Oud 03-01-2005, 13:29
Anathema
Anathema is offline
Ik moet affiches, inkomkaarten en drankbonnetjes voor de promnight van onze school ontwerpen met als thema: bal masquée.
Als inkomkaarten stellen we voor om ze in zwart-wit of sepia te maken om de oudheid van het gemaskerd bal te benadrukken.
Voor de drankbonnetjes en vooral de affiches heb ik geen idee hoe ik eraan moet beginnen.

Ik zou het erg appreciëren als iemand een idee heeft, en dit met mij zou willen delen. Het zou ook leuk zijn als je een schetsje (mag heel vaag zijn) erbij maakt zodat ik een idee heb voor de structuur ofzo.
Ook voorbeelden zouden mij misschien wel kunnen helpen. Ik wil er in ieder geval iets artistiek van maken.

Alle hulp is welkom, bij voorbaat dank!
Oud 03-01-2005, 14:12
dutchorion
dutchorion is offline
Om te beginnen is het vaak handig om een herkenbaar symbool/logo te hebben voor het evenement. Wat je hiervoor wil gebruiken is helemaal aan jou. Vaak wordt voor een bal masquée het symbool van twee masktertjes gebruikt. ziehier: http://images.google.nl/images?q=the...r=&sa=N&tab=wi

Als je zoiets hebt, kan je in bv. Word de layout-optie "etiketten en enveloppen" gebruiken om de formaten van je bonnen/entreebewijzen te vervaardigen. Vervolgens zorg je ervoor dat je op 1 gehele pagina alle etiketten opvult zoals je je bonnen wilt, en print je 't uit. Dan loop je naar de dichtsbijzijnde kopieermachine en ga je kopieren. Dan is 't een kwestie van snijden/knippen.

De affiches zouden een duidelijk idee moeten geven van wat er is te verwachten op het feest, en moeten aantrekkelijk zijn om je kaartverkoop te stimuleren. Je wilt dus aangeven wat het thema is, wat voor muziek/entertainment er is, waar het feest gehouden wordt, hoe laat, wanneer, wat de entreekosten zijn, wat de dresscode is, tel.nr. voor vragen/reserveringen. etc etc. je kan kijken op www.flyersonline.nl voor voorbeelden (onder het menu item "start---->Gallery". Mocht ik nog kunnen helpen, vraag maar raak.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:37
Verwijderd
Hou er rekening meer dat sponsors misschien een plekje nodig hebben. Heel vervelend, zeker als je een neukend gave affiche hebt geproduceerd en erachter komt dat er nog een of ander lelijk logo van een sponsor bijgepropt moet worden.

Verder heb ik geleerd: evenement, datum, tijd en plaats moeten METEEN in het oog springen. De rest van de info kan wat kleiner, maar naar die dingen zou niet gezocht mogen worden.

Maar dat zijn algemene tips ^^ Voor de rest hou ik me er niet meer zo mee bezig omdat ik geen held erin was. succes ermee iig.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 17:18
Anathema
Anathema is offline
Bedankt!
Oud 03-01-2005, 20:14
brinta
brinta is offline
Ik zou het thema bal masquée juist uit die tradititonele Venetië-hoek(sepia enz) halen en wat SM-elementen gebruiken

verder heb ik niet echt nuttige grafische suggesties ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 21:21
Emoboy
Emoboy is offline
als je een eindresultaat hebt, laat het even zien!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten