Oud 09-11-2004, 16:20
*ABC*
*ABC* is offline
Nou, ik zit in de vierde klas vwo. Ik twijfel een tijdje over de profielen. Ik wil misschien naar EM gaan. Maar ik kan voor mezelf niet bepalen of ik nou naar EM wil vanwege de moeilijkheid, ik heb een beetje problemen met natuurkunde en wiskunde, of omdat de jongen die ik leuk vind ook EM heeft. Ik wil eigenlijk niets met NG doen maar ik vind het opzich wel leuke vakken
En ik heb geen idee hoe ik voor mezelf moet bepalen welk profiel nou de juiste is.
Iedereen zegt dat ik het zelf moet bepalen, maar ik kan die jongen niet wegdenken uit mijn keuze ( ik bedoel; dat als die jongen bv niet in mijn klas zat, zou ik dan nog steeds twijfelen?). Weten jullie misschien hoe ik dat voor mezelf een beetje duidelijker moet maken? Want ik vind die jongen eigenlijk heel leuk, en ik zie ik er nu al tegenop dat ik vorig jaar maar heel weinig vakken met hem heb.

Trouwens ik weet niet of het hier goed staat, maar het gaat meer om die jongen dan om het wisselen dus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 16:24
-Melody-
-Melody- is offline
Ja, ik denk ook dat een 1 of andere jongen belangrijker is dan je profielkeuze..
Oud 09-11-2004, 16:29
Thee Muts
Thee Muts is offline
Euh.... ik wil niet lullig doen, maar je profielkeuze laten afhangen van een jongen die je leuk vind, is wel het stomste wat je kunt doen. Je kiest datgene wat je leuk vind, wat je kan en waarmee je later verder wil. En niet toevallig een profiel omdat een jongen die je leuk vind ook dat profiel heeft. Dat slaat werkelijk nergens op. Want ook dan is de kans groot dat je weinig tot geen lessen met hem hebt. En daaruit maak ik ook op dat je verder (buiten de lessen/school) geen contact met die jongen hebt, dus in hoeverre ken je hem eigenlijk en wat weet je van hem?

Als je nu perse je keuze van hem wil laten afhangen, is het dan niet eerst verstandig om wat meer over hem te weten te komen? Heeft hij ook interresse in jou bijvoorbeeld, wat voor contact hebben jullie, waarom vind je hem eigenlijk zo leuk en waarom is je schoolkeuze daar zo afhankelijk van?

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 16:31.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:36
Multilot
Multilot is offline
spreek je hem nu veel? Dan zal dat ook wel zo blijven als je niet bij elkaar in de klas zit..
Spreek je hem nu niet zo veel? Dan zal dat ook wel zo blijven als je bij hem in de klas zit. Bovendien heb je dan nog pauze's genoeg om naar hem te kijken. Je hebt ook nog schoolfeesten en genoeg andere momenten om hem te zien.
(misschien blijft hij wel zitten, zou jij dat dan ook doen?)

Je bent 15, stel het wordt je vriendje, dan is de kans heeel klein dat je er later mee verder gaat. Met je studie ga je later wel verder.
Ga eens rondkijken wat je na je middelbare school wilt doen, en baseer daar je keuze op.
Oud 09-11-2004, 16:38
Bo
Bo is offline
Het is begrijpelijk dat je hoopt met hem in contact te komen, wanneer jullie in dezelfde klas komen. Ik zou het behoorlijk stom vinden om een profielkeuze te laten afhangen van een jongen!

Er zijn 1001 manieren om met die jongen in contact te komen, en je profielkeuze is wel iets waar je de komende jaren aan vast zit. Het is een keuze voor je toekomst, en dat lijkt mij persoonlijk stukken belangrijker.
Oud 09-11-2004, 16:42
*ABC*
*ABC* is offline
Ja, ik ben dom bezig. Btw dat is niet de enige reden van die profielwisseling trouwens, ik heb al meerdere topics aangemaakt over dit onderwerp (zonder dat het over die jongen ging). Niet dat jullie denken dat ik een of ander puberaal meisje ben die alles doet voor een jongen.
Maar bedankt, dit moest ik even horen, hoewel ik het eigenlijk al wist.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:46
Luna
Luna is offline

sorry maar dit volg ik echt totaal niet.
Oud 09-11-2004, 16:53
*ABC*
*ABC* is offline
Citaat:
Luna schreef op 09-11-2004 @ 17:46 :

sorry maar dit volg ik echt totaal niet.
Mijn gedachtegang of wat?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 16:57
Luna
Luna is offline
Het idee dat je je bij het maken van de keuze voor je profiel een jongen daarin betrekt.
Doe wat jij wilt, daar heb je later wat aan. Die jongen vind je misschien nu leuk maar wie weet over een tijdje wel niet meer.( je bent 15 heh) Boeiend.
Oud 09-11-2004, 17:17
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
als het wat wordt boeit het toch niet of zoiemand in je klas zit of niet
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 17:30
Verwijderd
Een jongen die je nauwelijks kent is veel belangrijker dan zo'n domme studie, dus je zou gewoon E&M moeten gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 18:25
Kaa
Kaa is offline
hmm, je moet echt kiezen wat je zelf het leukste vind...Stel je krijgt wat met die gast, dan wil je er ook niet continu bij in de klas zitten, een paar vakken + tussenuren is dan zat...
En zit je er wel bij in de klas...nja, dan heb je een relatie met wat meer frustraties dan normaal he geval is waars
Je moet sowieso je toekomst niet laten afhangen van een partner, zeker niet als je nog geen eens een relatie ermee hebt...
als je een ander profiel hebt dan hij, betekent dat niet dat ie doodgaat ofzo...
Oud 09-11-2004, 18:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat je profiel betreft: je moet gewoon doen wat je wil doen en wat je het leukst vindt. Ik zat in 5HAVO en vond een meisje uit 4VWO leuk, maar omdat ik liever naar het HBO wilde dan doorgaan naar het VWO ben ik gewoon naar het HBO gegaan. School gaat voor het meisje. BTW: Er zijn nog zo veel jongens, dadelijk kies je E&M en krijg je niets met hem omdat hij niet wil of al een vriendin heeft of om wat voor reden ook. Daar zit je dan.

Tenminste, zo zie ik het. Kies gewoon bij school wat je leuker vindt en laat die jongen bij je keuze er gewoon buiten.
Oud 09-11-2004, 19:24
Verwijderd
Je hebt nog best kans dat je met die jongen in de klas komt als jullie beiden een ander profiel doen.
Denk daarbij aan de gemeenschappelijke en vrije vakken.

Als je die jongen echt zo leuk vind, kan je altijd nog met hem afspreken en iets gaan doen.
Laat niet je keuze van hem afhangen, of van iemand anders. Denk alleen maar aan jezelf, wat je kan, leuk vind en mogelijk wilt gaan doen.
Voor hetzelfde geld geeft die jongen over een jaar toe homofiel te zijn en daar zit je dan. (Ja, een extreem voorbeeld)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 09-11-2004 @ 18:30 :
Een jongen die je nauwelijks kent is veel belangrijker dan zo'n domme studie, dus je zou gewoon E&M moeten gaan doen.
inderdaad
dat je daar niet zelf op kan komen
dat is toch een abc-tje (heeeeey vat je hem )
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 09:57
ilse
ilse is offline
Citaat:
STUFF schreef op 09-11-2004 @ 20:26 :
inderdaad
dat je daar niet zelf op kan komen
dat is toch een abc-tje (heeeeey vat je hem )

geen rekening met die jongen houden. als het niets wordt zit je met een vakkenpakket datje niet ligt, als het wel wat wordt zal dat ook wel gebeuren als je niet bij hem in de klas zit!
Oud 10-11-2004, 10:16
Daboman
Daboman is offline
Ik heb zo'n gevoel dat je ook op een andere manier met die jonge in contact kan komen, dan alleen maar via dezelfde profielkeuze.

De vriendin van m'n neef maakte het uit, vlak nadat deze was begonnen aan z'n studie. En het bleek dat hij zijn studiekeuze had laten afhangen van dat meisje. Daar zat die dan in een vreemde stad, met vreemde mensen met een studie die hij helemaal niet leuk vond...... Kost natuurlijk ook bergen geld om dat weer recht te zetten.

Ofwel, laat nooit een belangrijke keuze afhangen van iemand anders.
Oud 11-11-2004, 16:26
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Daboman schreef op 10-11-2004 @ 11:16 :
Ofwel, laat nooit een belangrijke keuze afhangen van iemand anders.
soms wel, in dit geval niet
Oud 11-11-2004, 16:54
filia dei
filia dei is offline
Ik zou niet zowiets laten af hangen van een jongen... ik begrijp dat het moeilijk is om minder bij hem te zijn, maar er kan nog zoveel gebeuren. En uiteindelijk moet je gewoon om je eigen toekomst denken... En later zul je toch ook niet dag en nacht bij hem kunnen zijn.
Oud 11-11-2004, 19:56
alpha
alpha is offline
als je wilt overstappen, is dat oke maar niet om die jongen!!
Ik zit nu bij mn vriend in de klas en wil waarschijnlijk ook overstappen naar een andere opleiding, maar ik ga niet doordat ik dan niet meer bij hem in de klas zit hier blijven!!
Je school, je opleiding blijft en die jongen niet (en zo wel, dan is dat ook buiten school om)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten