Oud 09-02-2001, 09:40
Strange Dude
Strange Dude is offline
Mijn TNT2-kaart werkt alleen nog maar in 640x480x16, elke andere modus zorgt ervoor dat het beeldscherm compleet zwart wordt. Ik heb de nieuwste drivers al gedownload, maar dan wil hij helemaal niet meer opstarten (ook niet in 640x480).

Het vreemde is dat ik, na de kaart geinstalleerd te hebben, de computer 2x heb kunnen draaien in hoge resoluties met 32-bit kleuren. Toen verwijderde ik de (niet werkende) netwerkkaart-drivers en de videokaart begon zo vreemd te doen...

Weet iemand misschien wat er aan de hand is en hoe je dit moet oplossen?
Advertentie
Oud 09-02-2001, 09:45
TDR
TDR is offline
misschien alles ff opnieuw installeren. vaag, verkeerde refresh rate mischien???
Oud 09-02-2001, 10:07
Is er nog bier ?
Is er nog bier ? is offline
Dit probleem heb ik zelf ook gehad met mijn GF2 MX. Welke drivers ik ook installeerde mijn beeld sloeg op zwart in hogere resoluties. Met nieuwe drivers voor mijn AGP bus het nu alles perfect. Probeer die drivers dus eens te installeren.
Oud 11-02-2001, 10:11
pinhead
pinhead is offline
ik heb hetzelfde gehad

ik werkte met een celeron300a i.c.m. een soyo 6be moederbord. ik had toen een inteli740 8mb agp videokaart
op een gegeven moment heb ik de creative savage4 3dblaster 32mb agp gekocht...toen kreeg ik dus ook een zwart scherm
dus heb ik de riva tnt2 m64 gekocht..en als resultaat......weer zwart scherm wanneer ik mijn resolutie ging veranderen naar 800*600 of kleuren van 16 naar 256/16k etc..
zelfs de nieuwste drivers werkten niet..
dus heb ik creative hotline gebeld: die konden ook geen oorzaak aanwijzen voor mijn probleem

anyway...ik heb nu een nieuwe mobo en processor gekocht (chaintech mobo+athlon 800) en de riva tnt2 m64 daarop gedaan....en nu werkt alles perfect

klinkt een beetje rigoreus..maar ik zou een nieuwe mobo kopen.....ik denk dat het daaraan ligt
Oud 11-02-2001, 17:50
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:

Weet iemand misschien wat er aan de hand is en hoe je dit moet oplossen?
Al de detonator drivers van nVidea gedownload? Hebben bij mij ook aardig wat problemen opgelost.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Oud 11-02-2001, 17:51
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
pinhead schreef:

klinkt een beetje rigoreus..maar ik zou een nieuwe mobo kopen.....ik denk dat het daaraan ligt
Waarna íe d'r achter komt dat z'n kaart nog steeds op 640x480 draait...

Beetje onzin om een nieuw mobo te kopen als je videokaart het niet goed doet, dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de drivers.

------------------
One Ring to rule them all, One Ring to find them, One Ring to bring Them all and in the darkness bind them In the Land of Mordor where the Shadows lie
Oud 11-02-2001, 18:09
ick
ick is offline
niet toevallig een agp 4x kaart in een agp 2x slot gestopt? (of in een pci slot misschien? )
Oud 11-02-2001, 20:56
Verwijderd
Citaat:
ick schreef:
niet toevallig een agp 4x kaart in een agp 2x slot gestopt? (of in een pci slot misschien? )
4x kaart past toch gewoon in 2x slot? mits de intellingen op de kaart goed staan ofcourse.

Oud 12-02-2001, 23:11
pinhead
pinhead is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Waarna íe d'r achter komt dat z'n kaart nog steeds op 640x480 draait...

Beetje onzin om een nieuw mobo te kopen als je videokaart het niet goed doet, dan ligt het waarschijnlijk gewoon aan de drivers.

nieuwste drivers haalden ook nix uit
Oud 03-12-2004, 20:06
plishing
plishing is offline
?
Oud 03-12-2004, 20:32
Koen
Koen is offline
Citaat:
BrEeZaH sLuT schreef op 03-12-2004 @ 20:37 :
Auwier hey!!!
Fijne up.