Verwijderd
Haar liefde geven...
Je kunt er waarschijnlijk niets aan doen...
Maar waarschijnlijk als je der duidelijk hebt gemaakt dat je het zo erg vindt, en als ze echt van je houdt en ziet dat het jou sloopt.. dan probeert ze dit gedrag wel te veranderen... En das behoorlijk moeilijk
Dus je moet even geduld hebben!

Verder moet je niet het idee hebben dat al die narigheid door jou komt, het komt vast door haar hele situatie, en dat alles haar teveel wordt...

En verder... Als ze echt van je houdt, loopt ze niet weg als jij je problemen bij haar uitstort, of bij haar uithuilt, of wat dan ook. dat vindt ze waarschijnlijk alleen maar fijn, dat geeft haar aan dat je der vertrouwt, en dat je der echt nodig hebt. Dat laat haar zien dat ze iets voor je kan doen, en dat is heel belangrijk. Zij wil gewoon dat jij alles bij der kwijt kan... Dat moet ook kunnen... Anders geeft het haar het gevoel dat je het niet bij haar kwijt kan... en dat is pijnlijk
Ze moet waarschijnlijk zien dat ze iets voor je kan betekenen, dat ze jou dat stukje kan geven waar jij alles kwijt kan. Zoals jij dat wel bij haar kunt. En je zult zelf ook wel weten dat het helemaal niet erg is om de problemen van je vriendin aan te horen..
Als je het wel erg vindt, moet je dat aangeven, zodat zij er rekening mee kan houden..

Als je het allemaal nog niet bij haar kwijt kan/wil/durft.. whatever... en je vraagt der om tijd, geeft ze je die echt wel! Dat begrijpt ze zeker weten...

Als je echt van der houdt, wat wel aan dit topic te merken is, en zij houdt ook van jou... Dan komt het echt goed met jullie...
En op een gegeven moment krijgen jullie een relatie waarin je je helemaal honderd procent kan geven.. lichamelijk en geestelijk. En dan kun je alles bij elkaar kwijt, negatief en positief!
Dat is toch waar iedereen naar zoekt... Volgens MIJ kun je dat vinden... in haar... Maar je moet haar wel vertrouwen.. En als zij zegt dat je het wel bij der kunt lozen, moet je niet toch steeds bang blijven.. want ze liegt er vast niet over...

En dat het tijd kost is logisch, dat zou iedereen begrijpen... Maar probeer het in ieder geval.. want het is echt heel veel waard. Zowel voor jou als voor haar...
Ik neem aan dat je het fijn zou vinden om alles bij der uit te storten? .. Dat moet kunnen, daarvoor houdt ze van je...

Het is niet iets dat je bij der dumpt, het is juist iets dat je der geeft... Zij zou het gigantisch mooi vinden als je het bij der kan lozen... Het is geen probleem voor der.. geen extra probleem iig.. En ze laat je der echt niet om vallen..echt...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 18:11
DEChengst
DEChengst is offline
Een SM uitrusting kopen.

-Desecrator
Oud 22-03-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Desecrator schreef:
Een SM uitrusting kopen.

-Desecrator

Damn, wat een kutreply zeg...
Normaal gesproken kan ik wel om jou lachen... maar dit...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 19:09
Empaled
Empaled is offline
jullie zijn echt te lief dank jullie
Oud 22-03-2002, 19:14
Ultimecia
Ultimecia is offline
wat je ook doet, laat haar er niet alleen mee staan!!!! ga met haar praten, probeer haar op alle manieren die je kan bedenken te helpen, je weet misschien zelf niet wat voor een steun je aan haar geeft dan, maar als ze weet dat ze een schouder heeft om op te leunen kan het allemaal nog goed komen!!!!!
probeer het!!
ik heb het namelijk ook gehad en ik had steun aan die ene persoon in me leven!!
suc6!
-x-us Ulimecia
Oud 22-03-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
-WaterFall- schreef:
keilange reply..
Damn!

Het lijkt wel of ik mezelf hier hoor spreken...
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 22:44
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ze lijkt manisch depressief. Wil je een gelukkig en onbezorgd leven? Maak het dan snel uit, nog voordat je echt geďnvolveerd raakt. Doen!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 23:27
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Ze lijkt manisch depressief. Wil je een gelukkig en onbezorgd leven? Maak het dan snel uit, nog voordat je echt geďnvolveerd raakt. Doen!
Da's kut, iemand in de steek laten als zij/hij je nodig heeft.
Maja, wie ben ik om dat te zeggen
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:
Kweenie hoor, maar meen je dit echt..?

Ik kan me nou niet voorstellen dat jij je vriendin gaat dumpen als ze even niet goed in haar huid zit... Als je zielsveel van der houdt!

En daarbij: niets van dit alles duidt op manische depressiviteit

Zoals op psychologie al is vastgesteld: Je hebt er de ballen verstand van!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten