Oud 20-05-2002, 22:46
Palmboompje
Palmboompje is offline
Ok, situatione:
ik vind "iemand" al veel te lang leuk (lees: een jaar ong.) en ik wéét ook wel dat het niks wordt (mede omdat hij te oud voor me is; zo'n beetje 2x zo oud als ik voor de geïnteresseerden ) en bovendien weet ik niet eens of ik iets met hem zou willen hebben, maar toch zou ik graag aan hem willen zeggen hoe ik over hem denk. Behoorlijk loos eigk, want wat schiet hij daarmee op? Maar toch wil ik het kwijt, misschien kan ik het zo wel afsluiten.. Daarna zie ik hem de eerste 3 maanden toch niet, dus voor de gênante vertoning die het zal worden hoef ik het niet te laten. Overigens, als ik zeg dat ik hem leuk vind maar verder niets, wat moet hij dan wel niet denken? Dat ik me alvast indek ofzo? Zou hij dan afstandelijk gaan doen? Dat wil ik namelijk absoluut niet.. Volgens mij ga ik ons hele leuke contact hiermee verbreken

Iemand een suggestie n.a.v dit onsamenhangende verhaal?
Oud 20-05-2002, 22:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Palmboompje schreef:
Ok, situatione:
1) ik vind "iemand" al veel te lang leuk (lees: een jaar ong.) en ik wéét ook wel dat het niks wordt (mede omdat hij te oud voor me is; zo'n beetje 2x zo oud als ik voor de geïnteresseerden )
2) en bovendien weet ik niet eens of ik iets met hem zou willen hebben, maar toch zou ik graag aan hem willen zeggen hoe ik over hem denk. Behoorlijk loos eigk, want wat schiet hij daarmee op? Maar toch wil ik het kwijt, misschien kan ik het zo wel afsluiten.. Daarna zie ik hem de eerste 3 maanden toch niet, dus voor de gênante vertoning die het zal worden hoef ik het niet te laten.
3) Overigens, als ik zeg dat ik hem leuk vind maar verder niets, wat moet hij dan wel niet denken? Dat ik me alvast indek ofzo? Zou hij dan afstandelijk gaan doen? Dat wil ik namelijk absoluut niet.. Volgens mij ga ik ons hele leuke contact hiermee verbreken

4) Iemand een suggestie n.a.v dit onsamenhangende verhaal?
1) In een gezonde relatie is het leeftijdsverschil niet groter dan ca. twee jaar. Je weet dus tercht dat het niks wordt.
2) Een verstandige opmerking. Niet doen, zeker niet als het een getrouwd iemand is. Als je het kwijt wilt, vertel het ons. Het vertellen is overigens geen genante vertoning.
3) Houd het bij het leuke contact. Doe jezelf - en de ander - een plezier en laat het daarbij.
4) Het is geen onsamenhangend verhaal, hooguit door een niet bij je leeftijd en status passend enorm aantal schreeuwerige smilies. Die ondersteunen mijn mening dat jij nog lang niet toe bent aan een relatie, en zeker niet een met iemand van 40...

Sterkte (en dit zeg ik vanuit een goed hart!)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 23:51
Squall
Squall is offline
gadverdamme het had je vader kunnen zijn!!! nee zelfs je opa blehhhh
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 09:16
dwerg
dwerg is offline
ik heb een paar maanden met mijn ex gehad en nu zijn we goede vrienden alleen ik werd weer verliefd op hem maar dat wist hij eerst nie en mijn vriendinnen wel. maar we gingen toen een keer ergens stappen en toen heb ik met mij zatte kop gezegd tegen hem dat ik heel verliefd ben maar hij reageerde heel gewoon en we zijn nog steeds goede vrienden alleen bij sommige dingen soms een zwakke plek voor mij maar dat maakt nie uit en dat weet hij ook nie

kuzzies
Oud 21-05-2002, 11:42
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
1) In een gezonde relatie is het leeftijdsverschil niet groter dan ca. twee jaar. Je weet dus tercht dat het niks wordt.
2) Een verstandige opmerking. Niet doen, zeker niet als het een getrouwd iemand is. Als je het kwijt wilt, vertel het ons. Het vertellen is overigens geen genante vertoning.
3) Houd het bij het leuke contact. Doe jezelf - en de ander - een plezier en laat het daarbij.
4) Het is geen onsamenhangend verhaal, hooguit door een niet bij je leeftijd en status passend enorm aantal schreeuwerige smilies. Die ondersteunen mijn mening dat jij nog lang niet toe bent aan een relatie, en zeker niet een met iemand van 40...

5)Sterkte (en dit zeg ik vanuit een goed hart!)
1) daar ben ik me ook van bewust, en als je verder leest zie je ook dat ik daar ook niet eens direct op in steek.
2) gelukkig is hij niet getrouwd oid, dus dat scheelt weer.. ik weet idd niet goed wat ik er mee wil bereiken, ik wil het gewoon aan hem kwijt. Hém een alibi geven waarom ik me de afgelopen periode die paar x zo vaag heb gedragen tegenover hem. Dat hij niet denkt: "dat kind is gek" maar: "ze was gewoon verliefd op me en wist zich geen houding te geven"..
3) tis toch altijd een compliment als iemand zegt je leuk te vinden.. ik zie niet in hoe ik hem hierin meer benadeel dan mij zelf.. maar maak je geen zorgen, waarschijnlijk krijg ik het toch niet over m'n lippen..
4) gelukkig wil ik dan ook geen relatie met hem.. ik probeer het nu al bijna een jaar van me af te zetten.. maar dat lukt dus niet.. mede omdat hij er gewoon op los flirt.. met mij... misschien lukt het wel alstie me gewoon ff keihard afwijst..
5) thanx, en bedankt voor je reply
Oud 21-05-2002, 11:44
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Squall schreef:
gadverdamme het had je vader kunnen zijn!!! nee zelfs je opa blehhhh
opa lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, maar toch bedankt voor je nuttige, toevoegende reply...
Oud 21-05-2002, 15:24
highlight
highlight is offline
Misschien lucht het wel op als je het hem verteld, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niks wordt (geef je zelf al een beetje aan), en dus heb je wel een kans dat de vriendschap hierdoor slechter wordt. Maar als je het niet verteld, blijf je misschien wel nog heel lang verliefd op hem, en moet je je dus de hele tijd 'inhouden'...
Oud 22-05-2002, 16:37
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
highlight schreef:
Misschien lucht het wel op als je het hem verteld, maar ik denk dat je zelf ook wel weet dat het niks wordt (geef je zelf al een beetje aan), en dus heb je wel een kans dat de vriendschap hierdoor slechter wordt. Maar als je het niet verteld, blijf je misschien wel nog heel lang verliefd op hem, en moet je je dus de hele tijd 'inhouden'...
ja, jij begrijpt precies mijn dubio.. ik wil het gewoon afsluiten als het ware, ik heb geen zin meer om nog een keer een jaar (o.i.d)met m'n gedachten bij hem te zitten wetende dat ik toch geen kans maak...
Oud 22-05-2002, 16:44
Verwijderd
Ik zou gewoon alles zeggen wat je hier gezegd hebt. Dat je hem leuk vindt, maar het niet wil en waarom niet. Het kan een hoop spanning van je afnemen. Bovendien zal hij dan niet denken dat je écht iets met hem wil, omdat hij weet dat je er bezwaren tegen hebt.
Het is alleen een probleem wanneer hij wel interesse in jou zou tonen,want dan krijg je ineens een hele andere situatie, maar ik weet niet of dat in de kaarten zit
Open kaart spelen is denk ik wel het beste. Aangezien hij daarna toch weg is zou ik het zeker doen. Dan kan het wel even afstandelijker worden, of ongemakkelijk worden, maar dan zie je hem daarna toch niet meer en ben jij je ei kwijt.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 17:35
Verwijderd
naja.....ik zou het niet zeggen...
als je toch al wéét dat het nix wordt..
maarjah......wie ben ik
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 19:19
Mollusc
Mollusc is offline
Ik zou het wel vertellen. Als je zeker weet dat hij niks negatiefs met die informatie zal doen, en je denkt dat het een opluchting voor jou zal zijn, waarom niet? Het is natuurlijk heel erg eng enzo, maar op deze manier ben je eerlijk tegenover jezelf én hem.
Je moet natuurlijk wel zeker weten dat de persoon in kwestie geen misbruik gaat maken van jouw bekenning, anders moet je het NIET doen.

Ik denk trouwens niet dat een relatie met een veel ouder / jonger iemand gedoemd is te mislukken, maar goed, daar is al een ander topic over dus laat maar.

Sterkte en liefs
Mollusc
Oud 30-05-2002, 21:39
Palmboompje
Palmboompje is offline
Citaat:
Evergreen schreef:
Ik zou gewoon alles zeggen wat je hier gezegd hebt. Dat je hem leuk vindt, maar het niet wil en waarom niet. Het kan een hoop spanning van je afnemen. Bovendien zal hij dan niet denken dat je écht iets met hem wil, omdat hij weet dat je er bezwaren tegen hebt.
Het is alleen een probleem wanneer hij wel interesse in jou zou tonen,want dan krijg je ineens een hele andere situatie, maar ik weet niet of dat in de kaarten zit
Open kaart spelen is denk ik wel het beste. Aangezien hij daarna toch weg is zou ik het zeker doen. Dan kan het wel even afstandelijker worden, of ongemakkelijk worden, maar dan zie je hem daarna toch niet meer en ben jij je ei kwijt.

Succes!
kijk, ik weet toevallig dat hij me een hele leuke meid vindt/vond?, écht leuk dus.. (heeft hij meerdere keren gezegd en laten blijken).. Maar volgens mij ben ik er inmiddels al té lang mee bezig om nu nog *iets* te kunnen opbiechten.. Ik heb er gewoon veelste lang mee gewacht.. ik had het gewoon meteen moeten zeggen en daarmee afsluiten, of niet.. Maar volgens mij kan ik er nu niet meer mee aan komen zetten.. (sorry, ik ben een beetje wispelturig.. ligt aan mijn onzekerheid denk ik..)

de situatie is inmiddels overigens ook veranderd; het zit er dik in dat ik hem ook de komende jaren regelmatig tegen zal komen (denk aan 1x per maand).. ik kan hem natuurlijk uit de weg gaan, maar diep in m'n hart wil ik dat helemaal niet...
Oud 30-05-2002, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Palmboompje schreef:
Ok, situatione:
ik vind "iemand" al veel te lang leuk (lees: een jaar ong.) en ik wéét ook wel dat het niks wordt (mede omdat hij te oud voor me is; zo'n beetje 2x zo oud als ik voor de geïnteresseerden ) en bovendien weet ik niet eens of ik iets met hem zou willen hebben, maar toch zou ik graag aan hem willen zeggen hoe ik over hem denk. Behoorlijk loos eigk, want wat schiet hij daarmee op? Maar toch wil ik het kwijt, misschien kan ik het zo wel afsluiten.. Daarna zie ik hem de eerste 3 maanden toch niet, dus voor de gênante vertoning die het zal worden hoef ik het niet te laten. Overigens, als ik zeg dat ik hem leuk vind maar verder niets, wat moet hij dan wel niet denken? Dat ik me alvast indek ofzo? Zou hij dan afstandelijk gaan doen? Dat wil ik namelijk absoluut niet.. Volgens mij ga ik ons hele leuke contact hiermee verbreken

Iemand een suggestie n.a.v dit onsamenhangende verhaal?
nouw.. jij wil het kwijt, je gevoel wil het afsluiten door het hem te vertellen, als je dat niet doet kom je dr voor je gevoel niet meer vanaf. Je verstand zegt daarentegen, niet doen, straks verpest je het, en waarom zou je? Nou, zoals je zelf al zegt zie je em 3 maanden niet, dan kan ie moeilijk afstandelijk doen want afstand is dr dan zoiezo al en je doet het om jouw gevoel af te sluiten, wat hij dr verder mee doet is zijn zaak..
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Palmboompje schreef:
de situatie is inmiddels overigens ook veranderd; het zit er dik in dat ik hem ook de komende jaren regelmatig tegen zal komen (denk aan 1x per maand).. ik kan hem natuurlijk uit de weg gaan, maar diep in m'n hart wil ik dat helemaal niet...
In dat geval zou ik het niet opbiechten. Gewoon niets zeggen en kijken of je er overheen kan komen als je hem weinig ziet. Mocht dat niet lukken kan je altijd nog beslissen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 20:00
Blue_Eyes
Blue_Eyes is offline
Citaat:
gezonde relatie is het leeftijdsverschil niet groter dan ca. twee jaar. Je weet dus tercht dat het niks wordt.
de abt van sion>>>>Een gezonde relatie 2 jaar.........
Volgens mij weet je dan niet waar je het over hebt.
Wie bepaalt wanneer een relatie 'gezond' is..
Nee niemand veel mensen verschillen meer zelfs wel es tien jaar van elkaar. En volgens jou is dat dat niet "gezond" wat een onzin! Wie ben jij om dat te veroordelen.....

palmboompje>>>In dit geval vind ik 20 jaar verschil wel veel maar het gaat erom wat je voor hem voelt en misschien is dat gevoel wel wederzijds. Je zal het nooit te weten komen als je hem niet vertelt wat je voor hem voelt. En als hij uiteindelijk niks voor jou voelt weet je tenminste wel waar je aan toe bent en kan je verder.

de abt van sion>>>>Dat de leeftijden in een relatie niet veel mogen verschillen vinden sommige mensen best belangrijk zoals jij, Maar je kan niet zeggen dat als je meer dan 2 jaar verschilt je geen gezonde relatie meer kan hebben, want dat is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!!

Laatst gewijzigd op 01-06-2002 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2002, 20:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
k zou ook die drang hebben om het te vertellen... maar ja, je weet niet wat je op het spel zet inderdaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten