Oud 20-05-2002, 10:20
Washandje
Washandje is offline
Een beetje een vaag probleem.
Ik heb nu twee keer gehad bij een voetbaltraining dat ik in muh broek plas voelde helemaal nie aankomen dat ik moest plassuh het gebeurde gewoon. Zwaar vaag en iedereen natuurlijk lachen. Ik heb nooit last gehad hiervan (OK, tot muh tweede maar das normaal) en nu ineens twee keer achterelkaar.
Weet iemand hoe dit komt en hoe ik ut kan stoppen?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 11:51
Roos
Roos is offline
Waarschijnlijk zijn je ophoud-spieren niet zo sterk.
Dat kan je trainen door, als je op de wc zit, onder het plassen die spieren aan te spannen en proberen je plas op te houden voor een paar seconde. Probeer dit elke keer als je naar de wc gaat, daardoor worden die spieren sterker.
Oud 20-05-2002, 14:02
GeNeVa
GeNeVa is offline
Misschien heb je een blaas-ontsteking!

Ik zou zeggen : ga naar de huis-arts!
Oud 20-05-2002, 14:13
Souris
Souris is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:
Misschien heb je een blaas-ontsteking!

Ik zou zeggen : ga naar de huis-arts!
dan voel je echt wel dat je moet plassen hoor...
Oud 20-05-2002, 14:51
Wuzzelez
Wuzzelez is offline
Het zou kunnen dat je spieren van je blaas niet sterk genoeg zijn, dit kun je wel trainen zoals eerder beschreven. Komt dit vaker voor dan zou ik je toch adviseren naar een dokter te gaan.
Oud 20-05-2002, 14:58
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
crazyellow schreef:

dan voel je echt wel dat je moet plassen hoor...

Als je een blaas-ontsteking hebt, bedoel je?

Ik zou het niet weten, nog noooit gehad!
Maar het lijkt me een beetje stug, dat z'n spieren ineens niet sterk genoeg zijn Hij zegt toch zelf vanaf z'n 2e het nooit meer gehad te hebben....
Als het vaker voorkomt raad ik weer aan : ga naar de huis-arts!
Oud 20-05-2002, 16:00
Verwijderd
acute incontinentie?

ik zou zeggen, om te voorkomen dat je nog een keer zoiets krijgt in het openbaar, naar je huisarts gaan!!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 16:02
Souris
Souris is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:

Als je een blaas-ontsteking hebt, bedoel je?

Ik zou het niet weten, nog noooit gehad!
Maar het lijkt me een beetje stug, dat z'n spieren ineens niet sterk genoeg zijn Hij zegt toch zelf vanaf z'n 2e het nooit meer gehad te hebben....
Als het vaker voorkomt raad ik weer aan : ga naar de huis-arts!
blaasontsteking is pijnlijk.
ik verkramp van de pijn als ik dan moet plassen en je hebt dan kleine beetjes..
Oud 20-05-2002, 17:20
Washandje
Washandje is offline
Ik denk dat er echt iets ernstig fouts met muh blaas aan de hand is. Vanmiddag voelde ik tijdens het eten dat ik moest plassen toen ik op ging staan kwam er een scheut urine. Ik had het helemaal niet op zitten houden ofzo en ging direct toen ik het voelde.

Morgen idd langs de dokter want dit is nie leuk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 18:21
Souris
Souris is offline
vergrote prostaat lijkt me vrij raar.
oude mannen hebben dat wel eens maar aangezien jij nog jong bent zal je dat niet hebben.
Oud 20-05-2002, 19:04
ssjpan
ssjpan is offline
ik had dat ook es 2 keer ofzo maar daarna ging het gewoon over
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 19:16
Sciza
Sciza is offline
Heb ik ook gehad, bij mij gebeurde het thuis terwijl ik drinken aan het inschenken was, voelde ook niets aankomen.

Ik had toen dus wél een blaasontsteking, daardoor kan het zéker wél komen. Er zijn twee verschillende soorten blaasontstekingen: eentje waardoor je altijd het gevoel hebt te moeten plassen en eentje wanneer je het pas merkt wanneer je plast....

Even langs de dokter gaan, krijg je fijn wat antibiotica, is het zo over...
Oud 20-05-2002, 19:16
Sciza
Sciza is offline
Citaat:
crazyellow schreef:

blaasontsteking is pijnlijk.
ik verkramp van de pijn als ik dan moet plassen en je hebt dan kleine beetjes..
Zie mijn vorige post..
Oud 20-05-2002, 19:39
Souris
Souris is offline
Citaat:
Sciza schreef:

Zie mijn vorige post..
aha.
ja ik heb altijd heel veel pijn bij een blaasontsteking.
Oud 20-05-2002, 19:40
Washandje
Washandje is offline
Ik hoop zeker dat het zeer tijdelijk is
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 20:09
anoniemp
anoniemp is offline
Ik wil je niet bang maken hoor maar mijn neefje is van de ene op de andere dag incontinent geworden. Hoop voor je dat het bij jou iets anders is.

Hij voetbalt in een C elftal en draagt een luier onder zijn sportbroek. Weet je dat het helemaal niet opvalt als je een iets grotere sportbroekdraagt. Zijn luier is niet zichtbaar onder zijn voetbalbroekje. Als je vaker last heb hiervan kan je dat eens proberen.

Suc6!!!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 13:26
Washandje
Washandje is offline
Jaha, je denkt toch zeker niet dat ik in luiers gaat lopen hé? Maarja, het woord incontinentie is wel gevallen vandaag.

Had er vanmorgen weer last van toen ik vanuit bed opstond. Gelijk naar het spreekuur van huisarts gegaan. Die vroeg of ik met voetbal ernstig gevallen was en of ik last had van stress. Hij noemde vaag wat termen met enu... ofzoiets. Hij heb mu doorverwezen naar de uroloog waar ik donderdag pas terecht kan. Weet iemand wat zo'n gast allemaal met je doet

Vanavond voetbaltraining maar ik weet niet of ik ga...KUT
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 14:02
Souris
Souris is offline
Citaat:
Washandje schreef:
Jaha, je denkt toch zeker niet dat ik in luiers gaat lopen hé? Maarja, het woord incontinentie is wel gevallen vandaag.

Had er vanmorgen weer last van toen ik vanuit bed opstond. Gelijk naar het spreekuur van huisarts gegaan. Die vroeg of ik met voetbal ernstig gevallen was en of ik last had van stress. Hij noemde vaag wat termen met enu... ofzoiets. Hij heb mu doorverwezen naar de uroloog waar ik donderdag pas terecht kan. Weet iemand wat zo'n gast allemaal met je doet

ik ben wel eens bij een uroloog geweest ook voor een probleem met me blaas.
als je last hebt van stress kan je stressincontinent zijn.
tja met de uroloog heb ik de onderzoeken besproken.
zo n iemand weet alles van je nieren en je blaas.
verder heeft hij gewoon wat gepraat.
tis btw voor mij lang geleden,5 jar ofzow.
Oud 21-05-2002, 18:25
Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Washandje schreef:

Wat een rottig probleem. Ik hoop voor je dat het makkelijk te verhelpen is, want het lijkt me vreselijk irritant.
Oud 21-05-2002, 19:30
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Washandje schreef:

Ik vermoed dat je huisarts het woord enuresis, de medische term voor het onwillekeurig lozen van urine, gebruikt heeft. Ik heb er even mijn Oosthoek Medische Encyclopedie bij gepakt om wat informatie over incontinentie voor urine voor je op te zoeken. Er kan sprake zijn van stressincontinentie, wat niets met stress te maken heeft, maar veroorzaakt wordt door het feit dat de druk op de blaas soms te groot is dan de spieren aankunnen. Daarnaast bestaat er ook nog urge-incontinentie waaarbij urineverlies optreedt kort nadat je voelt dat je moet plassen, waarbij lang ophouden niet mogelijk is en je meerdere malen per dag naar het toilet moet.
Welke vorm van incontinentie er bij jou is weet ik niet. Dat zal het onderzoek door de uroloog uit moeten wijzen. Hij of zij zal je in ieder geval vragen wat de symptomen zijn, en het is mogelijk dat je misschien ook wat urine moet laten onderzoeken.
Mocht je inderdaad incontinent zijn (wat ik overigens niet hoop voor je), dan is het helaas zo dat de oorzaak vaak niet weg te nemen is. Wel kan de hinder soms worden beperkt door intensieve blaasoefeningen. Ik kan me voorstellen dat je het geen prettig idee vindt om luiers te moeten dragen als je inderdaad incontinent blijkt te zijn, maar zoals het nu gaat is het natuurlijk ook niet prettig voor je. Ik kan je verder alleen maar, mede namens de andere forumbezoekers, veel sterkte toewensen wat aanstaande donderdag betreft en er voor jou alleen maar het beste van hopen.
Oud 21-05-2002, 20:27
Washandje
Washandje is offline
Bedankt voor de aardige reacties! De huisarts brabbelde heel wat maar inderdaad enuresis en nog wat was het woord. Maar hij zei dat ie ut ook niet allemaal wist en dat de uroloog dat haarfijn zou gaan uitzoeken.

Ik moet nu ook opschrijven op welk moment van de dag het gebeurd enzo. Het gekke is dat ut vaak met voetballen gebeurd.

Ben vanavond maar gewoon gaan trainen. Gelukkig niks aan de hand. Hopen dat ut zo blijft.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 22:17
anoniemp
anoniemp is offline
Tip:

Met een zwarte broek valt het niet zo op dat deze nat is
Met citaat reageren
Oud 24-05-2002, 21:51
Washandje
Washandje is offline
Hallo, daar ben ik weer met muh "gezeik". Gisteren naar de uroloog geweest maar die is nog niet helemaal zeker. Allerlei onderzoekjes gedaan. Zoals aan muh prostaat voeluh. Das vies en ga ik niet helemaal uitleggen want dan zit je gewoon te kotsen. Dat voeluh gebeurd "achterlangs" dus dan begrijp ie het misschien al een beetje. Volgens hem moest ik er niet veel van voelen, maar om te zeggen dat het lekker was (volgens mij vond hij dat gewoon lekker om te doen, gatver).

Ook nog een scan van (het gebied rondom) mijn blaas gemaakt zonder dat ie "naar binnen" hoefde. Alleen een koud gevoel gaf dat op mijn (onder)buik.

Het kan iets met bepaalde houdingen, of (in)spanningen, te maken hebben. Ik heb er namelijk last van met voetballen en als ik opsta. Hij denkt aan een aantal zaken maar wil het eerst zeker weten voor hij het met mij bespreekt. Moet volgende week terug komen

Hij heb oefeningen en tips meegegeven en wat beschermend matriaal laten zien.

BTW: Goede tip anoniemp, ik heb nu muh zwarte broeken weer uit de kast gehaald. Het valt idd minder op jah.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2002, 14:53
Verwijderd
Zo'n uroloog doet dat wel vaker hoor, denk maar niet dat hij zoiets erg lekker vindt, hoort gewoon bij zijn vak...

Maar hopelijk komen ze er binnenkort achter wat het is, en kunnen ze er iets aan doen...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 09:43
Pink panter
Pink panter is offline
ik heb 1 x in mijn broek geplast, gewoon dat ik zo verschrikkelijk hardmoest lachen..

ghehehe

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten