ik heb het wat beter beschreven:
Gistermiddag was ik wat Hardware aan het testen op beide pc's, daarvoor had ik nog geen problemen. Maar toen ik alles weer in elkaar draaide zoals het hoorde werd er geen netwerkverbinding aangegeven. Ik heb toen het netwerk opnieuw 'ingesteld' met de wizard: Er ontstond een netwerkverbinding. Maar internet was op PC2 ongeloofelijk veel langzamer dan op PC1
Ik heb nog gecontroleerd en de Firewalls stonden uit op dat moment.
Niet veel later viel de hele verbinding weg, en kwam rechts onderin beeld de waarschuwing dat er een van de netwerkkabels niet goed was aangesloten. Ik heb toen een andere cable geprobeerd, en deze gaf wel een verbinding. Maar de pc's zien elkaar dus niet in het netwerk
Ik heb proberen te pingen via cmd.exe maar ook hier vonden ze alleen zichzelf
de Workgroup staan beiden ingesteld op MSHOME dus dat is het ook niet.
Daarbij komt dat als ik de IP's wil herstellen op PC2 ik een foutmelding krijg, dat de IP dus niet veranderd kan worden. PC1 geeft als ip: 168.192.0.1 , PC2 geeft soms geen, en soms een heel ander IP: 169.254.2xx.2xx. Deze kon ik dus niet herstellen.
Ook als ik nu op PC2 naar de netwerkomgevingen kijk, geeft hij ook een foutmelding dat het onmogelijk is.
Ik heb beiden pc's gedefragmenteerd, op virussen gescand en ik heb de Bropia.REmoval tool eroverheen laten lopen. De scanners vonden beiden dus niets.
Ook als ik nu bij de status van de verbinding kijk waar ze zeggen dat ze verbinding hebben. Valt er te zien dat beide pc's alleen bytes verzenden en niet ontvangen.
|