Oud 27-12-2004, 18:41
Verwijderd
Wat ik me afvraag, bij hypoglykemie moet je suiker vermijden. Naar ik meen omdat dat een hoge glycemische waarde heeft, en dus de bloedsuikerspiegel nauwelijks verstoort. Zou je dan wel 'bittere' chocolade (>70% cacao) (en andere suikerhoudende producten met lage GI) mogen eten? Dat heeft namelijk een hele lage glycemische waarde.
(ik ben wel nieuwsgierig want mijn moeder heeft hypoglykemie)

Op internet kan ik niet echt iets duidelijks/betrouwbaars vinden, dus ik hoop dat 'r hier iemand is die er meer verstand van heeft!
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:39
Verwijderd
Volgens mij kun je bij hypoglykemie beter zo min mogelijk producten met snelwerkende suikers eten...volgens mij is dat hetgeen dat je bloedsuikerspiegel verstoort...maar ik kan er erg naast zitten.

Ik neem aan dat een huisarts er wel verstand van heeft, als je het echt heel graag wilt weten zou ik het daar aan vragen als ik jou was.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 19:58
igfy
igfy is offline
hypoglykemie betekent juist dat je bloedsuikerwaarde te laag is. Bij een hyperglykemie ligt je suikerwaarde te hoog. En het gaat niet alleen om het aantal suiker wat je eet, maar om de glucose die uiteindelijk in je bloed wordt opgenomen, dingen met een hoge voedingswaarde zorgen voor een grotere glucoseopname.
Oud 27-12-2004, 20:01
Verwijderd
Citaat:
igfy schreef op 27-12-2004 @ 20:58 :
hypoglykemie betekent juist dat je bloedsuikerwaarde te laag is. Bij een hyperglykemie ligt je suikerwaarde te hoog.
Niemand die zegt dat het anders is, toch? Of lees ik ergens over heen?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 20:40
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb soms ook verschijnselen van hypoglycemie maar ik eet gewoon alles wel. Het is alleen beter om regelmatig te eten en dan langzaamwerkende suikers te eten zodat je bloedsuikerspiegel niet de kans krijgt om snel te dalen tussen twee maaltijden zodat je klachten krijgt. Ik eet zelf ook wel chocola en andere zoete dingen met snelwerkende suikers maar daar krijg ik volgens mij niet meer of minder klachten door.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten