Oud 06-01-2005, 14:54
Céline1
Céline1 is offline
Haai allemaal!!

Ik ben Céline en ik ben 14 jaar. Op dit moment zit ik in de 3e klas van de Havo en moet ik gaan kiezen voor mijn vervolgopleiding. Het beroep Creatief Therapeut spreekt mij heel erg aan, maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken! Daarom wil ik iets aan jullie vragen.

Zijn er hier ook mensen die deze opleiding doen op dit moment? En hoe bevalt het jullie? Wat zijn de voordelen en de nadelen, en wat had je er van verwacht? En welke vakkenpakket is het beste om te nemen?

Ik hoop dat er iemand reageert, want ik moet al snel gaan beslissen wat ik wil.

Groetjes Céline
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2005, 16:19
light fighter
light fighter is offline
je hebt nog twee jaar dat noem ik tijd zat
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 16:25
Verwijderd
snel

volgens mij maakt het voor die opleiding niet zo uit welk pakket je kiest, al lijkt mij het meest logische pakket CM maar dat kan ook aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 19:06
Verwijderd
Ik studeer Creatieve therapie (muziek) aan de HvU in Amersfoort.

Je mag me altijd pm-men
Met citaat reageren
Oud 12-01-2005, 10:28
alpha
alpha is offline
ik kreeg net vorige week een verhaal van iemand die dat had gestudeerd en dat is niet van *nou weet ik het zeker, ik ga creatieve therapie doen* maar meer *oke... zucht*
Dr is dus haast geen werk in enzo..
Oud 24-01-2005, 18:19
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 12-01-2005 @ 11:28 :
ik kreeg net vorige week een verhaal van iemand die dat had gestudeerd en dat is niet van *nou weet ik het zeker, ik ga creatieve therapie doen* maar meer *oke... zucht*
Dr is dus haast geen werk in enzo..
Nou, naar mijn eigen ervaring valt dat reuze mee hoor, het wordt in ieder geval steeds meer bekend, dus is er ook steeds meer vraag naar.
Maar dat zal nog per medium verschillen, ik doe de richting beeldend en die wordt op mijn school (HAN) samen met het medium drama het meest gedaan, en waar naar mijn weten ook het meeste werk in te vinden is.
Maar ik dat is in jouw geval (TS) pas een zorg voor over 2 + 4 = 6 jaar, dus dan zal het allemaal nog wel meer zijn.

Qua vakkenpakket nu lijkt me inderdaad wat belleblaasbel zegt Cultuur en Maatschappij het meest voor de hand liggend aanvullend met óf beeldende vorming/tekenen óf muziek (aansluitend op welke richting je wilt kiezen natuurlijk) en als je voor drama kiest, dan zal het niet uitmaken, want muziek/beeldend kom je allebei nog wel eens tegen tijdens je opleiding.
Daarbij is het denk ik wel verstandig dat als je voor drama kiest je aan te melden bij een toneelvereniging o.i.d. omdat je daardoor erg veel ervaring op doet.

Wat ik over de opleiding zelf te vertellen heb.. (ik doe dus beeldend) is dat ik het echt enorm gaaf vindt, voor mij is het echt de perfecte combinatie van vakken.
Qua school zelf (HAN en dan met name de afdeling CT) valt het een beetje tegen. Het is nu ontzettend een zooitje ongeregeld, en je weet nooit echt waar je aan toe bent. Maar dat zal ook wel loslopen op een gegeven moment. Het is in ieder geval een grote leuke bedoeling.

Voor meer vragen kan je me altijd PM-en.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten