Oud 15-11-2004, 20:52
Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
Mijn jaloezie uit zich nogal vaak in boosheid, waar anderen dus niet zoveel van begrijpen..

Als bijvoorbeeld een goede vriendin van mij heel veel aandacht geeft, (vaak om volstrekt begrijpbare redenen, daar niet van) aan een ander meisje, wordt ik heel erg boos op haar
Meestal vertel ik dan niet wat er aan de hand is, omdat het natuurlijk idioot klinkt..

Weet iemand wat hier aan te doen is?
Ik ben nl. bang dat ik hier vriendschappen mee kapot maak, of vrienden zich gaan inhouden of dingen achterhouden om mij niet boos te maken of whatever...

Alvastbedankt !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2004, 21:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
aan de jaloezie zelf is niet zo makkelijk iets te doen, aan je gedrag wel
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 21:15
mara18
mara18 is offline
Ik herken het wel een beetje. Niet dat ik boos word, maar ik ga heel afstandelijk reageren dan, en een beetje verontwaardigd misschien.

Dat is pure onzekerheid. Angst dat je vriendinnen je plots laten stikken en meer met mekaar gaan optrekken (iets wat je namelijk niet altijd in de hand hebt)

De enige tip die ik kan verzinnen is: bind je niet te sterk aan één vriendin(nengroepje).
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-11-2004 @ 22:05 :
aan de jaloezie zelf is niet zo makkelijk iets te doen, aan je gedrag wel
Precies.
Ik ben zelf uiteindelijk een vreselijk, onuitstaanbaar jaloers persoon maar ik heb geleerd me een beetje in te houden met het uiten ervan.
Vooral omdat ik tegen mezelf zeg 'niet zo achterlijk te doen'.
Als mn vriend/iemand waar ik iets voor voel ook maar een beetje meer aandacht geeft aan een ander, ben ik snel genoeg pissed. Op dat moment vind ik mezelf dom en uit ik het niet.

Probeer het te negeren en niet teveel na te denken.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2004, 23:19
annetjuh
annetjuh is offline
dan heb jij een enorm probleem.
volgens mij is die mate van jou alleen te bestrijden met een bezoekje aan de psycholoog
Oud 16-11-2004, 12:34
liefdesvlinder
liefdesvlinder is offline
tja jaloersheid is niet handig, en iedereen kent het wrs wel. persoonlijk ga ik ook wat afstandelijk zitten doen als mijn vriend naar mijn zin wat te lang met een ander meisje praat maar je wéét dat het niks te betekenen heeft en anders, dumpen die handel. maar met vriendschappen heb ik dit niet. praat er met haar over op een neutraal moment, niet op het ogenblik dat jij je schraal ergert maar later als je erover hebt kunnen nadenken. helpt altijd!
Oud 16-11-2004, 13:15
Verwijderd
hoe gaat het met dat gymleraar gedoe trouwens?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 13:36
Optima
Optima is offline
Wat is de oorzaak van je jaloerzie?

vertrouw je anderen niet? Ben je onzeker? Wil je meer aandacht? Ben je ontevreden?

zodra je dat hebt ontdekt kun je de volgende stap nemen
Oud 16-11-2004, 14:17
filia dei
filia dei is offline
Zodra je doorhebt dat het jaloezie is kan je proberen je gerust te stellen en iig je boosheid te onderdrukken.

En waarom leg je 't niet gewoon uit.. Ik denk dat je vriendschappen eerder verknoeit door plotselinge onbegrijpelijke woede aanvallen dan wanneer je uitlegt waar het vandaan komt en zegt dat je écht je best doet om er wat aan te doen en het minder te laten merken.
Oud 16-11-2004, 16:51
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik heb het ook, en weet niet wat ik ermee aanmoet. Ik weet ook dat het belachelijk is en nergens op slaat, maar het gevoel blijft helaas. Ik heb de oplossing dus jammer genoeg ook nog niet gevonden, kan me er helemaal over op zitten vreten... (dóór de jaloezie, en óver de jaloezie)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2004, 17:04
Tom Poes
Tom Poes is offline
De oplossing is duidelijk en al gegeven. Je bent jaloers: oké, daardoor word je boos: niet oké.
Hou je in en probeer te werken aan het jaloerse gevoel. Je zegt dat je die redenen snapt. Jij zou dan waarschijnlijk ook geholpen willen worden/ aandacht willen krijgen. Word er zeker niet boos om, want dan kan je idd vriendschappen verknoeien, al vind ik dat wel wat dramatisch klinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten