Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kan natuurlijk niet te veel verwachten als starter maar in een ander bedrijfje was het 10 euro bruto, dit maakt al veel meer uit op een maand gezien. Ik vind het stom dat ze bruto rekenen, dit lijkt veel, maar netto is dit al een pak minder, en dan nog de vervoerskosten erbij. Ach ja het is slechts tijdelijk, hoop op beter in de toekomst, het is al niet makkelijk om werk te vinden maar het is altijd beter je eisen hoog te leggen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Verder, ik werk ook bij MacDonalds, ben 18 en verdien 3,49 per uur. Tis niet veel, maar ach... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Verdien je als starter zoveel? Aan je 21 heb je dan een diploma daarvoor? |
![]() |
||
Citaat:
Het gaat niet alleen om je diploma, maar ook hoe je bent als persoon. Ben je iemand die braaf van 9 tot 5 z'n werk doet, of ben je een losgeslagen figuur dat vanaf half 8 's ochtends tot 7 uur 's avonds alles voor de werkgever over hebt. Dat maakt nogal wat uit natuurlijk.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dit is toch wel zeer weinig zeg ![]() Ik denk inderdaad dat je best op zoek gaat naar wat anders ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Stel, je bent ondernemer. En je wilt graag iemand aannemen, maar je hebt niet genoeg geld om iemand het huidige minimumloon te betalen. Dan neem je op dit moment niemand aan, terwijl je anders misschien een iets minder productief persoon zou aannemen tegen een lager tarief. Weer een werkloze erbij dus. Vooral aan de onderkant van de banenmarkt kan het afschaffen van het minimumloon veel banen scheppen.
||
Citaat:
minimumjeugdloon kan ik zowat de hele westerse wereld opnoemen. Kom je?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien vind ik de term 'als het niet terecht is' nogal vreemd. Een salaris van iemand wordt niet bepaald op basis van ethische gronden, maar op basis van productiviteit en marktwaarde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
'horen te verdienen' is wederom een kreet waarmee ik mijzelf niet kan verenigen. Kijk, minimumloon is ontstaan in een periode waarin mensen veel emplooi in de industrie hadden. De arbeidsomstandigheden waren destijds nog erg onrustig: stakingen waren aan de orde van de dag, het personeel werd geenszins juridisch beschermd en stonden bovendien bloot aan fysieke gevaren. Die tijd is inmiddels lang verstreken, daar een equilibrium is ontstaan in de machtsverhoudingen. Het is onwaarschijnlijk dat deze verhoudingen op kort termijn drastische wendingen nemen, daar deze zo met elkaar verweven zijn in onze hedendaagse samenleving.
Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 20:30. |
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij zijn er weinig mogelijkheden om meer te verdienen... Ik bedoel, bij de supermarkt oid verdien je weinig meer..
||
Citaat:
![]() onder de 23 ![]() snap je?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
[afgesplitst] Verkrachting - slachtoffer of eigen schuld? JustTalk | 324 | 24-05-2014 14:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Kittens uit de losse pols Kitten | 3 | 18-07-2010 08:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Verhalen & Gedichten |
Je Rachel [VERHAAL] [GEEN_HELD] | 4 | 14-03-2003 15:41 | |
Liefde & Relatie |
ik mis hem zo.. devilcat | 74 | 23-10-2002 20:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de perfecte ideologie; is de ideale staat mogelijk? sublime | 248 | 22-02-2002 17:15 |