Oud 22-01-2005, 13:11
DarkGothicWitch
DarkGothicWitch is offline
Op een ander forum kwam iemand met dit bericht
aan.
Het is beleid van een school dat mensen in een rolstoel bij brand en andere calamiteiten in het gebouw achter worden gelaten tot de brandweer of andere reddingswerkers ze op kunnen halen!!!!!!

WESTMINSTER, Md. -- When a Carroll County, Md., high school had an emergency evacuation, everyone got out except for two students who were confined to wheelchairs.
They were abandoned in the stairwell on the second floor. WBAL-TV in Baltimore said there is a policy at Westminster High School for what to do with the two students in wheelchairs in case of a fire.
The policy said because their classrooms are on the second floor, teachers are to lead them to the second-floor stairwell and leave them there and wait for the fire crews to come to their rescue while everyone else evacuates.
Jeremy Freeze, 16, has cerebral palsy. His parents, Cassie and Tom, said what happened to their son at Westminster High recently could have killed him. \"There was a fire at Westminster High School just prior to the Christmas break, and I was alerted to the fact that Jeremy was left in the stairwell as the other children were evacuated,\" Cassie said. \"If children are to be evacuated from that school, I want our children evacuated with them,\" Tom said. Jeremy wasn\'t alone waiting in the school stairwell as it filled with smoke. Robin Miller\'s son Brian, the only other child in the school with a wheelchair, was with him.
\"I got a call from a teacher the day there was a fire and they said (Brian) was hysterical because all the other children were evacuated, he was left in a stairwell with Jeremy,\" Robin said. Robin, Cassie and Tom all said they think the common sense solution is move their kids\' classes to the first floor. They said they were told the second floor is best because it\'s closer to the lunchroom and therefore more convenient.
\"He won\'t be late for lunch, but he\'ll burn if there\'s a fire,\" Robin said. \"I met with Dr. Ecker, the superintendent,\" Tom said. \"The principal brought him down at 4 p.m. to meet with me and he assured me we would hear something tomorrow.
\" \"You can\'t just pick these kids and say lets leave them behind and come back and get them just because they\'re hard to get out,\" Robin said. \"There has to be a better plan.\" WBAL-TV contacted the superintendent of the Carroll County school system several times on Tuesday, but never got a clear answer as to how the policy could be like this or what\'s being done to change it.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 13:17
Rodion
Rodion is offline
weer wat geleerd vandaag
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:18
perfectme
perfectme is offline
N&a
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:20
Qamra
Qamra is offline
Oud 22-01-2005, 13:20
Verwijderd
Je kan makkelijk met zijn 4- en een rolstoel naar beneden dragen, of met behulp van een schuine plank over de trap.
Ook kun je een brandveilige lift installeren.

Is dat nou zo moeilijk te verzinnnen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:22
Verwijderd
Weet je wel niet hoeveel een lift kost?
Maar ja, het zou er natuurlijk moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
N00dles schreef op 22-01-2005 @ 14:20 :
Je kan makkelijk met zijn 4- en een rolstoel naar beneden dragen, of met behulp van een schuine plank over de trap.

Of je gooit iemand over je schouder. Die rolstoel boeit niet zoveel, dat leven wel.
Oud 22-01-2005, 13:38
Balance
Balance is offline
Wij hadden op de tweede verdieping een speciale stoel voor op de trap die we konden gebruiken als er ooit brand zou uitbreken. Het is een stoel met een grote schuine plank eronder. De 'gehandicapte' help je dus op de stoel en je schuift met de plaat langzaam over de trap naar beneden.
Oud 22-01-2005, 13:53
hasseltboy
hasseltboy is offline
Gewoon naar beneden flikkeren
Oud 22-01-2005, 13:58
DarkGothicWitch
Citaat:
Balance schreef op 22-01-2005 @ 14:38 :
Wij hadden op de tweede verdieping een speciale stoel voor op de trap die we konden gebruiken als er ooit brand zou uitbreken. Het is een stoel met een grote schuine plank eronder. De 'gehandicapte' help je dus op de stoel en je schuift met de plaat langzaam over de trap naar beneden.
Die dingen mogen toch alleen maar gebruikt worden door mensen die er mee geoefend hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:09
perfectme
perfectme is offline
Ik weet niet wat wij doen op onze school met rolstoelpatiënten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:14
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 22-01-2005 @ 14:58 :
Die dingen mogen toch alleen maar gebruikt worden door mensen die er mee geoefend hebben.
Als je dan echt moet kiezen tusssen óf levend verbranden óf door een speciale-stoel-begeleider zonder centificaten en diploma's naar beneden worden geholpen....
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:20
Verwijderd
Natuurlijke selectie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
bonelesschicken schreef op 22-01-2005 @ 15:20 :
Natuurlijke selectie
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:21
Verwijderd
Stom beleid
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:24
Machiavelli
Machiavelli is offline
Goeie zaak.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:27
TopDrop
TopDrop is offline
alleen maar omdat ze in een rolstoel zitten mogen ze niet mee naar buiten omdat dat zogenaamd te moeilijk is?? ik vind dit echt het domste dat ik ooit heb gehoord

wat als er nou echt brand uitbreekt en die twee mensen komen echt om in de brand?? dan heeft die school echt een dik probleem
Oud 22-01-2005, 14:33
PV
PV is offline
Als mensen in een rolstoel op de 1e verdieping kunnen komen, kunnen ze ook weer naar beneden komen neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:34
RanC
RanC is offline
Sucks to be them.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 14:54
Verwijderd
Maak gewoon een glijbaan van de bovenste verdieping.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
PV schreef op 22-01-2005 @ 15:33 :
Als mensen in een rolstoel op de 1e verdieping kunnen komen, kunnen ze ook weer naar beneden komen neem ik aan?
je mag bij brand de lift niet gebruiken...

Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 22-01-2005 @ 14:58 :
Alsof ze daar achteraf een boete voor geven: tja, je hebt iemand gered met iets waar je nog nooit mee geoefend hebt.

Overigens hing de stoel naast een lokaal dat voor de trap zat. De leraar uit dat lokaal had de stoel met z'n zoontje uitgeprobeerd, dus die had er al wel mee geoefend.
En een vriendin van mij zit in een rolstoel, dus we hebben het wel al eens bekeken.
Oud 22-01-2005, 15:39
Onorthodox
Onorthodox is offline
Ja, je hebt tijd zat om een aantal mensen in een rolstoel omstebeurt van een trap te laten rijden
En je hebt toch geen haast dus kun je ook een persoon in een rolstoel naar beneden tillen...
Oud 22-01-2005, 15:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Onorthodox schreef op 22-01-2005 @ 16:39 :
Ja, je hebt tijd zat om een aantal mensen in een rolstoel omstebeurt van een trap te laten rijden
En je hebt toch geen haast dus kun je ook een persoon in een rolstoel naar beneden tillen...
Heb jij dan zoveel mensen in een rolstoel op school?
Bij ons zat er op de hele afdeling maar één iemand in een rolstoel.
Oud 22-01-2005, 15:45
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-01-2005 @ 16:09 :
je mag bij brand de lift niet gebruiken...
Er mag wel meer niet.
Je moet gewoon zorgen dat je beneden bent voor ze de spanning eraf halen.
Oud 22-01-2005, 15:49
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-01-2005 @ 16:45 :
Er mag wel meer niet.
Of anders lekker geelektrocuteerd worden
Oud 22-01-2005, 16:08
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 22-01-2005 @ 16:45 :
Er mag wel meer niet.
Of hopen dat de liftkoker niet brandt
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:10
Verwijderd
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 22-01-2005 @ 14:11 :
\'s being done to change it.[/I]
tis wat/
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:30
Verwijderd
Doet me denken aan Seinfeld- the fire
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:40
2004
2004 is offline
Die rolstoel is juist een enorm voordeel als er brand is. Door de vier wielen kan er al gauw zoveel snelheid worden gemaakt dat er bij een opzettelijke botsing met een hard, groot voorwerp, bijvoorbeeld een muur, zó'n torpedering plaatsvindt dat het risico tot handbezering bij contact met glas niet eens genomen hoeft tot worden om de persoon in kwestie door het raam naar buiten te laten vliegen. De botsing met de muur is daarbij voor de rolstoeler ook geen probleem. De knieën zijn hoogstwaarschijnlijk point of impact, en daarin heeft hij of zij toch geen gevoel. Ideaal!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
2004 schreef op 22-01-2005 @ 17:40 :
Die rolstoel is juist een enorm voordeel als er brand is. Door de vier wielen kan er al gauw zoveel snelheid worden gemaakt dat er bij een opzettelijke botsing met een hard, groot voorwerp, bijvoorbeeld een muur, zó'n torpedering plaatsvindt dat het risico tot handbezering niet eens genomen hoeft tot worden om de persoon in kwestie door het raam naar buiten te laten vliegen. De botsing met de muur is daarbij voor de rolstoeler ook geen probleem. Zijn knieën zijn hoogstwaarschijnlijk point of impact, en daarin heeft hij of zij toch geen gevoel. Ideaal!

*goeie tip ik zal ze voortaan maar uit het raam smijten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:42
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Die rolstoel is juist een enorm voordeel als er brand is. Door de vier wielen kan er al gauw zoveel snelheid worden gemaakt dat er bij een opzettelijke botsing met een hard, groot voorwerp, bijvoorbeeld een muur, zó'n torpedering plaatsvindt dat het risico tot handbezering niet eens genomen hoeft tot worden om de persoon in kwestie door het raam naar buiten te laten vliegen. De botsing met de muur is daarbij voor de rolstoeler ook geen probleem. Zijn knieën zijn hoogstwaarschijnlijk point of impact, en daarin heeft hij of zij toch geen gevoel. Ideaal!
Jij vindt jezelf grappig hé?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:42
Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Hoe groot is de kans dat mensen in een rolstoel in een gebouw zijn en dat er dan brand uitbreekt?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:43
Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Citaat:
Die rolstoel is juist een enorm voordeel als er brand is. Door de vier wielen kan er al gauw zoveel snelheid worden gemaakt dat er bij een opzettelijke botsing met een hard, groot voorwerp, bijvoorbeeld een muur, zó'n torpedering plaatsvindt dat het risico tot handbezering bij contact met glas niet eens genomen hoeft tot worden om de persoon in kwestie door het raam naar buiten te laten vliegen. De botsing met de muur is daarbij voor de rolstoeler ook geen probleem. De knieën zijn hoogstwaarschijnlijk point of impact, en daarin heeft hij of zij toch geen gevoel. Ideaal!
Niet iedereen in een rolstoel heeft geen gevoel meer in zijn of haar benen.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:44
2004
2004 is offline
Citaat:
perfectme schreef op 22-01-2005 @ 17:42 :
Jij vindt jezelf grappig hé?
Sorry, maar dit is dus satire he. In die categorie raakt het inderdaad aan humor, maar misschien vind jij het niet grappig omdat je aan rolstoelers zelf denkt. Doe dat liever niet bij een grapje, maar toch: Excuses als ik iemand kwets.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:14
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
N00dles schreef op 22-01-2005 @ 14:20 :

Ligt er aan, als dan zo brand is denk meer aan je zelf dan aan een ander,
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:16
DarkGothicWitch
Citaat:
Scharfenberg schreef op 22-01-2005 @ 17:42 :
Hoe groot is de kans dat mensen in een rolstoel in een gebouw zijn en dat er dan brand uitbreekt?
Die kans is heel groot. vooral als het een openbaar gebouw is als een school. denk niet alleen aan mensen met een lichamelijke handicap maar ook mensen met bijvoorbeeld een gebroken been.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:18
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 22-01-2005 @ 19:16 :
Die kans is heel groot. vooral als het een openbaar gebouw is als een school. denk niet alleen aan mensen met een lichamelijke handicap maar ook mensen met bijvoorbeeld een gebroken been.
Een gebroken been valt onder geestelijke handicaps?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:32
DarkGothicWitch
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-01-2005 @ 19:18 :
Een gebroken been valt onder geestelijke handicaps?
Wie heeft het hier over geestelijke handicaps ik niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:34
Verwijderd
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 22-01-2005 @ 19:32 :
Je naam is al een geestelijke handicap...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:35
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 22-01-2005 @ 19:32 :
'Denk niet alleen aan de mensen met lichamelijke handicap'
Ik weet niet hoe jij een gebroken been zou beschrijven maar dat is toch echt een lichamelijke handicap.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 22-01-2005 @ 19:35 :
'Denk niet alleen aan de mensen met lichamelijke handicap'
Ik weet niet hoe jij een gebroken been zou beschrijven maar dat is toch echt een lichamelijke handicap.
Ach, dat kan deze wicca-witch toch ook niet weten
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 19:10
Envy
Envy is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 22-01-2005 @ 15:20 :
Natuurlijke selectie
Oud 22-01-2005, 23:04
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
2004 schreef op 22-01-2005 @ 17:44 :
Sorry, maar dit is dus satire he. In die categorie raakt het inderdaad aan humor, maar misschien vind jij het niet grappig omdat je aan rolstoelers zelf denkt. Doe dat liever niet bij een grapje, maar toch: Excuses als ik iemand kwets.
En toch is je verhaal allesbehalve grappig.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 08:52
DarkGothicWitch
en toch is het Machiavelli die over geestelijke handicaps begon en niet ik.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 09:08
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 23-01-2005 @ 09:52 :
en toch is het Machiavelli die over geestelijke handicaps begon en niet ik.
Hoeveel soorten handicaps bestaan er dan volgens jou? Want jij stelt dat een gebroken been geen lichamelijke handicap is. Wat is het dan?
Oud 23-01-2005, 09:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
je pakt zo'n figuur in een rolstoel toch gewoon uit de rolstoel, loopt naar beneden en ta-daa, iedereen blij... misschien houdt hij/zij er wat blauwe plekken of zo aan over, maar dat lijkt me minder erg dan levend verbranden omdat je toevallig nie kan lopuh
Oud 23-01-2005, 09:13
DarkGothicWitch
Citaat:
Qamra schreef op 23-01-2005 @ 10:08 :
Hoeveel soorten handicaps bestaan er dan volgens jou? Want jij stelt dat een gebroken been geen lichamelijke handicap is. Wat is het dan?
Dan zou ik toch graag willen dat jullie alle posts eens gaan doorlezen. want er is hier niemand geweest die een gebroken been onder een geestelijke handicap heeft geplaatst. maar een gebroken been is een tijdelijke lichamelijke beperking en niet meteen een lichamelijke handicap.

Maar we dwalen zo wel een beetje af van het eigenlijke onderwerp.

Laatst gewijzigd op 23-01-2005 om 10:11.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 10:37
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
DarkGothicWitch schreef op 23-01-2005 @ 10:13 :
maar een gebroken been is een tijdelijke lichamelijke beperking en niet meteen een lichamelijke handicap.
lol
en die twee dingen sluiten elkaar natuurlijk uit
Oud 23-01-2005, 10:48
DarkGothicWitch
Citaat:
thunder110 schreef op 23-01-2005 @ 11:37 :
lol
en die twee dingen sluiten elkaar natuurlijk uit
In geval van brand niet echt

Maar aan gebroken been houd je meestal geen blijvende schade over.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 10:54
Pierreke
Pierreke is offline
Wat ik hier allemaal lees in dit topic maakt me diep en diep triest... zo respectloos (ook al is het bedoeld als grapje) Ik dacht dat de gedachte dat mensen met een handycap minder waren als anderen uit de middeleeuwen stamte of uit onderontwikkelde culturen. Deze mensen hebben dan volgens mij ook geen respect voor deze mensen!!
Ik heb zelf een broertje in een rolstoel en ik weet zeker dat ik hem zou redden in zo'n situatie, hoe moeilijk ook....je houdt van zo iemand en die laat je niet levend verbranden... (de gedachte alleen al...) Je kunt met een rolstoel mits niet te zwaar, gewoon een trap afrijden, dat gaat wel niet makkelijk, maar een mensenleven telt zwaarder!
Maar sommige mensen schijnen het dus écht niet te begrijpen hier, en die mensen moeten zich schamen; heel heel heel diep schamen.....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten